Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (645)
Tarinasta unohtui laatikkoleuka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Puolet peruskouluista loppuu 15 vuoden sisällä.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
Puolet opettajista irtisanotaan eli se opettaja vaimo jää työttömäksi.
No, opettajillahan on laaja-alaista osaamista, eli varmasti työllistyvät helposti mihin tahansa samalla opettajan 6000€ kuukauspalkalla, heh
Todellakin voivat työllistyä moneen muuhunkin paikkaan, mutta 6000e ei saa kouluissa. Muualla ehkä.
Meillä oli yksi paikka kaupassa auki, hakijoita 183. Osa-aikatyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen opettaja vaimo jää työttömäksi.
Oon kuullut että tradenomeja on jo työttömänä.
Kyllä.
Ja ensi vuonna, jos et pysty tekemään nykyistä työtä niin työnantajan ei tarvitse järjestää sulle toista työtä.
Julkisella ei tarvitse enää järjestää toimistotöitä siivoojalle, jolla on selkä kipeä. Saa antaa potkut.
Sinne vaan kilpailemaan työpaikoista tradenomien, merkonomien ja maisterien kanssa.
Ensi vuonna sun hoitaja vaimon saa irtisanoa, jos se ei jaksa nostella potilaita. Työnantajan ei enää tarvitse järjestää kevyempää työtä esim. osastonsihteeri.
Sun vaimo saa potkut, jos se ei jaksa nostella potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
No, opettajillahan on laaja-alaista osaamista, eli varmasti työllistyvät helposti mihin tahansa samalla opettajan 6000€ kuukauspalkalla, heh
6000€? Missä tällaisia? Itsellä 3450€ ja 10v. kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voivat työllistyä moneen muuhunkin paikkaan, mutta 6000e ei saa kouluissa. Muualla ehkä.
6000€ saa kouluissa verrattain kivuttomasti ikälisillä + tekemällä hieman enemmän työtä mitä on minimivaatimus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lentäjät tienaa?
Kävin huvikseni katsomassa nuo palkat. Matematiikko kokenut noin 5 000e/kk aloittelija vähemmän. Finnairilla lentokapteeni tienaa noin 200 000e vuosi ja aloitteleva lentäjä tienaa noin 5 000e/kk eli eipä ihme, että se lentäjä kiinnostaa enemmän.
Ja vielä kun ajatellaan, että matematiikko kuulostaa kuivalta ja tylsältä , ja lentäjä ihan joltakin muulta, niin kyllä jos valita saisi, niin sen lentäjän suurin osa varmaan valitsisi.
En itse valitsisi lentäjää, sillä haluisin viettää paljon aikaa mieheni kanssa, en miestä joka on aina poissa.
Lentäjän vaimo saa ihanaa vapaa-aikaa miehest
Minulla ainakin on rinnakkaiskortti miehen korttiin. Kortissa on minun nimi, mutta laskut menevät miehelle. En viitsi paljastaa kortin nimeä, mutta ei suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6000€? Missä tällaisia? Itsellä 3450€ ja 10v. kokemus.
Sulla ei taida vielä olla ihan 10v täynnä koska siinä napsahtaa 10% ikälisä.
Täydet ikälisät on 20v kohdalla reilu 30%. Tee muutama ylimääräinen tunti viikossa ja ota vaikka luokanvalvojuus tai joku muu vastuutehtävä, niin peruspalkka on lähemmäs 4000€ ja siihen se 30% ikälisä niin 6000€ palkka on siinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6000€ saa kouluissa verrattain kivuttomasti ikälisillä + tekemällä hieman enemmän työtä mitä on minimivaatimus
Ei todellakaan saa! Missä koulussa muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lentäjät tienaa?
Kävin huvikseni katsomassa nuo palkat. Matematiikko kokenut noin 5 000e/kk aloittelija vähemmän. Finnairilla lentokapteeni tienaa noin 200 000e vuosi ja aloitteleva lentäjä tienaa noin 5 000e/kk eli eipä ihme, että se lentäjä kiinnostaa enemmän.
Ja vielä kun ajatellaan, että matematiikko kuulostaa kuivalta ja tylsältä , ja lentäjä ihan joltakin muulta, niin kyllä jos valita saisi, niin sen lentäjän suurin osa varmaan valitsisi.
En itse valitsisi lentäjää, sillä haluisin viettää paljon aikaa mieheni kanssa, en miestä joka on aina poissa.
Mikä kortti on?
Saa rinnakaiskortin joihinkin maksuaika- tai luottokortteihin Suomessakin. Mulla ainakin on miehen kortin rinnakkaiskortti.
Jos rakastuu vain siihen mikä on ammatti, työpaikka tai varallisuus niin ei se ole sama asia kuin, että rakastuu ihmiseen. Ei ihme jos avioliitto päätyy eroon.
"Täydet ikälisät on 20v kohdalla reilu 30%. Tee muutama ylimääräinen tunti viikossa ja ota vaikka luokanvalvojuus tai joku muu vastuutehtävä, niin peruspalkka on lähemmäs 4000€ ja siihen se 30% ikälisä niin 6000€ palkka on siinä"
Olen ollut 20+ vuotta opettajana. Täydet ikälisät on reilun tonnin kuussa. Oma palkkani on kyllä yli 6000 mutta pelkillä ikälisillä se ei tule. Tarvitaan ylitunteja ja muita palkattuja tehtäviä. Itselläni on ryhmänohjausta, työryhmiä, ja paljon yo-arviointeja.
Viime vuoden kokonaisansiot oli 85 000, ne tosin sisältävät myös lomarahat.
T. Lukiossa oli 20 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikuttanut millään tavalla. Ainoastaan sun aivot ja älykkyys merkitsee. Hyvin tuntuu pankin neidille tavallinen hitsari kelpaavan. Usein amiksena jopa saa kysellä näiltä korkeasti kouluttautuneilta naisilta että mitä oikein mussa näkevät. Ja koskaan ei tule vastaukseksi työ tai ulkonäkö, vaan tyypillisin vastaus on että kun kaikki miehet ovat sikoja ja oon ollu joku kusipäämagneetti nii sä kuulostat nii fiksulta ja sivistyneeltä, eikä sulla oo ollenkaan mielessä vaan se yks asia.
Pankin neiti? Merkonomi vai jopa tradenomi?
En tiedä onko kumpikaan noista. Kouluttautuu ja käy jatkuvasti finanssialan koulutuksilla, työmatkoilla ympäri Suomea kerran kuussa. Tuollainen aivan outoa itselleni. Mutta se josta tykkää ja arvostaa, ei millään tavalla liity työhöni, vaan ainoastaan sisin. Ja näin lähes aina naisilla.
ei kukaan tuon tason mies selittele vauvalla sinä olet niitä kun lennettelee paperi lennokkeja pihalla matemaattisesti laskeskelet saatko 5 palautus tölkillä 2 täyttä kaljaa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia. Minulle ja monelle ystävälleni matemaatikko olisi kyllä ollut ammattina paljon kiinnostavampi kun lentäjä. Toinen on erittäin älyllinen akateeminen ala ja toinen on ns. ilmojen bussikuski.
Ehkä aloittajan naismaku oli enemmän sellainen sairaanhoitaja / kampaaja tasoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia. Minulle ja monelle ystävälleni matemaatikko olisi kyllä ollut ammattina paljon kiinnostavampi kun lentäjä. Toinen on erittäin älyllinen akateeminen ala ja toinen on ns. ilmojen bussikuski.
Ehkä aloittajan naismaku oli enemmän sellainen sairaanhoitaja / kampaaja tasoa?
Minulle taas lentäjä, jolla myös akateeminen koulutus. Näitä löytyy paljon. Paljon mielenkiintoisempi kuin oletettavasti kuiva matemaatikan osaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lentäjät tienaa?
Lentäjän vaimo saa ihanaa vapaa-aikaa miehestään ja miehen luottokortin käyttöönsä niin mik
Sopii ehkä sinulle, mutta ei minulle.
No siivooja nyt ei ole oikein seksikäs ammatti miehellä :D