****JOULUISET VKO15****
Aloittelin uuden pinon kun edellinen oli niin kamalan pitkä....
Voi että, pahoittelut lastwishille ja muille tädin yllättäneille. Ja yksi plussakin oli löytynyt, onnea!
ON: jännittäviä aikoja menossa. Viimeviikolla oli ikäviä nipistyksiä alavatsalla ja olin ihan varma että täti kurvaa viimeistään sunnuntaina. Ei oo näkyny! siis kp 30/28, mutten tohdi testata. Oli nimittäin se km viimeksi viikolla 6 ja ovis aika myöhäisessä vaiheessa (kp 18/28) joten ei parane vielä juhlia. Ei oo kyllä pienintäkään oiretta. Milloinhan tohtis testata?
P-M
Kommentit (164)
PIITU-MIINA: Älä ollenkaan huolehdi jos viiva välillä testissä haalenee, se ei oikeasti kerro mitään. Jos testin sanotaan reagoivan, vaikka 25 yksikköön niin se on se raja mihin se viimeistään reagoi jonkin asteisella viivalla ja jotkin saman valmistajan, samanlaiset testit voivat siis silti reagoida jo vaikka 10 yksikköön eli ns. herkempiäkin yksilöitä löytyy. :)
Ruusukimppu myös sinulle plussan johdosta! :)
MINNI-MAIJA: Heh, en voi vastustaa kysymistä, miksi kävyt ovat sängyn alla? ;)) Niin ja jospa tuo viivanpaikka vielä plussaksi muuttuisi. Toivotaan niin! Paljon halauksia.
NIILOAKSELI: Olisiko oviksen mukaan jo mahdollista testata? Hih, minä vaan kun.... kiva, että muut ovat maltillisempia kun minä. Tsemppiä, sulla on todella jännät paikat ja lupaavat oireet!
POCO: Saanko kysyä miksi ette yritä kun ainoosti 4 kiertoa enään? Anteeksi kovin jos olet asiaa jo monesti kertonut ja se on päässyt livahtamaan ohi. Jokatapauksessa saat myötätuntoni sillä itse olen aina saanut odotella plussaa päälle puolitoista vuotta ja on ollut monet tuulimunat. Tätä plussaa on toivottu vajaan vuoden verran, saa nähdä kuinka nyt käy. Runsaasti parempaa mieltä ja plussasäteitä!
JANICA84: Onnittelut plussasta. Ihania uutisia!:)
ON: Minäkin pöhkö testasin vielä kertaalleen ja eri merkillä, ei niin herkällä ja onneksi sekin viivat antoi eli enköhän ala kohta uskomaan. ;)
Alaselkäsärkyäkin on ollut ajoittain, mutta yritän silti olla luottavaisin mielin kun eihän se murehtimalla parane, mutta silti välillä hermostun kun huomaan jomottelua. Muistan silti elävästi kuinka viimeksi en ollut mistään niin varma kuin siitä, että menkat alkaa kun oli maha ja selkä niin kipeät, mutta raskaana silti olin (viimesin onnistunut). Nyt vaan toivon, että tässä odotuksessa ei ilmenisi vuodon vuotoa, tipan tippaa sillä se jos mikä nostaa huolen pintaan ja viimesin raskaus eli tuulimuna oireili vuodolla. Eli nyt vaan laitan käteni kyynärpäitä myöten ristiin ja lupaan ottaa onnesta kaiken irti ja toivon parasta. :)
*kiittää jkauniisti joka ikisestä sukkaparista ja liimapurkista mitä tarjotaan*
Lisäisin sinutkin mielelläni listalla plussanneisiin, vaikka et listalle näemmä ollutkaan ilmoittautunut aiemmin, huomasin vasta. Mikähän sulla voisi olla la? :)
Pocolle ja Minni-Maijalle halitukset, kyllä teille vielä nyytit suodaan, uskokaa pois=) Minä ainakin uskon että onnistutte! Eiköhän se Minni-Maijan negakin vielä voi plussaksi muuttua, voihan;) Munkin täytyy kysyä et miksi teidän yritys päättyy 4 kk:n päästä? Toivon sydämestäni että onnistutte ennen sitä ja mistäs sitäkään vielä tietää josko saisitte ihanan joululahjan?!
Piitu-Miinalle ja Strawberrylle onnittelut vahvoista plussista ja Janicalle vähän haaleammasta plussasta=) Ja tarroja teidän kaikkien pikkuisille niin jaksavat loppuun saakka!!
Pricillalle , Niiloakselille, Essille ja Buamille tsemppiä myös piinapäiviin ja plussatuulia teille kaikillekkin kovasti toivotan.
Jos minun haamuni vahvistuu niin vedän kyllä teidät kaikki perässäni odotuspuolelle=)
Paaru, kyllä se punertava haamu on mutta vielä niin vaalea että en uskalla iloita ja tämän/huomisen aikana pitäisi menkkojan alkaa jos on alkaakseen.
AnniHelen, mulla oviksesta yhdeksän päivää ja nyt sain haalean haamun. Dpo 7 ihan puhdas oli puhdas nega. Silloin kp 22 voisi sinulla herkällä testillä jo myös jotain näkyä=)
Vähän omaa napaa oireiden tiimoilta eli menkkajomotusta eilen ja tänään. Nenä on ollut vähän tukkoinen aamuisin. Tänään on illemmalla huimannut ja etonut. Eli kaikki sellaisia oireita mihin voi olla sata muutakin selitystä mutta voi toki johtua jostain mukavemmastakin asiasta, toivon ainakin niin. Huomisaamuna testailen taasen vaikka jos olisin viisas niin odottaisin pari päivää mut ku ei kykene=D
Huomiseen ja meille kaikille lopuilleihanat jouluvauvat, kiitos. Katsotaan meneekö mun tilaus perille=D
Tulin vielä tänne urkkimaan kuulumisia... ei tuu uni, taisin syödä himoissani liikaa suklaata =)
ONNEA PALJON PLUSSANNIELLE siis Piitu-Miinalle ja Str@wberrylle!!!
p02p06: Kyllä sullekin soisin varovaiset onnittelut =) *ojentaa kättä mukaan vedettäväksi* =) Kerrothan heti testi uutiset!!
Kaikille muillekin tsemppiä!! +++++
Omanapa: Ei oireita eli menkat tulossa. Kohdunnapukan pehmeys ja alhaalla olo puoltaa tuota siis!! Eli niitä odotelessa.... Tahdon niin paljon saada pikkuisen!!! *KIROAA TÄDIT*
Shani@ kp 28/~28 ja yk ties mones
Tänään kp 1. Pitkästä aikaa ilman tuhruja, mutta mutta... kierto taasen vaan 22. eli lyhenee mulla koko ajan... nyt on menty lokakuusta asti niin, että ensin loka ja marras 27, sitten joulu 25, tammi 26, ja siitä sitten lyhentynyt niin et viime ja tämä kierto 22. PERKELE. lutevaihe häthätää oli nyt 9 päivää... yleensä ollu ees sen 11. (jos ei tuhruja lasketa??) eli siinä se vika varmaan on?
KYSYMYS: tiiättekö määrääkö terveyskeskus lääkärit keltarauhasta, vai pitääkö olla gyne?
p02p06: Testasitko? Testasitko? Täällä odotellaan tulosta!!! Kiitoksia halituksesta! Eihän sitä tosiaan tiedä, jos nega plussaksi muuttuu. Tuo 4kk-kysymys taisi olla pocolle - me ainakin yritetään hamaan tulevaisuuteen asti!
Str@wberry: Niin ne kävyt. Tehtiin kerran " tieteellistä tutkimusta" (=kinasteltiin), kuinka nopeasti käpy aukeaa lämpimässä. Kerättiin sata koekaniinikäpyä. Kokeen suoritettuamme laitoin kävyt laatikkoon ja työnsin sängyn alle, minne oon työntänyt myös monenlaista muuta kummaa asiaa. Ja siellä ne ovat olleet koko vauvaprojektin ajan. Mutta nyt tulee muutos, ja käyn kippaamassa kävyt huit helkuttiin ;)
Sh@nia: Samoissa päivissä mennään! Tsemppiä meille molemmille!
Priscilla: Voi itku! Alkukierrossa jo ajattelin, että pakkohan meidän on kuulua siihen 75 prosenttiin. No ei sitten varmaan kuuluta kumpikaan... Mut hei! Sähän heitit nopilla kutosen seittemännellä kerralla, eikö? Ja mikäs yk teillä alkaakaan! Jos ei todennäköisiä tyyppejä olla, niin eiväthän nopat ainakaan valehtele! Nyt tärppää sulla ja mulla parin kk:n päästä!
ON: Negahan sieltä taas tuli. Nyt tarkastelin testiä jo ennen testausta ja siinä on molemmille viivoille viivanpaikat. Ihan pyllystä koko testi.
Napukka kiinni ja lämmöt nousussa. Tissit kipeät ja turvoksissa, mutta ovat aina ennen tänttärättää. Ovis oli niin myöhässä, että taitaa tulla pitempi kierto. Sukulaisrouvaa odotellessa...
Mistäs sitä tietää, voidaanko me lapsia edes saada, kun kummallakaan ei ensimmäistäkään ole. Sitä täällä nyt murehdin. Vaikka turhahan sitä vielä yk 6:n jälkeen on ruikuttaa. Jos vaikka jo ens kierrossa tärppäisi, niin kyllä nauraisin makeasti, että koko alkukevät on mennyt mulla vaan murehtimiseen ja surkutteluun.
Meille tulee vauva, joskus. Piste.
Plussaonnea ihan jokaiselle!
ruikuttaja Minnuska kp 29 / 24-31, tavallisesti 28
Prickulle tätipahoittelut kera halien, nyt potkit sen tätsän niin pitkälle ettei takaisin pääse sun luo vaikka kuinka yrittäis!! Mulla myös luteaalivaihe edellisessä kierrossa kahdeksan, viime kierrossa yhdeksän päivää mutta usko pois, sekin riittää!!
Minni-Maija, juu Pocoa tarkoitin sillä 4 kk kyssärillä=) Ja kiitos kysymästä, testailin aamusella...Sun testeissä on joku vika kun ne sulle negaa pukkaa!!
Ja kyllä se haalea haamu tuli ihan testiajassa nyt näkyviin. Vieläkin se on haalea mutta kuitenkin sen erottaa ja on siinä ihan punaista väriäkin. Oikeestaan se on vaaleanpunainen=) Eli vielä en uskalla iloita kunnes viiva vielä vahvistuu mutta kyllähän tämä jo hyvältä näyttää. Eikä tuo viiva kovin vahva kai dpo 10 voi ollakkaan?!
Kovasti masua juili koko yönkin mutta täti on pysynyt poissa ja varovasti toki jo iloitsenkin asiasta=) Hitsi kun tekisi mieli jo iloita enemmänkin mutta maltan nyt mieleni ja seurailen viivan vahvistumista.
Olette muuten kaikki ihania ja korvaamattomia tän kuumeilun keskellä. Ei miehet voi eikä jaksa kaikkea ymmärtää, teille oken tuntojani aina jakanut ja saanut kannustusta asiaan kuin asiaan!! Sydämestäni toivoisin teille kaikille pikaista masun kasvatusta!!!!!
Iloinen ja pelokas p02p06 ja kp 30/28-29 10 yk 4
http://www.fertilityfriend.com/home/187736
Piruuttain tein testin, ni haamu tuli, eikä vaan mun silmissä vaan miehen myös! ja tänään alko menkat. Hitto mitä testejä, aivan samanlainen viiva ku lastwishilläkin!!!!!
valoisammalta jo tuntuu eiliseen verrattuna, kurja päivä joka päättyi siihen, että vollasin täysillä kun katsoin nelosen dokkaria homoparin vauvakuumeilusta..
Ja ensinnäkin onnittelut kaikille plussanneille, toivon onnellista odotusta teille todella sydämestäni, mutten voi väittää etten myös hieman kateilisi :)
Ja Minni-Maijalle tsemiä, kyllä perhana mekin pamautetaan ne plussat tiskiin, samoin kuin Priscillakin!!
Priscilla, mulla viime kierrossa oli kolme haamutestiä acon 10 advanceilla, ekaks tosi hailee ja sit kaks vahvenevaa, joista viimesin jo ihan selkeesti miehenkin nähtävissä, mutta täti-prkl tuli ja aivan ajoissa, joten tässä kierrossa en edes oo uskaltanut niitä käyttää, vaikka kaapissa vielä jäljellä, kun en haluu niitä turhia plussia saada, hermostun vaan lisää, joten en minäkään voi sanoa niiden laadusta pitäväni. Ja niistä on nettipalstat valitettavasti pullollaan tekstejä, siis noista aikasista " vääristä" plussista herkillä testeillä. Vaikka taas toisaalta testailu on kivaa ja voi käydä harrastuksestakin ;) mutta siihen vaan pitää sitten löytää oikea asenne ja tässä kierrossa mulla ei oo minkäännäköstä asennetta mihinkään..Mutta kyllähän me ne plussa saadaan vai mitä? Onko elämässäsi tapahtunut mitään suurta muutosta viime aikoina tai sinussa? Esim. stressi, laihtuminen/lihominen, valvominen, työpaineet yms. jotka vaikuttavat kiertoihin aika helposti joillakin leideillä? Ootko käynyt gynellä, onkohan progesteroniarvot kohdallaan (siis ehkä liian alhaset), se vois olla kans yks vaihtoehto tohon lyhenevään kiertoon ja liian lyhyeen luteaalivaiheeseen....
Ja kiitos kaikille tsemppaajille, toivottavasti ja varmasti ymmärrätte ettei tää herkkua oo, mutta ei auta kuin uskoa siihen positiivisempaan tulevaisuuteen :)
Ja sitten pikainen yhteenveto taustoista ja tulevaisuudesta..siis mulla pco ja meillä 2 lasta clomeilla, ei vaan saada lasta luomusti ja nyt pelkään ettei edes clomeillakaan, edellisestä clomikuurista on siis kulunut 5v., ikää tullut siis molemmille, ei tässä enää teineistä käydä. Ja nyt viime vuoden lopussa päästiin kunnalliselle vielä tälläseen kevyeen hoitoon, eli aukiolotutkimus ok, miehen simoissa hieman enemmän häikkää kuin aikoinaan, joten sekään ei hyvältä näytä, sen vuoksi lopetimme vuoden alussa molemmat tupakoinnin ja clomit aloitin helmikuussa ja niitä on siis jäljellä enää 4 kierron ajaksi, siis yritys loppuu sen vuoksi että clomit loppuu ja sitten meidän tulisi kaiketi siirtyä rankempiin hoitoihin ja ne ei vaan nyt ainakaan missään nimessä mua innosta eikä niitä kunnalliselta puolelta ymmärrettävästi saataiskaan kun kaksi lasta on jo. Mua ottaa aivoon se oma tyhmyys, että mun ois pitänyt tajuta että kun kuopus sai suht nopsaan clomeilla alkunsa, niin kolmonen ois pitänyt tehdä kahden vuoden ikäerolla kuopukseen, nyt on kulunut liian pitkä aika ja munikseni on aivan horkassa..no, joo jälkiviisaushan se on kaiken alku...mutta siis nyt tilanne on se että viimeinen terolut on otettu tänään ja tädin ei toivottu saapuminen olis perjantaina ja sehän varmaankin taas tulee, oireeton olo kun on, ei nippaile ei tissikipua ei mitään, palelee, mutta lämmöt onkin vielä koholla varmaan huomiseen, lannistuttu on...kun se etova olo ja lievä yökkäily ja superhajuaisti tulee, niin sitten tiedän et pulla on uunissa ;)
Nyt pakko lopettaa tää sepustus..tarrasukkia plussanneille ja piinailijoille rauhallista mieltä ja bdbdbd
-poco kp31/32-
p02p06!!! Ja muista sitten lupauksesi (" Jos minun haamuni vahvistuu niin vedän kyllä teidät kaikki perässäni odotuspuolelle=)" ).
Minni-Maijalle: Pahoittelut negasta =(.
Priscilla: Outo tuo sun juttu. Yks tapaus oli, kun ystävä odotteli plussaa testiin ja alkoikin vuotaa aivan järkyttävän paljon. Viikkoja myöhemmin selvisi, että onkin raskaana. Tuo vuoto oli johtunut kaksosraskaudesta, joista toinen tuli samantien pois.
ON: Kp 19, rinnat edelleen arat, on ollut kaksi päivää oviksesta sama tilanne. Ei ole ennen ollut näin. Testailen lauantaina, viimeistään =).
AnniHelen@ kp 19/24-31
En oo käyny gynellä, vielä... onhan mulla ikuinen stressi... kaikesta. Et en oo kyl henkiseste ollu kovinkaan vahvoilla pitkään aikaan:( voiko terveyskeskus lääkäri mittauttaa arvot ja määrätä keltarauhasta?
Jep, oma tk lääkärisi voi sen tehdä tai työterv.huollon puolelta myös, sulla mun käsittääkseni noihin perusverikokeisiin hyvinkin syytä päästä, varmaan katsovat myös kilppariarvot yms. Ootko tikutellut ovista ja lh-huippu ok? Senkin kokeen voit sit pyytää samalla jos et oo perillä tosta lh:stasi :) Mutta suosittelen soittoa ensin tk:n ajavaraukseen siis jos et nyt oo raskaana (ja sitähän tässä toivotaan tietty, toi kaksosjuttu ois ihan järkevä selitys tolle vuodolle) niin saat ainakin mielenrauhan :) Onko se vuoto muuten runsasta, kipuja? Jaksuja, täällä peukut pydessä parhaimman lopputuloksen puolesta bd
Ja mä hain sitten itseni opiskelemaan äsken yhteishaun nettihakemuksella, helppoa ja nopeaa :) Mun vaan pitää ajatella elämää myös eteenpäin siltäkantilta että ei saataiskaan sitä kolmosta meille, mieliala nous heti kättelyssä, mullahan on taka-ajatuksena huijata tota herra murhya (murphyn laki), että heti kun haen opiskelemaan tai jos pääsen opiskelemaan niin se ukko tulee lakikirjansa kanssa ja plussaa sataa tänne ropinalla, ei siis k-plussaa ;)
Näihin kuviin (alan jo sekoo) ja näihin tunnelmiin..
-seco-
Täällä vielä riudun mukana... Tätiä ei näy... Mahaa nippaa ja finnii pukkaa! Tulis ny ni saan helpotuksen. Km näköjaään sekotti kiertoa mulla ja siis oviksesta kun en ollut satavarma... Mut mut...
Ilmottelen kun siirryn tammikuisiin!!
Shani@ kp 29/~28
varaan heti huomisaamuna ajan terv.keskukseen. Olen tikuttanut ovista jo puoli vuotta ja joka kerta paitsi yhdessä kierrossa sen olen saanut, ihan selkeän vahvan viivan testiin, sekä ovisoireet (limat parani greipillä) ovis on vielä sattunut joka kerta testiin samaan aikaan kun pesu:n kalenteri on antanut sen olevan.
unohtu. Ei ole minkään valtakunnan kipuja, ei ees menkkajuilimista ei mitään!!! Vuoto alkoi ihan silleen ihmeen reippasti mun menkoiksi, kun tosiaan yleensä tuhruttelee. Eli heräsin siihen että on märkä olo, ja lakanalla olikin ihan kirkasta verta, sitten laitoin siteen ja siihen on tullut jonkun verran nyt tähän asti, ei paljon, mut kuitenkin selkeesti. Väri on sellanen ihan kirkas mutta ohut punanen, hassu selitys, siis ei ruskeeta, hyytymiä tms...
lämmöt ed. 37,2... mulla on AINA laskenu ne tätin tulon myötä samantien....
Terveisin ihan sekoboltsi Minni, joka tietää, että täti tulee, mutta joka toisaalta tietää, että ei se ole kuitenkaan vielä tullut, ja joka on funtsinut asioita jo niin lujaa, että heikottaa
onpa ollu kuhinaa täällä jouluhulluissa :o)
str@wberry: JOS mun ovis oli silloin ku oli kipuja niin nyt olis dpo 15 mutta ainakin sunnuntaina testi olu ihan puhdas nega :o( mutta sehän ei mitään meinaa :o) jos olisin rikas mulla olis kaapit täynnä testejä ja pissisin niihin joka aamu tädin tuloon asti :o) mutku ei ne ilmaisia valitettavasti ole :o(
nyt odottelen ensi viikkoon maanantaihin kun tuo nega sai niin mielen pahaksi joten nyt haluan elätellä toiveita vaikkakin turhia...
poco: sulla on sama sotasuunnitelma ku mulla! Minäkin hain kouluun ja kahden viikon ppäästä olis pääsykokeet hui!! meillä on tämmöinen ovet levällään tilanne että yritetään kyllä koko ajan raskautta mutta jos pääsen kouluun ennen raskautta niin sitten tulee tauko ja opiskelen. Ja ajattelin kans kun oon innoissani koulusta että nyt tietenki tärppää kun jotain muuta on suunnitteilla :o) isänikin manasi että " kun saat tiedon että tervetuloa kouluun niin samantien oot tiineenä TAAS" isä ei edes tiedä meidän yrityksestä. Jospa osuisi oikeaan tuo manaus ;o)
Minni-maija: tullaan yhdessä pöhköiksi!! ei näy tätiä täälläkään....
Nyt pullaa ja kahvia! NAM! oltiin lasten kanssa uimassa ja se vie kyllä tehokkaasti mehut isommastakin ihmisestä ;o)
Niiloakseli kp30/28->39 ei näy tätiä eikä oireita..... josko se ois nyt menny aurinkorannoille meitä kiusaamasta....
mulle määräsivät tk:sta ensin primolutia kiertoa tasaamaan ei auttanut 8 kuuria söin :o/ no sitten siirryttiin terolutiin ja kaksi kiertoa söin kolmannella vuoto alkoi kp15 kesti 10pv ja sen jälkeen ei mitään....
Kyllä se varmasti ottaa pattiin kun oma kroppa ei toimi niin ku pitäisi. Ainaki mulla veeitutti koko kroppa ja edelleenki ottaa pannuun ku kroppa tekee omiaan koko ajan... minkäs teet. Minä oon taistellut tuolta joulusta 2005 asti kierto häiriöiden kanssa. Ensin vuosi koko ajan monta viikkoa kunnes lääkkeellisesti lopetettiin ja nyt ei mitään.Verikokeita eivät alkaneet meidän tk:ssa ottamaan vaikka diakonissalaitoksen lääkärit suositteli ne otettavaksi. Oman lääkärin mukaan ne oli ihan turhia joten ei otettu ja hakuammunnalla selvitetään missä mättää.... Jospa nyt kuitenni ois plussan paikka........
niiloakseli kp 30/28->39
sinä sen jo saisit saada!!
on tää niin vittumaista suoraan sanottuna. Onneksi mun mies lupasi pitää mua koko illan sylkyssä ja silittää päästä, saa itkeä itsensä tyhjäksi. Sit on vaan pakko nousta.
Kiva lukea teidän kuulumisia.
Ja suuren suuret onnittelut kaikille plussanneille! Toivottavasti me muut seuraamme pian perässä!
Mulla on nyt kp 22/n.37..toinen terokuuri siis menossa. Olin tuntevinani tänään oviksen, toivottavasti ajoitus riittää, eilen illalla puuhasteltiin ja nyt mies on reissussa joten..ja en ole oviksesta edes varma, koska en ole muuten testaillut. Saattoihan se olla jotain muutakin nippailua, mutta toivotaan..
On tämä jännää..Toivottavasti syliin saisi oman pikku-tontun :) Ja teille kans niitä tonttuja:)
Tsemppiä ja koittakaahan jaksaa!
Johanniina