Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (62)
Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.
Kaunis tarina. Ihan itsekö keksit vai kirjoittiko tekoäly?
Joku matemaatikko on niin vaikeasti ymmärrettävä työ, että suurin osa ei ymmärrä siitä mitään. Eikä siksi kiinnosta ketään. Normi työ saatikka sitten joku hyvätuloinen lentäjä, juristi, toimitusjohtaja, lääkäri, jne. ymmärretään.
Kiva, että naiset ovat kiinnostuneita sinusta, mutta itse jättäisin nuo naiset väliin, joille et kelvannut aiemmin.
Työ vaikuttaa siihen, millaisille ärsykkeille altistut ja miten aivosi toimivat. Jotkut ammatit ovat mediaseksikkäitä, lentäjä taitaa kuulua tällaisiin.
Itse en jaksa orjamiestä ollenkaan. No, en jaksa miestä, mutta orjamies yrittää orjuuttaa itsenkin aina ja se on jotenkin nii surullista. Yksi elämä ja käyttää sen orjailuun ja naisystävä ja lapsetkin haluaa orjuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.
Lentävä tarjoilija ja parin vuoden ammattikoulun käynyt joka istuu valvomassa autopilottia ei ehkä ole ihan matemaatikon tai muun tiedemiehen tasoinen ammatti kuitenkaan.
Kai tähtäät seuraavana lääkikseen? Se on luonnollinen jatkumo lentäjäkirurgiksi.
On tapahtunut muutakin. Miehet muuttuvat pojista miehiksi 25 - 30 v. Hartiat levenevät, ja vaikka pituutta ei tulekaan lisää miehet alkavat näyttää jotenkin isommilta, vahvemmilta.
ps. Itse ottaisin mielummin matemaatikon kuin lentäjän.
Vierailija kirjoitti:
On tapahtunut muutakin. Miehet muuttuvat pojista miehiksi 25 - 30 v. Hartiat levenevät, ja vaikka pituutta ei tulekaan lisää miehet alkavat näyttää jotenkin isommilta, vahvemmilta.
ps. Itse ottaisin mielummin matemaatikon kuin lentäjän.
Ap:stä saat molemmat :)
Vierailija kirjoitti:
Kiva kertoa että tyttöystävä on lentoemäntä 😂 Tuskin.
Kyllä on mukavampi kertoa että tyttöystävä opiskelee esim. lääkiksessä.
Koska se kertoo miehen ominaisuuksista paljon. Minulle ainakin todella tärkeää mm. älykkyys, kunnianhimo, pitkäjänteisyys, omistautuminen kiinnostuksen kohteelle sun muut.
n44, FT, johon vetoaa matemaatikot.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 60-luvulla 😆
Teetä itsellesi lihava ja ruma nukkevaimo, kun sinullehan kelpaa mikä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Ei ole noin kaikilla naisilla.
Kai tajuat, ettei ap ole lentäjä? :D kunhan provoilee.
Vierailija kirjoitti:
Työ vaikuttaa siihen, millaisille ärsykkeille altistut ja miten aivosi toimivat. Jotkut ammatit ovat mediaseksikkäitä, lentäjä taitaa kuulua tällaisiin.
Itse en jaksa orjamiestä ollenkaan. No, en jaksa miestä, mutta orjamies yrittää orjuuttaa itsenkin aina ja se on jotenkin nii surullista. Yksi elämä ja käyttää sen orjailuun ja naisystävä ja lapsetkin haluaa orjuuttaa.
Kiintoisa näkökulma. Tarkoitatko, että mies teetättää kotihommat muilla vai tarkoitatko, että olettaa, että naisesta ja lapsista ei ole koskaan semmoista orjahommaa kummempiin saavutuksiin?
Status. Voi tyttöporukassa kehuskella että seukkaa x-ammatinedustajan kanssa ja siinä sitten muut kirskuttelevat hampaitaan ja kiukuttelevat duunaripuolisoilleen.
Itse olen korkeakoulutettu, mutta muhun on aina vedonnut enemmän amis miehet. Eli tässä tapauksessa kiinnostuisin enemmin lentäjästään kuin matemaatikosta, mutta lopulta sillä ammatilla ei ole merkitystä.
ammatti kertoo nopeasti millainen mahdollisesti olet koska harva ihminen ajattelee ryhtyä matemaatikoksi tai lentäjäksi ja kyllä se lentäjän ammatti on enemmän positiivinen kuin negatiivien ainakin matemaatikkoon verrattuna
Kyllä se naisenkin ammatti vaikuttaa miehen kiinnostukseen. Sanoin olevani siivooja,niin wiuuuh samantien lähti kaikki miehet. Edelleen siivoan työkseni näin yli 20 vuoden jälkeenkin. Onneksi yksi mies kiinnostui. Pidän kodin puhtaana,tykkään puutarha hommista, leipomisesta, työtä riittää eikä tukia ole tarvinnu. Plussana hoksasin, et voin hakea 63vuotiaana uraeläkettä ja varmasti haen. Talo on siihen mennessä maksettu.
Älä yleistä. Ei ole noin kaikilla naisilla.