Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Sivut

Kommentit (265)

Vierailija

Työntekijöitä muutamasta päiväkodista. Koko illan vaivaantunut hiljaisuus ja 'juhlat' jossain korvessa, ettei päässyt edes kesken pois..

en pidä Firman pikkujouluista..

Vierailija

Firman toimitusjohtaja haukkui ensin, lähenteli sitten. Jälkipyykki meni niin ikävästi, että lopulta minä vaihdoin työpaikkaa. Ja ei, en provosoinut -haukkuja tai lähentelyjä. 

Vierailija

Meillä kävi silleen, että pomo kuukauden päivät hehkutti, että pikkujoulut 1.12. Sitten pidetään hauskaa!

No, pikkujoulupäivä koitti. Tehtiin duunit pitkin viikkoa jo osa etukäteen, että perjantaina kello 14.00 ollaan nätteinä, kun pomo tulee.
H-hetki koitti ja pomo tuli nolona paikalle. Siinä ruoes kahvinkeitto puuhiin ja tarjosi meille neljään pekkaan fazerin sinisen levyn.

Siinä kauniina natusteltiin suklaata ja kuunneltiin häpeän pomon selityksiä. Hän oli viimeiseen saakka yrittänyt saada rahaa juhliin, kuten ennenkin vaan ei.
Itse tuumasin, että mikäs hätä tässä, vieressä on alepa eikun ostoksille tai mennään syömään edes yhdessä - omakustanteisesti. Ei kelvannut vanhemmalle väelle, kun kusetetuksi tultiin.

Hirveen älämölön kanssa hävisivät pois ja me pomon kanssa kaksin käytiin syömässä. Miehemme ja muutamia kavereita tuli myöhemmin ja hemmetin hauska ilta siitä tulikin.
Naurattaahan tuo nyt. Työpaikan pikkujoulut ja mimmit glittervaatteissa naatiskelee rivit suklaata. ;)

Vierailija

Vesin p*rseet olalle ja tunnustin rakastavani pomon pomon pomon pomoa, lisäksi lähentelin tanssilattialla. Jep, nainen olen. Kyseessä oli siis laittoman komea mies :D. Onneksi olen niin ravintoketjun alapäässä, ettei edes jaksa pahemmin nolottaa :)

Vierailija

Työporukalla mentiin töiden jälkeen syömään. Ihan sikamaisen kallis ravintola, johon tehtiin varaus. Tilattiin punaviiniä, alkupalat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit. Esimies kysyi aina kaikilta, mitä haluaa. Minä ajattelin, että kylläpä työnantaja tarjoaa mahtipontiset tarjoilut. Kun oli istuttu herkutellen 2,5 tuntia, tuli lasku!!! Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.

Vierailija

Valtion virastossa. Niin kuivaa porukkaa, että...nykyään käyn vaan hyvin syömässä, katson iltaan kuuluvan maksetun esityksen ja lähden. Puolison kanssa on pari kertaa menty kahdestaan ja kerran kaveriporukalla jatkoille. Onkin ollut paljon hauskempaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.

Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista". 

T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.

Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista". 

Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!

Vierailija

Tulee mieleen pikkujoulut ensimmäisessä työpaikassani. Olin ollut muutaman kuukauden ison tehtaan konttorissa lähetti/puhelinvaihteenhoitajana. Ikää oli 17v ja olin selkeästi porukan nuorin. En ollut  juuri osallistunut "aikuisten juhliin" ja tanssitaitokin rajoittui discoiluun.

Koin yhden elämäni nöyryyttävimmistä hetkistä, kun ruokailun jälkeen orkesterin aloitettua soittamisen, toimitusjohtaja marssi luokseni ja pokkasi. Kyseessä oli siis ensimmäinen tanssikappale ja se sattui vielä olemaan tango. Tanssilattialla ei ollut vielä ketään muuta ja yritin parhaani mukaan roikkua mukana ne tuskastuttavan pitkät minuutit, jotka kappale kesti. Ja jessus sitä akkojen sipinää ja supinaa sen jälkeen, kun arvoasteikossa alinta haettiin tanssiin ensimmäisenä. Mitä lie toimitusjohtaja ajatellut. Ei tullut koskaan kysyttyä.

Vierailija

Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.

Vierailija

Noh, ei sen kummempaa kun vedin sellaset lärvit että hinkutin itseäni yhtä komeaa työkaveria vasten (joka oli muuten varattu....) ja näytin tissiä, loppu yöstä oksentelin pitkin toimistoa.... Hiljasia olivat seuraavat viikot, HÄ-VET-TI! 

Vierailija

Pieni helsinkiläisravintola, jonne oltiin varattu työpaikan pikkujoulut, soitti meille vähän ennen pikkujouluiltaa, että meinataanko me oikeesti tulla, ja kuinka monta meitä on, kun he haluais mieluummin buukata yhden toisen porukan, jolla saisi koko ravintolan kerralla täyteen. Työkaveri sitten sanoi puhelimessa, että ei sitten tulla, kun ei olla tervetulleita. Valitsivat siis asiakkaansa. No eipä kiinnostanut siihen ravintolaan mennä myöhemminkään.

Ne pikkujoulut jäi sitten kokonaan välistä, ei ollut mahdollisuutta enää varata samaksi päiväksi muuta paikkaa - sesonkiaika kun oli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!

No, ehkä kirjoittaja ei ole yhtä varakas kuin te, tai hän on vaikkapa päätoiminen opiskelija.
Minulle esimerkiksi 85 euroa olisi " sikamaisen kallis" lasku pelkästään yhdestä ravintolakäynnistä, se on kuitenkin minun tuloillani koko viikon ruokabudjetti. Eli sen jälkeen saisi todellakin kiristellä vyötä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat