On miehiä jotka haluavat jakaa ruokakaupan kuitin sentilleen, sitten on miehiä jotka sanovat: lennetään etelään mun piikkiin
Kumman miehen kohtelua sinä naisena todella haluat?
Kommentit (349)
Eipä ole koskaan tarvinnut tuollaisia miettiä. Rahat ovat aina olleet meidän perheessä yhteisiä ja niitä on onneksi ollut riittävästi, että kumpi tahansa on voinut ostaa mitä haluaa, vaikka sen lomamatkan, yksin tai erikseen.
Minä haluan jakaa kulut eurolleen, mutta teen sen vasta kuun lopussa. Pienituloisempana minulla on taloudellinen päätösvalta. Toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos varallisuusero on suuri seurusteluvaiheessa, varakkaampi usein haluaa nostaa kumppanin omalle tasolleen ja maksaa esim matkat.
Naimisissa sitten ei varallisuuseroja enää pitäisi olla, koska ollaan tehty yhteinen taloudellinen sopimus ja menty naimisiin. Ennen naimisiin menemistä on toki varmasti keskusteltu myös talousasiat ja minkälaiseen elintasoon missäkin elämäntilanteessa pariskuntana ja perheenä on mahdollisuus.
Näissä suhteissa todella usein alkaa se rahasta tappelu ennemmin tai myöhemmin.
Sitä odotellessa.
Nimim. 50 v. yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että naiset käyvät nykyään töissä ja siitä saa palkkaa. Elätte yhä elätysmoodissa.
Suaomessa eia ikinäa ole ollut mitään kotivaimokulttuuria. Maalla on yhdessä tehty töitä maatilalla, kaupungeissä naiset ovat käyneet palkkatöissä. 1950-luvun USA ei ole Suomen historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset rahat, niin ei tällaisia tarvitse miettiä. Toki isoista ostoista keskustellaan.
Kiva vaikkapa erotilanteessa alkaa tappelee, kuka on maksanut mitäkin ja kuka käytti kenenkin rahoja.
suosittelen lämpimästi, perustakaa yksi lisätili pankkiin, siirtäkään jokin summa kuussa rahaa, jolla ostetaan ne yhteiset ruoat, shampoot, vessapaperit jne sen jälkeen kumpikin köyttää,omat rahansa just sentilleen niinkuin haluaa ei tule tappeluita eikä tartte jälkeenpäin miettiä, kuka makso mitäkin
Vierailija kirjoitti:
Luulin että naiset käyvät nykyään töissä ja siitä saa palkkaa. Elätte yhä elätysmoodissa.
Elätysmoodiin palataan v. 2027 kun yleistuki tulee. Kun menetät työn ja asut vähintään avoliitossa, kumppanilla on työpaikka tai vähänkin omaisuutta, olet virallisesti elätti. Ei tukia. Miten silloin ajatellaan maksavan puolet kaikesta? Tämä tulee vielä yllättämään monet.
On myös miehiä jotka maksattavat kaiken naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos varallisuusero on suuri seurusteluvaiheessa, varakkaampi usein haluaa nostaa kumppanin omalle tasolleen ja maksaa esim matkat.
Naimisissa sitten ei varallisuuseroja enää pitäisi olla, koska ollaan tehty yhteinen taloudellinen sopimus ja menty naimisiin. Ennen naimisiin menemistä on toki varmasti keskusteltu myös talousasiat ja minkälaiseen elintasoon missäkin elämäntilanteessa pariskuntana ja perheenä on mahdollisuus.
Sitä odotellessa.
Nimim. 50 v. yhdessä.
Oletko heikkolahjainen? Kirjoitin "todella usein", en "aina".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteissa missä talousasiat on keskusteltu läpi ennen papin aamenta, vältytään tappelulta. Niissä, missä ei olla, alkaa tappelu rahasta pakon edessä jossain kohtaa.
Kolmas tyyppi unohtu listalta:
On myös miehiä jotka on silleen et lomaillaan ja vaimo voi maksaa kaiken.
Oikeasti, on. Hemmetin siivellä eläjät.
Välillä koetin ajatella, että naiset ovat samalla tasolla miesten kanssa, mutta totuus on toinen. Palstan mammat sitä vahvistaa. Naiset ovat faktisesti heikompia kaikessa fysiikkaan liittyvässä, ja muilta osin eroja ei juuri ole, joten kokonaisuutena jäävät tappiolle. Sitten on tämä asennemaailma. Olette heikompia ja itsekin asemoidutte siten. Miksi sitä on niin vaikea myöntää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exä jos maksoi jotain niin mun piti maksaa hänelle eurolleen takaisin :D syystäkin ex
Apua, oikeasti?! :D 🙈 Olispa stressaavaa seurustella tuollaisen kanssa. Siis toki toisen rahat on toisen rahat mutta en itse maksaisi sitten puolison puolesta sellaista minkä takaisinsaannkista pitäisi tehdä hirveä numero.
Et varmasti maksiasi, mutta tuskin olisit myöskään tarjoamassa toiselle ilmaiseksi kaikkea
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni vei yllätysmatkalle Pariisiin. Se sopii minulle. Ollaan tietty oltu 10 vuotta yhdessä eikä matka ole mikään suuri taloudellinen ponnistus. Arjessa kuitenkin maksetaan kulut suurinpiirtein puoliksi vuorotellen, mutta ei kytätä senttejä. Mies maksaa yleensä ravintolassa, koska haluaa.
Ja sinä et sitten koskaan halua maksaa ravintolassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua miestä joka ei voi omaa naistaan hemmotella, olen vanhanaikainen joo mutta en voi enkä halua sitä muuttaa itsessäni, enkä ole kovin rikaskaan joten mies olisi todnäk mua rikkaampi joka tapauksessa.
Mäkin haluan naisen, joka ostaa perheen auton, maksaa vakuutukset ja hemmottelee
Minä elätin koko perheen ja kustansin ulkomaanmatkat, lisäksi tein yksin kotityöt ja hoidin pääosin yhteiset lapset. Mies kiitti tästä sivusuhteella, koska kuulemma "halusi pilata täydellisen elämäni".
Mainittakoon, että itse olen kaunis ja ex-mies lyhyt ja max tavis.
Ero tuli miehelle yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas tyyppi unohtu listalta:
On myös miehiä jotka on silleen et lomaillaan ja vaimo voi maksaa kaiken.
Oikeasti, on. Hemmetin siivellä eläjät.
Okei
Naisia suositaan monessa asiassa, esimerkiksi urheilussa annetaan valtava tasoitus siten, että kilpailevat omissa sarjoissa. Maailmassa on valtava määrä miehiä, jotka eivät pysty elämään urheilulla, mutta heitä paljon heikompitasoiset naiset pystyvät, koska heitä suositaan sukupuolen perusteella. Maailmassa, jossa sukupuolella ei ole väliä, sarjat olisivat samat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exä jos maksoi jotain niin mun piti maksaa hänelle eurolleen takaisin :D syystäkin ex
Mikäs tässä on väärin?
olen elänyt parisuhteissa ja aina on laitettu kulut puoliksi..jos puolisoni maksoi vaikka ulkomaan matkani, maksoin sen takaisin sitten pikkuhiljaa, kun ei ollut itsellä varaa siihen. En ymmärrä lokkeilijoita lainkaan.
Tuossa mies ostaa ylläriksi kukkakimpun, pyytää elokuviin ja lupaa maksaa elokuvalipun tai ostaa synttärilahjan, mutta seuraavana päivänä pyytää käyttämänsä summan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kumpaakaan. Jaamme kulut suunnilleen puoliksi, maksamme omat jutut itse. Emme laske senttejä. Sellainen diili sopii molemmille.
Ilmaisia lounaita ei ole. Jossain vaiheessa Etelän matkat pitäisi maksaa jotenkin takaisin.
Senttejä syynäävä kumppani olisi rasittava.
Mitenniin pitäisi maksaa takaisin? Jos mies sanoo että tarjoaa niin eihän se laina ole.
Kuinkas monta kertaa olet sanonut miehelle, ett sinä tarjoat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on se joka ei jaa sentilleen, vaan maksaa koko perheen elämän.
Eipä ole valittamista miehessä.
Olet loinen. Toivottavasti miehesi saa joskus tasoisensa naisen.
Mene sitten etsimään joku mies, jolla on sama tausta, ikä, koulutus ja palkka, niin voitte maksaa kaiken puoliksi.