Auerin lasten olot sijaisperheessä olivat pahemmat kuin vankilassa
Olot sijaisperheessä olivat pahemmat kuin vankilassa, eivät saaneet omaa puhelinta, eivät saaneet katsoa telkkaria, eivät saaneet käydä kotona suihkussa koska sijaisvanhemmat pelkäsivät syyliä, eivät saaneet syödä kaapista omin päin, eivät saaneet tulla yläkerrasta alakertaan ilman lupaa jne. Omassa huoneessa piti olla klo 18, hiljaa. Ei tietenkään internettiä etteivät olisi päässeet jyvälle asioista.
Jääkaappi oli kielletty näky Auerin lapsilta
Anneli Auerin lapset avaavat näkemyksiään karusta arjesta sijaisperheessä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5a165337-03d0-4fa8-84fa-71ce6f4d3d14…
Kommentit (4963)
Olen ollut näissä Auer-ketjuissa vuosia. Täällä on 7-23 harhaanjohtaja paikalla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/McMartinin_esikoulun_seksuaalirikosoikeud
Lopetin lukemisen tästä tapauksesta siihen, kun luin, että lapsen tutki kokematon harjoittelija joka uskoi. . .
Auerin lapsia käsittääkseni tutki useat eri lääkärit, tehtiin erilaisia kuvantamistutkimuksia ym. (muitakin kuin uv-valo).
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/McMartinin_esikoulun_seksuaalirikosoikeud
Lopetin lukemisen tästä tapauksesta siihen, kun luin, että lapsen tutki kokematon harjoittelija joka uskoi. . .
Auerin lapsia käsittääkseni tutki useat eri lääkärit, tehtiin erilaisia kuvantamistutkimuksia ym. (muitakin kuin uv-valo).
Tietenkin jos lopettaa lukemisen ennen kuin vastaan tulee oman näkemyksen kannalta kiusallista tietoa, niin on helpompi säilyttää se oma näkemys
Vierailija kirjoitti:
"No ei ole. Juuri tällaisia samankaltaisia juttuja on ollut paljon, missä lapset aikuisten kuulustelemina ja johdattelemina on kertoneet aina vaan hurjemmiksi käyviä kertomuksia seksuaalisesta väkivallasta, vaikka eivät ole kokeneet mitään sellaista. Oikeiden hyväksikäytön uhrien kertomukset on erilaisia.
Tuollainen käytös hyväksikäytön uhreilta olisi täysin poikkeuksellista. Uskoisit nyt pois, että se, mitä he nyt täysivaltaisina aikuisina ihmisinä kertovat, on se totuus, ja lakkaisit vääntämästä asiaa omaan ennakkoluuloosi sopivaksi.
Olet ollut väärässä Auerin pahuudesta. Ei se mitään. Nyt sä voit korjata käsityksesi, kun asiasta on tullut oikeaa tietoa."
Ethän sinä voi sitä tietää, mistä tässä on kyse ja mikä lasten henkinen tila on. Näissä lasten kertomuksissa seksuaalirikoksista on sellaisia yksityiskohtia, jotka viittaavat siihen, että lapsi on oikeast
No kyllä minä nyt tiedän, että he itse aikuisina tietävät omat asiansa, eikä minulla ole vähäisintäkään syytä epäillä heitä.
Nuo heidän lapsuuden kertomuksensa ovat vielä niin selvästi lasten mielikuvituksellista tarinointia ja täysin epärealistisia, että kyllä asia on ihan selvä.
^ Juurihan se puolustuksen oma asiantuntija Mark Hudson kirjoitti lausunnossaan, että vain pieni prosentti lapsista sepittää kertomuksia hyväksikäytöstä, jos niin ei ole käynyt. Ainakin Auerin nuorimman lapsen oikeuspsykologisesta haastattelusta 2011 sai vaikutelman, että tyttö kertoo siinä omakohtaisesti kokemastaan hyväksikäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
^ Juurihan se puolustuksen oma asiantuntija Mark Hudson kirjoitti lausunnossaan, että vain pieni prosentti lapsista sepittää kertomuksia hyväksikäytöstä, jos niin ei ole käynyt. Ainakin Auerin nuorimman lapsen oikeuspsykologisesta haastattelusta 2011 sai vaikutelman, että tyttö kertoo siinä omakohtaisesti kokemastaan hyväksikäytöstä.
Eihän hän olis edes muistanut sitä hyväksikäyttöä oikeasti.
Tässä tapauksessa hän on yhäkin itse aikuisena sanonut, että nuo asiat eivät olleet totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa hän on yhäkin itse aikuisena sanonut, että nuo asiat eivät olleet totta.
Lapsi oli jo melkein 4-vuotias, kun Jens vieraili viimeisiä aikojaan perheessä. Vaikkei lapsi osannut ajoittaa asioita, oli hänellä muistikuvia ikävistä tapahtumista vielä 7-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi oli jo melkein 4-vuotias, kun Jens vieraili viimeisiä aikojaan perheessä. Vaikkei lapsi osannut ajoittaa asioita, oli hänellä muistikuvia ikävistä tapahtumista vielä 7-vuotiaana.
Ei, vaan hän keksi tarinoita niistä 7-vuotiaana.
"Jos lapset tyypillisesti kertoisivat näin, meillä ei olisi huoltoriidoista johtuvia oikeudenkäyntejä lasten henkisen, fyysisen ja seksuaalisen väkivallan VÄITTEIDEN osalta. Eli ei, lapsi ei tyypillisesti näin tee näissä tilanteissa. Lapsi kertoo kyllä tyypillisesti arkiasioista, äiti sanoi että mun pitää sanoa näin tai sisko sanoi että saa kertoa sulle kuka piirsi tussilla seinään. Mutta nää ei ole arkiasioita. Nää on henkisen väkivallan, painostuksen, vieraannuttamisen eri keinoin aikaansaatuja tarinoita."
Kyseiset väitteet ovat yleensä toisen vanhemman esittämiä, ei lasten.
Painostettuna lapsi on tyypillisesti hiljaa. Ei sillä tavalla tällaisia kertomuksia luoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Poika itse kertoi mm. Joki-Erkkilälle ummetuksestaan. Ja on siitä mainintoja myös terveydenhuollon papereissa. Eli kyllä, pojan tiedettiin kärsivän ummetuksesta. Se on ihan fakta se."
Löytyy vain tieto, että poika olisi kouluterveydenhoitajalle valittanut vatsavaivoistaan. Vatsaa tunnustelemalla ei ollut löydetty merkkejä ummetuksesta.
Joki-Erkkilän raportista löytyy myös tieto ummetuksesta. Pojan itse kertomana.
Kuten todettu, lapsen ummetus voi johtua myös seksuaalisesta hyväksikäytöstä, joten ummetus ei sinällään poissulje sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä sijaisperhe ole tehnyt jonkun rikoksen, kun on kohdellut näitä lapsia karmivalla tavalla vuosikaudet ja pistäneet heidät vielä valehtelemaan oikeudessa?
Todennäköisesti nämä ovat Auerin keksimiä tarinoita puolustuksen tueksi.
Anneli on syytetty, lapset ovat uhreja ja nämä uhrit ovat ne jotka nämä asiat kertovat. Ei Anneli.
Annelilla on ollut vuosikaudet aikaa manipuloida lapsia. Lapsethan ovat omankin näkemyksensä mukaan alttiita manipuloinnille.
Minusta Annelin manipuloivuus ei ole uskottavaa, koska hänellä mieleltään terveen paperit. Voimakas tarve manipuloida liittyy juuri noihin mielenterveyden häiriöihin.
"No kyllä minä nyt tiedän, että he itse aikuisina tietävät omat asiansa, eikä minulla ole vähäisintäkään syytä epäillä heitä.
Nuo heidän lapsuuden kertomuksensa ovat vielä niin selvästi lasten mielikuvituksellista tarinointia ja täysin epärealistisia, että kyllä asia on ihan selvä."
Lapsen mielikuvitukseen ei kuulu tarinat seksuaalisesta väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut näissä Auer-ketjuissa vuosia. Täällä on 7-23 harhaanjohtaja paikalla.
Joo, olen huomannut, että aina kun poikkean tänne kirjoittelemaan jotain, heti ilmestyy kaksi alapeukkua.
"Minusta Annelin manipuloivuus ei ole uskottavaa, koska hänellä mieleltään terveen paperit. Voimakas tarve manipuloida liittyy juuri noihin mielenterveyden häiriöihin."
Mielentilatutkimus tehdään syyntakeisuuden selvittämiseksi. Hänet on todettu syyntakeiseksi eli hän ei esim. ole harhainen. Tämä ei kerro mitään siitä, onko henkilö manipuloiva vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kertomuksissa on sellaista, jota pidätte epäuskottavana?
Näitä kertomuksiahan sitten verrataan ja oikeus lopulta päättää, kumpi kertomuksista on uskottavampi. (Leena Koivuniemi)
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1820fdf8-1fa9-4934-871e-41c08a6e35a3
Itse asiassa Koivuniemi valehtelee! Kyse ei ole siitä että oikeus päättää kumpi tarina on uskottavampi, vaan siitä että lapset ovat peruneet kertomuksensa, ja syyttäjällä on todistustaakka osoittaa että tapahtumat tapahtuivat. Syyttäjällä pitää olla näyttöä siitä, mutta kun ei ole. Uv-valohömppä on jo osoitettu hömpäksi (ja verrokkilapsilla oli yhtä paljon näkymättömiä naarmuja) eikä kukaan usko että immenkalvot kasvavat takaisin. Pojan peräaukon laajentuma olikin peräsuolen laajentuma, joka ei voi aiheutua seksuaalisesta toiminnas
-Syyttäjä toteaa, että lääkäri on myös todennut, että lapselta löytyneisiin oireisiin vaaditaan pitkäaikainen, vaikea ummetus, jota kyseisellä lapsella tai muiltakaan Auerin lapsilta ei ole koskaan todettu.- mtv3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lasten kertomuksia lukee, huomaa melko nopeasti, että niissä on runsaasti sepitteellisiä elementtejä. Mietitään hetki: lapset kuvailevat toistuvasti hyvin rajua väkivaltaa. Pojan mukaan vanhin tyttö olisi pahoinpidellyt hänet pesäpallomailalla, useita lyöntejä ja iskut kohdistuivat päähän. Lisäksi hän väittää tytön viillelleen häntä erityisesti kämmenselkiin. Useita kertoja. Nuorimman sisaruksen kerrotaan joutuneen vauvana heitetyksi seinään (jaloista kiinni ja pyöräytys) ja taaperona potkaistuksi päähän. Silti kukaan ulkopuolinen ei ole koskaan nähnyt mitään jälkiä näistä väitetyistä pahoinpitelyistä. Ei opettajat, ei päiväkoti, ei terveydenhoitajat, ei lääkärit, ei vastaanottokodin henkilökunta.
Poikaa oli hänen mukaansa viillelty vain muutamaa päivää ennen vastaanottokotiin joutumista, mutta hoitajan ja lääkäri
"No, turhapa näistä on sulle faktaa antaa, koska ne faktat ei vaan mene jakeluun."
Ei sulla mitään faktaa olisi antaakaan, joten se siitä.
Vierailija kirjoitti:
"Minusta Annelin manipuloivuus ei ole uskottavaa, koska hänellä mieleltään terveen paperit. Voimakas tarve manipuloida liittyy juuri noihin mielenterveyden häiriöihin."
Mielentilatutkimus tehdään syyntakeisuuden selvittämiseksi. Hänet on todettu syyntakeiseksi eli hän ei esim. ole harhainen. Tämä ei kerro mitään siitä, onko henkilö manipuloiva vai ei.
Eihän tuo pidä paikkaansa. Mediassa on kerrottu, että mielisairaudet ja persoonallisuushäiriöt tutkittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kommenttina sille, joka sanoi Annelin olevan päästään täysin terve: äiti, joka pissas lastensa päälle, ei ole mitenkään päästään terve.
Mene juomaan omaa kustas ja häivy tästä ketjusta kun et aiheesta mitään näytä ymmärtävän.
Silmiinpistävää, miten aggressiivista populaa ovat nämä Auerin kannattajat tälläkin palstalla.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kommenttina sille, joka sanoi Annelin olevan päästään täysin terve: äiti, joka pissas lastensa päälle, ei ole mitenkään päästään terve.
Mene juomaan omaa kustas ja häivy tästä ketjusta kun et aiheesta mitään näytä ymmärtävän.
Silmiinpistävää, miten aggressiivista populaa ovat nämä Auerin kannattajat tälläkin palstalla.
-ohis
Sä olet agressiivinen kun jäät kiinni valehtelusta. Onko sulla yleensäkin hankaluuksia muuttaa mielipidettä kun paljastut olevasi väärässä?
Mitä Jukka sanoi sulle Uolevi?
Höpsis. Että kaikkien kolmen psyyke toimisi tuollaisella täysin epätyypillisellä tavalla?
Mikä pakkomielle teillä on kuvitella, että tietäisitte nämä asiat paremmin kuin nuo aikuiset lapset itse ?