****JOULUISET VKO15****
Aloittelin uuden pinon kun edellinen oli niin kamalan pitkä....
Voi että, pahoittelut lastwishille ja muille tädin yllättäneille. Ja yksi plussakin oli löytynyt, onnea!
ON: jännittäviä aikoja menossa. Viimeviikolla oli ikäviä nipistyksiä alavatsalla ja olin ihan varma että täti kurvaa viimeistään sunnuntaina. Ei oo näkyny! siis kp 30/28, mutten tohdi testata. Oli nimittäin se km viimeksi viikolla 6 ja ovis aika myöhäisessä vaiheessa (kp 18/28) joten ei parane vielä juhlia. Ei oo kyllä pienintäkään oiretta. Milloinhan tohtis testata?
P-M
Kommentit (164)
Mulla on jotenkin niin kimi-täti oireet etten ees huomen aamulla viitti testata, just funtsasin et toivottavasti se perhana sit yllättäs yöllä jos on kerta tullakseen, samalla ajattelin viekotella ton mun helpon nakin illalla petipuuhiin, siitä jos mistä tiedän et onko se kimi-täti tulossa huomenna...yhdyn niin monen ajatuksiin näistä v*t*tuksista, mutta onneksi Shania sait sinä edes väriä testiin, onnea!! Kyllähän se väri siitä vielä voimistuu!
Sitä vaan nyt ihmettelen ettei mun naama kuki niinkuin normaalisti, mullahan toi pco pitää naamaa kuin teinillä varmaan vielä mummonakin, mutta nyt on siis ihmeen silonen, voi olla et johtuu tosta ylimääräsestä progesteronista, mene ja tiedä.. äh mä en jaksa funtsailla, antaudun kädet ylhäällä ja poistun takavasemmalle, kuuluttelen sitten kun täi-kimi on saapunut ja virallisesti siirryn tammikuisiin..
poco
Joo apteekissa kävin ostin samanlaisen testin. Tähystin testiä joka hemmetin valossa ja en nähnyt siinä mitään muuta kuin valkoista ennen kuin pissasin. Tiputin kolme tippaa pissaa ohjeen mukaan ja odotin 3min, laitoin kummatkin testit vieretysten pöydälle ikkunan viereen. Ja kyllä siihen ilmestyi hailakka vaaleanpunainen viiva, sen kontrolliviivan viereen, paksumpi kuin eilisessä!!
Ja se mitä vielä nyt kerron puoltaisi positiivista tulosta on että laskuni ovat ihan sekaisin. Jos joku haluis kaivaa kalenterin ja katsoa mun kaa nää päivät. Eli KM alkoi 14.3. Vuotoa kesti sen 3pvä. Ja sitten tein viimeisen kappaleen ovistestejä torstaina 29.3, jolloin sain himmeän viivan. LA kipuilin ja oletin oviksen olleen silloin. Eli tänään siis on vasta dpo 12 ja eilen oli dpo 11, eikö niin??
Pupuiltiin joka päivä eli to 29.3, pe30.3 ja la 31.3!!
MITÄ OLETTE MIELTÄ???
Shani@jolla nyt kaksin kappalein pissittyjä aconeita, toisessa haamuhaamu viiru ja toisessa haamuhaamu viiva...
gaiole ja poco: Ei perhana anneta sen tätin teille tulla!! EI EI EI!!! ja gaiole, dpo 8 on niin vähän että vaikka jotkut saavat tuloksen jo silloin ei tod. pidä menettää toivoa jos ei saa, se on NIIN aikasin!!! Mä toivon todella että plussaatte....
p02p06: Mikä vointi, olo?? onko vuotoa tullut enempää??
Vastasin sulle jo tonne sun alottamaan toiseen ketjuun, mut kylhän sä raskaana olet, voi kuinka ihanaa!!!! Olen hurjan onsku sun puolesta:)) ja kyllä, laskit ihan oikein!
Oot kyllä mainio tuki ja turva ollut tänään!! <3
Minä kyl en mene täältä minnekään, ennnen kuin la aamuna oon testannut, ja jos silloin ois viiva tummempi niin ehkä voisin uskaltautua tuonne toiselle puolen...
Mites sun vuotos muuten Priscilla ystäväni? Tiputtaako viel??
Entäs muut, mikä on teidän tilanteenne??
Shani@ kp 30~28 viel kuitenkin
Ei ole ollut mitään vuotoa sitten aamusen... pissalla ramppaan koko ajan, ja pelkään sitä punaista... mut ei oo näkyny. Epätietosuus on kaikkein pahinta, ratkeis nyt johonkin suuntaan tämä:(
se tuli tosi tarpeeseen.. :)
Ja tsemppiä itsellesikin, toivottavasti tiputtelua ei enää tule!!
Samoin shani@, varovaiset onnittelut myös sulle!!! Toivottavasti viiva vaan vahvistuu päivä päivältä!!!!!
Gaijis
Hei kaikki joulunkullat! Seuraillut olen teitä lähinnä taustalta, koska en oikein piinailla uskalla... Mulla siis km 1.2.07 ja synnytys lokakuussa, Enkelityttö rv 20+2. Nyt kp 41/30-40-?? ja haamujen haamu kp 38 Clearbluen herkällä... Nyt vaan odottelen...
Kaikille plussanneille hirmuisesti onnea, ja pettyneille jaksamista! Piinailijoille, epätietoisille ja tuhruttelijoille pitkää pinna toivon. Itsellä kun oli tuo km viikolla 9 helmikuussa tuhruttelua/vuotoa kesti yhteensä 24 vrk... raastavaa, tiedän.
Omaa napaa vielä sen verran, että jotenkin vaan tuntuu raskautuneelta tämä olo. Tuossa edell km:ssa ei ollut oikein mitään raskausoireita, mutta nyt vaan " tuntuu" . Lapsia mulla 2 (8 ja 10v) ja miehellä 2 samanikäistä. Iso on meidän perhe jo nyt, mutta ensimmäistä yhteistä on toivottu jo yli vuosi. Raskas vuosi on ollutkin, toivoa, odotusta ja pettymystä. Nyt kun pitäis olla onnensa kukkuloilla, niin mieli vetää matalaksi... :( kai se on nuo surulliset tapahtumat jotka vaan vaikuttaa... Töissä mahdotonta kiirettä (olen kätilö, sekin vielä =o) enkä osaa tahtia millään hidastaa. Väsyttää ja pelottaa ja surettaa... Surettaa siis, että jos raskaana olen, niin mitenköhän nyt sitten käy :(
Nyt meni niin vetistelyksi, että pakko keksiä jotain positiivisempaa ajattelemista! Aurinkoista päivää teille kaikille, ja monen monta jouluvauvaa nyt tilaukseen!!
Rakkaudella Synkistelevä Sofia
ajattelin vasta loppuviikosta testata uudelleen...
kysyn sulta kun kerran kätilö olet, että onko sulla tietoa siitä että jos mahdollisesti ole nyt kuitenkin raskaana, ja tämä olisi ollut kaksosraskaus josta toinen on tullut pois, niin tapahtuuko niitä näin varhaisilla viikoilla? KIITOS paljon.
useasti juuri alkuraskaudessa tapahtuvat. Jopa <7 viikolla. Nyt en muista tarkkaan tilannettasi, mutta onko sulla oireita? Siis raskausoireita? Jos epäröit tilannetta, niin vaihtoehtoja on tehdä kotitesti (silloin kyllä kannattaisi odottaa pari päivää vaikka odotus ON kamalaa...) tai yrittää päästä veritestiin. Se voi kunnallisella puolella olla hankalaa =( Ultralla näkee varhaisilla viikoilla niin vähän, mutta näkisi kyllä kohdun limakalvon paksuuden, jonka perusteella voi päätellä, onko kuukautiset tulossa/meneillään, vai onko kohdussa kenties vielä jotain raskausmateriaalia.
Jaksamista sinulle odotteluun, se on hermoja raastavaa. Toivon sydämestäni, että kaikki vielä iloksi muuttuu! (((HALAUS)))
luin tarkemmin taustaasi. Eli alkuraskaudessa voi vuoto tosiaan harmitonta olla, itseasiassa se on melko yleistäkin. Jos esim. edell. menkat oli niukemmat, voi nyt tulla " vanhaa" verta tai hyytymää pois. Tai sitten voi olla " valemenkat" . Kaikki myötätuntoni sinulle, muistuu niin helmikuu mieleen =( (mulla tiputtelun aikana sydämen sykekin näkyi jo 2 kertaa UÄ:ssä) Toivon tosiaankin että sulla toisenlainen tilanne ja loppu hyvin!
ihan ensimmäisenä todella suuret halit tädin yllättämille ja varsinkin " uhkaavassa" tilanteessa oleville, potkitaan nyt se täti huitsin kuikkaan. priscillalla ainakin on aika inhottavan epäselvä tilanne :(( jaksuja vaan ja odottamista, eihän tässä muukaan auta.
ja sitten ihanaa että on myös haamuja ja haamun haamuja tullut, vahvistumsita toivotaan.
ja ommoon nappoon, eilen ja tänään on jo ovisviivat haalistuneet ja yllättävää aamulla olikin lämpö noussut 35,8 -36,3 mutta ilmeisesti se ei sitten merkkaakkaan mitään(luin täsät pinosta että voi nousta vaikka ei munis oo irronnu). kävin ruikuttamassa meidän gyneltä lähetteen labraan ja otettiin prog, näkeepähän että onko siinä tapahtunu mitään muutosta. luget aloitin myös tänään.
tamatu 20/27-30(en osaa ollenkaan arvioida kierron pituutta nyt)
olet ainutlaatuinen:))
Ja otan osaa kovaan koettelemukseesi, olen pahoillani. Halaan takasin. Joo, elikkä testasin sen haalean plussan samana päivänä kun testasin plussan... raskausoireita ei ole, mutta ei niitä ole ollut mun kolmessa raskaudessa missään kun tyttöjä odotin! Tai tietysti myöhemmin tulu närästystä, pissalla ravaamista jne... mutta siis alkuraskauden oireita ei ole ollut. Nyt ehkä oireena tuo kehonlämpö joka pysyttelee siellä 37:ssä, se pistää miettimään koska sellasta ei ole ollut näissä 6 kierrossa kun olen mittaillut, mulla lämmöt laskeneet aina paria päivää ennen tätiä. Myöskään minkäänlaisia menkkatuntemuksia ei ole ollut...
Tässä iltapäivän mittaan ei verta ole tullut eikä vaaleanpunaistakaan enää... äsken tuntui olo tosi kosteelta ja hädissään juoksin vessaan, niin sellasta aika sitkeää valkosta valkovuotoa oli...
Inhottaa tää epätietosuus...
osaatko sofia sanoa miltä se kohdunnapukka pitäisi tuntua jos raskaana? vai onko se ihan yksilöllistä? KIITOS.
tuohon napukka-asiaan en osaa kyllä kommentoida :( Mun logiikalla ajateltuna sen kuuluisi raskaana ollessa olla napakka, kun taas kuukautisten aikana " löystynyt" , " väljä" , hieman " alentunut" . Saatko yhtään tolkkua? Valkovuoto viittais raskaana oloon, ennen kuukautisia kun paikat tuppaa kuivumaan. Voi sentään, nyt ei oikein muuta voi kuin odotella =/ Ja se jos mikä on ikävää ajanvietettä! En missään nimessä halua turhia toiveita sinussa elätellä, mutta tosiaan nuo alkuraskauden vuodot on paljon luultua yleisempiä.
Peukkuja pidän ihan mahottomasti!
Kauniita unia kaikille!
Priscilla, koskas ajattelit testailla uudelleen? Kunnioitan sun mielenlujuuttas, itse oisin testaillu sinuna jo väh. 5 testiä tällä ajalla..Oon kyllä melko varma et vahvempi plussa sulle pärähtää, mitkäs sun kp:t on nyt?
p02p06: Miten voit? Onko vuoto lisääntynyt vai loppunut? Täällä peukut ja varpaat pydessä edelleen parhaimman lopputuloksen puolesta bd bd
Minni-Maija: Oletkos vielä mun taisteluparina ferrareita vastaan?
Ja napapiirin uutisia.. Mun pitää varmaan laittaa erillinen aloitus tänne ja lapsettomuuspuolelle noista teroista ja niiden aih. tätioireista kun eilen illalla oli tissit aivan mielettömän kipeet ja kuin joku olis ilmaa niihin pumppaillut reilun yhden kuppikoon verran, oltiin miehen kanssa illalla lenkillä, niin se yhtäkkiä nauro et miten noi sun rinnat heiluu noin korkeella ;) Jos ne ei ois ollu niin kipeet ni oisin ollutkin tosi tyytyväinen nuorekkaaseen ulkonakööni..mutta asiaan, siis luulen/tiedän että toi johtuu teroista. Illalla alavatsa oli tosi herkkis( ja se taas johtuu clomeista, ihanaa olla hormonihiiri), ei varsinaisesti kipee mut inhottavan oloinen, meni noin puolessa tunnissa ohi, olin varma että täti-kimi saapuu yöllä mut eipä siis vielä näy..palelee edelleen inhottavasti, semmosia ilkeitä säväreitä, luulen et nekin on terojen syytä, syytän teroja nyt kaikesta, onneks muuten mieheni nimi ei oo tero ;)
Aurinkoista päivää kaikille!
-poco 33/32-
Tässä pinossa on nyt kyllä aikamoista hullun myllyä yhdellä jos toisella. Pidättehän, Priscilla ja Shani@ ja ketä muita haamuilijoita täällä onkaan, meidät ajan tasalla! Toivottavasti viivat vahvistuvat, eiköhän!
p02p06: Huhuu! Minäkin kaipailen ja jännitän kuulumisiasi! Miten sinun haamuilusi ja vuotosi?
poco: Täällä ollaan, taistossa tätiä vastaan! Ei siis näkynyt tänä aamunakaan, mutta koko ajanhan mä sitä odotan saapuvaksi. Ja sitten kun siihen törmään, niin törmäänkin sen verran rajusti, että vaipuu kanveesiin vähintään yhdeksäksi kuukaudeksi. Taistellaan viimeiseen naiseen!
ON: Ei uutisia. Ei oireita, ei tätiä. Tänään tosin vasta vissiin dpo 12, joten parikin päivää saattaa mennä ferrarin voittoon. (Eikös ne formulatkin tule vasta sunnuntaina...) Tosin saisi jo kyläilijä saapua, että pääsi uuteen kiertoon (josta ei kumminkaan taas tärppää). Oon peruspessimisti, mikä on varmaan käynyt kaikille jo selväksi.
No jos jotakin yltiöpositivismia harrastaisin kuitenkin, niin kysyisin, että onkos kukaan testannut herkällä testillä negaa dpo 9 ja 10, vaikka onkin ollut raskaana?
Minni kp 31 / tavallisesti 28 (24-31 ja kerran 33) dpo 12? yk 6 kengänkoko 39
Täällä ollaan!
Kiitos taas Sofia, kiitos todella paljon... en mäkään tosta napukasta ymmärrä kauheesti, enkä niitä oo tutkinu kun omaani, ja mun mielestä se on ihan sellanen " nenän" tuntunen, vieläkin:) Olen NIIN hirveän kiitollinen että jaksasit vastailla, ja antaa " ammatillisia" ohjeita.
poco: Kiitos;) aion testata sunnuntaina jos tulee aihetta. Kiertopäivä mulla siis nyt on 24/25-27, eli siis huomenna pitäs alkaa niin olis ajallaan... on se mullakin vaikeeta pidätellä sunnuntaihin, mutta pakko olla hyt lujana, ja katsoa nää pari päivää vielä.
Minni-Maija: no, mähän sain just mammaksin testillä sen haamun vuotopäivänä, eli dpo 9. Ikinä aikasemmin en oo saanu minään kiertopäivänä niihin haamuja.
Tilanne siis ed. se, että aamulämmöt 36,9, eilen illalla 37,5. Ei ole tullut tuhrua, ei mitään... sidettä en taas yöksi edes laittanu, ja pissalla kävin pari kertaa yön aikana niin ei pyyhkiessäkään mitään. Eikä nyt aamullakaan. Yön aikana näin tästä asiasta unia... yhessä unessa meillä oli vauva, toisissa juoksin vessassa katsomassa näkyykö kimi-tätiä, kolmannessa meillä oli kaksoset jotka syntyessään osasivat pyytää maitoa;)
sellanen " oire" tässä on ilmaantunu, se voi johtua mistä vaan, mutta on kiusallinen. Eli aamulla kun herään mulla on ihan ky syke kauheen korkee!! Tai sellanen humina on päässä, ja hetken aikaa tuntuu kun sydän hyppis tosi villisti ja jyskytys tuntuu päässä!! samaa ilmaantunu nyt tänään tässä aamun jälkeenkin kerran...??
Pidän teitä ajantasalla, ilman muuta.
Kaikille meille piinailijoille, plussaa kiitos.
ELI: priscilla 24/25-27 yk 6 dpo 11
Huomasin äsken hesarista että tänäänhän on perjantai 13. päivä, olin sen jo unohtanut, joten onneksi siis en testaillut tänään, oon jotenkin taikauskoinen, vaikken muista mitään järkyttävää epäonnea mulle sattuneenkaan..
Priscilla: Jeps, vaikeetahan se on olla testaamatta, mullakin kaapissa ois pino testejä, mutten ole nyt jotenkin vastaanottavaisella tuulella jos nega tulee..Onko sulla muuten palelua? Tissikipua? Mua ihmetyttää ettei noi lämmöt laske jos se kimi-täi on sitten tulossa..
Kauhee piinapäivä tulossa, huomenna ois kuopuksen synttäribileet, koti kuin pommin jäljiltä, väsyttää ja haluan vaan lojua koneella tai tehdä muuta turhaa...joten vaikuttaahan tää olen mulle siis joku epäonnen päivä ;)
-poco kenkä 39/40-
Sitähän mäkin ihmettelen, ettei lämmöt laske!! Nyt näissä 5 kierrossa kun olen mittaillut niin paljon, niin olen kyllä sen oppinu et lämmöt mulla alkaa laskee paria päivää ennen kimiä, nyt ei siis laske, ja iltasin on kahta korkeemmat mitä missään kierrossa, eli 37,2 vähintään, eilen kipusi sinne 37,5. Ja kyllä, palelua on!!! Enemmän paleli tossa muutama päivä sitten, olin jäässä koko ajan, nyt se on sellasta et saan järkyttäviä vilupuuskia ja kohta hikoilen taas... kainalot saattaa vuotaa hikeä, mut silti kädet ja varpaat aivan kalikat. Yöllä tai aamuyöllä herään siihen että mul on törkeen kuuma...
valkkari on muuttunu sellaseks kökkäreiseks, sori....ihan valkosta mut kökkäreistä!!
Tissikipua mulla ei ole ollut koskaan! Ei kolmessa raskaudessa ikinä kun olen tytöt saanu, ei ennen menkkoja, ei ikinä, joten en osaa siitä sanoa... mulla on tälläset jumbojetit muutenkin, niin kokoakaan ne ei ole kasvaneet kuin vasta sillon kun on maito noussu, myöskään niitä rauhasia ei ole mulle koskaan tullu, tai niintä kuuluisia montgomeryn nystjä joita joillekkin tulee...
p02p06.. olen pahoillani :((
Itsellänikin on sellainen olo, että tammikuussa taas jälleen yritetään uudestaan.. Ihan on fiilikset maassa.
Tyhmänä menin jo tänä aamuna tekemään sen kuumottavan r-testin pois kaapista ja ei ollu kyllä edes epäilystä negasta, oli sen verran selkeä fertestin tulos.. No liian aikaseen sen teinkin, vasta dpo 8, mutta mutta...
Nyt tietty polttelee mennä apteekin kautta ja hakea taas pari uutta testiä kaappiin kuumottamaan.
Ei tässä ole enää järjen kanssa kyllä mitään tekoa... Alitajuisesti jo valmistaudun Kimi-tädin saapumiseen, ettei pudotus olisi sitten niin kova, kun se taaaaas tapahtuu.. Voi hanuri!!
t. masennus-Gaiole