Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?

Vierailija
28.09.2025 |

Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. Ei ole noin kaikilla naisilla.

Kai tajuat, ettei ap ole lentäjä? :D kunhan provoilee. 

En lukenut sitä satua.

Vierailija
62/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ vaikuttaa siihen, millaisille ärsykkeille altistut ja miten aivosi toimivat. Jotkut ammatit ovat mediaseksikkäitä, lentäjä taitaa kuulua tällaisiin. 

Itse en jaksa orjamiestä ollenkaan. No, en jaksa miestä, mutta orjamies yrittää orjuuttaa itsenkin aina ja se on jotenkin nii surullista. Yksi elämä ja käyttää sen orjailuun ja naisystävä ja lapsetkin haluaa orjuuttaa. 

Työtön mies ei suostu orjahommiin. Työtön mies on paras mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria naisia kiinnostaa RAHA. Haluavat miehen, joka elättää heidät. Vaikka Suomessa puhutaan, että nainen ei tarvitse miestä, niin miksi sitten nuoret naiset ovat niin kovasti rahan perään. Eivätkö jaksa tehdä sitä rahaa itse tekemällä töitä.

Nainen 55 vuotta

Ai?

Miksi kuvittelet että korkeakoulutettu matemaatikko ei tienaisi hyvin?

Vierailija
64/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tähtäät seuraavana lääkikseen? Se on luonnollinen jatkumo lentäjäkirurgiksi.

Ja sitten vielä avaruuskirurgiksi.

Ei nyt unohdeta sitä kalsarimalliosuutta!

Vierailija
65/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun varmaan poikkeuksiin, mutta minulle toisen ammatilla ei ole mitään väliä. Arvostan ihmisessä ihan toisia asioita.

Vierailija
66/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen likkakin tiesi sen, että mieluummin sitä Cadillacin takapenkillä itkeä tihrustaa kuin Ladan...

Vierailija
67/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun varmaan poikkeuksiin, mutta minulle toisen ammatilla ei ole mitään väliä. Arvostan ihmisessä ihan toisia asioita.

Mulle on merkitystä, sillä työ kertoo paljon ihmisestä ja sillä on muutenkin merkitystä.

En esim haluaisi miestä, joka on Gigantin myyjä, joka tyrkyttää mummoille juttuja mitä ne ei halua. Tuo on ällöttävää. En myöskään halua esim poliisia miehekseni, koska poliisin työ on vaarallista enkä halua olla jatkuvasti huolissani hänestä. En myöskään halua että miehellä on sellainen työ, missä hän joutuu jatkuvasti matkustelemaan tai iltatöihin tai viikonlopputöihin. Lopuksi, en halua että miehen työ on sellainen, mitä mies itse inhoaa tai missä hän palaa loppuun. Mutta ehkä noilla asioilla ei ole sulle mitään merkitystä.

Vierailija
68/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.

Lentävä tarjoilija ja parin vuoden ammattikoulun käynyt joka istuu valvomassa autopilottia ei ehkä ole ihan matemaatikon tai muun tiedemiehen tasoinen ammatti kuitenkaan.

Lentäjistä varmaan puolet ainakin on korkeakoulutettuja. Minunkin mieheni on sekä diplomi-insinööri että liikennelentäjä. Työkavereista paljon insinöörejä sekä dippainssejä ja lääkäreitä ym. akateemisia. Ainakin Suomen Ilmailuopistoon, jonne muutenkin todella vaikea päästä, saa etua sisäänpääsystä jos korkeakoulutettu. 

Vierailija
69/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on kaksikin syytä. Ensinnäkin arvostettu ammatti viehättää useimpia ihmisiä sukupuolesta riippumatta. Itse koin tuon saman ilmiön päästessäni oikikseen. Sama ihminenhän minä olin kuin ennenkin, mutta yhtäkkiä kävi flaksi ihan uudella tavall.

Sitten on se synkempi syy. Tosi tosi monet miehet suhtautuvat lopulta ikävästi siihen, jos oma vaimo tienaa enemmän tai on menestyvämpi kuin mies itse. Tätä sitten kostetaan kukkoilemalla, vähättelemällä ja teettämällä kotitöitä kun itse makaa sohvalla tai harrastaa. Ei ole mitenkään harvinaista, että mies suoraan sabotoi naisen työuraa. Perheväkivaltaakin esiintyy, ja nälviminen on ihan arkea. Naiselta onkin ihan järkevää valita mies, joka tienaa enemmän ja jonka ammatillinen status on niin korkea, ettei mies kadehdi ja kampita vaimoaan. Säilyy sopu paremmin ja miehen käytös pysyy varmemmin kohtuullisen hyvänä. 

Lol, mitä? Miehethän juuri toivovat, että nainen olisi rikas ja kouluttautunut uranainen. Minullekin sanoi eräs mies, että hän ottaa vain naisen, joka on vähintään maisteri.  Hän itse oli toki tohtori, että siinä mielessä oli varaa valita. Mutta kaikki miehet, joiden kanssa olen ikinä milloinkaan ollut tekemisisissä isästäni lähtien ovat olleet kiinnostuneita siitä, että naiset tienaa hyvin ja ovat koulutettuja. Enemmän kuin ulkonäöstä, vaikka sitä aina ja kaikkialla toitotetaan, että se olisi miehelle tärkeää. Itse en ole korkeakoulutettu ja aina olen saanut olla yksin. Edes duunarimiehet ja he varsinkaan eivät ole minusta kiinnostuneita. 

Vierailija
70/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.

Lentävä tarjoilija ja parin vuoden ammattikoulun käynyt joka istuu valvomassa autopilottia ei ehkä ole ihan matemaatikon tai muun tiedemiehen tasoinen ammatti kuitenkaan.

Lentäjistä varmaan puolet ainakin on korkeakoulutettuja. Minunkin mieheni on sekä diplomi-insinööri että liikennelentäjä. Työkavereista paljon insinöörejä sekä dippainssejä ja lääkäreitä ym. akateemisia. Ainakin Suomen Ilmailuopistoon, jonne muutenkin todella vaikea päästä, saa etua sisäänpääsystä jos korkeakoulutettu. 

Minunkin enoni on dippainssi että lentäjä Finskillä. Myös kaverin isä on sama. 

Vierailija
71/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo uskoa, lentäjän työ yksi Suomen parhaiten palkatuista. Lisäksi lentolippuja ym. Ei ihme, että naisia kiinnostelee. Kaverin mies on kipparina ja tienaa verotietojen mukaan noin 200k € vuodessa. Kaveri on vain osa-aikatyössä ja matkustelevat paljon. 

Vierailija
72/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tienaat Ap? Mikä yhtiö? 

Vierailija
73/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne lentäjäksi taida kuitenkaan mikään keskivertoamiskaveri päästä. On mukavampi matkustaakin, kun tietää ohjaamoon olevan kovan karsinnan ja että voi luottaa siellä olevan osaavia ammattilaisia.

Vierailija
74/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kertoa että tyttöystävä on lentoemäntä 😂 Tuskin.

Kyllä on mukavampi kertoa että tyttöystävä opiskelee esim. lääkiksessä. 

Miehillä ja naisilla on eri kriteerit. Miehellä ei ole varmaan yleensä mitään tarvetta pariutua ylöspäin, ja lentoemäntätyttöystävä kuulostaa aivan coolilta, on todennäköisesti ihan kiva tapaus myös ulkoisesti.

Vierailija
75/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sehän se on surkuhupaisaa, että toisaalta miehet haluavat rikkaan ja kouluttautuneen uranaisen, mutta toisaalta ani harva mies sitten kuitenkaan pystyy semmoisen kanssa elämään siivosti, jollei ole itse vielä rikkaampi ja koulutetumpi menestyjä. Että ei niinku mikään ole hyvä. 

Vierailija
76/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin sain pakit nelikymppiseltä mieheltä, joka työskenteli bussikuskina. 

Vierailija
77/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin mietin sitä, että onko miehellä fyrkkaa tehdä mun kanssa asioita yhdessä vai pitääkö minun aina maksaa jos haluan mennä jonnekin yhdessä.

Vierailija
78/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän se on surkuhupaisaa, että toisaalta miehet haluavat rikkaan ja kouluttautuneen uranaisen, mutta toisaalta ani harva mies sitten kuitenkaan pystyy semmoisen kanssa elämään siivosti, jollei ole itse vielä rikkaampi ja koulutetumpi menestyjä. Että ei niinku mikään ole hyvä. 

En ole törmännyt. Miehet arvostavat koulutusta, mutta että pitäisi vielä olla rikas? Ehkä tällaisiakin pyrkyrimiehiä on, mutta eivätköhän ihmiset pariudu ja halua pariutua saman tasoisten kanssa. 

Vierailija
79/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on merkitystä, sillä työ kertoo paljon ihmisestä ja sillä on muutenkin merkitystä.

En esim haluaisi miestä, joka on Gigantin myyjä, joka tyrkyttää mummoille juttuja mitä ne ei halua. Tuo on ällöttävää. En myöskään halua esim poliisia miehekseni, koska poliisin työ on vaarallista enkä halua olla jatkuvasti huolissani hänestä. En myöskään halua että miehellä on sellainen työ, missä hän joutuu jatkuvasti matkustelemaan tai iltatöihin tai viikonlopputöihin. Lopuksi, en halua että miehen työ on sellainen, mitä mies itse inhoaa tai missä hän palaa loppuun. Mutta ehkä noilla asioilla ei ole sulle mitään merkitystä.

No joo, en mäkään tietenkään mitään tuollaisia reissutyöläisiä tai esim. moraalisesti väärin olevia töitä tekeviä haluaisi, mutta yleensä ihmiset joiden kanssa tule toimeen, eivät edes tee mitään typerää duunia, enkä sano että reissutyö olisi typerää, mutta tottakai minäkin tahtoisin viettää rakkaani kanssa aikaa paljon yhdessä. Mutta pointtini oli, että ei ole väliä mulle sillä paljonko mies tienaa.

Vierailija
80/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne lentäjäksi taida kuitenkaan mikään keskivertoamiskaveri päästä. On mukavampi matkustaakin, kun tietää ohjaamoon olevan kovan karsinnan ja että voi luottaa siellä olevan osaavia ammattilaisia.

Onneksi ei pääse. Esim. Poriin pääsee 2-3 % hakijoista, joten jokainen ymmärtää tason olevan kova ja vain parhaimmat pääsevät. Kuten jotkut jo kirjoittivat on monilla lentäjillä taustalla akateeminen koulutus tai esim. amk inssi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme