Auerin lasten olot sijaisperheessä olivat pahemmat kuin vankilassa
Olot sijaisperheessä olivat pahemmat kuin vankilassa, eivät saaneet omaa puhelinta, eivät saaneet katsoa telkkaria, eivät saaneet käydä kotona suihkussa koska sijaisvanhemmat pelkäsivät syyliä, eivät saaneet syödä kaapista omin päin, eivät saaneet tulla yläkerrasta alakertaan ilman lupaa jne. Omassa huoneessa piti olla klo 18, hiljaa. Ei tietenkään internettiä etteivät olisi päässeet jyvälle asioista.
Jääkaappi oli kielletty näky Auerin lapsilta
Anneli Auerin lapset avaavat näkemyksiään karusta arjesta sijaisperheessä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5a165337-03d0-4fa8-84fa-71ce6f4d3d14…
Kommentit (5995)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minusta Annelin manipuloivuus ei ole uskottavaa, koska hänellä mieleltään terveen paperit. Voimakas tarve manipuloida liittyy juuri noihin mielenterveyden häiriöihin."
Mielentilatutkimus tehdään syyntakeisuuden selvittämiseksi. Hänet on todettu syyntakeiseksi eli hän ei esim. ole harhainen. Tämä ei kerro mitään siitä, onko henkilö manipuloiva vai ei.
Eihän tuo pidä paikkaansa. Mediassa on kerrottu, että mielisairaudet ja persoonallisuushäiriöt tutkittiin.
Missä mediassa? Terveystiedot ovat lähtökohtaisesti salassapidettäviä.
Nytpä julkaistiin.
"Tutkimuksen mukaan Auerilla ei ole todettu mitään mielisairauden oireita tai psykia
Persoonallisuushäiriöitä on monia erilaisia ja meistä lähes kaikilla ok viitteitä erilaisista häiriöistä, vaikka niitä ei ole niin paljon että diagnoosi tulisi. Eli tää ei tosiaan tarkoita mitään. Aika harva jos kukaan saisi täysin nolla pistettä noista tutkimuksista. Itselläni on viitteitä myös samasta, vaativasta persoonallisuushäiriöstä, mutta ei diagnoosia. Näkyy itselläni mm. siten, että käytän paljon to do-listoja ja note it-lappuja jotta en unohtaisi tärkeitä asioita. Lisäksi mm taideaineissa mun on vaikea olla tyytyväinen tekemääni lopputulokseen ja vaikeaa luovuttaa sitä arvioitavaksi opettajalle koska haluaisin viilata yksityiskohtia loputtomasti. Sain muistaakseni 3 pistettä ja todettiin joskus ihan muiden tutkimusten yhteydessä, kun multitaskaaminen ja stressi vei muistikapasiteettia. Ei tee minusta kyllä ihmisenä pedofiilia 😅
Vierailija kirjoitti:
"No kyllä minä nyt tiedän, että he itse aikuisina tietävät omat asiansa, eikä minulla ole vähäisintäkään syytä epäillä heitä.
Nuo heidän lapsuuden kertomuksensa ovat vielä niin selvästi lasten mielikuvituksellista tarinointia ja täysin epärealistisia, että kyllä asia on ihan selvä."
Lapsen mielikuvitukseen ei kuulu tarinat seksuaalisesta väkivallasta.
Kun aikuiset kysyvät johdattelevia kysymyksiä, niin kyllä kuuluu. Nää kuulostaa just sellaisilta, että aikuinen on kysynyt, että onko ruumiinaukkoihin työnnetty mitään, ja lapsi alkaa keksiä, että joo, kirsikoita ja lusikoita.
Joku tuollainen täysin epämääräinen "ei lapset voi keksiä tuollaista" ei paina yhtään mitään sen rinnalla, että jokaikinen noista lapsista kertoo nyt aikuisina noiden juttujen olleen aikuisten painostuksesta ja johdattelusta keksittyjä. Asia on silloin päivänselvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisia samankaltaisia juttuja on ollut paljon, missä lapset aikuisten kuulustelemina ja johdattelemina on kertoneet aina vaan hurjemmiksi käyviä kertomuksia seksuaalisesta väkivallasta, vaikka eivät ole kokeneet mitään sellaista.
Laitas linkkiä tällaisiin kertomuksiin?
Älä pidättele hengitystä niitä odottaessa. Surkuhupaisaa, miten osa täällä väittää aikuistuneiden lasten puhuvan totta, itse sortuen valehteluun.
Täällä on useamman kerran jo mainittu tuo McMartinin päiväkodin juttu. Ja jokainen meistä varmaan muistaa sen Niko-pojan tapauksen 90-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kommenttina sille, joka sanoi Annelin olevan päästään täysin terve: äiti, joka pissas lastensa päälle, ei ole mitenkään päästään terve.
Ei todellakaan ole. En ymmärrä teitä jotka jatkuvasti puolustavat häntä. Olette täysin sokeita tai sitten hän itse kirjoittelee täällä. Toki A voi puolustaa vanhinta lastaan.
Kyllähän se jotain kertoo näistä puolustelijoista, että joku heistä kirjoitti "kuka nyt ei olisi lastaan lyönyt" ja useat yläpeukuttivat sitä viestiä...
Eihän täällä kukaan ole sellaista kirjoittanut (ellei joku Auerin syyllisyyteen uskova sarkastisesti, että kuka nyt ei olisi lastaan lyönyt ja pissannut päälle tms.).
Vierailija kirjoitti:
Vammoilla on taipumus parantua, niin monesti niitä ei saada dokumentoitua ellei ole tuore tapaus.
Meinaat, että nuo lapset ei käyneet koulussa/päiväkodissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No kyllä minä nyt tiedän, että he itse aikuisina tietävät omat asiansa, eikä minulla ole vähäisintäkään syytä epäillä heitä.
Nuo heidän lapsuuden kertomuksensa ovat vielä niin selvästi lasten mielikuvituksellista tarinointia ja täysin epärealistisia, että kyllä asia on ihan selvä."
Kun aikuiset kysyvät johdattelevia kysymyksiä, niin kyllä kuuluu. Nää kuulostaa just sellaisilta, että aikuinen on kysynyt, että onko ruumiinaukkoihin työnnetty mitään, ja lapsi alkaa keksiä, että joo, kirsikoita ja lusikoita.
Joku tuollainen täysin epämääräinen "ei lapset voi keksiä tuollaista" ei paina yhtään mitään sen rinnalla, että jokaikinen noista lapsista kertoo nyt aikuisina noiden juttujen olleen aikuisten painostuksesta ja johd
Tämä! Kun lapset nyt AIKUISINA ihan itse kertovat että jutut eivät ole totta ja haluavat oikeudenkäynnin julkiseksi että muutkin tajuavat että heitä on noissa puheissa johdateltu kertomaan näitä juttuja.
Kertovat että haluavat totuuden julki niin silti täällä jotkut väittävät että kyllä nuo valehtelee. Varmaan lapsilla on muutenkin kauhea syyllisyys niin sitten vielä joku/jotkut kehtaavat väittää heitä NYT valehtelijoiksi koska silloin 7- vuotiaana sä kerroit tollasen jutun sääliksi käy, itse toivon heidän loppuelämälleen kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisia samankaltaisia juttuja on ollut paljon, missä lapset aikuisten kuulustelemina ja johdattelemina on kertoneet aina vaan hurjemmiksi käyviä kertomuksia seksuaalisesta väkivallasta, vaikka eivät ole kokeneet mitään sellaista.
Älä pidättele hengitystä niitä odottaessa. Surkuhupaisaa, miten osa täällä väittää aikuistuneiden lasten puhuvan totta, itse sortuen valehteluun.
Täällä on useamman kerran jo mainittu tuo McMartinin päiväkodin juttu. Ja jokainen meistä varmaan muistaa sen Niko-pojan tapauksen 90-luvulta.
"jokainen". Vaikka olin jo teini ysärillä, niin en mä kyllä tuollaista muista.
Vierailija kirjoitti:
Vammoilla on taipumus parantua, niin monesti niitä ei saada dokumentoitua ellei ole tuore tapaus.
Puhuttiin seinään heittämisestä ja pesäpallomailalla päähän lyömisestä ja jalasta raahaten portaita alas vetämisestä jne. Eli on fyysisesti täysin mahdotonta, että näitä olisi tapahtunut lasten kuvaamalla tavalla.
"" ""jokainen". Vaikka olin jo teini ysärillä, niin en mä kyllä tuollaista muista. "" ""
Ai, mä muistan lukeneeni tuosta ala-asteikäisenä lehdistä. No, jokatapauksessa, asia oli laajalti julkisuudessa, eli uutisia seuranneet ja lehtiä lukeneet varmasti muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän valehtelet, niitä linkkejä oli kyllä laitettu jo ennen viestiäsi.
Vierailija kirjoitti:
"" ""jokainen". Vaikka olin jo teini ysärillä, niin en mä kyllä tuollaista muista. "" ""
Ai, mä muistan lukeneeni tuosta ala-asteikäisenä lehdistä. No, jokatapauksessa, asia oli laajalti julkisuudessa, eli uutisia seuranneet ja lehtiä lukeneet varmasti muistaa.
Mä elin varmaan sitten suojattua lapsuutta. En katsonut uutisia vielä yläkouluikäisenäkään, vaikka mun vanhemmat kyllä katsoi. Enkä lukenut ala-asteikäisenä sanomalehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä elin varmaan sitten suojattua lapsuutta. En katsonut uutisia vielä yläkouluikäisenäkään, vaikka mun vanhemmat kyllä katsoi. Enkä lukenut ala-asteikäisenä sanomalehtiä.
Ihan normaalia varmaan, ettei teinejä välttämättä uutiset kiinnosta. Kuitenkin, tuossa tuomittiin vanhempi ja huostaanotettiin lapsi juuri sellaisella perusteella, että lapsella ei voisi olla sellaista tietoa seksuaalisista asioista, ellei tätä olisi hyväksikäytetty. Näin ei kuitenkaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittikö joku että kuuluu? Hämärryttäjä taas yrittää hämärryttää. Puhuttiin mielikuvituksellisesta tarinoinnista, ei mielikuvituksesta!
Lapset eivät niitä alunperin keksineet, ne tulivat sijaisvanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minusta Annelin manipuloivuus ei ole uskottavaa, koska hänellä mieleltään terveen paperit. Voimakas tarve manipuloida liittyy juuri noihin mielenterveyden häiriöihin."
Mielentilatutkimus tehdään syyntakeisuuden selvittämiseksi. Hänet on todettu syyntakeiseksi eli hän ei esim. ole harhainen. Tämä ei kerro mitään siitä, onko henkilö manipuloiva vai ei.
Eihän tuo pidä paikkaansa. Mediassa on kerrottu, että mielisairaudet ja persoonallisuushäiriöt tutkittiin.
Missä mediassa? Terveystiedot ovat lähtökohtaisesti salassapidettäviä.
Varmaan Niskasaaren blogissa 🤣
Teidän vähä-älyisten kommentit tunnistaa aina siitä että teette ad hominem -hyökkäyksiä koska vasta-argumentteja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittikö joku että kuuluu? Hämärryttäjä taas yrittää hämärryttää. Puhuttiin mielikuvituksellisesta tarinoinnista, ei mielikuvituksesta!
Lapset eivät niitä alunperin keksineet, ne tulivat sijaisvanhemmilta.
Arvelisin sen menneen jotenkin niin, että sijaisvanhemmat on kysyneet, että onko ruumiinaukkoihin laitettu jotain niihin kuulumatonta, ja jos lapset on eka sanoneet ei, niin on jatkettu painostamista, että kyllä te voitte kertoa jos on, kertokaa vaan jne., eikä ole lopetettu ennenkuin lapsi on alkanut keksiä lapsen mielikuvituksella jotain, että joo, kirsikoita ja lusikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin seinään heittämisestä ja pesäpallomailalla päähän lyömisestä ja jalasta raahaten portaita alas vetämisestä jne. Eli on fyysisesti täysin mahdotonta, että näitä olisi tapahtunut lasten kuvaamalla tavalla.
Odotetaan nyt, että oikeudenkäynnissä tulisi noiden kertomusten vuoro. Usein tuntuu, että liioitellaan noita lasten kertomuksia eikä tiedetä tarkemmin, miten lapset ovat asian kuvanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ymmärtää, joten voisko joki valaista että mikä motiivi teidän mielestä lapsilla olisi valehdella nyt? Mistä tämä ajatus kumpuaa?
TYKSin hypoteesilausunnosta varmaan selviää, mitä ammatti-ihmiset arvioivat olevan muuttuneiden kertomusten takana. Motiiveita voi olla monia, kullakin nuorella omansa.
Kauankohan syyttäjä on tällä kertaa joutunut etsimään "Joki-Erkkiläänsä", ts. asiantuntijaa, joka suostuu tukemaan syyttäjän näkemystä? 🤔😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ymmärtää, joten voisko joki valaista että mikä motiivi teidän mielestä lapsilla olisi valehdella nyt? Mistä tämä ajatus kumpuaa?
TYKSin hypoteesilausunnosta varmaan selviää, mitä ammatti-ihmiset arvioivat olevan muuttuneiden kertomusten takana. Motiiveita voi olla monia, kullakin nuorella omansa.
Kauankohan syyttäjä on tällä kertaa joutunut etsimään "Joki-Erkkiläänsä", ts. asiantuntijaa, joka suostuu tukemaan syyttäjän näkemystä? 🤔😃
Tarkistahhan sen amerikkalaisen lääkärin saama palaute netistä googlen haulla...1,6/ 5 tähdestä ja kovin vihaisia asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan noista keisseistä ei ole samanlainen kuin Auerin lasten. Puolustuksen oma asiantuntija Mark Hudsonkin lausui, että vain pieni prosentti lapsista sepittää kertomuksia hyväksikäytöstä, jos niin ei ole käynyt. Keskeistä on selvittää, ovatko näiden lasten kertomukset uskottavia. Aikoinaan oikeus on päätynyt siihen, että ovat.
Nuo ei pidä paikkaansa, taas hämärryttäjä paikalla. Sekä Vilja Erika että Joensuun lapsi olivat lasun piirissä, VE oli otettu huostaankin moneen kertaan. Kyllä nuo huomataan päiväkodeissa ja kouluissa, turha yrittää uskotella että Auerin lapsia pahoinpideltiin mutta kukaan päiväkodissa tai koulussa ei vaan huomannut!