Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?
Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.
Kommentit (1070)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin mieluummin luonnossa olemisesta, luonnossa liikkumisesta ja luonnon tarkkailusta. Olen ollut pienestä pitäen kiinnostunut luonnosta. Matkustaminen mökille luontoon on mielestäni mielenkiintoisempaa kuin turistirysään ulkomaille meneminen.
olen samaa mieltä, luonnossa oleminen tai mökkeily on parasta lomaa mitä voi olla. tuntuu että silloin kun matkusteli enemmän niin tuolla turistirysässä ei tuntenut oloansa takaisin tulleena kovin levänneeksi ikinä.
Käyn kerran vuodessa ulkomailla, ja monta kertaa mökillä. Ei nämä sulje toisiaan mitenkään pois.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko miettinyt miten sinne kahvilaan ja ravintolaan pääsee? Entäs miten raaka-aineita rahdataan?
Onko Gazassa paljon ravintoloita ja kivoja pikkukahviloita? Entä Etiopiassa?"
No jos aletaan olee typerän nipoja, niin miten miehet pääsevät työpaikoille?? Tuhoavat luontoa. Ajelevat vielä usein yksin isolla autolla.
Mitähän tekemistä Gazalla tai Etiopialla on asian kanssa? Taitaa olla kahvilassa käynti aika pientä verrattuna sotatoimiin...luonnon kannalta.
Sota on miesten harrastus. Se saastuttaa monin kerroin enemmän kuin kahvilat, ja on paljon typerämpääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska nuo turhuudet jää aina viime kädessä miehen maksettavaksi.
Rahasta siis olikin vain kyse? Jos joku muu maksaisi niin matkustaisitko sitten? Kävisitkö kahviloissa/ravintoloissa?
(ihan vain tiedoksi, naiset kyllä maksavat omat matkansa enimmäkseen, aivan kuten miehetkin)
Lähde sille että naiset maksavat. Eihän naiset maksa edes omaa osuuttaan treffeillä (jos mies haluaa että tulee toiset treffit)
Kun on ollut naimisissa 30v. ei niitä treffejäkään enää ole. Mut matkani olen aina maksanut itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletko miettinyt miten sinne kahvilaan ja ravintolaan pääsee? Entäs miten raaka-aineita rahdataan?
Onko Gazassa paljon ravintoloita ja kivoja pikkukahviloita? Entä Etiopiassa?"
##########
Minun viimeisin ravintolakäynti oli julkisia käyttäen ravintolassa joka käyttää lähiraaka-aineita.
Ravintoloissa käyminen ei ole sen epäekologisempaa kuin kotikokkailu. Sinne tuodaan monen ihmisen raaka-aineet kerralla (säästää liikenteen päästöissä), siellä on tehokkaat kylmälaitteet suurille määrille, uunia/hellaa ei lämmitetä vain yhden talouden vuoksi vaan sillä samalla lämmityksellä tehdään kymmenien ihmisten ruoat.
Ruokahävikkiä tulee myös vähemmän kuin kodeissa, per annos. Ja siihen nykyään kiinnitetään myös erityistä huomiota ja on entisestään vähentymään päin.
Ja siksi p
Milanossa en ole käynyt, mutta viimeiset matkat ovat olleet Pietari, Rooma ja Wien. Ja kyllä, näissä kävimme ravontoloissa ja kahviloissa. Musiikin ja museoiden/taidegallerioiden välissä. Syödä pitää, vaikka kulttuuri olisikin se harrastus.
Oletko miettinyt miten sinne kahvilaan ja ravintolaan pääsee? Entäs miten raaka-aineita rahdataan?
Onko Gazassa paljon ravintoloita ja kivoja pikkukahviloita? Entä Etiopiassa?
Best Restaurants in Addis Ababa: A Culinary Journey Through Ethiopias Capital
https://live.worldtourismforum.net/news/Catch-up-the-latest-news-in-tou…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahasta siis olikin vain kyse? Jos joku muu maksaisi niin matkustaisitko sitten? Kävisitkö kahviloissa/ravintoloissa?
(ihan vain tiedoksi, naiset kyllä maksavat omat matkansa enimmäkseen, aivan kuten miehetkin)
Lähde sille että naiset maksavat. Eihän naiset maksa edes omaa osuuttaan treffeillä (jos mies haluaa että tulee toiset treffit)
Kun on ollut naimisissa 30v. ei niitä treffejäkään enää ole. Mut matkani olen aina maksanut itse.
Mulla ja mun miehellä on treffi-ilta kerran viikossa. Naimisissa 24 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt miten sinne kahvilaan ja ravintolaan pääsee? Entäs miten raaka-aineita rahdataan?
Hyvä, uutiset nälänhädästä ovat siis vahvasti liioiteltuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä keskusteluja lukiessa mietin usein että vihaako oikeasti näin moni mies naisia minkä käsityksen saa keskusteluista. Ahdistavaa ajatella että saattaisi oikeassa elämässäkin tuntea miehiä jotka pohjimmiltaan vihaavat meitä naisia.
Ei, emme piittaa mutta se on eri asia kuin naisten vihaaminen.
Meille on tullut selväksi että te naiset vihaatte miehiä. Siinähän vihaatte.
Ja siksi ootte väkisin naisten kanssa "keskustelemassa", koska ette piittaa naisista. Todella uskottavaa.
Haet siis keskustelun sijaan raivoa ja vihaa miehiltä?
Se selittää
Sellainen päivän peilaus siellä😂 Ei ihan o
"Niinpä. Tosin sitä raivoa ja vihaa tulee palsta"miehiltä" ihan hakemattakin."
Näin on. Melkoista riidankylvämistä jollakin. Kannattanee vaan ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja mun miehellä on treffi-ilta kerran viikossa. Naimisissa 24 vuotta
Tuo on kiva tapa. Hienoa, että hoidatte liittoanne. Ihan sama, kumpi maksaa. Molemmat hyötyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko tämä sitä maalitolppien siirtelyä, mistä pssäläiset aina puhuu? Kysyit, onko Etiopiassa kahviloita ja ravintoloita. Hän kertoo tässä, että on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Suomessa miehet ole perheen pääasiallisia ruuanlaittajia? Eihän vaimokaan hinkuisi ravintolaan, jos kotona olisi huippukokki.
Miksei naiset suomessa ole perheen pääasiallisia tulojen tuojia. Eihän mieskään hinkuisi töihin, jos vaimo hoitaisi raha-asiat.
Mut naisethan hoitaa. Usein ihan yksin. Ne palstalaisten halveksimat yksinhuoltajat.
Monen miehen ego ei kestä ajatusta paremmin ansaitsevasta naisesta. Siinä mies ns. menettää valta-asemansa.
Nm. Kokemusta on
Taitaa se "egon kestämättömyys" olla todellisuudessa sitä, ettei mies viitsi katsella tuloillaan leveilevää naista. En tiedä ain
"Naisilla on puheistaan huolimatta todella voimakas kilpailuvietti... Jokainen haluaa olla oman elämänsä Tonya Harding ja "kukistaa" kilpailijansa, eli jopa oma puolisonsa keinolla millä hyvänsä. Naiset eivät näe parisuhdetta yhteen hiileen puhaltamisena vaan toisen alistamisena."
Juujuu onon. Tämäkin kommentti sen todisti. Näin sen on oltava.
Kuka on Tonya Harding? Voitti jonkun miehen?? Oman?
Tässäpä naisten sivistyksen taso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kerrot paskantavista naisista, mutta mielestäsi naiset kertoo liikaa? Ok.
Eri
--
Jos jopa minä tiedän kuinka naiset nolostelevat vessaääniä vieraassa paikassa, saatikka treffeillä miehen luona....
Kyllä tekin tajusitte mistä on kyse. Kunhan vain olette periaatteesta eri mieltä asioista ja haukutte miehiä. Eipä siinä, se onkin kaikki mihin kykenette tässä maailmassa.
Mutta hyvä, että sinä saat jotain todella merkittävää aikaiseksi hakkumalla naisia palstalla. Oikee urhea uroo oot.
Kuka haukkuu naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä keskusteluja lukiessa mietin usein että vihaako oikeasti näin moni mies naisia minkä käsityksen saa keskusteluista. Ahdistavaa ajatella että saattaisi oikeassa elämässäkin tuntea miehiä jotka pohjimmiltaan vihaavat meitä naisia.
Ei, emme piittaa mutta se on eri asia kuin naisten vihaaminen.
Meille on tullut selväksi että te naiset vihaatte miehiä. Siinähän vihaatte.
Ja siksi ootte väkisin naisten kanssa "keskustelemassa", koska ette piittaa naisista. Todella uskottavaa.
Haet siis keskustelun sijaan raivoa ja vihaa miehiltä?
Se selittää
Sellainen päivän peilaus siellä😂 Ei ihan o
Niinpä. Tosin sitä raivoa ja vihaa tulee palsta"miehiltä" ihan hakemattakin.
Voitkin pohtia mikä vikana kun viihdyt näissä miesvihaketjuissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Etiopian nälänhätä liittyy mitenkään aiheeseen? Pitääkö minun olla käymättä ravintoloissa (ja ilmeisesti lopettaa syöminen myäs kotona) tämän vuoksi vai mikä oli tässä nyt pointtina?
Vierailija kirjoitti:
"Minua puolestaan ihmetyttää se, että te teette aloituksen jossa yleistätte jonkin mielestänne negatiivisen piirteen kaikkiin miehiin, ja aloitatte miesten haukkumisen sen perusteella ja pöyristytte kun miehet vastaavat eivätkä ole mukana haukkumassa kanssanne."
Lukemisen ymmärtämisen haasteita siellä aina vaan. Ei se mitään. Siihenkin voi saada apuja.
Tarkennuksena kuitenkin, aloituksessa: Miksi PALSTAMIES...huomaatko, siinä on rajaus ihan heti alkuun. Koskee siis palstamiehiä, ja nimenomaan heitä, jotka eivät ymmärrä matkustelun ym. päälle. Ja johan ketjussa on moni mies tähän vastannutkin, sellainen, jota aloitus koskee. Vastaukset sit olleet suht naisvihamielisiä, mut se onkin toinen asia...
###
Niinkö... vai oikein lukemisen haasteita.
Katso aloitusta... Siellä ei lue miksi palstamies, vaan miksi palstamiehet. Ja palstamiehet on määritelty jokaiseksi mieheksi jo
Normaali ihminen ymmärtää, että aloitus ei tarkoita aivan jokaista palstamiestä vaan sitä että tähän törmää usein palstalla. Ei sitä tarvitse erikseen alkaa ilmottamaan, että miksi noin 73% palstamiehistä tuntuu vihaavan matkustusta.
kerran Tinderissä kutsuin erään nelikymppisen miehen ravintolaan syömään, johon mies vastasi, että hän haluaisi mieluumin kävelylle tai kahvilaan, kun ravintolassa syöminen ahdistaa häntä. Ja hän oli vielä ammatiltaan lääkäri, eli rahasta ei ollut kiinni ja voisi kuvitella, että siinä tylssä oppii sosiaaliseksi. Mentiin sitten kahville ja siellä hän otti pelkän kaakaon, ei mitään leipää tai leivonnaista.
Siksi koska naiset tekee sitä siksi, että pääsevät postaamaan sen SOMEEN, vit..!!
Kahvilat ja buffat lihottaa. Pidin tunnesyöjänä ruokapäiväkirjaa. Suurimmat kalorit tulivat just ulkona syömisestä. En kumminkaan vastusta, sillä kyllä mäkin välillä poikkean kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Millä niille mökeille mennään? Patikoiden tai fillareilla?
Milanoon mennään koska halutaan Milanoon. Kun siellä jo on, niin sitten on mukava käydä kahvillakin. Tiedätkö oikeastaan yhden ainutta tapausta, jossa joku olisi lähtenyt Milanoon jonkun kahvilan vuoksi?
Sinne mennään katsomaan ja kokemaan uutta ja mielenkiintoista. Itse kävin Milanossa pari vuotta sitten koska olin tulossa Alpeilta ja halusin pysähtyä Milanoon näkemään mielenkiintoista arekitehtuuria. Samalla reissulla kävin myös kahviloissa ja ravintoloissa, koska oli nälkä. Ja viihdyn kahviloissa ja ravintoloissa. Käyn kahviloissa ja ravintoloissa myös kotona ollessani.