Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salatut elämät -spekulointiketju 2 (UUSI)

Vierailija
27.08.2025 |

Edellinen keskustelu lukittu, joten tässä uusi.

Asiallista keskustelua Salatuista elämistä!  Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta. 

Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun: 

https://www.vauva.fi/keskustelu/5356313/salatut-elamat-spekulointiketju

Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :) 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (11008)

Vierailija
8341/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romeo Aron tyttären nimi oli Maija Aro. Että silleen. Welcome to Maija Aro. 

Maija Aro valmiiksi pilattu tuomalla se tähän huonoon teiniporukkaan ja miksi päätettiin tehdä realistinen kasvaminen?

Jos vaikka odotettaisi että asia joskus selviää ennen kuin aletaan haukkumaan.

Arvasin että alanuolta sataa välittömästi. Kerrot varmaan mulle, missä on kerrottu Maijan paluusta?

Vierailija
8342/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Akilla ollut pienintäkään halua puuttua tuohon äskeiseen, Sallan toimintaan? Linda on sentään sen tyttöystävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8343/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Salla ei enää tee mitää Amandassa. Sampo ja Daniela tekee kaiken. 

Vierailija
8344/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnuksen läksiäiset. Jiri kysyy, tuleeks sinne paljon väkeä? Magnus vastaa, että sä unohdat nyt että sä puhut sun introvertille pojalle. 

Eli ei tule paljon. Magnus on sisäänpäin kääntyvä, eikä mikään ekstrovertti. 

Vertti on ainoa joka pystyy olemaan sekä että. Introvertti ja ekstrovertti. 😎 

Vierailija
8345/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä pidä Karia munattomana Sallan takia. Kari on naimisissa Sallan kanssa ja heillä on yhteinen pieni lapsi. Kari selvästi rakastaa Sallaa. Kaikki ei ole niin yksinkertaista. Vai onko se jotenkin naisten etuoikeus puhua, kuinka ei ollut voimia lähteä väkivaltaisesta suhteesta pois? Sallan kohdalla se on toistaiseksi kovaa henkistä väkivaltaa. Kari on alkanut laittamaan enemmän vastaan. Tuskinpa tuo pari kuitenkaan ihan heti eroaa.

Uskon itse täysin myös tuohon, että Salla tulee pettämään Karia itse. Ehkäpä juuri Sampon kanssa. Alkoholilla saattaa olla osuutta asiaa tai sitten ei. Sampon ja Sallan ikuinen kärhämä päättyy eri tavalla. Saattaa tapahtua Sampon suorittaman kostonkin jälkeen. Viileät välit kotona ja Salla asuu Amandassa. Sampo alkaa kokemaan jotain mystistä huonoa omaa tuntoa. Salla ei varsinaisesti pettänyt Karia. Heillä oli jonkinlainen välirikko ja ero. Syytä en enää muista mutta muistan kuinka Salla päätyi sänkyyn Gunnarin kanssa ja seuraavassa hetkessä Kari olikin valmis antamaan anteeksi. Tuo kaikki tapahtui samalla viikolla. 

Sen Sallan ja Gunnarin jutun aikaan Salla ja Kari olivat kuitenkin naimisissa vaikka heillä tuolloin paha välirikko olikin. Samoin myös Ulla ja Gunnar olivat tuolloin riidoissa ja Ulla oli Kankaanpäässä siskonsa luona, mutta eivät hekään olleet kuitenkaan eronneet riidoista huolimatta.

Vierailija
8346/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romeo Aron tyttären nimi oli Maija Aro. Että silleen. Welcome to Maija Aro. 

Maija Aro valmiiksi pilattu tuomalla se tähän huonoon teiniporukkaan ja miksi päätettiin tehdä realistinen kasvaminen?

Jos vaikka odotettaisi että asia joskus selviää ennen kuin aletaan haukkumaan.

Arvasin että alanuolta sataa välittömästi. Kerrot varmaan mulle, missä on kerrottu Maijan paluusta?

Olen eri, mutta missään ei ole kerrottu että tämä Lailan Oulunkylän kaveri Maija olisi nimenomaan Maija Aro. Se on vain ja ainoastaan oletustasolla. 

Sarjassa ei juuri ole lainkaan merkityksettömiä kohtauksia tai mitään hahmon nimeä ei lausuta turhaan. Selvää on että sarjaan tulee Maija niminen hahmo. Sarjan historiaa tuntien, Maija niminen hahmo ei ole random sattuma. Katsotaan niin nähdään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8347/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romeo Aron tyttären nimi oli Maija Aro. Että silleen. Welcome to Maija Aro. 

Maija Aro valmiiksi pilattu tuomalla se tähän huonoon teiniporukkaan ja miksi päätettiin tehdä realistinen kasvaminen?

Jos vaikka odotettaisi että asia joskus selviää ennen kuin aletaan haukkumaan.

Arvasin että alanuolta sataa välittömästi. Kerrot varmaan mulle, missä on kerrottu Maijan paluusta?

Olen eri, mutta missään ei ole kerrottu että tämä Lailan Oulunkylän kaveri Maija olisi nimenomaan Maija Aro. Se on vain ja ainoastaan oletustasolla. 

Sarjassa ei juuri ole lainkaan merkityksettömiä kohtauksia tai mitään hahmon nimeä ei lausuta turhaan. Selvää on että sarjaan tulee Maija niminen hahmo. Sarjan historiaa tuntien, Maija niminen hahmo ei ole random sattuma. Katsotaan niin nähdään. 

Totta kai tämä Maija saattaa olla Maija Aro, mutta aivan yhtä hyvin kyseessä voi olla myös kokonaan uusi hahmo. Sittenhän tuon näkee.

Vierailija
8348/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv-lehdessä oli, että Jirillä ja Magnuksella olisi läksiäiset ravintolassa jonne Alissa ja Alex saapuvat. Ihme kun Maikkarin juonipaljastuksissa ei ollut niistä mitään. Liekö nuo ne joista Jiri mainitsi Magnukselle ja Matiakselle.

 

Tv-lehden paljastukset (muuteltuna, koska en halua laittaa suoraan):

- Matias näkee Magnuksen ja Väyrysen juttelemassa hyväntuulisina ja hölmistyy. Olli ja Vertti riitelevät. Jirin ja Magnuksen läksiäiset ravintolassa jonne saapuvat myös Alissa ja Alex, Jiri harmistuu

-Daniela miettii Alexia

- Marianna saa kuulla Lindalta tietoja, jotka voivat auttaa Aki-kostossa, Aaro on mukana. Henrik ei aavista joutuneensa ansaan, Kerttu suuttuu

- Kalle on nolossa tilanteessa ollessaan maalaustunnilla mallina

!-merkillä oli, että Vertti, Magnus, Matias ja Jiri jättävät Pihlajakadun taakseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8349/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ollakaan. Viimeksi 4 loppia täytti 18 niinku yhtä aikaan. Nyt ne kirjoittaa yhtä aikaan ylioppilaiksi. Ja neljästä 2 lähtee heti armeijaan ja yksi siviilipalvelukseen. 

 

Miten ne ylipäänsä ovat jo kirjoittaneet kun ne on juuri täyttänyt 18 vuotta? Yleensä kirjoitetaan 19 vuotiaana. Asepalveluksien tavanomainen ikä on 20 vuotta. Eli Vertti ja Matias ovat hakeutuneet vapaaehtoisena asepalvelukseen? 😁 

Siviilipalveluksen suorittamisen ajankohta ei ole mitenkään sidottu asepalveluksien ajankohtiin. Se on jokaisen kohdalla yksilöllinen. 

Vierailija
8350/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää tietysti, että Maija niminen hahmo tulee sarjaan. Tämä Lailan ystävä, jonka kanssa ilmeisesti Laila ei ole ollut pahemmin tekemisissä mutta oli aikoinaan asuessaan vielä Oulunkylässä.

Salkkareissa on viime vuosina kiertänyt myös näitä vanhojen hahmojen nimiä. Kuten Jutta, Petri, Alex...Spin-off sarjoissa senkin edestä vilahdellut Henrikiä, Lauria, Riikkaa ja Rabassa mm. Sauli, Iiris, Venla, Olavi, Ilari..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8351/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallan käytös on hullua, mutta eihän Salla täysin aiheettomastikaan paasaa. Onhan Linda ja Kari ainakin kahteen otteeseen suudelleet ja melkein päätyneet sänkyyn asti.

Vierailija
8352/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Olli lähde armeijaan tai sivariin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8353/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ollakaan. Viimeksi 4 loppia täytti 18 niinku yhtä aikaan. Nyt ne kirjoittaa yhtä aikaan ylioppilaiksi. Ja neljästä 2 lähtee heti armeijaan ja yksi siviilipalvelukseen. 

 

Miten ne ylipäänsä ovat jo kirjoittaneet kun ne on juuri täyttänyt 18 vuotta? Yleensä kirjoitetaan 19 vuotiaana. Asepalveluksien tavanomainen ikä on 20 vuotta. Eli Vertti ja Matias ovat hakeutuneet vapaaehtoisena asepalvelukseen? 😁 

Siviilipalveluksen suorittamisen ajankohta ei ole mitenkään sidottu asepalveluksien ajankohtiin. Se on jokaisen kohdalla yksilöllinen. 

Kaikesta huolimatta on oikein mukavaa, että armeija tuodaan sarjaan maininnan tasolla. Monta vuotta sivuutettu täysin kuin sitä ei olisi olemassakaan. Ihme ettei kukaan ole syyttänyt propagandaksi. Nythän pitää aivopestä nuoria armeijaan vai miten se menikään :D

Vierailija
8354/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Olli lähde armeijaan tai sivariin? 

Varmaan siksi, ettei Olli ole mihinkään poistumassa. Nämä kolme näyttelijää menivät armeijaan. Ollin näyttelijä on puhunut menosta, jos ei saa opiskelupaikkaa. Muistaakseni aikoi hakea teatterikorkeakouluun. Jos ei pääse niin ilmeisesti heinäkuussa palvelukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8355/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi tekstiviestien grafiikat kuuluu mennä? Tatu lähetti viestiä siinä luki Tatu ja viesti mutta Magnus laittoi Matiakselle viestiä siinä luki Matias? Yritettiinkö piilottaa kenelle Tatu lähetti viestin? Jompi kumpi taisi olla väärin. Näissä on joskus aikaisemminkin ollut kummallisia tapoja joista ei ihan ota selvää.

Vierailija
8356/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi juonena on tylsä, koska sarjassa on jo alkoholisti sekä narkomaani. Mutta tarinana hyvin rakennettu kokonaisuus. Daniela tuli tähän sarjaan juuri 18-vuotiaana ja Henrik oli hänen ensimmäinen poikaystävä ja ensimmäinen seksikokemus. Sen jälkeen on vain Noel. Aikuinen mies, joka on systemaattisesti manipuloinut nuorta tyttöä. Daniela ei ollut halukas hankkimaan lasta, mutta Noel huumasi Danielan luopumaan kierukasta ja puhkoi sitten kumit saadakseen nuorikkonsa raskaaksi. Daniela päätti pitää vauvan ja he menettivät vauvan. 

Kohtukuoleman jälkeen Daniela on jäänyt ihan yksin kaikkien tunteiden kanssa. Noel työntää Danielaa parhaansa mukaan sivuun vaikeiden aiheiden äärellä. Alkoholiongelma ja mielenterveysongelmat on liitännäisiä toisiinsa. Danielaa ahdistaa ja ahdistusta puretaan viinaan. Tilanteet tulee pahemenaan jos Noelin pettäminen paljastuu. Itse en pidä mahdottomana, että Daniela päätyisi yrittämään myöhemmin itsemurhaa.

Vierailija
8357/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampon ja Tatun tapailu on niin pinnallinen kuin voi olla. Hupaisaa ettei Sampo ehtinyt edes suutelemaan Tatua. Sen sijaan seuraavassa käänteessä Tatu oli kieli solmussa (niin kuin Sampo aikaisemmin ilmaisi) Pirittan kanssa. :D Lähiviikkoina suurin osa juonista keskittynee tähän peiteoperaatioon. 

Vierailija
8358/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aika ku Salkkareilla on vappuaattona kuvauksia, joihin kaivataan juhlavieraita. Moni on varmaan muunlaisissa juhlatunnelmissa jo..

Vierailija
8359/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piritta viel innostuu jos saa tietää et Tatulla on ollut sutinaa miesten tai Kallen kans 🤭 Aikamoinen seksihurjastelija sekin ollut.

Vierailija
8360/11008 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aika ku Salkkareilla on vappuaattona kuvauksia, joihin kaivataan juhlavieraita. Moni on varmaan muunlaisissa juhlatunnelmissa jo..

Kuka haluaa mennä roskasarjan kuvauksiin kun sitä viitsisi edes katsella? 🥱

Jos asuisin pk-seudulla niin varmasti olisin hakenut avustajaksi. Tollainen statistin rooli olisi unelma päästä kurkkaamaan kulisseihin ja sarjan tekemiseen. En tiedä, miten pystyisi pitämään asiat sen jälkeen itsellään. Olisi jännää nähdä pitkän ajan päähän. Nuokin jaksot tulevat varmasti vasta lokakuussa.