Miksi nykyään on vaikeaa löytää miestä joka haluaisi naimisiin?
Käytännössä jokainen 30+ ikäinen kaverini on naimaton, vaikka pariskunnalla olisi jo yhteinen omistusasunto ja lapsia. Tiedän näiden naisten toivovan naimisiinmenoa ja monella on hyvin samanlainen taloustilanne sekä halu tehdä avioehto ilman mutinoita, eli mistään amerikkalaistyylisestä miesten pelosta maksaa tulevalle ex-vaimolle elatusta tai puolet omaisuudesta ei ole.
Omat kokemukseni vahvistaa tätä. Olin pitkässä parisuhteessa miehen kanssa jonka ikä lähenteli 40v ja jolle avioliiton mainitseminen oli kuin olisi aaveen nähnyt. Myös deittailleissa käytännössä jokainen mies sanoo että avioliitto on vain paperi ja voisi ehkä mennä naimisiin jos nainen niin haluaisi. Kyseessä ihan tavalliset miehet joiden ikä pitkälti kolmen kympin puolella. Kiva kiva.
Pitäisikö vaan luovuttaa edes sen toivon suhteen että joku haluaisi joskus mennä naimisiin? Minulle kelpaa hyvin maistraattitoimitus ilman hääjuhlia.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miehiä, jotka vastustavat avioliittoa, joka olisi heidän puolisolleen tärkeää. Itse en suostuisi jatkamaan suhdetta, jos halumme eivät ole yhteensopivat. Miksi miehet haluavat ottaa sen riskin, että suhde ei jatku, jos se hääasia ei ole niin tärkeää?
Voit ihan vapaasti olla jatkamatta suhe-hommia, mutta saat sitten olla ihan itseksesi ja päineen.
Niin olen jatkanutkin. Olen aviossa. Mieheni on toinen aviomieheni. Ensimmäinen avioliittoni päättyi miehen kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä avioliitto tuo miehelle? Ei mitään.
No tämähän ei ole totta. Ensinnäkin kyseessä on symbolinen suhteen virallistaminen jolla on pitkät historialliset perinteet. Eikö ole hienoa kutsua ihanaa naistasi vaimoksi sen sijaan että vielä myöhäiskeski-iässä puhut lastesi äidistä naisystävänä?
Jos joudut yllättäen sairaalaan, saa lähin omaisesi eli vaimosi tulla vierailemaan ja tehdä päätöksiä hoitoasi koskien. Tai jos nainen potkaisee kenkää, on sinulle oikeus omaisuuteen jota olette yhdessä kerryttäneet sen sijaan että kaikki menee lapsille. Nuo ovat hyvin käytännöllisiä etuja etenkin yllättäen tragedian osuessa kohdalle. Toki voitte tehdä erinäisiä sopimuksia, tai sitten tuo kaikki hoituu menemällä naimisiin.
Kerro sinä mitä haittaa avioliitosta on miehelle, etenkin jos pariskunnalla on avioehto? AP
Nyt ei olla 1800-luvulla boomeri. T:M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun juoksut on juostu ja kukaan ihana mies ei halunnutkaan kanssani mitää vakavaa, niin valjumpikin insinööri kelpaa.
Voimme siten kasvaa erillemme, kun lapset eivät ole enää pieniä.
Kyllä, todella imartelevaa. Sitä tuntee itsensä todella ainutlaatuiseksi.
Ja sitten taas itse nuorena ihastuin insinöörimäisiin miehiin, ja haaveeni oli loppuelämän kestävä avioliitto ja perhe.
Mutta en valitettavasti koskaan kelvannut, kun kauniimmat ja sosiaalisemmat veivät voiton. Nyt keski-iässä kelpaisin pitkiin suhteisiin ja avioon, muttei enää kiinnosta. Meni jo.
Pointtini, että sinuunkin on saattanut olla moni ihastunut, mutta oletko huomannut niitä muita kuin ne kaikkein kauneimmat?
En ole huomannut kuin sen yhden ainoan naisen koko elämäni aikana joka osoitti kiinnostusta. Hänkin pitkän parisuhteen päätteeksi petti ja jätti.
Naiset ovat yksinäisyytensä ansainneet.
Jos minua tuolla vikalla lauseella tarkoitit, niin en ole yksinäinen. Päin vastoin nyt keski-iässä olen tuntunut kelpaavan vaikka avioon saakka, mutta minua ei nykyään enää kiinnosta. Itsenäiseen elämään tottuu, niin ajatus sen elämän jakamisesta jonkun kanssa ei vaan enää tunnu tavoiteltavalta, kuten silloin joskus nuorena.
Mutta huomasitko myös ne tavalliset, nörttimäiset naiset?
Miksi nähdä vaivaa, kun avioliitto on menettänyt käytännössä merkityksensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän ei ole totta. Ensinnäkin kyseessä on symbolinen suhteen virallistaminen jolla on pitkät historialliset perinteet. Eikö ole hienoa kutsua ihanaa naistasi vaimoksi sen sijaan että vielä myöhäiskeski-iässä puhut lastesi äidistä naisystävänä?
Jos joudut yllättäen sairaalaan, saa lähin omaisesi eli vaimosi tulla vierailemaan ja tehdä päätöksiä hoitoasi koskien. Tai jos nainen potkaisee kenkää, on sinulle oikeus omaisuuteen jota olette yhdessä kerryttäneet sen sijaan että kaikki menee lapsille. Nuo ovat hyvin käytännöllisiä etuja etenkin yllättäen tragedian osuessa kohdalle. Toki voitte tehdä erinäisiä sopimuksia, tai sitten tuo kaikki hoituu menemällä naimisiin.
Kerro sinä m
Siinä juurikin syy, MIKSI EI HELVETISSÄ IKÄNÄ EIKÄ KOSKAAN NAIMISIIN SUOMALAISEN AKAN KANSSA!
Suomalaiset akat tietää tuon tosiasian varsin hyvin, ja siksi hinkuavat naimisiin.
sinulta puuttuu kulttuurientuntemusta. Suomalainen akka on by facto paljon vähemmän muehen rahojen perässä kuin monen muun kulttuurien edustajat.
Amerikkalaiset joutuvat elättämään eksäänsä niin kauan, kunnes tämä menee uudestaan naimisiin.
Itäblokkien elämää suurempi tavoite on löytää rikas mies. Käyvät kouluja sitä varten.
Thaimaalainen nainen edellytttää, että mies elättää koko suvun. Työpaikkamme thai-siivoja kertoi suomi-avioliittojen kaatuvan siihen, ettei mies tätä ymmärrä.
Mutta perus-Suomi-akka haluaa vain kunnioittavaa ja tasa-arvoista suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Minun elämässäni on suurempiakin vaivoja kuin oman allekirjoituksen kirjoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Minun elämässäni on suurempiakin vaivoja kuin oman allekirjoituksen kirjoittaminen.
Mutta mikä sen avioliiton merkitys on? Nimen kirjoittaminen paperiin ja muutaman vuoden kuluttua avioeropaperiin.
Mitä hyötyä naimisiin menosta tulee miehelle jos avioliittoa vertaa pitkään parisuhteeseen? Haittoja tukee kyllä todella paljon ja naiselle tulee paljon hyötyjä mutta mitä hyötyä tulee miehelle? Kun ei sillä ole mitään merkitystä onko pitkä parisuhde vai avioliitto kun nainen tuhoaa sen suhteen heti kun löytää komeamman ja rikkaamman. Naisten erokynnys on nykypäivänä käytännössä olematon niin ei nyky naisen kanssa saa eikä kannata rakentaa pitkää liittoa kun ei se ole mahdollista. Nainen jättää heti jos joutuisi itsekin panostamaan suhteeseen kun naisetwn mielestä suhteen pitää vain hyödyntää naista mutta naisen ei tarvi panostaa siihen suhteeseen. Naisten itsekkyys ja omahyväisyys on tämänkin taustalla niin kuin hyvin monen muunkin ongelman taustalla
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kun on naisia jotka levittää jalat ja suostuu vaimoksi ilman liittoa niin miehiä.ei kiinnosta enää sitoutua. Ei kiitos näille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei tarvitse mennä naimisiin, saavat kaikki edut ilman sitoutumista. Naiset antavat lapsille miehen nimen, passaavat kuin vaimot ja hoitavat lapset miehen kerryttäessä omaisuuttaan joka mahdollisen eron tullessa jää tietysti miehelle. Naiset rahat on syöty ja käytetty lasten vaatteisiin. Valitettavasti tämä on ihan naisten oma vika, te annoitte miehille kaiken vaatimatta mitään.
En ole koko 2000 luvulla tavannut yhtään naista joka passaisi tai suostuisi tekemään yhtään mitään miehen hyväksi niin mistä noita passaavia naisia löytää kun aina niistä puhutaan mutta koskaan semmosta ei tapaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä sen avioliiton merkitys on? Nimen kirjoittaminen paperiin ja muutaman vuoden kuluttua avioeropaperiin.
Merkitys on varmasti eri ihmisille erilainen. Minulle merkitys on symbolinen. Jos mies on valmis menemään kanssani naimisiin, niin hän oikeasti haluaa minut ja on valmis yrittämään kaikkensa, että suhde toimii. Jos hän ei ole siihen valmis, niin teen rivien välistä omat päätelmäni, ja pidän varani. Parisuhteelle ei ole hyvästä, jos ollaan varuillaan.
Näin yhä ajattelen, vaikka olen kertaa eronnut. Ensimmäinen avioliittoni kesti 20 vuotta ja tässä toisessa liitossa on parin viikon päästä 10. Hääpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei tarvitse mennä naimisiin, saavat kaikki edut ilman sitoutumista. Naiset antavat lapsille miehen nimen, passaavat kuin vaimot ja hoitavat lapset miehen kerryttäessä omaisuuttaan joka mahdollisen eron tullessa jää tietysti miehelle. Naiset rahat on syöty ja käytetty lasten vaatteisiin. Valitettavasti tämä on ihan naisten oma vika, te annoitte miehille kaiken vaatimatta mitään.
En ole koko 2000 luvulla tavannut yhtään naista joka passaisi tai suostuisi tekemään yhtään mitään miehen hyväksi niin mistä noita passaavia naisia löytää kun aina niistä puhutaan mutta koskaan semmosta ei tapaa?
Minä olen sellainen, mutta olen yrittänyt pyristellä siitä eroon. Olen tosin jo 56 v. Vaikka synnyin 60-luvulla, niinnsain 50-lukulaisen kristillisen kasvatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin nähdä sen suomalaisen naisen, joka tekee jotakin miehensä hyväksi.
En pidätä hengitystäni sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
"Suomalainen nainen on vähän kuin intin kalsarit, niissä on ollut miljoona munaa. Tällaisen kanssa pitäisi tehdä historiallisen perinteen mukainen rituaali, jossa saadaan nuori neitsyt omaksi? Hmm... 🤔
Ja sitten ihmetellään, kun miehet eivät halua naimisiin. 😏"
En nyt ihan tajua millä tavalla tuo kamala "käytetty" nainen muuttuu paremmaksi jos sen kanssa ei vain mene naimisiin mutta on silti vuosia tai vuosikymmeniä yhdessä?
Onhan se näinkin, mutta jos sen " tuhman tytön" kanssa viihtyy, ja se osottautuu vuosien saatossa hyväksi tyypiksi,ja kuin varkain kiintymys kasvaa jopa kaipauksen asteelle, oisko kovasti vaikeeta vaan sanoo sille papin edessä tahtomisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomalainen nainen on vähän kuin intin kalsarit, niissä on ollut miljoona munaa. Tällaisen kanssa pitäisi tehdä historiallisen perinteen mukainen rituaali, jossa saadaan nuori neitsyt omaksi? Hmm... 🤔
Ja sitten ihmetellään, kun miehet eivät halua naimisiin. 😏"
En nyt ihan tajua millä tavalla tuo kamala "käytetty" nainen muuttuu paremmaksi jos sen kanssa ei vain mene naimisiin mutta on silti vuosia tai vuosikymmeniä yhdessä?
Onhan se näinkin, mutta jos sen " tuhman tytön" kanssa viihtyy, ja se osottautuu vuosien saatossa hyväksi tyypiksi,ja kuin varkain kiintymys kasvaa jopa kaipauksen asteelle, oisko kovasti vaikeeta vaan sanoo sille papin edessä tahtomisesta?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun juoksut on juostu ja kukaan ihana mies ei halunnutkaan kanssani mitää vakavaa, niin valjumpikin insinööri kelpaa.
Voimme siten kasvaa erillemme, kun lapset eivät ole enää pieniä.
Kyllä, todella imartelevaa. Sitä tuntee itsensä todella ainutlaatuiseksi.
Ja sitten taas itse nuorena ihastuin insinöörimäisiin miehiin, ja haaveeni oli loppuelämän kestävä avioliitto ja perhe.
Mutta en valitettavasti koskaan kelvannut, kun kauniimmat ja sosiaalisemmat veivät voiton. Nyt keski-iässä kelpaisin pitkiin suhteisiin ja avioon, muttei enää kiinnosta. Meni jo.
Pointtini, että sinuunkin on saattanut olla moni ihastunut, mutta oletko huomannut niitä muita kuin ne kaikkein kauneimmat?
En ole huomannut kuin sen yhden aino
En, ainoastaa nörtin vaimoni. Valitettavasti.
Puhkon mieluummin silmäni kuin lankean enää yhteenkään uskottomaan petturiin.
"Mitä hyötyä naimisiin menosta tulee miehelle jos avioliittoa vertaa pitkään parisuhteeseen? "
No jos sinulle ei mielestäsi mitään hyötyjä tule niin älä ihmeessä mene naimisiin.
Vaikka minä miten luettelisin sinulle miksi minulle itselleni naimisiin meno on tärkeää niin eivät ne olisi sinulle samalla tavalla tärkeitä joten mikä hyöty siitä edes olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin nähdä sen suomalaisen naisen, joka tekee jotakin miehensä hyväksi.
En pidätä hengitystäni sitä odotellessa.
Ehkä kotiseutumuseon perinnetapahtumassa saattaisi sellaisen naisen vielä kohdata, johonkin muinaispukuun pukeutuneena?
"Minäkin haluaisin nähdä sen suomalaisen naisen, joka tekee jotakin miehensä hyväksi. "
Kumma juttu kun minun hyväkseni on tehty vaikka mitä. Mutta ehkä ero on siinä että minä olen minä ja sinä olet sinä.
"Siinä on suomalaiset nykyämmät pähkinänkuoressa. Hyi saakeli minkälaisia otuksia ovat."
No onpa sinulla sitten käynyt todella hyvä tuuri kun en ole koskaan sellaista saanut.