Miksi nykyään on vaikeaa löytää miestä joka haluaisi naimisiin?
Käytännössä jokainen 30+ ikäinen kaverini on naimaton, vaikka pariskunnalla olisi jo yhteinen omistusasunto ja lapsia. Tiedän näiden naisten toivovan naimisiinmenoa ja monella on hyvin samanlainen taloustilanne sekä halu tehdä avioehto ilman mutinoita, eli mistään amerikkalaistyylisestä miesten pelosta maksaa tulevalle ex-vaimolle elatusta tai puolet omaisuudesta ei ole.
Omat kokemukseni vahvistaa tätä. Olin pitkässä parisuhteessa miehen kanssa jonka ikä lähenteli 40v ja jolle avioliiton mainitseminen oli kuin olisi aaveen nähnyt. Myös deittailleissa käytännössä jokainen mies sanoo että avioliitto on vain paperi ja voisi ehkä mennä naimisiin jos nainen niin haluaisi. Kyseessä ihan tavalliset miehet joiden ikä pitkälti kolmen kympin puolella. Kiva kiva.
Pitäisikö vaan luovuttaa edes sen toivon suhteen että joku haluaisi joskus mennä naimisiin? Minulle kelpaa hyvin maistraattitoimitus ilman hääjuhlia.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei tarvitse mennä naimisiin, saavat kaikki edut ilman sitoutumista. Naiset antavat lapsille miehen nimen, passaavat kuin vaimot ja hoitavat lapset miehen kerryttäessä omaisuuttaan joka mahdollisen eron tullessa jää tietysti miehelle. Naiset rahat on syöty ja käytetty lasten vaatteisiin. Valitettavasti tämä on ihan naisten oma vika, te annoitte miehille kaiken vaatimatta mitään.
En ole koko 2000 luvulla tavannut yhtään naista joka passaisi tai suostuisi tekemään yhtään mitään miehen hyväksi niin mistä noita passaavia naisia löytää kun aina niistä puhutaan mutta koskaan semmosta ei tapaa?
Minäkin haluaisin nähdä sen suomalaisen naisen, joka tekee jotakin miehensä hyväksi.
En pidätä hengitystäni sitä odotellessa.
Selitys on selkeä: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ei sitä viitsi tehdä mitään toisen eteen, jos ei ikinä saa mitään vastavuoroista.
Ei hätää, en ole köyhä, enkä edes sitä tyyppiä, jolle pikkunäppärä typoihin tarttuminen tuo elämään sisältöä. Toki mun miehelläni on asiat hyvin, melkein yhtä hyvin kuin mulla. "Toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne" on ihan tajuttoman yksinkertainen onnellisen liiton ohje, sääli, ettei niin moni sitä tajua. Teille on sitten ne saunailtojen tilitykset.