Miehet eivät huolehdi terveydestään...miksi?
Olen huomannut, etteivät miehet huolehdi terveydestään juurikaan.
Kertokaa miehet itse, miksi näin?
Kommentit (212)
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelleni tuli kutsu 40-vuotiaan miehen terveystarkastukseen. En edes tiennyt sellaista olevan! Ei minua naisena kutsuttu moiseen. Ihan on itse pitänyt osata hakeutua hoitoon.
No, menikö mies? Ei mennyt. Hammaslääkäriä mietti viime syksynä, kun jotain vaivaa on. Ei ole "vielä" varannut aikaa. Minä olen terveydenhuoltoalalla ja siksikin tämä tilanne tuntuu kurjalta. Aivan kuin mieheni ei uskoisi mitä minä sanon. Enkä minä nalkuta. Olen hampaista todennut, että parodontiittia ei kukaan halua. Siitä häntä on siis hammaslääkäri varoitellut jo vuosia sitten.
Miksi miehen pitäisi haluta elää kuten sinä haluat?
Niin no, onhan se todella typerää uskoa ammattilaista edes. Paree olla vaan itsepäinen...siitä hyvä seuraa.
Kyllä jokainen on itsepäinen ja lähtökohta on se että elämäntavat valitaan sellaiseksi mitä itse haluaa eikä esim. sellaisiksi mitä puoliso tai yhteiskunta haluaa. Terveysvalistus on epäonnistunut jos ja kun se lähtee jonkun muun kuin yksilön itsensä tarpeista.
Mun miehellä näkyy niin, että kun on ollut yli 7 vuotta täysin etätyöläinen kotona, ei ole viitsinyt vaivautua menemään firman 50-vuotiaiden terveystarkastukseen ollenkaan (mennyt pian 4 vuotta)... Ei oo kukaan kyllä kysellytkään, ei sen puoleen.
Siltähän se saattaa näyttää naisten mielestä kun miehet ei juokse samalla tavalla ostelemassa jokaista trendikästä "terveystuotetta" mitä joku some vaikuttaja mainostaa
Kummasti he, jotka ei lääkäriin lähde, jaksaa valittaa vaivoistaan puolisolleen joka ikinen päivä. Tai puoliso ei saa nukuttua kuorsauksen takia ja kuorsaaja suuttuu, jos puoliso ehdottaa eri huoneissa nukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon, että vyötärölihavuus on naisilla yleisempää kuin miehillä, niin en oikein ymmärrä aloituksen kysymystä.
Tämähän on juuri tasan päinvastoin. Tilastollisesti lihavia on suurempi osa miehistä kuin naisista, ja nimenomaan vyötärölihavuus on miehillä yleisempää kuin naisilla: ennen vaihdevuosia monille naisille rasvaa kertyy takapuoleen ja reisiin, ja vasta menopaussin jälkeen uhkaa vyötärölihavuus. Tietenkin on myös vyötärölihavia nuorempia naisia, mutta läheskään kaikki lihavat naiset eivät ole vyötärölihavia.
Tuo siteerattu kommentti kertoo ainoastaan kirjoittajansa ajatusmaailman "minä en halua, että kadulla kulkee vastaan rumia ihmisiä, vaan kaikilla naisilla on velvollisuus olla kauniita, koska he ovat sitä varten, että minä saan
Katsoinpa keskustelussa aiemmin mainitun Terve Suomi -tutkimuksen tuloksia.
https://www.thl.fi/tervesuomi_verkkoraportit/ilmioraportit_2023/lihavuu…
Olin itse tuossa vähän väärässä. Kokonaisuutena naisista on lihavia suurempi osa kuin miehistä. Nuorista naisista (20 - 39-vuotiaista) lihavien osuus on pienempi kuin vastaavan ikäisistä miehistä. Muissa ikäryhmissä tilanne on eri.
(Kommentti 53)
Vierailija kirjoitti:
Kummasti he, jotka ei lääkäriin lähde, jaksaa valittaa vaivoistaan puolisolleen joka ikinen päivä. Tai puoliso ei saa nukuttua kuorsauksen takia ja kuorsaaja suuttuu, jos puoliso ehdottaa eri huoneissa nukkumista.
Kuka sitä valittamista pakottaa kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei suostu menemään hammaslääkäriin. Ei ole kipuja, mutta kai se nyt edes kerran 10 vuodessa kannattaisi käydä vähän tsekkauttamassa tilanteen.
Mies ei myöskään suostu menemään optikolle, vaikka selvästi ei näe enää lähelle hyvin (eli joutuu zoomailemawan tekstiä eli ikänäköä on).
Miehet pelkää hammaslääkäriä ja pitävät mieluummin rumat reikäiset ja mädät hampaansa. Sitten onkin pakko mennä kun tulehdus vie päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mies tietää ettei ole tärkeä.
Tämä on kyllä totta. Monikin voi jäädä suremaan naisen poismenoa, mutta miestä ei jää kaipaamaan kukaan. Jotkut tahot voivat päin vastoin olla tyytyväisiä miehen poismenosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä valittamista pakottaa kuuntelemaan.
Ehdotat siis eroamista? Jännä, että joku mieluummin eroaa puolisostaan kuin menee lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä totta. Monikin voi jäädä suremaan naisen poismenoa, mutta miestä ei jää kaipaamaan kukaan. Jotkut tahot voivat päin vastoin olla tyytyväisiä miehen poismenosta.
Mies on hoitanut isyytensä huonosti, jos lapset ei jää kaipaamaan. Ja on ollut surkea poikakin, jos omat vanhemmat ei sure poikansa liian aikaista kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on hoitanut isyytensä huonosti, jos lapset ei jää kaipaamaan. Ja on ollut surkea poikakin, jos omat vanhemmat ei sure poikansa liian aikaista kuolemaa.
Biologia on tehnyt urossukupuolesta kertakäyttöisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei suostu menemään hammaslääkäriin. Ei ole kipuja, mutta kai se nyt edes kerran 10 vuodessa kannattaisi käydä vähän tsekkauttamassa tilanteen.
Mies ei myöskään suostu menemään optikolle, vaikka selvästi ei näe enää lähelle hyvin (eli joutuu zoomailemawan tekstiä eli ikänäköä on).
Miehet pelkää hammaslääkäriä ja pitävät mieluummin rumat reikäiset ja mädät hampaansa. Sitten onkin pakko mennä kun tulehdus vie päivystykseen.
Mieluummin päivystyksessä kerralla kuntoon kuin 20 palveluseteliä jotka pitää itse varailla ja se toistuva kidutus kestää. MIKSEI VOI TEHDÄ KERRALLA?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin päivystyksessä kerralla kuntoon kuin 20 palveluseteliä jotka pitää itse varailla ja se toistuva kidutus kestää. MIKSEI VOI TEHDÄ KERRALLA?!
Hampaansa voisi myös itse hoitaa kunnolla, niin ei alunperinkään olisi tuossa tilanteessa.
Entäs se 50% naisista, jotka päästävät itsensä (sairaalloisen) lihaviksi ( miehiä toki vielä enemmän, mutta heidät huomioitiin avsuksessa)? Eivätkä juuri liiku?
Ap ilmeisenä naissukupuolen edustajana voinee kertoa, miksi nämä naiset eivät huolehdi terveydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampaansa voisi myös itse hoitaa kunnolla, niin ei alunperinkään olisi tuossa ti
Siitä riippumatta.. MIKSEI VOI TEHDÄ KERRALLA? MIKSI SE KÄRSIMYS PITÄÄ RIPOTELLA PIENIIN PALASIIN? MIKSI? MIKSI PITÄÄ MENNÄ 20 KERTAA PUUDUTETTAVAKSI KUN HOITOHENKILÖSTÖKIN TIETÄÄ ETTÄ PUUDUTTEET TOIMIVAT MINUUN HUONOSTI?!
M I K S I ?
Huolehdinpas. Herään tosi tosi varhain, menen ulos treenaamaan, ja sen jälkeen käyn herättämässä Batmanin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Käyn ainakin itse säännöllisesti esim työterveyshuollossa ja siellä otan kaikki testit mitä pystyy, liikuntaa aika paljon, jos jokin vaivaa niin lääkäriin, hammaslääkäri jne. En polta ja juonkin hyvin vähän. Nii mitä sitä pitäis enemmän?
No eihän tää aloitus koske sitten sinua. Miksi pitää kaikki ottaa itseensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla miehellä ei elintavat ole ihan priimaa, mutta hän osaa mennä tarpeen vaatiessa oma-aloitteisesti lääkäriin. Onneksi noin, muuten hän olisi kuollut kymmenen vuotta sitten. En olisi halunnut jäädä leskeksi viisikymppisenä.
Ei se sitä yskimistä helpota vaikka noi ajoissa löydetäänkin. Astmaa ei parantavaa hoito ole eikä sitä läheskään aina ole myöskään keuhkosyöpään. Vaikka oireita jonkin aikaa voi helpottaa niin mikään ei takaa että ne oireet eivät kuitenkin jossain vaiheessa ilmaantuisi.
Astmalääkkeillä yskiminen loppuu eikä sitä juuri huomaa, kun hoitotasapaino on hyvä.
Hoitotasapaino voi pysyä hyvänä jonkin aikaa mutta ei loputtomasti. Enemmin tai myöhemmin ne oireet kuitenkin pahentuu. Vanhuus tuo lisäsi m
No kyllä se yleensä kannattaa sitä astmaa helpottavia lääkkeitä ottaa. Sitten kykenee mm. liikkumaan ja jaksaa työnsäkin hoitaa paremmin, kun happi kulkee.
Juuri näin. Kävin näyttämässä autoani korjaamossa ja keskustelin n.40v korjaamomiehen kanssa ongelmasta. Jouduin pitämään 2m välin häneen, koska niin hirveä hammasmädän haju tuli hänen suustaan etten voinut hengittää. Hän vielä maiskutteli jtkn oudosti puhuessaan eli varmasti suussa oli kovasti ongelmaa ja vaivaa.
Aina ihmettelen näitä joiden suut haisee, että eikö edes kumppani ole passittanut vaikka väkisin hammastarkastukseen?