Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet eivät huolehdi terveydestään...miksi?

Vierailija
10.07.2025 |

Olen huomannut, etteivät miehet huolehdi terveydestään juurikaan.

Kertokaa miehet itse, miksi näin?

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOX ! Terveydestä huolehtiminen tarkoittaa sitä, että syö hyviä rasvoja ja paljon kasviksia esimerkiksi.

Ei sitä, että syö mitä sattuu eli kovia rasvoja, makkaraa, punaista lihaa ja kasvikset sylkee lautasen reunoille.

Liikkuu päivittäin ja nukkuu riittävästi ja säännöllinen päivärytmi on poikaa.

Ei terveydestä huolehtiminen ole sitä, että ravataan lääkärillä ja otetaan vastaan kaikki myrkyt, mitä he muka määräävät.

Se tie vie kyllä ojasta aallikkoon.

Järki käteen ja ala itse huolehtimaan itsestäsi.

Vierailija
122/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon, että vyötärölihavuus on naisilla yleisempää kuin miehillä, niin en oikein ymmärrä aloituksen kysymystä. 

Tämähän on juuri tasan päinvastoin. Tilastollisesti lihavia on suurempi osa miehistä kuin naisista, ja nimenomaan vyötärölihavuus on miehillä yleisempää kuin naisilla: ennen vaihdevuosia monille naisille rasvaa kertyy takapuoleen ja reisiin, ja vasta menopaussin jälkeen uhkaa vyötärölihavuus. Tietenkin on myös vyötärölihavia nuorempia naisia, mutta läheskään kaikki lihavat naiset eivät ole vyötärölihavia.

Tuo siteerattu kommentti kertoo ainoastaan kirjoittajansa ajatusmaailman "minä en halua, että kadulla kulkee vastaan rumia ihmisiä, vaan kaikilla naisilla on velvollisuus olla kauniita, koska he ovat sitä varten, että minä saan katsella heitä ja haluan katsoa kauniita naisia".

Em. ajatus on takana jokaisella miehellä,

Tämä niiiin totta. Palstalla kommentointi on just tätä. Naisten terveysongelmat näkyy miehille (palstami...) rumuutena. Siitä terveydestä ei siis ole kyse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet laittaa lapset ja naiset edelle. Omaan terveyteen ei sitten rahat enää riitä. Mies saa kuitenkin kaikki paskat päällensä niin ihan sama.

Ei ne laita lapsia ja naisia edelle vaan alkoholin, makkaran ja rellestämisen. Ovat hyvin itsekkäitä. Sellaisia Uuno Turhapuroja. Ainakin suurissa ikäluokissa. Nuoremmissa miehissä on ehkä jotain toivoa. Poikkeuksia tietty löytää, eli niitä isiä, jotka on kyenneet pistämään esim. lapset sen pakollisen ryyppäämisen edelle. Alkoholistit ja nistithän on hyvin itsekkäitä. Kaiken edelle menee se oma mielihalu. 

ahneen vieraannuttajan puhetta

lapsesi näkee valheidesi läpi ja vihaa sinua

Edellinen kirjoitus ilmeisesti poistettu (miksi??). Mutta kyllä omassa ikäluokassa on monilla miehillä asenne juuri tuo. Toki lapset jo maailmalla, eli miksipä ei mieskin voi sitten vaan antaa mennä...Mutta nuoret isät ovat kyllä paneutuneita isyyteen ja panostavat perheeseen. Ihan eri tavalla, kuin ennen tekivät.

Vierailija
124/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleistät tämän koskemaan kaikkia miehiä? Voisitko vastata tähän kysymykseen.

Vierailija
125/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä ketjussa ainuttakaan mieleltään tervettä? Järjetöntä solvaamista, suunsoittoa ja ilmiselvää miesvihaa. Mutta hullut eivät omaa minkäänlaisia itsereflektiotaitoja.

Ei ole koska naiset ovat psyykkisesti sairastuneita suurimmalti osin. 

No se on sun näkemys, joka ei ole totta. Mutta voit katkerana olla mitä mieltä haluat. 

Miksi syytät minua katkeraksi ja asiaani valheelliseksi vaikka kumpikaan ei ole totta? Opettele käytöstapoja, loukkaannuit nyt omista ongelmistasi johtuen etkä tällä tavalla edistä kenenkään hyvinvointia. Jätä rauhaan ihmiset jos et osaa käyttäytyä.

Sanot naisia psyykkisesti sairaiksi suurimmalta osin. Kyllä se katkeralta kuulostaa. 

Eri

Vierailija
126/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei suostu menemään hammaslääkäriin. Ei ole kipuja, mutta kai se nyt edes kerran 10 vuodessa kannattaisi käydä vähän tsekkauttamassa tilanteen. 

Mies ei myöskään suostu menemään optikolle, vaikka selvästi ei näe enää lähelle hyvin (eli joutuu zoomailemaan tekstiä eli ikänäköä on).

Parodontiitti voi edetä salakavalasti. Hampaat alkaa heilua ja sitten onkin jo myöhäistä. Kai sun miehellä on jo hammaskiveäkin? 

Tämäkin on taas tätä "voivottelua", keksitään tyhjästä "ongelmia" joita "voisi" tapahtua, mutta tosielämässä todennäköisemmin meteoriitti tippuu niskaan kuin todella tapahtuisi väitettyä asiaa, mutta tyhmät akat uskoo heti satasella tällaiset keksityt väitteet ja hysteerisenä draamailevat ja kaakattavat että tämä asia pitää heti jär

No, kaverini ei kyl keksinyt paradontiittiä. Ei tiennyt sellaisesta mitään. Tarkastuksessa sellainen todettiin ja huolellisella hoidolla saanee pitää suurimman osan hampaista, ainakin toistaiseksi. Monta on jo menettänyt...

Vierailija
127/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleistät tämän koskemaan kaikkia miehiä? Voisitko vastata tähän kysymykseen.

Koska se edistää feminismin nousua valtaan.

Vierailija
128/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ei arvosteta.

Vierailija
129/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se edistää feminismin nousua valtaan.

Eikö.siinä käy päinvastoin jos miehet alkaisivat huolehtia terveydestään?

Vierailija
130/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nii se, että käy joskus juomassa viiniä ei ole sama kuin pakonomainen kossupullo taskussa ja erilaisissa piiloissa. Maaninen ryyppääminen ei ole sama asia kuin lasillinen viiniä silloin tällöin jossain terassilla. Nuorena naisena jolla ei ole vielä lapsia ja omaa perhettä. Kyllä ne naiset pääosin silloin kun lapset alkaa olla kuvioissa pystyy laittamaan lapset ryyppäämisen edelle. "

Kyllä se pari-kolme tonkkaa viikossa alkaa olla aika maanista. Lasillinen joka päivä vastaa myös useampaa keskiolutta. Ainahan te voitte itseänne petkuttaa, mutta alkoholisteha olette kumminkin. Pelkkä synnyttäminen tai bare minimum mutseilu ei tee teistä vielä oikeita äitejä. Pahimmat misogynistit ovatkil yleensä kasvaneet juuri yksinhuoltajien kanssa. Omasta  kokemuksesta puhun.

Lasi viiniä ei vastaa useaa keskiolutta. Vaikka toki voit aina itseäsi petkuttaa. 

Minkälainen tuttavapiiri sinulla oikein on, jos kuluttavat monta tonkallista viiniä viikossa?? Miehelläni tapana juoda joka päivä 1-2 lasillista viiniä, ja silti tonkka hänellä kestää useamman viikon. 

Vierailija
131/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä ketjussa ainuttakaan mieleltään tervettä? Järjetöntä solvaamista, suunsoittoa ja ilmiselvää miesvihaa. Mutta hullut eivät omaa minkäänlaisia itsereflektiotaitoja.

Feminismi on aivopessyt naiset kuvittelemaan että miesviha on, ei pelkästään normaalia vaan, hyvä ja oikeutettu asia.

Miten se on miesvihaa, jos kommentoi asiaa, joka on tutkimuksin todettu? Onko tää taas näitä, et jos naiset edes mainitsee miehen, se ON miesvihaa.

Vierailija
132/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nii se, että käy joskus juomassa viiniä ei ole sama kuin pakonomainen kossupullo taskussa ja erilaisissa piiloissa. Maaninen ryyppääminen ei ole sama asia kuin lasillinen viiniä silloin tällöin jossain terassilla. Nuorena naisena jolla ei ole vielä lapsia ja omaa perhettä. Kyllä ne naiset pääosin silloin kun lapset alkaa olla kuvioissa pystyy laittamaan lapset ryyppäämisen edelle. "

Kyllä se pari-kolme tonkkaa viikossa alkaa olla aika maanista. Lasillinen joka päivä vastaa myös useampaa keskiolutta. Ainahan te voitte itseänne petkuttaa, mutta alkoholisteha olette kumminkin. Pelkkä synnyttäminen tai bare minimum mutseilu ei tee teistä vielä oikeita äitejä. Pahimmat misogynistit ovatkil yleensä kasvaneet juuri yksinhuoltajien kanssa. Omasta  kokemuksesta puhun.

Lasi viiniä ei vastaa useaa keskiolutta. Vaikka toki voit aina itseäsi petkuttaa. 

Minkäl

Viinitonkka kestää useamman viikon?  Juoko hän siis etikkaa?  Viini on tuoretuote, kun pakkaus on kerran avattu niin pilaantuminen alkaa.

Vierailija
133/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on aivopessyt naiset kuvittelemaan että miesviha on, ei pelkästään normaalia vaan, hyvä ja oikeutettu asia.

Miten se on miesvihaa, jos kommentoi asiaa, joka on tutkimuksin todettu? Onko tää taas näitä, et jos naiset edes mainitsee miehen, se ON miesvihaa.

No näinhän sen on pakko olla jos feministien mielestä käänteinen on naisvihaa.  Naiset tämän tavan tarkastella maailmaa keksivät.

Vierailija
134/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 69v mies ja välttelen lääkäreitä viimeiseen asti. Jos joku sairaus pääsee riittävän pitkälle, ettei lääkärit voi mitään, niin asia on kunnossa. Lääketiede yrittää pitkittää ihmisen elämää keinotekoisesti. Jos menee lääkäriin, niin sieltä saa lääkkeet, jotka pidentävät huonoa elämää jopa 20 vuotta. Lopuksi joutuu vuodepotilaaksi. Kulkekoot ne lääkärissä, joitten mielestä pidempi elämä on parempi kuin lyhempi elämä.

No minä haluaisin elää mieheni kanssa mahdollisimman pitkään. Lisäksi meidän lastenlapset haluaisivat tuntea ukin ja viettää hänen kanssaan aikaa. Toki nämä ovat valintakysymyksiä ja mieheni tekee, kuten itse parhaaksi katsoo. Mutta jos nyt pian tuosta häviää, suremaan ja kaipaamaan jää moni.

Vierailija
135/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon, että vyötärölihavuus on naisilla yleisempää kuin miehillä, niin en oikein ymmärrä aloituksen kysymystä. 

Tämähän on juuri tasan päinvastoin. Tilastollisesti lihavia on suurempi osa miehistä kuin naisista, ja nimenomaan vyötärölihavuus on miehillä yleisempää kuin naisilla: ennen vaihdevuosia monille naisille rasvaa kertyy takapuoleen ja reisiin, ja vasta menopaussin jälkeen uhkaa vyötärölihavuus. Tietenkin on myös vyötärölihavia nuorempia naisia, mutta läheskään kaikki lihavat naiset eivät ole vyötärölihavia.

Tuo siteerattu kommentti kertoo ainoastaan kirjoittajansa ajatusmaailman "minä en halua, että kadulla kulkee vastaan rumia ihmisiä, vaan kaikilla naisilla on velvollisuus olla kauniita, koska he ovat sitä varten, että minä saan katsella heitä ja haluan katsoa kauniita naisia".

"Kyllä vaan suurin osa nuorista naisista on lihavia. Ihan sama millä mittarilla mittaat."

No nämä eivät nyt ole mielipideasioita, olet mitä mieltä hyvänsä, vaan ihan todennettavia faktoja.

Vierailija
136/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelleni tuli kutsu 40-vuotiaan miehen terveystarkastukseen. En edes tiennyt sellaista olevan! Ei minua naisena kutsuttu moiseen. Ihan on itse pitänyt osata hakeutua hoitoon.

No, menikö mies? Ei mennyt. Hammaslääkäriä mietti viime syksynä, kun jotain vaivaa on. Ei ole "vielä" varannut aikaa. Minä olen terveydenhuoltoalalla ja siksikin tämä tilanne tuntuu kurjalta. Aivan kuin mieheni ei uskoisi mitä minä sanon. Enkä minä nalkuta. Olen hampaista todennut, että parodontiittia ei kukaan halua. Siitä häntä on siis hammaslääkäri varoitellut jo vuosia sitten.

Miksi miehen pitäisi haluta elää kuten sinä haluat?

Niin no, onhan se todella typerää uskoa ammattilaista edes. Paree olla vaan itsepäinen...siitä hyvä seuraa.

Vierailija
137/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni (49v) on sitä mieltä että hän kuolee kohta kuitenkin (näihin itsehankittuihin elämäntapasairauksiin kuten valtava lihavuus, uniapnea jne, ei tosin tietenkään lääkärissä todettu vaan ihan itse kuuntelen vain joka yö tuota katkontaa ja mietin milloin sydänkohtaus iskee) joten ei vaivaudu hoitamaan mitään vaan elää kuin viimeistä päivää, eli ryyppää, syö mahdollisimman epäterveellisesti, ei liiku eikä harrasta mitään. Sohvaa ja kaljaa, kai sekin voi olla harrastus näille sankareille. 

Siinä ei kuulkaa paljon paina omat lapset eikä oma puoliso tahi mahdolliset tulevat lapsenlapset kun mies elää täysillä ennenkuin pötkähtää. 

Vierailija
138/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaan kestää paremmin erilaisia kipuja ja kolotuksia. Nainen on heti toimintakyvytön ja paniikissa kun vähän jostain vihlaisee, vaikka iän myötä se on normaalia ja päivittäistä ja 99% vaivoista paranee ihan itsestäänkin.

Kylläkyllä. Onneks naisilla ei ole säännöllisiä kipuja jo teini-iästä lähtien. Kuukausittaiset menkkakivut, raskaudet, synnytykset...kaikki nämä miehet kestää valittamatta. 

Haluaisinpa nähdä, miten mies kestää valittamatta esim. sen, että hänen nänni ensin halkaistaan, ja sen jälkeen siitä vaikka imukupilla imetään monta kertaa vuorokaudessa.

Vierailija
139/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yleistä on että miehet ei käy hammaslääkärissä. Taitavat pelätä. Tunnen fiksuja ja itsestään huolehtivia miehiä vaikka kuinka ja tasan yhden joka käy säännöllisesti hammastarkastuksissa, suuhygienistillä jne. Siitä vaan pussailemasn.

Vierailija
140/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä vaan suurin osa nuorista naisista on lihavia. Ihan sama millä mittarilla mittaat."

En tiedä, miten nämä lainaukset menevät. Joka tapauksessa kommentti tuohon edellä olevaan pariin lauseeseen, joka kommentoi aiempaa. Jos osaat lukea, niin en ole väittänyt mitään siitä, onko suurin osa nuorista naisista lihavia vai ei. Saattaa olla, saattaa olla olematta. Kuitenkin vielä suurempi osa miehistä on lihavia. Miehissä on lihavia enemmän kuin naisissa. Kommentti, johon ensin vastasin, väitti toisin, ja se ei pidä paikkaansa. Vielä kun tuo edellinen kommentoja väitti, että vyötärölihavia naisia olisi enemmän kuin vyötärölihavia miehiä, niin se menee täysin metsään. Lihavista naisista kaikki eivät ole vyötärölihavia. Lihavista miehistä kaikki ovat vyötärölihavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän