Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (645)
Sulla on jännäammatti.
Ihmisen sivistyneisyyden ja koulutustason näkee myös siinä, miten ihminen ymmärtää esim. akateemisia ammatteja. Oma sukuni kuuluu alhaiseen koulutustason kastiin. Meillä on ymmärretty mitä tekee duunari, metallimies, raksamies. Sitten ainoat "lukeneet" ovat olleet lääkäreitä tai asianajajia. Itselleni kaikki "yliopistotyypit" ovat hirvittävän kaukaisia enkä ymmärrä niistä mitään. Veljeni vaimo työskentelee yliopistolla enkä olen tämän 7 vuoden aikana vielä päässyt selvyyteen että mitä se siellä duunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti alkaa puhumaan töistään treffeillä? Ammatin voi kertoa ja työpaikan, mutta se on siinä. Kyllä muut asiat ovat kiinnostavampia.
Kuinka paljon ihminen lukee tai seuraa uutisia. Mitä harrastaa? Fyysinen kunto ja miten pukeutuu? Onko hauskat jutut? Onko antelias? Ei nyt pihi saa olla! (En ole itsekään!)
Naisia kiinnostaa nuo asiat. Olet ap laiminlyönyt ulkonäkösi ja sosiaaliset kuviot?Mutta kun monille naisille se ammatti menee yli noiden muiden asioiden. Jos ammatti ei riitä niin statusmiestä etsivä nainen jättää leikin sikseen vaikka olisi kuin hyväkuntoinen ja tyylikäs mies.
Voi hyvänen aika taas. Jos mies on lentäjä, mutta tuppisuuna ei muuta saa sanottua, tuskin kovinta hottia deittimarkkinoilla, verrattuna supliikkiin minkä tahansa ammatin omaavaan. Toki ammatti kertoo ihmisestä aina jotain ja herättää mielikuvia. Mutta ne mielikuvat ei pitkälle auta, jos muuten on mykkä uuno.
Eaim. opettajan ammatti ei miehellä kuulosta kovin kiinnostavalta. Silti en ole tavannut ikinä yhtään sinkkumiesopettajaa. Opiskeluaikana toki heitä vielä oli, jokunen.
Miksi ajaa Ladalla, kun voi Mersunkin saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti alkaa puhumaan töistään treffeillä? Ammatin voi kertoa ja työpaikan, mutta se on siinä. Kyllä muut asiat ovat kiinnostavampia.
Kuinka paljon ihminen lukee tai seuraa uutisia. Mitä harrastaa? Fyysinen kunto ja miten pukeutuu? Onko hauskat jutut? Onko antelias? Ei nyt pihi saa olla! (En ole itsekään!)
Naisia kiinnostaa nuo asiat. Olet ap laiminlyönyt ulkonäkösi ja sosiaaliset kuviot?Mutta kun monille naisille se ammatti menee yli noiden muiden asioiden. Jos ammatti ei riitä niin statusmiestä etsivä nainen jättää leikin sikseen vaikka olisi kuin hyväkuntoinen ja tyylikäs mies.
Kuka mies oikeasti haluaa naisen joka etsii ensisijassa statusmiestä? Tätä en ymmärrä.
Niin, mut sun pitää ymmärtää, et ei näillä miehillä (status tai ei) ole mitään sanottavaa mihinkään kun naiset valtavana laumana vaan tulee ja vie. Siinä mies (status tai ei) voi korkeintaan vikistä. Ja sit nekin miehet, joita naiset julmasti ei vaan vie, vikisee palstalla.
Ehana mieskuva palstalta, jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Loistoprovo!😂
Saa naiset hädissään miettimään motiivejaan 😂😂
Hädissään tuntuu olevan kaikki ei-lentäjät.
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa, että osa naisista rakastuu niihin renttuihinkin! Ja jopa herkkiin ja hauraisiin lyyrikoihinkin!
Nii in. Mutta se on eri keskustelu, missä pohditaan, mikä vika naisissa, kun näin tekevät. Tai haksahtavat jännämiehiin. Ei nyt sotketa näitä eri totuuksia keskenään. Haukutaan yhdestä asiasta per ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä miehen ammatin tärkeys on perua entisiltä ajoilta jolloin naisen arvostus tuli miehen ammatin kautta; oli hienompaa olla insinöörin rouva kuin työmiehen muija.
Äitini aikoinaan sai vielä postia: rouva pekka virtanen. Eli nainen määrittyi aviomiehen kautta.
Pelkkänä rouvanakin ja ilman mitään koulutusta ja työn tekoa nainenkin sai arvostusta jos miehellä oli arvostettu koulutus ja ammatti (insinööri, toimitusjohtaja, päällikkö, lääkäri jne.). Joskus naiset puhuivatkin miehistään mainiten ammatin kuten esim. mieheni insinööri Pekka Virtanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Status. Voi tyttöporukassa kehuskella että seukkaa x-ammatinedustajan kanssa ja siinä sitten muut kirskuttelevat hampaitaan ja kiukuttelevat duunaripuolisoilleen.
En tiedä millaisissa porukoissa liikut, mutta itse en kyllä muista useinkaan missään naisporukoissa keskustelleeni kenenkään poikaystävän tai puolison ammatista.
Mä olin kerran naistensaunassa, jossa oli tällainen keskustelu. Siellä kaverukset kerroivat, kuinka tyytyväsiä ovat omiin duunaripuolisoihin. Kuin he arvostavat sitä, että osaavat käsillään tehdä ja korjata asioita ym. Siinä kohtaa minä vain kuuntelin. Sitten kertoivat molemmat samanmielisesti, kuinka eivät koskaan voisi olla valkokaulustyöläisen kanssa. Siinä kohtaan kerroin, että mun mies on sellainen. Kravattikaulassa töissä joka päivä. Vähän siitä hiljenivät. Mutta eivät varmasti kuitenkaan millään tavalla kiukutelleet puolisoistaan edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä miehen ammatin tärkeys on perua entisiltä ajoilta jolloin naisen arvostus tuli miehen ammatin kautta; oli hienompaa olla insinöörin rouva kuin työmiehen muija.
Äitini aikoinaan sai vielä postia: rouva pekka virtanen. Eli nainen määrittyi aviomiehen kautta.
Pelkkänä rouvanakin ja ilman mitään koulutusta ja työn tekoa nainenkin sai arvostusta jos miehellä oli arvostettu koulutus ja ammatti (insinööri, toimitusjohtaja, päällikkö, lääkäri jne.). Joskus naiset puhuivatkin miehistään mainiten ammatin kuten esim. mieheni insinööri Pekka Virtanen.
Joo, kun olet lääkärin rouva, lentäjän rouva jne niin mitään väliä ei ole omalla uralla tai ammatilla. Status saavutettu miehen kautta.
Ei ole vaikuttanut millään tavalla. Ainoastaan sun aivot ja älykkyys merkitsee. Hyvin tuntuu pankin neidille tavallinen hitsari kelpaavan. Usein amiksena jopa saa kysellä näiltä korkeasti kouluttautuneilta naisilta että mitä oikein mussa näkevät. Ja koskaan ei tule vastaukseksi työ tai ulkonäkö, vaan tyypillisin vastaus on että kun kaikki miehet ovat sikoja ja oon ollu joku kusipäämagneetti nii sä kuulostat nii fiksulta ja sivistyneeltä, eikä sulla oo ollenkaan mielessä vaan se yks asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mies oikeasti haluaa naisen joka etsii ensisijassa statusmiestä? Tätä en ymmärrä
"Naisillakin on oma habitukseensa perustava sosiaalinen status. Kaunis hoikka lakinainen on yleisesti miesten silmissä kiinnostavampi kuin skrode hoiva-avustaja. Nainen tavoittelee jotain sosiaalista statusta tulevalta puolisoltaan, mies tavoittelee jotain sosiaalista statusta tulevalta puolisoltaan."
Toisaalta miehet ovat huonoja lähestyy tällaisia menestyneitä kaunottaria. Mulla on tällainen sinkkukaveri, hän on kyl pitkä, 180cm, hoikka ja kaunis. Tohtoriksi väitellyt. Huokuu kauniin ulkonäön lisäksi itsevarmuutta. Hymy todella valloittava. Yöelämässäkin hyvin harva mies häntä lähestyy. Vaikka siellä useat jotain kontaktia hakevat. Vain humalaisimmat hölöhölösuut satunnaisesti tulevat jotain hölöttää. Näin on ollut aina, hänen kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kun olet lääkärin rouva, lentäjän rouva jne niin mitään väliä ei ole omalla uralla tai ammatilla. Status saavutettu miehen kautta.
Nyt sitten sormella osoittelemaan kaikkia lääkärin, juristin ja lentäjän rouvia, että ovat menneet naimaan miehen rahan ja statuksen kiilto silmissä. Sellainen johtopäätös tästä järkeilystä.
"Mä olin kerran naistensaunassa, jossa oli tällainen keskustelu. Siellä kaverukset kerroivat, kuinka tyytyväsiä ovat omiin duunaripuolisoihin. Kuin he arvostavat sitä, että osaavat käsillään tehdä ja korjata asioita ym."
Enemmän tämä kertoo niistä stereotyyppisistä ajatuksista joita ihmisillä on eri ammateista suuntaan ja toiseen. Kun ei tunne yhtään jonkun ammatin edustajaa niin on helppo sovittaa siihen joku omassa päässä oleva kuva.
Oma mieheni on akateemisesti koulutettu ja työskentelee hyvin teoreettisten asioiden parissa. Silti vapaa-ajalla pysyy vasara kädessä ja viimeksi rakensi tuossa melkein kokonaan omin käsin meille kesämökin. Ei taida onnistua ihan joka duunariltakaan.
Varmasti toki duunarit ovat keskimäärin kätevämpiä käsistään mutta ei siis ole pakko ottaa duunaria jos haluaa että mies osaa jotain konkreettista tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eivät haluakaan, eivätkä ne miehet edes tajua naisen etsivän mitään statusmiehiä. Mieheni on dippainssi ja jollain mittarilla ehkä statusmies ja kysyin tietääkö mikä on statusmies niin oli ihan hoomoilasena"
Ei kai sitä tarvitse tuntea termiä ymmärtääkseen kuitenkin mitä se vaikuttaa? Jos se vaimo on tyytyväinen vain kun saa kymmenennet merkkilaukun tai murjottaa jos ei pääse Malediivelle niin tyhmempikin mies tajuaa naineensa gold-diggerin vaikka ei olisi koko termiä ikinä kuullutkaan.
Nämä liioittelut vievät aina uskottavuuden esimerkeistä; tunnetko itse naista, joka haluaa mieheltään kymmenennen merkkilaukun? Sama juttu näissä ruokakaupan ostosten kyttääjissä.
Liioittelun tarkoitus on tuoda asia selvemmin esiin. Mutta voin toki sanoa että aika moni normijärkinen mies huomaa kyllä j
Mutta ei kai miehet (edes esimerkeissä) voi olla niin tyhmiä, että hoksaavat tällaiset piirteet vasta naimisissa ollessaan? Tuollaiset tapaukset tuntuu niin elämässä vierailta, ettei niihin saa mitään otetta.
Tosin tunnen pariskunnan, jossa mies tykkää ilahduttaa vaimoaan rahalla, kun tietää vaimonsa rahasta tykkäävän. On jättänyt yllärinä pinon rahaa vaimonsa löydettäväksi ja käytettäväksi. Vaimo on sairaanhoitaja ja mies on remppamies. Veljensä kanssa pyörittävät omaa kahden miehen remppafirmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä ei ollut siitä kyse. Äitini oli musiikin opettaja ja sairaanhoitaja ammateiltaan. Mutta menneinä aikoina tavat olivat tällaiset. Ai niin, isäni dippainssi. Toki siis statusmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva nainen nykypäivänä on ilman mitään omaa ammattia ja työtä. En tunne ensimmäistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikuttanut millään tavalla. Ainoastaan sun aivot ja älykkyys merkitsee. Hyvin tuntuu pankin neidille tavallinen hitsari kelpaavan. Usein amiksena jopa saa kysellä näiltä korkeasti kouluttautuneilta naisilta että mitä oikein mussa näkevät. Ja koskaan ei tule vastaukseksi työ tai ulkonäkö, vaan tyypillisin vastaus on että kun kaikki miehet ovat sikoja ja oon ollu joku kusipäämagneetti nii sä kuulostat nii fiksulta ja sivistyneeltä, eikä sulla oo ollenkaan mielessä vaan se yks asia.
Pankin neiti? Merkonomi vai jopa tradenomi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kun olet lääkärin rouva, lentäjän rouva jne niin mitään väliä ei ole omalla uralla tai ammatilla. Status saavutett
Tottakai on ammatit, mutta voivat olla vaikka kotirouvina, ei tartte omaa egoa pönkittää ammatin kautta. Siis näillä rouvilla.
Vierailija kirjoitti:
"Mä olin kerran naistensaunassa, jossa oli tällainen keskustelu. Siellä kaverukset kerroivat, kuinka tyytyväsiä ovat omiin duunaripuolisoihin. Kuin he arvostavat sitä, että osaavat käsillään tehdä ja korjata asioita ym."
Enemmän tämä kertoo niistä stereotyyppisistä ajatuksista joita ihmisillä on eri ammateista suuntaan ja toiseen. Kun ei tunne yhtään jonkun ammatin edustajaa niin on helppo sovittaa siihen joku omassa päässä oleva kuva.
Oma mieheni on akateemisesti koulutettu ja työskentelee hyvin teoreettisten asioiden parissa. Silti vapaa-ajalla pysyy vasara kädessä ja viimeksi rakensi tuossa melkein kokonaan omin käsin meille kesämökin. Ei taida onnistua ihan joka duunariltakaan.
Varmasti toki duunarit ovat keskimäärin kätevämpiä käsistään mutta ei siis ole pakko ottaa duunaria jos haluaa että mies osaa jotain konkreettista tehdä.
Näin varmasti. Tää mun valkokaulusmies ei osa rakentaa mökkiä, mutta hänellä sit pistämätön osaamisalue muualla. En vain ymmärrä tuollaista yksoikoista ajattelua, et joku status on koko ihminen. Useimmat olemme aika moniulotteisia. Mikä sit kuhunkin kolahtaa, on jopa mysteeri.
Ylöspäin naiminen toteutuu valinnanvapauden kautta. Jos naisen sos. statuksella on vara valita, hän valitsee usein tutustua oletettavasti paremmin toimeentulevan ja sosiaaliselta statukseltaan ylempänä olevan. Haluaa siis mieluummin tutustua pitkään ja hyvätuloiseen, kuin lyhyempään ja lihavempaan työttömään.