Miehet eivät huolehdi terveydestään...miksi?
Olen huomannut, etteivät miehet huolehdi terveydestään juurikaan.
Kertokaa miehet itse, miksi näin?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleistät tämän koskemaan kaikkia miehiä? Voisitko vastata tähän kysymykseen.
Missä ap sanoi: kaikki miehet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nii se, että käy joskus juomassa viiniä ei ole sama kuin pakonomainen kossupullo taskussa ja erilaisissa piiloissa. Maaninen ryyppääminen ei ole sama asia kuin lasillinen viiniä silloin tällöin jossain terassilla. Nuorena naisena jolla ei ole vielä lapsia ja omaa perhettä. Kyllä ne naiset pääosin silloin kun lapset alkaa olla kuvioissa pystyy laittamaan lapset ryyppäämisen edelle. "
Kyllä se pari-kolme tonkkaa viikossa alkaa olla aika maanista. Lasillinen joka päivä vastaa myös useampaa keskiolutta. Ainahan te voitte itseänne petkuttaa, mutta alkoholisteha olette kumminkin. Pelkkä synnyttäminen tai bare minimum mutseilu ei tee teistä vielä oikeita äitejä. Pahimmat misogynistit ovatkil yleensä kasvaneet juuri yksinhuoltajien kanssa. Omasta kokemuksesta puhun.
Lasi viiniä ei vastaa useaa keskiolutta. Vaikka toki v
"Viinitonkka kestää useamman viikon? Juoko hän siis etikkaa? Viini on tuoretuote, kun pakkaus on kerran avattu niin pilaantuminen alkaa."
No kypsytetty se viini on jo lähtökohtaisesti. Kyllä punaviini ainakin säilyy juotavana useamman viikon. Ei ehkä sitä parasta priimaa, mut arkiviininä menee. En tunne ketään, joka joisi 3l viinitonkan viikossa. Ellei ole vieraita ja juhlia sitä jakamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleistät tämän koskemaan kaikkia miehiä? Voisitko vastata tähän kysymykseen.
Aivan. Eli sinusta on oikein sanoa, että naiset ovat huaria, koska osa naisista kiistattomasti on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ketjussa ainuttakaan mieleltään tervettä? Järjetöntä solvaamista, suunsoittoa ja ilmiselvää miesvihaa. Mutta hullut eivät omaa minkäänlaisia itsereflektiotaitoja.
Feminismi on aivopessyt naiset kuvittelemaan että miesviha on, ei pelkästään normaalia vaan, hyvä ja oikeutettu asia.
Miten se on miesvihaa, jos kommentoi asiaa, joka on tutkimuksin todettu? Onko tää taas näitä, et jos naiset edes mainitsee miehen, se ON miesvihaa.
No näinhän sen on pakko olla jos feministien mielestä käänteinen on naisvihaa. Naiset tämän tavan tarkastella maailmaa keksivät.
Tavanko tarkastella maailmaa tutkimuksen perusteella? Ja siinä on vikana siis...mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Käyn ainakin itse säännöllisesti esim työterveyshuollossa ja siellä otan kaikki testit mitä pystyy, liikuntaa aika paljon, jos jokin vaivaa niin lääkäriin, hammaslääkäri jne. En polta ja juonkin hyvin vähän. Nii mitä sitä pitäis enemmän?
No eihän tää aloitus koske sitten sinua. Miksi pitää kaikki ottaa itseensä?
Avaus oli että " Miksi miehet ..."?. Jolloin se antaa ymmärtää, että miehet yhtenä kategorisena joukkons ei eivät hoida terveyttään. Siksi hän tarkensi omasta puolestaa, että kylläpäs hoidan.
Olisi siis pitänyt kysyä, että miksi osa miehistä ei hoida terveyttään, jollon kysymys olisi kohdistunut niihin miehiin, jotka eivät hoida.
Tousaalta kysymys antaa ymmärtää, että kaikki naiset hoitvat terveyttään. Vaikka eihän se näin mene. Osa naisista laiminlyö sen yhtä lailla kuin miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun ei rajannut kysymystään terveytensä hoitamiseen laimin lyöviin miehiin. Yleisti kysymyksensä kaikkiin miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelleni tuli kutsu 40-vuotiaan miehen terveystarkastukseen. En edes tiennyt sellaista olevan! Ei minua naisena kutsuttu moiseen. Ihan on itse pitänyt osata hakeutua hoitoon.
No, menikö mies? Ei mennyt. Hammaslääkäriä mietti viime syksynä, kun jotain vaivaa on. Ei ole "vielä" varannut aikaa. Minä olen terveydenhuoltoalalla ja siksikin tämä tilanne tuntuu kurjalta. Aivan kuin mieheni ei uskoisi mitä minä sanon. Enkä minä nalkuta. Olen hampaista todennut, että parodontiittia ei kukaan halua. Siitä häntä on siis hammaslääkäri varoitellut jo vuosia sitten.
Miksi miehen pitäisi haluta elää kuten sinä haluat?
Niin no, onhan se todella typerää uskoa ammattilaista edes. Paree olla vaan itsepäinen...siitä hyvä seuraa.
Kyll
"Kyllä jokainen on itsepäinen ja lähtökohta on se että elämäntavat valitaan sellaiseksi mitä itse haluaa eikä esim. sellaisiksi mitä puoliso tai yhteiskunta haluaa. Terveysvalistus on epäonnistunut jos ja kun se lähtee jonkun muun kuin yksilön itsensä tarpeista."
Miten ymmärrät valistuksen? Pakottamisena?
Siitä riippumatta.. MIKSEI VOI TEHDÄ KERRALLA? MIKSI SE KÄRSIMYS PITÄÄ RIPOTELLA PIENIIN PALASIIN? MIKSI? MIKSI PITÄÄ MENNÄ 20 KERTAA PUUDUTETTAVAKSI KUN HOITOHENKILÖSTÖKIN TIETÄÄ ETTÄ PUUDUTTEET TOIMIVAT MINUUN HUONOSTI?!
M I K S I ?
Aina voi mennä yksityiselle, jossa hammashoito tehdään kerralla alusta loppuun nukutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus, laiskuus ja laiskuus.
Tämä ainakin mulla, olen tosin nainen.
Ylen jutun grafiikasta ilmenee, että keskimäärin miehillä on hiukan heikommat elintavat kuin naisilla. Siis vain hiukan.
Ja siitä näkee myös sen, että likimain vain puolella tai kahdella kolmassosalla naisista on terveyden kannalta hyvät elintavat. Eli siis ap:n näkemyksen mukaan hoitavat hyvin terveyttään.
Mikä mättää siis noin isolla osalla naisia?
"Siitä riippumatta.. MIKSEI VOI TEHDÄ KERRALLA? MIKSI SE KÄRSIMYS PITÄÄ RIPOTELLA PIENIIN PALASIIN? MIKSI? MIKSI PITÄÄ MENNÄ 20 KERTAA PUUDUTETTAVAKSI KUN HOITOHENKILÖSTÖKIN TIETÄÄ ETTÄ PUUDUTTEET TOIMIVAT MINUUN HUONOSTI?!
M I K S I ?"
Oletko nössö? Kyllä Mies nyt pientä kipua kestää.
Vierailija kirjoitti:
Siitä riippumatta.. MIKSEI VOI TEHDÄ KERRALLA? MIKSI SE KÄRSIMYS PITÄÄ RIPOTELLA PIENIIN PALASIIN? MIKSI? MIKSI PITÄÄ MENNÄ 20 KERTAA PUUDUTETTAVAKSI KUN HOITOHENKILÖSTÖKIN TIETÄÄ ETTÄ PUUDUTTEET TOIMIVAT MINUUN HUONOSTI?!
M I K S I ?
Aina voi mennä yksityiselle, jossa hammashoito tehdään kerralla alusta loppuun nukutuksessa.
Eikä ne yksityiselläkään mielellään hoida kaikkia hampaita kerralla. Paitsi nukutettuna. Ja se on aina riski, eikä näin mielellään toimita. Vain kun hoito ei muuten onnistu.
Olen kysynyt useammalta hammaslääkäriltä, että miksi näin? Kaikki ovat vastanneet samoin. Eli että tunti, max kaksi, on aika, jonka ihmiset yleensä jaksavat olla käsiteltävinä. Sitten suurin osa väsyy ja alkaa voimaan huonosti.
Koko suun tai lukuisien hampaiden hoito on iso operaatio, joka kestää tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Ylen jutun grafiikasta ilmenee, että keskimäärin miehillä on hiukan heikommat elintavat kuin naisilla. Siis vain hiukan.
Ja siitä näkee myös sen, että likimain vain puolella tai kahdella kolmassosalla naisista on terveyden kannalta hyvät elintavat. Eli siis ap:n näkemyksen mukaan hoitavat hyvin terveyttään.
Mikä mättää siis noin isolla osalla naisia?
Ja näissä kyselytutkimuksissa on hyvä muistaa, että on naisissa taitaa olla hiukan enemmän niitä jotka vähän kaunistelevat vastauksiaan tällaisissa asioissa. Syövät muka ravitsemusneuvojen mukaisesti ja liikuntaa harrastetaan juuri sen verran kun "kuuluu", vaikka totuus onkin jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M I K S I ?
Eikä ne yksityiselläkään mielellään hoida kaikkia hampaita kerralla. Paitsi nukutettuna. Ja se on aina riski, eikä näin mielellään toimita. Vain kun hoito ei muuten onnistu.
Olen kysynyt useammalta hammaslääkäriltä, että miksi näin? Kaikki ovat vastanneet samoin. Eli että tunti, max kaksi, on aika, jonka ihmiset yleensä jaksavat olla käsiteltävinä. Sitten suurin osa väsyy ja alkaa voimaan huonosti.
Koko suun tai lukuisien hampaiden hoito on iso operaa
Kerrallako ne kaikki hampaat meni huonoiksi? Ja kuten kirjoitin, hoito nukutuksessa on hyvä vaihtoehto. Ei se ole sen vaarallisempaa kuin muutkaan nukutukset, onhan siinä paikalla on anestesialäääri. Valintoja.
Mitä hyötyä siitä olis ? Ei sen enempää kelpaa kellekään huolehti tai ei . Ennen kävin 5-7 krt viikossa salilla ja pari lenkkiä päälle. 0 seuralaista . Nyt juon kaljaa ja pieren . Sama 0 seuralaista . Ei siitä ole mitään hyötyä jos ei hyvillä geeneillä ole syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä olis ? Ei sen enempää kelpaa kellekään huolehti tai ei . Ennen kävin 5-7 krt viikossa salilla ja pari lenkkiä päälle. 0 seuralaista . Nyt juon kaljaa ja pieren . Sama 0 seuralaista . Ei siitä ole mitään hyötyä jos ei hyvillä geeneillä ole syntynyt.
Ei kai kysymys ole kenellekään kelpaamisesta? Kyllä mun mielestä isoin hyöty on se, että voi fyysisesti hyvin; on terve ja vahva, vaikka eläisi yksinkin. Ikävämpäähän se on olla yksin ja sen lisäksi vielä sairas?
Kyllä henkisesti ja fyysisesti terve ihminen löytää helpommin kumppanin kuin paskoilla elämäntavoilla itseään tuhoava piereskelijä.
Alle keskiverron miehiä, mitään ei ole
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos tuo on sinusta mielekästä elämää.
Olen lihava ja minulla ei ole koskaan ollut mitään sairauksia. En ole lääkäriä koskaan tarvinnut.
Eikä "itsestään huolehtiminen" tarkoita, ettei mitään koskaan saisi, et vaan hampaat irvessä pelkkää kasvista oli arki tai juhla. 70/30 tai 80/20 riittää hyvin terveellä ihmisellä.