Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?

Vierailija
28.09.2025 |

Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeakoulutettu, mutta muhun on aina vedonnut enemmän amis miehet. Eli tässä tapauksessa kiinnostuisin enemmin lentäjästään kuin matemaatikosta, mutta lopulta sillä ammatilla ei ole merkitystä. 

Ei lentäjillä mitään korkeakoulututkintoa ole. Joku parin vuoden koulutus. 

Tämä on totta. Mutta lentäjäksi hakeutuu monet yliopisto-opiskelijat tai sieltä valmistuneet. Poikkeuksia voi olla, mutta ei lentäjät mitään perus amis bensalenkkareita ole.

Vierailija
42/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin tylsä hissukka alkoi kuntoilemaan, meikkaamaan, pukeutuu tyylikkäämmin ja on päivät univormussa, lentelee pitkin maailmaa. Omasta mielestänikin hän on nykyisin kaunis ja näyttävä nainen.

Siis WAU! Ihmisellä joka alkoi panostamaan ulkonäköönsä käy nykyään flaksi, kuka olisi uskonut? 

Sama kirjoittaa että Make oli 20kg ylipainoinen ja pukeutui samalla tavalla, kuin yläasteella. Sitten hän treenasi itsensä tikkiin, alkoi pukeutua kuin aikuinen ja ryhtyi käymään parturissa säännöllisesti. Nyt on naisia jokaiselle sormelle! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille sitten on tärkeämpää, että ammatit luo yhteenkuuluvuutta eli ovat samankaltaisia tai ammattien kautta on jotain yhteistä.

Lähinnä sen pohjalla on arvomaailma. Siksi jotkut ammatit tökkii ja toiset kuulostaa mielenkiintoisilta. Mä luulen että se on mielleyhtymät. Vaikka tietyt ammatit ei kerro minkälainen joku on, se silti antaa mielikuvan siitä onko joku vaikkapa tosikko, iloinen, kaavamainen, kekseliäs jne.                                                    Myös miksi ajatellaan, että tietynlaiset valitsevat tietoisesti puolisoiksi tietyn ammatin edustajia.

Vierailija
44/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ammatti vaan se, että mies on opiskellut. Mielellään yliopistossa. Että häntä kiinnostaa kehittää itseään, on kunnianhimoa ja intohimoa johonkin aiheeseen. Koulutetut lukevat yleensä myös kirjallisuutta, heillä on mielikuvitusta, tietoa ja tarjottavana jotakin sisältöä keskusteluihin. Ettei elämä ole sitä, että mies pitää monologeja joista aiheista, mistä ei tiedä mitään, tai jankuttaa tai ei puhu mitään.

Vierailija
45/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omasta mielestäni uramuutos merkkaa usein sitä, että jokin siinä itsessä on muuttunut oleellisesti mikä saa kaipaamaan sitä uramuutosta. Esim. itse tein aikoinani jotain minimipalkkahommia, joihin mulla ei ollut mitään kiinnostusta. Vasta myöhemmin 'löysin itseni' ja ymmärsin lähteä nykyiselle alalle. Mulla on täysin erilainen maailmankuva ja tavoitteeet kuin silloin 10 vuotta sitten.

Tämä on niin totta! Itsessä tapahtuu jokin asennemuutos, mistä johtuen aiemmin tylsä ja mitäänsanomaton tyyppi alkaakin näyttäytyä erittäin kiinnostavana. On tavallaan kuin kokonaan uusi ihminen.

Vierailija
46/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen status on evoluutiotutkimuksissa ykköskriteeri parinvalinnassa naisille. Kokemuksesi vahvistaa tätä, ap!

Miksi lentäjän status olisi korkeampi kuin matemaatikon? Matematiikan yliopisto-opinnot ovat vaikeudeltaan ihan kärkipäätä toisin kuin lentäjän opinnot.

Lentäjä on ns. seksikäs ammatti. Paljon vastuuta, kova palkka ja maailmanmatkaajan maine. Fakta on että lentäjäksi pääsee verrattain harva ja sekin nostaa ammatin statusta. Lentäjä taitaa olla harvinaisempi ammattinimike kuin kirurgi. 

Vierailija
47/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ammatti vaan se, että mies on opiskellut. Mielellään yliopistossa. Että häntä kiinnostaa kehittää itseään, on kunnianhimoa ja intohimoa johonkin aiheeseen. Koulutetut lukevat yleensä myös kirjallisuutta, heillä on mielikuvitusta, tietoa ja tarjottavana jotakin sisältöä keskusteluihin. Ettei elämä ole sitä, että mies pitää monologeja joista aiheista, mistä ei tiedä mitään, tai jankuttaa tai ei puhu mitään.

Itsellä ei ole koskaan ollut minkäänlaista kilpailuhalua, kunnianhimoa tai näyttämisen tarvetta. Minulla on silti mielikuvitusta ja luen. Soitan myös klassista kitaraa, mutta näillähän ei ole merkitystä kun ne eivät johda rahaan. 

Vierailija
48/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä ei voi vaikuttaa se, että tutustumisvaiheessa ammatti tarjoaa luontevan ja helpon keskustelunaiheen. Jos toisen ammatti on jotain mistä on hankala esittää mitään tarkentavia, mielenkiintoisia kysymyksiä niin keskustelu takkuaa. 

Harmillisen usein miehet eivät osaa varsinaisesti tarjoilla itsestään mielenkiintoisia tietoja joihin tarttua ja joista virittää keskustelua, joten ammatti tai harrastukset ovat ensimmäisiä nyhdettäviä tietoja joiden ympärille sitten nainen lähtee rakentamaan sitä keskustelua. 

Matemaatikon täytyy siis ojentaa jotain muuta keskusteltavaa kuin ammattinsa, koska valitettavasti me kaikki tiedetään että siitä ei saa oikein jutun juurta. "Minkäslaisia laskuja sitten lasket?" on kuolettavan tylsä aihe. Jos vapaa-ajan harrastus on lisäksi luokkaa "pelaan videopelejä", niin valitettavasti tästä ei oikein saa sellaista viihdyttävää tarinaa iskettäväksi.  

Sen sijaan lentäjän ammatti tarjoilee tuhat valmista jatkokeskustelupakettia: Millaisia lentoja lennät, mitkä käyämäsi paikat ovat olleet suosikkeja tai inhokkeja? Lentäjän ammatti kuulostaa seikkailulliselta joten naiset haluavat kuulla tarinoita siihen liittyen. Käytännössä samaa mielenkiintoa saavat miehet jotka ovat matkustelleet paljon, reppureissanneet Aasiassa tai asuneet ulkomailla jonkin aikaa. Kulttuurien yhteentörmäykset ja erikoisiin tilanteisiin päätyminen (johon EI  liity alkoholin/huumeiden kanssa sekoilu) ovat käytännössä materiaalia jonka äärellä voi viettää tunteja ilman että deittikumppani vilkuilee kelloa ja miettii hienovaraista tekosyytä lähtemiseen. 

Kyse ei ole "statuksesta" vaan mielikuvasta siitä, että tässä on mies jonka elämä ei ole tappavan tylsää arkea jossa jokainen päivä on samanlainen. Tässä on mies joka seikkailee, näkee ja kokee ja jonka kanssa kenties minäkin voisin seikkailla. 

Vierailija
49/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat olet mitään ap. Olet av palstalla jankuttava kouluttamaton ja työtä tekemätön syrjäytynyt incel. 

Vierailija
50/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ystäväni mies on lentäjä ja ystäväni oli tästä hyvin ylpeä pitkään. Rahaa on paljon, hieno omakotitalo ja pari Teslaa autotallissa. Mutta kyllä vaan on ystävälläni raskasta pyörittää lähes yksin perhearkea kolmen alle 10-vuotiaan lapsen kanssa, kun mies on koko ajan ympäri maailmaa ja usein useita päiviä peräkkäin pois kotoa. Ei käy kateeksi.

Vierailija
51/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kertoo olevansa tarjoilijana Rossossa tai lentoemäntänä Finnairilla, niin 99,9% pitää lentoemännän työtä seksikkäimpänä ja mielenkiintoisempana. Molemmat tekevät tarjoilijan työtä, toinen vaan paljon ahtaammassa ympäristössä. Toinen on saattanut käydä vähintään ammattikoulun ja toinen jonkun 6kk:n kurssin. Toinen tulee aina yöksi kotiin ja toinen on missä milloinkin mieslaumojen iskettävänä. Mutta kun mielikuvat ratkaisevat. Itse valitsisin 5/5 sen Rosson tarjoilijan, jos pelkästään ammatin varjopuolia miettisin.

Vierailija
52/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tähtäät seuraavana lääkikseen? Se on luonnollinen jatkumo lentäjäkirurgiksi.

Ja sitten vielä avaruuskirurgiksi.

Vierailija
53/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole miehen ammatilla mitään väliä.

Vierailija
54/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä arvostetumpi ammatti ja asema miehellä, sitä enemmän on rahaa, kenties valtaakin. Siellä on naisen hyvä olla.

Vierailija
55/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin miehetkin ovat kiinnostuneita naisen ammattista ja koulutuksesta, jopa enemmän kuin naiset. Et varmaan itsekään tiedä yhtään pariskuntaa, jossa mies on lääkäri ja nainen vaikkapa siivooja. Niinpä. Tuttavapiirissäni ei ole yhtään miestä, jolle naisen koulutus ja ammatti ei olisi tärkeä. Näin on, valitettavasti, koska ammatti ja koulutus ei sano ihmisestä mitään eikä tee ihmistä paremmaksi, mukavammaksi ja viisaammaksi. 

Täyttä roskaa. Kyllä se on nainen, joka vaatii menestyvää miestä, ei todellakaan päinvastoin. Nyt peilataan selkeästi omia preferenssejä miehiin, mikä ei kuvaa todellisuutta.

Oma esimerkki. Jos Tinderissä tulee vastaan mikä tahansa DI, juristi tai "johtaja" -> ruks. Aivan välittömästi, ulkonäöstä huolimatta. Olen itse akateemisesti koulutettu, ylimmässä johdossa ja liikunnallinen, mutta en hae uutta työkaveria, vaan elämänkumppania.

Vierailija
56/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia kiinnostaa miehissä monia asia. Miehiä kiinnostaa naisissa vain ulkonäkö.

Vierailija
57/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sijoittuu: varatuomari,asianajaja?

Näissä listauksissa.

Vierailija
58/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naisesta vaikuttaako ja millä tavalla. Itselle miehen ammatti on sinällään yhdentekevä eli tietenkin toivon, että mies on itselleen mieluisalla alalla ja kokee saavansa työstään edes vähän muutakin kuin palkan joka kuukausi mutta ei tuolla ammatilla itsessään ole väliä kunhan ei ole mikään somevaikuttaja tai joku muu turha julkkis. Lisäksi karsastan kaikkia ns valkokaulusmiehiä koska olen itse duunariammatissa ja usein koen, että korkeammin koulutetut katsoo nokkavarttaan pitkin (etenkin naiset).

Tosin olen just sellainen nainen jonka olemassaoloa ei huomaa oikein kukaan kaksilahkeinen ja jos huomaa niin olen se "yksi jätkistä" eli minuun ei synny romanttista kiinnostusta koskaan kenelläkään.

Vierailija
59/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on kaksikin syytä. Ensinnäkin arvostettu ammatti viehättää useimpia ihmisiä sukupuolesta riippumatta. Itse koin tuon saman ilmiön päästessäni oikikseen. Sama ihminenhän minä olin kuin ennenkin, mutta yhtäkkiä kävi flaksi ihan uudella tavall.

Sitten on se synkempi syy. Tosi tosi monet miehet suhtautuvat lopulta ikävästi siihen, jos oma vaimo tienaa enemmän tai on menestyvämpi kuin mies itse. Tätä sitten kostetaan kukkoilemalla, vähättelemällä ja teettämällä kotitöitä kun itse makaa sohvalla tai harrastaa. Ei ole mitenkään harvinaista, että mies suoraan sabotoi naisen työuraa. Perheväkivaltaakin esiintyy, ja nälviminen on ihan arkea. Naiselta onkin ihan järkevää valita mies, joka tienaa enemmän ja jonka ammatillinen status on niin korkea, ettei mies kadehdi ja kampita vaimoaan. Säilyy sopu paremmin ja miehen käytös pysyy varmemmin kohtuullisen hyvänä. 

Vierailija
60/62 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on kaksikin syytä. Ensinnäkin arvostettu ammatti viehättää useimpia ihmisiä sukupuolesta riippumatta. Itse koin tuon saman ilmiön päästessäni oikikseen. Sama ihminenhän minä olin kuin ennenkin, mutta yhtäkkiä kävi flaksi ihan uudella tavall.

Sitten on se synkempi syy. Tosi tosi monet miehet suhtautuvat lopulta ikävästi siihen, jos oma vaimo tienaa enemmän tai on menestyvämpi kuin mies itse. Tätä sitten kostetaan kukkoilemalla, vähättelemällä ja teettämällä kotitöitä kun itse makaa sohvalla tai harrastaa. Ei ole mitenkään harvinaista, että mies suoraan sabotoi naisen työuraa. Perheväkivaltaakin esiintyy, ja nälviminen on ihan arkea. Naiselta onkin ihan järkevää valita mies, joka tienaa enemmän ja jonka ammatillinen status on niin korkea, ettei mies kadehdi ja kampita vaimoaan. Säilyy sopu paremmin ja miehen käytös pysyy varmemmin kohtuullisen hyvänä. 

Ja vidud

Riittää ko naine antaa, iha sama onko työtön tai vaikka kirurgi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä