Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?
Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.
Kommentit (1070)
Mitä se sulle kuuluu? Voit poistua palstalta, jos ei miellytä.
Onko olemassa ihmislaji nimeltään palstamies? Vai mihin ap viittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää rahan tuhlausta turhaan ylihintaiseen hetkelliseen asiaan.
Sanoo köyhä. Sen huomaa, miten varakkaampien alueilla viehättävät kahvilat pärjää, ja köyhempien alueilla heikommin.
Kahviloissa käyminen on rentouttavaa sellaisille, joiden ei tarvi laskea pennejä.
Mulla ei ole tällä hetkellä varaa matkustella tai käydä kahviloissa, mutta en kyllä ikinä sen varjolla sano, että se olisi jotenkin tyhmää. Kävisin itsekin erittäin mielelläni jos pystyisin.
Niin, sinä et olekaan niitä jotka ovat keskustelun aiheena. Keskustelun aiheena oli ne palstamiehet jotka hermostuu siitä, että joku nuista asioista pitää. Sinä ilmeisesti et hermostu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päinvastaisia kokemuksia. Olen mies ja matkustan todella paljon, varmaan 25-30 ulkomaan matkaa vuodessa. Rakastan yksin matkustamista ja yksin uusien paikkojen näkemisestä.
Olen huomannut, että naisille tämä aiheuttaa negaatioita ja vihaa. Etten haluakaan matkustaa heidän kanssaan.
Keissä naisissa tämä aiheuttaa negaatioita ja vihaa?
Niissä, joiden kanssa olen ollut suhteessa.
Muovisia ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Eri. Palstalle kirjoittavat miehet. Onko tuo selvennys tarpeeksi yksinkertainen?
Ei ole muuta paikkaa kuin Pihtipudas, eikä tarvi mitään ravintoloita, äiti laittaa ruokaa. Mopolla pääsee kyllä aina naapuriin asti, jos äiti antaa rahaa polttoaineeseen.
t. Ville 34 v., Pihtipudas.
Vierailija kirjoitti:
No näin omassakin lähipiirissä ja pidän sitä melko normaalina, että niin miehet kuin naiset matkustelevat. Vasta tällä palstalla olen törmännyt tähän käsitykseen, että monet miehet kammoavat näitä asioita. Ilmeisesti kyse on jonkinmoisesta syrjäytymisestä tai rahanpuutteesta/ äärimmäisestä saituudesta. Aika ilotonta elämää tuommoinen
niin minäkin pidän matkustelua normaalina. Siksi kokisin outona, jos joku korostaisi matkustelua jotenkin erikoisena asiana, jonka kertoo ekana itsestään toisille.
Myös lenkkeily on normaali asia. Eikö sitäkään saa kertoa asiana josta pitää?
Vierailija kirjoitti:
En ole mies enkä varsinaisesti vihaa noita asioita, mutta minusta nuo ovat persoonattomia asioita ja pohjautuvat lähinnä kuluttamiselle. Jos uusi ihminen kertoisi noita asioita ensimmäisenä itsestään, skippaisin.
Miten niin matkustaminen on persoonatonta? Sehän kertoo todella paljon ihmisen persoonasta. Jo se, tykkääkö esimerkiksi reppureissata Kaakkois-Aasiassa, osallistua ayahuasca-retriittiin Etelä-Amerikassa vai kiertää valloittamassa maailman vuoria. Vai viehättävätkö häntä kenties historialliset linnakierrokset Irlannissa, maailman musiikkifestareiden kiertely tai suurkaupungin syke? Jotkut voivat olla avoimia kaikelle tuolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Palstalle kirjoittavat miehet. Onko tuo selvennys tarpeeksi yksinkertainen?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaaaas haussa vahvistusta sille että miehet ovat tyhmiä ja muutenkin huonoja kaikessa.
Miten profiloisit tällaisia juttuja tarvitsevan ihmisen?
Eihän tässä profiloida miehiä yleensä, vaan niitä jotka palstalla jopa suuttuvat siitä että joku tykkää matkustelusta tai kahviloista.
Minä olen mies joka tykkää matkustella ja ennenkaikkea syödä ravintoloissa. Ei tuossa oikeasti ole mitään hehkuttamisen arvoista ellet sitten ole joku köyhä joka ei ole mokomaan tottunut. Se 11 ruokalajin maistelumenu michelintähden saaneessa ravintolassa on koettu pian ja vielä nopeammin tulee selväksi se että on se ja sama syökö sen Kööpenhaminassa, Sydneyssä vaiko Chicagossa.
Tässä taitaa nyt olla sellainen sukupuoliero että kun minä matkustan ja syön niin siitä ei jää someen mitään merkintää.
Tämä planeetta on oikeastaan aika pieni jos on varaa lentää.
Minä tykkään välimeren giorgioksen geelitukasta ja hänen siittimestään. Sitten tuon hänen siittämänsä mukelon Suomeen yhteiskunnan elätettäväksi. Juntit suomimiehet ei ymmärrä mitään tällaisten kulttuuriaarteiden päälle.
T: palstanaaras
Ärsyttää tällaiset kysymykset
Miksi + whatever random väite.
Ihan kuin kaikki miehet vihaisivat ja naiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mies enkä varsinaisesti vihaa noita asioita, mutta minusta nuo ovat persoonattomia asioita ja pohjautuvat lähinnä kuluttamiselle. Jos uusi ihminen kertoisi noita asioita ensimmäisenä itsestään, skippaisin.
Miten niin matkustaminen on persoonatonta? Sehän kertoo todella paljon ihmisen persoonasta. Jo se, tykkääkö esimerkiksi reppureissata Kaakkois-Aasiassa, osallistua ayahuasca-retriittiin Etelä-Amerikassa vai kiertää valloittamassa maailman vuoria. Vai viehättävätkö häntä kenties historialliset linnakierrokset Irlannissa, maailman musiikkifestareiden kiertely tai suurkaupungin syke? Jotkut voivat olla avoimia kaikelle tuolle.
Miksi sitten 99% matkoista on jonnekin Rodokselle?
Vierailija kirjoitti:
Firman piikkiin olen syönyt varmasti hienointa ja kalleinta mitä löytyy. En itse koe sitä enää niin jännittävänä. Ymmärrän toki että joku haluaa kokea sen. Ymmärrän myös kahviloissa istumisen silloin tällöin mutta tuohon kulttuuriin liittyy myös paljon elvistelyä josta en niin välittäisi.
Enpä ole koskaan törmännyt mihinkään kahvilaelvistelyyn, minkälaista se on? 😀
Onko muissakin arkipäivän jutuissa havaittavissa elvistelyä? Esim ruokakauppaelvistely? Bensantankkauselvistely? Sporaelvistely?
Vierailija kirjoitti:
No miksi naisia ei kiinnosta lähteä kalalle, urheilutapahtumaan, tai rälläämään crossipyörällä?
Samasta syystä miehiä ei kiinnosta nuo akkojen jutut.
Kalaan en lähtisi, koska olen kasvissyöjä enkä pidä eläinten tappamisesta. Soutelemaan voisin lähteä. Urheilutapahtumaan voisin lähteä, olen mm. juossut itse maratonin ja ollut yleisönä Super Bowlissa. Crossipyörällä ajaminen kuulostaa hauskalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin omassakin lähipiirissä ja pidän sitä melko normaalina, että niin miehet kuin naiset matkustelevat. Vasta tällä palstalla olen törmännyt tähän käsitykseen, että monet miehet kammoavat näitä asioita. Ilmeisesti kyse on jonkinmoisesta syrjäytymisestä tai rahanpuutteesta/ äärimmäisestä saituudesta. Aika ilotonta elämää tuommoinen
niin minäkin pidän matkustelua normaalina. Siksi kokisin outona, jos joku korostaisi matkustelua jotenkin erikoisena asiana, jonka kertoo ekana itsestään toisille.
Myös lenkkeily on normaali asia. Eikö sitäkään saa kertoa asiana josta pitää?
Missä kohtaa kielsin kertomasta jotain? Miksi vääristellä kommenttia jonka voi lukea varsin hyvin siitä yläpuolelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firman piikkiin olen syönyt varmasti hienointa ja kalleinta mitä löytyy. En itse koe sitä enää niin jännittävänä. Ymmärrän toki että joku haluaa kokea sen. Ymmärrän myös kahviloissa istumisen silloin tällöin mutta tuohon kulttuuriin liittyy myös paljon elvistelyä josta en niin välittäisi.
Enpä ole koskaan törmännyt mihinkään kahvilaelvistelyyn, minkälaista se on? 😀
Onko muissakin arkipäivän jutuissa havaittavissa elvistelyä? Esim ruokakauppaelvistely? Bensantankkauselvistely? Sporaelvistely?
Sellaista joka näkyy instagrammissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden oikein mielelläni, jos sovitaan yksi juttu.
Matkalta ei tehdä yhden ainutta somepäivitystä, vaan keskitytään toisiimme ja nauttimaan hyvästä seurasta, juomasta, ruuasta, kulttuurista. Uusiin paikkoihin tutustumisesta. Uusien asioiden näkemisestä.
Onnistuuko sinulta tämä, ilman somea?
M42
Sovittu! Onnistuu!
M61
Mahtavaa!
Top/BTM/vers? Poppers ok?
M42
Käy, JOS totean sinut hyväksi seuraksi juoman, ruuan ja kulttuurin parissa. Oletko?
N61
Olen ollut vaimoni kanssa 25 vuotta yhdessä.
Ensimmäiset 20 vuotta olin hiljaa ja matkusteli hänen mukanaan, mieliksi. Nykyään enää en. Hän matkustaa yksin tai ystäviensä tai lastemme kanssa ja kaikki olemme onnellisia. Ei matkustelemattomuus ole mikään onnettoman merkki. M43