Miksi nykyään on vaikeaa löytää miestä joka haluaisi naimisiin?
Käytännössä jokainen 30+ ikäinen kaverini on naimaton, vaikka pariskunnalla olisi jo yhteinen omistusasunto ja lapsia. Tiedän näiden naisten toivovan naimisiinmenoa ja monella on hyvin samanlainen taloustilanne sekä halu tehdä avioehto ilman mutinoita, eli mistään amerikkalaistyylisestä miesten pelosta maksaa tulevalle ex-vaimolle elatusta tai puolet omaisuudesta ei ole.
Omat kokemukseni vahvistaa tätä. Olin pitkässä parisuhteessa miehen kanssa jonka ikä lähenteli 40v ja jolle avioliiton mainitseminen oli kuin olisi aaveen nähnyt. Myös deittailleissa käytännössä jokainen mies sanoo että avioliitto on vain paperi ja voisi ehkä mennä naimisiin jos nainen niin haluaisi. Kyseessä ihan tavalliset miehet joiden ikä pitkälti kolmen kympin puolella. Kiva kiva.
Pitäisikö vaan luovuttaa edes sen toivon suhteen että joku haluaisi joskus mennä naimisiin? Minulle kelpaa hyvin maistraattitoimitus ilman hääjuhlia.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä avioliitto tuo miehelle? Ei mitään.
Lähinnä riskejä. Hidastaa myös puolison vaihtamista siinä vaiheessa, kun naiselta häviää seksihalut.
häh?
No, ei sun varmaan seksin takia naimisiin edes tarvitse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän ei ole totta. Ensinnäkin kyseessä on symbolinen suhteen virallistaminen jolla on pitkät historialliset perinteet. Eikö ole hienoa kutsua ihanaa naistasi vaimoksi sen sijaan että vielä myöhäiskeski-iässä puhut lastesi äidistä naisystävänä?
Jos joudut yllättäen sairaalaan, saa lähin omaisesi eli vaimosi tulla vierailemaan ja tehdä päätöksiä hoitoasi koskien. Tai jos nainen potkaisee kenkää, on sinulle oikeus omaisuuteen jota olette yhdessä kerryttäneet sen sijaan että kaikki menee lapsille. Nuo ovat hyvin käytännöllisiä etuja etenkin yllättäen tragedian osuessa kohdalle. Toki voitte tehdä erinäisiä sopimuksia, tai sitten tuo kaikki hoituu menemällä naimisiin.
Kerro sinä mitä haittaa avioliitosta on miehelle, etenkin jos pariskunnalla on avioehto? AP
Suurin osa naisista vetää hiekkaa pilluun, kun mainitsee avioehdon.
Hooran saa halvemmalla kuin vaimon, lisäksi vaimolta ei saa yhtä paljon seksiä.
Meillä mies halusi naimisiin. Itse emmin, koska pelotti yleensä sitoutuminen.
Naimisissa on turvallisempi olo olla kuin avo. Siltä itsestäni nyt tuntuu. Selkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa enää mennä naimisiin eikä lapsia tehdä. Syntyvyys laskee koko ajan koska naisilla on niin paljon kriteerejä ettei miehiä enää kiinnosta naimisiin meni ja lapsien tekeminen.
Lopun ajat!
"Tämä "mitä me yhdessä tästä saamme" lienee samaa, kuin joillain on yhteiset rahat (miehen) ja naisen omat rahat."
No ei se ainakaan meillä sitä ole. Kyllä avioliitto on meille ollut nimenomaan sitä että yhdessä ollaan rakennettu tätä molempien yhteistä elämää ja yhteistä perhettä. Mietitty mitä me haluamme elämältä ja miten siihen yhdessä päästään.
Ja vähemmän kummasti se yhteiseen hyvää pyrkiminen myös hitsaa meitä yhteen ja lisää molemminpuolista arvostusta ja rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meille muutamaa vuotta vanhemmille on ollut ihan selvää ettei miehelle tehdä lapsia avoliittoon, jos haluaa naimisiin. Mä menin toisen kerran avioon kolmekymppisenä leske nä. Pitää löytää joku, joka arvostaa samoja asioita.
"...ettei miehelle tehdä lapsia..."
Siis mitä vattua? Naiset niitä lapsia haluaa, ei miehet.
Onkohan tuo ihan totta?
Täysin totta. Ikinä en oo miestä tavannu joka olis lapsia halunnu mutta lähes kaikki naiset on vauvasta puhunu.
Minä tunnen paljon enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat varmoja siitä että haluavat lapsia. Omat suhteeni kaatuvat toistamiseen miesten vauvakuumeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä riskejä. Hidastaa myös puolison vaihtamista siinä vaiheessa, kun naiselta häviää seksihalut.
häh?
No, ei sun varmaan seksin takia naimisiin edes tarvitse mennä.
Aivan. Kyllä seksiä muutenkin saa kuin avioliittopaperilla. Eikä sekään ole mikään tae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meille muutamaa vuotta vanhemmille on ollut ihan selvää ettei miehelle tehdä lapsia avoliittoon, jos haluaa naimisiin. Mä menin toisen kerran avioon kolmekymppisenä leske nä. Pitää löytää joku, joka arvostaa samoja asioita.
Onkohan tuo ihan totta?
Täysin totta. Ikinä en oo miestä tavannu joka olis lapsia halunnu mutta lähes kaikki naiset on vauvasta puhunu.
No tutkimusten mukaan miesten toivoma lapsimäärä on jopa suurempi kuin naisten.
Vierailija kirjoitti:
"Otanta omassa kaveripiirissä 40+ ikäisistä miehistä on omalla kohdallani melko laaja ja näistä asioista on puhuttu avoimesti erinäisissä saunailloissa yms.
Tässä n. 40-50 hengen porukassa ei ole yhtäkään joka olisi alkuperäisen vaimonsa kanssa aviossa ja olisi tyytyväinen vaimon performanssiin ja frekvenssiin seksiasioissa. Pää on kipeä aina tai muu tekosyy."
En nyt ihan suoraan osta tuota. Varmasti kun aletaan kaivelemaan niin kyllä tietenkin monesti mies haluaisi keskimäärin useammin mutta se että poikkeuksetta jokaisessa liitossa oltaisiin lähinnä ilman ja vaimot kieltäytyisivät jatkuvasti seksistä ei nyt kyllä minkään tutkimuksenkaan mukaan pidä paikkansa.
Onkohan kaveripiirissäsi joku puhekulttuuri jossa on tapana käsitellä näitä asioista negatiivisen kautta eikä siksi oikein kukaan tule sanoneeksi muuta? Itse kun kyllä kuulen omilta kavereiltani lähinnä arvostavaa ja positiivista puhe
Näin se juuri menee. Aikansa kun vaimo pihtailee (3-7 vuotta) niin sitten ollaan kamalan yllättyneitä kun vaimo vaihtuu uudempaan vuosimalliin. Useampia tapauksia tässä meidänkin köörissä muutaman viime vuoden sisään. Viimeisin 3kk sitten.
Vierailija kirjoitti:
"Tässä n. 40-50 hengen porukassa ei ole yhtäkään joka olisi alkuperäisen vaimonsa kanssa aviossa ja olisi tyytyväinen vaimon performanssiin ja frekvenssiin seksiasioissa. Pää on kipeä aina tai muu tekosyy."
No minä sitten olen harvinainen poikkeus kun olen ollut vaimon kanssa yhdessä jo kohta 30 vuotta enkä muista koska hänellä olisi ollut "pää kipeä" siinä mielessä kuin tässä tarkoitetaan. Eli tekosyitä ei ole koskaan käytetty. Jos joskus harvoin eli ole napannut niin sitten on suoraan se sanottu.
Hyvässä yhteisymmärryksessä on meidän seksielämä saatu molempia tyydyttäväksi ja kummankin haluja ja toiveita kuunneltu.
Hienoa. 1/1000000 onnistuu siis!
Vierailija kirjoitti:
"Tämä "mitä me yhdessä tästä saamme" lienee samaa, kuin joillain on yhteiset rahat (miehen) ja naisen omat rahat."
No ei se ainakaan meillä sitä ole. Kyllä avioliitto on meille ollut nimenomaan sitä että yhdessä ollaan rakennettu tätä molempien yhteistä elämää ja yhteistä perhettä. Mietitty mitä me haluamme elämältä ja miten siihen yhdessä päästään.
Ja vähemmän kummasti se yhteiseen hyvää pyrkiminen myös hitsaa meitä yhteen ja lisää molemminpuolista arvostusta ja rakkautta.
Kun nainen sanoo "yhdessä" hän tarkoittaa itseään.
Ja naisilla nyt noita tunteita riittää, tänään yhtä, huomenna toista ja ylihuomenna poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan!
Ja nehän häviää, aina ja joka helvetin kerta. Kun akka saa sormuksen sormeen, teatteri loppuu, lihominen alkaa ja pillun saanti loppuu.
Kumma juttu kun kaikilla miehillä ei se saanti lopu. Voisiko olla jotain tekemistä sen miehenkin ja varsinkin miehen asenteen kanssa? Jos mies on joku kivireki joka pitää puoliväkisin raahata naimisiin niin ei se kauhean haluttavalta enää varmaan sen jälkeen vaikuta.
Otanta omassa kaveripiirissä
Todella ikävää jos olet köyhä. Muutenhan miehelläsi näyttää olevan asiat kohtuullisesti kunnossa jos muuten miellytät myös häntä muuallakin kuin keittiössä ja pyykkituvassa piikomalla.
Käytännössä jokainen 30+ ikäinen kaverini on naimaton, vaikka pariskunnalla olisi jo yhteinen omistusasunto ja lapsia
Ehkä tuo kertoo enempi sinun kaveripiirisi arvoista?
Itselläni päinvastoin, lähes jokainen 30+ kaverini on naimisissa. Osalla on lapsia ja yhteinen asunto, mutta jotkut on lapsettomia. Useimmat on menneet naimisiin ennen kuin lapset syntyivät.
Minä en ole kokenut ollenkaan noin, että olisi vaikea löytää miestä joka haluaisi naimisiin. Minun elinpiirissäni se on ihan normaali asia mennä naimisiin, ja miehet haluaa naimisiin kun on oikea nainen hyppysissä. Tietysti naimisiin mennessä pitää olla se tunne molemmilla, että Tässä se on ja tähän haluan sitoutua.
Nykyään? Vaikeaa tuo oli jo 30 vuotta sitten mutta tuskin se on helpommaksikaan muuttunut kun entistä enemmän uskotellaan, että parisuhteeseen sitoutuminen, yksiavioisuus ja perheen perustaminen pilaa ihmisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo ihan totta?
Tämäkin mulle outoa, kun itse olen aina tuntenut miehiä joille oma perhe on tärkeä, ja tienneet nuoresta asti haluavansa isäksi. Se on sellanen perusjuttu, vaikka pari velamiestäkin tunnen.
Onko teidän miesmaku jotenkin sellainen nyreä ja itsekäs, epäsosiaalinen, epäyhteisöllinen ym.?
Sellainen ajatus tulee, kun lukee näitä kokemuksia miehistä. Että maku on jotenkin juro ja itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tässä n. 40-50 hengen porukassa ei ole yhtäkään joka olisi alkuperäisen vaimonsa kanssa aviossa ja olisi tyytyväinen vaimon performanssiin ja frekvenssiin seksiasioissa. Pää on kipeä aina tai muu tekosyy."
No minä sitten olen harvinainen poikkeus kun olen ollut vaimon kanssa yhdessä jo kohta 30 vuotta enkä muista koska hänellä olisi ollut "pää kipeä" siinä mielessä kuin tässä tarkoitetaan. Eli tekosyitä ei ole koskaan käytetty. Jos joskus harvoin eli ole napannut niin sitten on suoraan se sanottu.
Hyvässä yhteisymmärryksessä on meidän seksielämä saatu molempia tyydyttäväksi ja kummankin haluja ja toiveita kuunneltu.
Hienoa. 1/1000000 onnistuu siis!
No jos katsomme seksitutkimuksia niin tuo ei ole mitenkään harvinaista.
Kyllä miestä kiinnostaa naimisiinmeno, jos nainen on riittävän varakas.