Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (155)
Oletko oikeasti lentäjä? En usko. Ei ne tänne tulisi kirjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.
Lentävä tarjoilija ja parin vuoden ammattikoulun käynyt joka istuu valvomassa autopilottia ei ehkä ole ihan matemaatikon tai muun tiedemiehen tasoinen ammatti kuitenkaan.
Ei sinne lentäjäksi taida kuitenkaan mikään keskivertoamiskaveri päästä. On mukavampi matkustaakin, kun tietää ohjaamoon olevan kovan karsinnan ja että voi luottaa siellä olevan osaavia ammattilaisia.
Onneksi ei pääse. Esim. Poriin pääsee 2-3 % hakijoista, joten jokainen ymmärtää tason olevan kova ja vain parhaimmat pääsevät. Kuten jotkut jo kirjoittivat on monilla lentäjillä taustal
Lol, taso on kova ja amk-inssi pääsee. Haluaisin nähdä edes yhden tapauksen, jossa amk-inssistä on tullut matemaatikko.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.
Lentävä tarjoilija ja parin vuoden ammattikoulun käynyt joka istuu valvomassa autopilottia ei ehkä ole ihan matemaatikon tai muun tiedemiehen tasoinen ammatti kuitenkaan.
Ei sinne lentäjäksi taida kuitenkaan mikään keskivertoamiskaveri päästä. On mukavampi matkustaakin, kun tietää ohjaamoon olevan kovan karsinnan ja että voi luottaa siellä olevan osaavia ammattilaisia.
Onneksi ei pääse. Esim. Poriin pääsee 2-3 % hakijoista, joten jokainen ymmärtää tason olevan kova ja vain parhaimmat pääsevät. Kuten jo
Taso on kova olipa hakija mitä tahansa. Joku amk-inssi saattaa olla tekniikan tohtoria pätevämpi lentäjän vaatimuksissa.
No kelpaako sinulle ihan kuka tahansa nainen, tuskin. Miehille on myös väliä, mitä nainen tekee. Itse olin ennen miesten alalla ja jos olin tinderissä, ghostattiin usein, kun kerroin työni. Töissäkin oli syrjintää ja vaikea löytää töitä. Vaihdoin hoitoalalle, sairaanhoitajaksi ja nyt kun taas olen sinkku, ei ainakaan työn takia ghostata.
Vierailija kirjoitti:
No kelpaako sinulle ihan kuka tahansa nainen, tuskin. Miehille on myös väliä, mitä nainen tekee. Itse olin ennen miesten alalla ja jos olin tinderissä, ghostattiin usein, kun kerroin työni. Töissäkin oli syrjintää ja vaikea löytää töitä. Vaihdoin hoitoalalle, sairaanhoitajaksi ja nyt kun taas olen sinkku, ei ainakaan työn takia ghostata.
Sairaanhoitaja on hyvä ammatti seuranhaun kannalta. Miesten mielestä hot.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti lentäjä? En usko. Ei ne tänne tulisi kirjoittelemaan.
Kuvittelee olevansa. Tarina oli kustomoitu palstan tarpeisiin, koska täällä viihtyvät miehet kuvittelevat, että saanti on ammatista tai statuksesta kiinni ja muut jäävät rannalle ruikuttamaan.
Rahanhimoiset harakat vain on sun rahojen perässä, siksi kiinnostaa kun lentäjillä on pinkka kunnossa.
Suomalaisten demariämmien perimmäinen luonne siinä vain tulee esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun varmaan poikkeuksiin, mutta minulle toisen ammatilla ei ole mitään väliä. Arvostan ihmisessä ihan toisia asioita.
Mulle on merkitystä, sillä työ kertoo paljon ihmisestä ja sillä on muutenkin merkitystä.
En esim haluaisi miestä, joka on Gigantin myyjä, joka tyrkyttää mummoille juttuja mitä ne ei halua. Tuo on ällöttävää. En myöskään halua esim poliisia miehekseni, koska poliisin työ on vaarallista enkä halua olla jatkuvasti huolissani hänestä. En myöskään halua että miehellä on sellainen työ, missä hän joutuu jatkuvasti matkustelemaan tai iltatöihin tai viikonlopputöihin. Lopuksi, en halua että miehen työ on sellainen, mitä mies itse inhoaa tai missä hän palaa loppuun. Mutta ehkä noilla asioilla ei ole sulle mitään merkitystä.
No joo, en mäkään tietenkään mitään tuollaisia reissutyöläisiä tai esim. moraalisesti väärin olevia töitä tekeviä haluaisi, mutta yleensä ihmiset joiden kanssa tule toimeen, eivät edes tee mitään typerää duunia, enkä sano että reissutyö olisi typerää, mutta tottakai minäkin tahtoisin viettää rakkaani kanssa aikaa paljon yhdessä. Mutta pointtini oli, että ei ole väliä mulle sillä paljonko mies tienaa.
Olisit sitten sanonut pointtisi, etkä että sulle toisen ammatilla ei ole mitään väliä.
Mullekaan ei ole väliä sillä paljonko mies tienaa. Jos tykkään miehestä, ei haittaa edes mahdollinen työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Naisille miehen ura ja palkka ovat statusasioita, miehille ei niinkään. Monet kyllä arvostavat, että on korkeakoulututkinto. Kaverin kanssa just puhuttiin, että monilla tuntemillamme dippainsseillä on sairaanhoitajavaimo. Ehkä sen kovan tekniikan vastapainoksi halutaan eri alalta puoliso. Tosin lähihoitajia en ole dippainsseillä nähnyt.
Björn Wahlroosin sekä Herlinin kahden perijän vaimot myös muuten sairaanhoitajia
DI :it iskee pöytään aika herkästi 3-5 leikkelettä ja kylkeen sitten viintä. Jää muilta tekemättä, siksi akat on kiinnostuneita DI :stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja on hyvä ammatti seuranhaun kannalta. Miesten mielestä hot.
Mutta kun sairaanhoitajille haluttaisiin enemmän liksaa, miehet vastustavat sankoin joukoin ja dissavat koko ryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Rahanhimoiset harakat vain on sun rahojen perässä, siksi kiinnostaa kun lentäjillä on pinkka kunnossa.
Opettelisit edes termit. Ei demarit kaipaa rahaa, kokkarit ja persut ne rahanahneita on.
Mieti jos sanon olen Salaisen palvelun tyyppi mulla on lupa tapp....kyllä rako kostuu mutta jos sanon olen lihakauppias niin naiset kysyy onko se liha varmasti tuoretta ja onko sulla tarjouksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelisit edes termit. Ei demarit kaipaa rahaa, kokkarit ja persut ne rahanahneita on.
No miksi ne syöpäläiset on sitten jatkuvasti muiden taskuilla? Ulisemassa lisää veroja kaikkeen? Ihan ajankulukseen vai?
"Lol, taso on kova ja amk-inssi pääsee. Haluaisin nähdä edes yhden tapauksen, jossa amk-inssistä on tullut matemaatikko.
ohis"
Arvostan matemaattisia taitoja, ja olen itsekin melko hyvä sillä puolella, mutta toisaalta, moniko haluaa olla matemaatikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen status on evoluutiotutkimuksissa ykköskriteeri parinvalinnassa naisille. Kokemuksesi vahvistaa tätä, ap!
Miksi lentäjän status olisi korkeampi kuin matemaatikon? Matematiikan yliopisto-opinnot ovat vaikeudeltaan ihan kärkipäätä toisin kuin lentäjän opinnot.
Kertoo paljon naisista jos arvostavat lentäjän yli matemaatikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen status on evoluutiotutkimuksissa ykköskriteeri parinvalinnassa naisille. Kokemuksesi vahvistaa tätä, ap!
Miksi lentäjän status olisi korkeampi kuin matemaatikon? Matematiikan yliopisto-opinnot ovat vaikeudeltaan ihan kärkipäätä toisin kuin lentäjän opinnot.
Ei he arvostaneetkaan. He arvottivat lentäjä/matemaatikon paremmaksi kuin matemaatikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ketkä ne sitten vaativat enemmän tulonsiirtoja ja muiden tienesteistä rankempia veroja, jos eivät demarit ja muu vasemmisto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva matemaatikko tienaa yli 100k
AP voi todistaa olevansa matemaatikko ratkaisemalla tämän: jotain tapahtuu tunnissa keskimäärin 12 kertaa. Millä todennäköisellä se asia tapahtuu tunnissa tasan kaksi kertaa?
Naisille miehen ura ja palkka ovat statusasioita, miehille ei niinkään. Monet kyllä arvostavat, että on korkeakoulututkinto. Kaverin kanssa just puhuttiin, että monilla tuntemillamme dippainsseillä on sairaanhoitajavaimo. Ehkä sen kovan tekniikan vastapainoksi halutaan eri alalta puoliso. Tosin lähihoitajia en ole dippainsseillä nähnyt.
Björn Wahlroosin sekä Herlinin kahden perijän vaimot myös muuten sairaanhoitajia