Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?

Vierailija
25.07.2025 |

Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua  nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.

Kommentit (1070)

Vierailija
1061/1070 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minua puolestaan ihmetyttää se, että te teette aloituksen jossa yleistätte jonkin mielestänne negatiivisen piirteen kaikkiin miehiin, ja aloitatte miesten haukkumisen sen perusteella ja pöyristytte kun miehet vastaavat eivätkä ole mukana haukkumassa kanssanne."

Lukemisen ymmärtämisen haasteita siellä aina vaan. Ei se mitään. Siihenkin voi saada apuja. 

Tarkennuksena kuitenkin, aloituksessa: Miksi PALSTAMIES...huomaatko, siinä on rajaus ihan heti alkuun. Koskee siis palstamiehiä, ja nimenomaan heitä, jotka eivät ymmärrä matkustelun ym. päälle. Ja johan ketjussa on moni mies tähän vastannutkin, sellainen, jota aloitus koskee. Vastaukset sit olleet suht naisvihamielisiä, mut se onkin toinen asia...

###

Niinkö... vai oikein lukemisen haasteita.

Katso aloitusta... Siellä ei lue miksi palstamies, vaan miksi palstamiehet. Ja

"Normaali ihminen ymmärtää, että aloitus ei tarkoita aivan jokaista palstamiestä vaan sitä että tähän törmää usein palstalla. Ei sitä tarvitse erikseen alkaa ilmottamaan, että miksi noin 73% palstamiehistä tuntuu vihaavan matkustusta."

Niin, normaali...tämä myös kyselee, kuka täällä haukkuu naisia ja ihmettelee naisten sivistyksen tasoa. Mikä sit lienee "normaali", mut tää on kaukana siitä. Onneks. Miehillä yleisesti on sekä sivistystä ja ymmärrystä. Nää palstasankarit ovat sit asia erikseen.

Vierailija
1062/1070 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska naiset tekee sitä siksi, että pääsevät postaamaan sen SOMEEN, vit..!!

Ai, mitähän me tehtiin ennen somea? Kun kävimme kahviloissa ja ravintoloissa. 

Mikä tuossakin niin ahdistaa? Itse en someile tekemisistäni, mutta osa kavereistani kyllä. Miksi tämä on sinulle ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1070 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa mainitut asiat on todella kalliita. Olen mies, osaan laittaa parempaa ruokaa kuin suurimmassa osassa ravintoloista on tarjolla. En ole mikään Michelin tasoinen kokki mutta olen saanut kehuja ruoistani. En halua maksaa järkyttävää ylihintaa siitä että joku tekee minulle huonompaa ruokaa kuin mitä itse teen edullisemmin. Kahvilat on myös räikeästi ylihinnoiteltuja, vihaan niitä siitä syystä. 

Matkustelua en vihaa mutta ulkomailla tulee käytyä harvoin. En koe tarvetta. Matkustan kotimaassa ja valitsen matkakohteet vaellus- ja kalastusharrastusten ehdoilla.

Vaimosi ja lapsesi ovat onnekkaita, kun vastaat perheen ruokahuollosta. Osaat ilmeisesti myös leipoa kuten kondiittorit?

Ammattikondiittorina huomauttaisin, ettei siviileillä ole kunnon työkaluja, tiloja tai raaka-aineita saatavilla jo

Ainakin omiin silmiin Koko Suomi leipoo -ohjelman osallistujat sai aikaan ihan ammattitason leipomuksia. 

Vierailija
1064/1070 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerran Tinderissä kutsuin erään nelikymppisen miehen ravintolaan syömään, johon mies vastasi, että hän haluaisi mieluumin kävelylle tai kahvilaan, kun ravintolassa syöminen ahdistaa häntä. Ja hän oli vielä ammatiltaan lääkäri, eli rahasta ei ollut kiinni ja voisi kuvitella, että siinä tylssä oppii sosiaaliseksi. Mentiin sitten kahville ja siellä hän otti pelkän kaakaon, ei mitään leipää tai leivonnaista.

Ja arvatenkin lääkäri aisti, ettet ole sopiva pidempään suhteeseen ja säästi ottamalla pelkän kaakaon. Fiksu mies.

Vierailija
1065/1070 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. -.- Miesvihaajat ne vain roikkuu jollakin hikisellä foorumilla aamusta iltaan haukkumassa miehiä. -.-

Mä rakastan matkustelua. Käyn joka vuosi Japanissa lonamatkalla. Syksyllä olen lähdössä Akitaan. Nuorena asuin 2 vuotta Tokyossa ollessani opettajana ja muita sivuhommia tekemässä. M28

Vierailija
1066/1070 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. -.- Miesvihaajat ne vain roikkuu jollakin hikisellä foorumilla aamusta iltaan haukkumassa miehiä. -.-

Mä rakastan matkustelua. Käyn joka vuosi Japanissa lonamatkalla. Syksyllä olen lähdössä Akitaan. Nuorena asuin 2 vuotta Tokyossa ollessani opettajana ja muita sivuhommia tekemässä. M28

Tämä.

Vierailija
1067/1070 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa olen entistä onnellisempi omasta miehestä joka tykkää käydä siellä ravintoloissa, kahviloissa ja matkustellakin yhdessä. Hyvä mies on :)

Mulle kanssa kumppaniehdokasta valitessa on aivan ehdotonta, että tykkää yllämainituista asioista. Eipä olisi paljon yhteistä sellaisen henkilön kanssa, joka ei nauti matkailusta tai haluaisi kokeilla erilaisia keittiöitä. 'Kauhukumppani' olisi sellainen, joka ei ikinä halua kokeilla mitään uutta. Oma maailmankatsomukseni kun on varsin seikkailunhaluinen ja avoin uusille kokemuksille.

Ja miestä ei ole vieläkään löytynyt. Mikähän siinä...

"Minua puolestaan ihmetyttää se, että te teette aloituksen jossa yleistätte jonkin mielestänne negatiivisen piirteen kaikkiin miehiin, ja aloitatte miesten haukkumisen sen perusteella ja pöyristytte kun miehet vastaavat eivätkä ole mukana haukkumassa kanssanne."

Te? Teitittelet aloittajaa. 

Aloituksessa ei yleistetty yhtään mitään. Siinä kysyttiin suoraan palstamiehiltä (kun palstamiehet ovat näin ilmaisseet muissa ketjuissa)selitystä tai mielipidettä asiaan. Mutta herkkisunikot osaa tästäkin kiukustua. Onpa yllättävää.

Vierailija
1068/1070 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko Gazassa paljon ravintoloita ja kivoja pikkukahviloita? Entä Etiopiassa?"

Oletko sinne matkustamassa ja kyselet vinkkejä? Vai miten liittyy asiaan?

Vierailija
1069/1070 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei Suomessa miehet ole perheen pääasiallisia ruuanlaittajia? Eihän vaimokaan hinkuisi ravintolaan, jos kotona olisi huippukokki.

Miksei naiset suomessa ole perheen pääasiallisia tulojen tuojia. Eihän mieskään hinkuisi töihin, jos vaimo hoitaisi raha-asiat.

Mut naisethan hoitaa. Usein ihan yksin. Ne palstalaisten halveksimat yksinhuoltajat. 

Monen miehen ego ei kestä ajatusta paremmin ansaitsevasta naisesta. Siinä mies ns. menettää valta-asemansa.

Nm. Kokemusta on

Taitaa se "egon kestämättömyys" olla todellisuudessa sitä, ettei mies viitsi katsella tuloillaan leveilevää naista. En tiedä ainoatakaan miestä, joka paremmin tienaavana ajattelis

"Naisilla on puheistaan huolimatta todella voimakas kilpailuvietti... Jokainen haluaa olla oman elämänsä Tonya Harding ja "kukistaa" kilpailijansa, eli jopa oma puolisonsa keinolla millä hyvänsä. Naiset eivät näe parisuhdetta yhteen hiileen puhaltamisena vaan toisen alistamisena."

Palstamiehille esitetään kysymys, mut se on palstamiehen mielestä yleistämistä. Mut samaiselle miehelle ei ole ongelma kirjoittaa:" kaikki naiset..." Ilm. miehen logiikkaa. Siis palstamiehen.

Vierailija
1070/1070 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä naisten sivistyksen taso

Heheeeh, jos tuon tietämistä pidät sivistyksenä niin se kertoo kyllä enemmän sinun sivistyksestäsi kuin mistään muusta! 🤣😂🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä