Miksi lääkärit eivä saa enää määrätä opioideja tai bentsoja?
Miksi lääkärit eivä saa enää määrätä opioideja tai bentsoja?
Kommentit (354)
Väärinkäyttäjille ja pillerimyyjille suuret "kiitokset" siitä. Ilman heitä ei olisi mitään ongelmaa.
Valkotakki valehtelee minkä pygee tärinältä
Ja miksi määräävät tarpeettomia lääkkeitä..?
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi määräävät tarpeettomia lääkkeitä..?
-ei ap btw.
Vierailija kirjoitti:
Jos opioideja haluat niin reseptivapaasti voi hakea apteekin hyllystä loperamidia.
älä ole tyhmä, se ei auta kipuun
Tänne ei haluta samanlaista lääkekriisiä kuin Amerikkaan. Lääkärit ja opioidivalmistajat ovat vastuussa mittaamattomasta määrästä inhimillistä kärsimystä, kun aiheuttivat aivan tavan ihmisten addiktoitumisen lääkkeisiin.
Amerikassahan vahvoja kipulääkkeitä on määrätty suht helposti ja niitä potilaita on sitten pääätynyt ihan narkiksi kaduille suuria määriä.
Tv:ssä tais olla joku dokkari siitä
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei haluta samanlaista lääkekriisiä kuin Amerikkaan. Lääkärit ja opioidivalmistajat ovat vastuussa mittaamattomasta määrästä inhimillistä kärsimystä, kun aiheuttivat aivan tavan ihmisten addiktoitumisen lääkkeisiin.
miksi lääkäreitä ja lääkeyhtiöitä syytetään kun on jokaisen oma valinta syödä niitä
Kyllä saa. Kysyi vielä viimeksi, että pärjäänkö näillä, heh.
No siinä oli 100 pamia, että kyllä sillä pari viikkoo menee
Peukunkäyttäjien määrää halutaan kasvattaa?
Silkan sadismin vuoksi, jotta voivat kastroida ihmisiä niillä SSRI-"lääkkeillä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei haluta samanlaista lääkekriisiä kuin Amerikkaan. Lääkärit ja opioidivalmistajat ovat vastuussa mittaamattomasta määrästä inhimillistä kärsimystä, kun aiheuttivat aivan tavan ihmisten addiktoitumisen lääkkeisiin.
miksi lääkäreitä ja lääkeyhtiöitä syytetään kun on jokaisen oma valinta syödä niitä
Katso vaikka dokumentti tai lue kirja.
Mulle ainakin laitto, oli kyllä yksityinen. Ei ollu oikein yhteistä kieltä, niin se katto koneelta sanan ahdistus.
Sanoi että ahdistus paha asia.
Sain niin paljon, että myin osan, ja eka päivä saan uuden reseptin
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin laitto, oli kyllä yksityinen. Ei ollu oikein yhteistä kieltä, niin se katto koneelta sanan ahdistus.
Sanoi että ahdistus paha asia.
Sain niin paljon, että myin osan, ja eka päivä saan uuden reseptin
sun kaltasten taki ihmiset jotka tarvitsee ei saa häpeä itseäsi
koska ihmisiä ei haluta pitää työelämässä
Lääkäri tuntee, tai ainakin hänen pitäisi tuntea lääkkeen vaikutus ja varsinkin se, miten opioidit ja bentsot vaativat myös riittävän pitkän alasajon lääkärin seurannassa, juuri riippuvuusriskin vuoksi. Nyt tällaista hoitokäytäntöä ei ole, vaan on vain jätetty toimivat lääkkeet pois käyttölistalta. Hyvä ja helppo konsti lääkärille, huonompi sille, joka syö turhaan esim. Masennus- tai psykoosilääkkeitä tilapäiseen unettomuuteen ja tuhoaa lopulta oman kykynsä nukkua luonnollista unta tai jopa menettää kykynsä seksuaaliseen toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei haluta samanlaista lääkekriisiä kuin Amerikkaan. Lääkärit ja opioidivalmistajat ovat vastuussa mittaamattomasta määrästä inhimillistä kärsimystä, kun aiheuttivat aivan tavan ihmisten addiktoitumisen lääkkeisiin.
miksi lääkäreitä ja lääkeyhtiöitä syytetään kun on jokaisen oma valinta syödä niitä
Jos lääkäri ihan huolettoman helposti määrää riippuvuutta aiheuttavaa kipulääkettä joka kipuun. Niin eihän potilas sitä vaaraa tiedosta vaan luottaa lääkärin ammattitaitoon ja tyytyväisenä syö lääkkeet kun kipu aina lähtee.
Moneen kipuun oikea pitkäaikainen apu on esimerkiksi fysioterapia tai sitten sairasloma jossa ylirasittunut paikka saa rauhoittua ja parantua. Nämä vahvat lääkkeet sitten vain erityistapuksiin ja vaikka saattohoitoon jossa riippuvuuden muodostumisella ole enää mitään väliä.
En tiedä. Ilmeisesti se riippuvuus.
Äiti kuoli ja pyysin pameja ja bisoja (koska pumppu hakkasi aivan älyttömästi). Lääkäri kirjoitti propralia, rauhoitti kyllä. Mutta enhän minä niihin pameihin oisin voinut jäädä koukkuun, koska se oli vaan 2 viikkoa. Enkä jäänyt p:llinkaan, alasajo oli helppoa (=joka toinen päivä kokonainen pilsu, toinen päivä puolikas ,,,,).
....
Outoa, että äidillä A. ja geriatri määrännyt opiaattipohjaista. Äiti meni siitä ihan sekaisin, hallusinaatioita ("verhot alkoi juttelemaan...." ). Onneksi lopettivat sen ja äippä alkoi taas ... olemaan niinkuin ennenkin.
Niistä tulee riippuvaiseksi. Pari kuukautta sitten lääkäri väitti että Sirdaludista tulee helposti riippuvaiseksi. No, enpä ole tullut, mutta en nyt sitten ota sitä kuin korkeintaan yhden tabletin viikossa, koska se on lääkärin mukaan kamalan vaarallinen lääke.