Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?

Vierailija
25.07.2025 |

Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua  nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.

Kommentit (1070)

Vierailija
141/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä pidän aloituksessa mainituista aktiviteeteista, mutta on todella vaikea löytää naista, joka noista innostuisi. Mistä löytyisi nainen, joka pitäisi taidemuseoista, oopperasta, baletista, matkustelusta, ravintoloista, hyvästä ruuasta ja juomasta?

Täällä 🙋🏼

N61

Vierailija
142/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vauvamies olen herkkä ja tykkään romanttisista kynttiläillallisista. Lähellä sydäntä myös peppuseksi naisen kanssa.😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on enemmän luonne- kuin sukupuolikysymys. Olen todella introvertti nainen, ja en tykkää kahviloista tai ravintoloista. Joskus tulee toki käytyä, mutta miehen kanssa menemme mielummin metsään retkelle kahvien ja munkkien kanssa. Matkusteltua tulee aina välillä, mutta mielummin johonkin luontokohteeseen kuin esim. Roomaan tai Milanoon. 

Vierailija
144/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kahvilat ja ravintolat ovat hinta laatu suhteeltaan surkeita. Mutta tykään matkustella ja ulkomailla ravintoloista saa hyvää ruokaa järkevään hintaan.

M52

Vierailija
145/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyrin elämään arkea, josta ei tarvitse jatkuvasti irtautua. Viimeksi koin tarvetta matkustaa kun äitini kuoli, ja kaipasin asioiden järjestämisen jälkeen maisemanvaihdosta. Uskon tietäväni monien maiden historiasta ja kulttuurista enemmän kuin valtaosa niihin matkustavista. 

Vierailija
146/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkamiehet tietää parhaat ravintolat

Vierailija
147/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustelu on niin tympeää, että en jaksa harrastaa sitä. Käyn kyllä elämysmatkoilla vuorikiipeilemässä ja tutustumassa uusiin paikkoihin, mutta hienot ravintolat ja turistikohteet eivät kiinnosta.

Vierailija
148/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä pidän aloituksessa mainituista aktiviteeteista, mutta on todella vaikea löytää naista, joka noista innostuisi. Mistä löytyisi nainen, joka pitäisi taidemuseoista, oopperasta, baletista, matkustelusta, ravintoloista, hyvästä ruuasta ja juomasta?

Lesbobaarista.

Vierailija
149/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa ihmislaji nimeltään palstamies? Vai mihin ap viittaa? 

Eri. Palstalle kirjoittavat miehet. Onko tuo selvennys tarpeeksi yksinkertainen?

Palstalle kirjoittaa laaja kirjo miehiä, joten et selventänyt asiaa mitenkään. Koulutusta, työtä, sosiaaliturvaa, perheitä jne. käsitteleviin aloituksiin ja ketjuihin tulee asiallisia ja asiantuntevia kommentteja myös miehiltä mutta jos jo lähtö on jonkinlainen yksisilmäinen miesten lyttäys koko miessukupuolen niputtaen, niin turha odottaa asiallista keskustelua. Sitä ei edusta myöskään vastauksesi.

Vierailija
150/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan korkeampaa kulttuuria, polymaatikkona en viihdy ihmisten ilmoilla, jollei näillä ole jotain kiehtovaa elämässään, oli ihminen sitten tavis tai nero, minulla on joku oppimissyy olla jossain. Yhdeltä tavan tallaajalta opin koko moottorisahan toimintamekanismin hänen omalla takapihan ulkoverstaalla, ja hän oli kunnostamassa Husqvarnaa atomeista, eikä kahvikupponen silloin pahalta maista, opiskellessa samalla.

Vierailija
151/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa noista mitään kiksejä. Juon kahvin ennemmin kotona kaikessa rauhassa vaikkapa hyvän paistopisteen pullan kanssa. Ravintolat taas ei kiinnosta. Mikki Hiiren annoksia törkyhinnoilla. Joku noutopöytä on välillä ihan jees. Ulkomaille taas en halua, ne on nähty. Primitiivisiä, varastelevia ja epärehellisiä ihmisiä. Likaista kulkukoirineen sekä kissoineen. Tarpeeksi sietämistä, kun näkee täällä Suomessa noita maleksivia rıkastuttajia. Johonki länsimaahan voisin tosin mennä katsomaan esim jotain futispeliä.

Ravintoloita on paljon eri hintaisia, esim etnisisä ravintoloissa on usein isoja annoksia kohtuuhintaan. Just tulin Itävallasta ja Sveitsistä, enkä nähnyt yhtään kulkukoiraa tai kissaa, eikä ollut likaisuuskaan ongelma.

Vierailija
152/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään välimeren giorgioksen geelitukasta ja hänen siittimestään. Sitten tuon hänen siittämänsä mukelon Suomeen yhteiskunnan elätettäväksi. Juntit suomimiehet ei ymmärrä mitään tällaisten kulttuuriaarteiden päälle.

T: palstanaaras

Näitä on satoja tuhansia ja ne vinkuvat rasismia.

Vierailija
153/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on enemmän luonne- kuin sukupuolikysymys. Olen todella introvertti nainen, ja en tykkää kahviloista tai ravintoloista. Joskus tulee toki käytyä, mutta miehen kanssa menemme mielummin metsään retkelle kahvien ja munkkien kanssa. Matkusteltua tulee aina välillä, mutta mielummin johonkin luontokohteeseen kuin esim. Roomaan tai Milanoon. 

Mä olen introvertti ja rakastan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua erilaisiin kohteisiin. Tykkään myös retkeilystä.

Vierailija
154/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut etsiä heitä taidemuseoista, oopperasta, baletista, matkakohteista, ravintoloista?

Vierailija
155/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mielipiteillä ei ole painoarvoa, kuin omassa ahtaassa mielessään.

Vierailija
156/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamies tietää kaiken hinnan, vaan ei minkään arvoa. 

Naiset itkevät, nauravat, kokevat- ja elävät miehiä pidempään. Miehet istuvat kotona kaljapullo ja Ylis seuranaan, kirjoitellen verenpaineet tapissa naisten hypergamiasta ja tyhmyydestä. 

Arvaa, kumpi ryhmä kuolee ensin? 

Et kai vaan ajattele mustavalkoisesti?

Vierailija
157/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamies tietää kaiken hinnan, vaan ei minkään arvoa. 

Naiset itkevät, nauravat, kokevat- ja elävät miehiä pidempään. Miehet istuvat kotona kaljapullo ja Ylis seuranaan, kirjoitellen verenpaineet tapissa naisten hypergamiasta ja tyhmyydestä. 

Arvaa, kumpi ryhmä kuolee ensin? 

Naiset jakavat hanuriaan ulkomaalaisille.

Vierailija
158/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mies enkä varsinaisesti vihaa noita asioita, mutta minusta nuo ovat persoonattomia asioita ja pohjautuvat lähinnä kuluttamiselle. Jos uusi ihminen kertoisi noita asioita ensimmäisenä itsestään, skippaisin. 

Miten niin matkustaminen on persoonatonta? Sehän kertoo todella paljon ihmisen persoonasta. Jo se, tykkääkö esimerkiksi reppureissata Kaakkois-Aasiassa, osallistua ayahuasca-retriittiin Etelä-Amerikassa vai kiertää valloittamassa maailman vuoria. Vai viehättävätkö häntä kenties historialliset linnakierrokset Irlannissa, maailman musiikkifestareiden kiertely tai suurkaupungin syke? Jotkut voivat olla avoimia kaikelle tuolle.

Miksi sitten 99% matkoista on jonnekin Rodokselle?

Onko tuttavapiireillä väliä? Eivätkö tilastot ole tässä nyt merkityksellisempiä?

Suomalaisten yleisin matkakohde ulkomailla on Kreikka. Kotimaassa suosituin kohde on Helsinki, erityisesti Suomenlinna. 

Yleisesti ottaen suomalaiset matkustavat eniten Kreikkaan. Vuonna 2024 Kreikkaan tehtiin yli 220 000 lomamatkapakettia, mikä on yli 7% enemmän kuin edellisenä vuonna. Toiseksi suosituin kohde on Espanja ja kolmantena Turkki. 

Ja mitä vikaa on esimerkiksi Kreikassa, Espanjassa tai Turkissa? Varsinkin kun Suomessa säät on usein mitä on, niin on ihan ymmärrettävää, että ihmiset kaipaavat aurinkoa, lämpöä ja vaihtelua. Noissa maissa on upea ruokakulttuuri, ystävällisiä ihmisiä ja valtavasti nähtävää. Me vietettiin viime vuonna pari viikkoa pienellä Kreikan saarella, patikoitiin, käytiin paikallisissa tavernoissa, veneiltiin, nautittiin maisemista ja rauhasta. Espanjassa olen käynyt mm. Sevillassa, Marbellassa ja Barcelonassa. Turkki vielä käymättä, mutta Istanbulin upea arkkitehtuuri kiinnostaa.

Vierailija
159/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä vikaa on esimerkiksi Kreikassa, Espanjassa tai Turkissa? Varsinkin kun Suomessa säät on usein mitä on, niin on ihan ymmärrettävää, että ihmiset kaipaavat aurinkoa, lämpöä ja vaihtelua. Noissa maissa on upea ruokakulttuuri, ystävällisiä ihmisiä ja valtavasti nähtävää. Me vietettiin viime vuonna pari viikkoa pienellä Kreikan saarella, patikoitiin, käytiin paikallisissa tavernoissa, veneiltiin, nautittiin maisemista ja rauhasta. Espanjassa olen käynyt mm. Sevillassa, Marbellassa ja Barcelonassa. Turkki vielä käymättä, mutta Istanbulin upea arkkitehtuuri kiinnostaa.

Nuo ovat junttikohteita joissa kaikki ovat käyneet.  

Vierailija
160/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mies ei maksa hänen kahvitteluitaan, eikä viinereitään. Purkaa pahaa sisuaan nyt palstamiehiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme