Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?

Vierailija
28.09.2025 |

Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mua kiinnostas perseellään lösöttävä lentäjä tai matemaatikko? Parempi joku raamikas raskaan työn raataja, nam!

No jos et halua nauttia lentäjän 10-20 k kuukausipalkasta niin voithan sä jonkun raksamiehen ottaa, joka tienaa sen 2k. 

Vierailija
142/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mua kiinnostas perseellään lösöttävä lentäjä tai matemaatikko? Parempi joku raamikas raskaan työn raataja, nam!

No jos et halua nauttia lentäjän 10-20 k kuukausipalkasta niin voithan sä jonkun raksamiehen ottaa, joka tienaa sen 2k. 

Mieluummin näin :D raksamiehet on h0timpeja ja fyysisempiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka mitäkin arvostaa. Eihän siinä. 

Vierailija
144/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö matematiikka ole kohtalaisen helpoo päästä opiskelemaan jos on hyvä siinä? Tässä käsityksessä olen aina ollut. Lentäjille taas on vaativat karsinnat, ja siinä mitataan myös luonnetta, paineensietokykyä jne. 

Joo on helppo päästä, koska ottavat sisään todella paljon porukkaa, koska iso osa putoaa matkan varrella. En nyt muista millainen osuus matikalla alottaneista lopulta valmistuu, mutta se ei ollut kauhean suuri.

Vierailija
145/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tähtäät seuraavana lääkikseen? Se on luonnollinen jatkumo lentäjäkirurgiksi.

😁 Mutta ei taida kuitenkaan päästä kalsarimalliksi.

Vierailija
146/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matematiikka ole kohtalaisen helpoo päästä opiskelemaan jos on hyvä siinä? Tässä käsityksessä olen aina ollut. Lentäjille taas on vaativat karsinnat, ja siinä mitataan myös luonnetta, paineensietokykyä jne. 

Joo on helppo päästä, koska ottavat sisään todella paljon porukkaa, koska iso osa putoaa matkan varrella. En nyt muista millainen osuus matikalla alottaneista lopulta valmistuu, mutta se ei ollut kauhean suuri.

Tai sitten ovat menneet opiskelemaan tuottavampia/mielenkiintoisempia aloja.

Vierailija
147/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakenkämiehet on munkin heikko kohta..  Mielikuva heistä on rento ja mukava. Mielikuva matemaatikosta taas on jäykkä ja nipottava.

Vierailija
148/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP voi todistaa olevansa matemaatikko ratkaisemalla tämän: jotain tapahtuu tunnissa keskimäärin 12 kertaa. Millä todennäköisellä se asia tapahtuu tunnissa tasan kaksi kertaa?

Ei voi todistaa noin. Chatgpt kertoo tuon vastauksen parissa sekunnissa. 

Vierailija
149/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä matemaatikon että lentäjän ammatit on auringonlaskun aloja. 

Vierailija
150/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se kertoo miehen ominaisuuksista paljon. Minulle ainakin todella tärkeää mm. älykkyys, kunnianhimo, pitkäjänteisyys, omistautuminen kiinnostuksen kohteelle sun muut. 

n44, FT, johon vetoaa matemaatikot.

Mikäs logiikka tässä nyt oli? 

Vierailija
151/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentomatkustus vain lisääntyy koko ajan ja lentäjiä yleensä koulutetaan vain tarpeen mukaan 

Vierailija
152/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentomatkustus vain lisääntyy koko ajan ja lentäjiä yleensä koulutetaan vain tarpeen mukaan 

Ja matemaatikkoja ja fyysikkoja tarvitaan jatkuvasti tieteen kehittämiseen.

Vierailija
153/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo matikasta putoaa jengiä paljon pois, joko lähtemällä muualle opiskelemaan tai vaihtamalla pääainetta.

Vierailija
154/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakenkämiehet on munkin heikko kohta..  Mielikuva heistä on rento ja mukava. Mielikuva matemaatikosta taas on jäykkä ja nipottava.

Maajussille morsiamensa (kaikki tarinat) taisi Pialla olla sulhoehdokkaana turvakenkämies :)

Vierailija
155/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maajussille morsiamensa (kaikki tarinat) taisi Pialla olla sulhoehdokkaana turvakenkämies :)

Se kaivurikuski tms? :) 

Vierailija
156/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että Ap on hämmentynyt, jos on aiemmin ollut aika nobody naismarkkinoilla ja yhtäkkiä kaikki häneen ihan kuumana. Tässä näkyy niin selvästi se, miten ammatilla ON isokin merkitys naisten suosioon. 

Miettikää lentäjiä, jos tunnette. Läheskään kaikki eivät ole mitään erityisen komeita, mitta silti flaksi käy ja tyttöystävät/vaimot kauniita. 

Vierailija
157/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakenkämieheksi pääsee periaatteessa kuka tahansa. 

Vierailija
158/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä opimme, että kannattaa aina sanoa naiselle olevansa lentäjä.

Vierailija
159/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä opimme, että kannattaa aina sanoa naiselle olevansa lentäjä.

Kyllä, aina käy flaksi! Mutta se onkin sitten ikävä juttu, jos oikeasti olikin kiinnostusta puolin ja toisin ja aamulla selviääkin totuus

Vierailija
160/174 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä filosofista? Hänen kanssaan voisi pohtia kaikenlaista eikä luultavasti olisi vailla näkemyksiä ja mielipiteitä.

Lentäjä on aika suoraviivainen, toki vastuullinen, ammatti. Lentäjän persoona ei siis ole pohdiskeleva tai kyseenalaistava, vaan tärkeän homman hoitava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän