IVF/ICSI viikolla 19 /toukokuussa ???
Täällä ei tällaista pinoa taida löytyä, en ainakaan ole huomannut. Olenkohan vaan liian innokas ja ajoissa, vai eikö meitä ole muita? Ois kiva löytää seuraa edes suurinpiirtein samoille ajoille.
Kommentit (168)
Vihdoinkin minullakin on jotain kerrottavaa, sillä olen viimeinkin päässyt hoidon alkuun. Minun ainakin piti odottaa, että menkat alkoi ennen kuin sain aloittaa. Mutta en tiedä onko kaikilla näin, minulla on lyhyen kaavan ICSI- hoito ja pitkässä kaavassa kai mennään eri tavalla?
Kierto venyi 37-päiväiseksi (yleensä mulla 33 päivää), varmaan jännitin niin paljon että siksi kierto piteni! Nyt on heti paljon parempi olo, kun pääsee oikeasti tekemään jotain eikä tarvitse vain odottaa.
Nyt on kp 2 ja tänään sumuttelen Synarelaa, huomenna sitten ensimmäinen Gonal-F piikki. Huomenna pitää myös soittaa klinikalle ja varata aika ensimmäiseen ultraan.
Meillä myös mies saa jonkun lääkityksen sitten päivää ennen punktiota, sillä yritetään saada huonoja simppoja edes pikkuisen paremmiksi.
SERI: Multa on tutkittu se FSH kaksi kertaa, ja se on ollut 12 ja 15. Mun ikäisellä sen pitäisi olla 2-10. Eli selvästi koholla se on, syytä ei ole tiedossa. Iän myötähän se kai yleensä nousee, joten tuskin tosiaan parempaan päin on toivoa... Tosin mun lääkäri kyllä sanoi nähneensä tapauksia, joissa FSH on laskenut alemmaksi yhden lapsen saamisen jälkeen. Toivotaan että meillekin kävisi niin! Mulla kyllä olisi toiveissa useampi kuin yksi lapsi, ja kyllähän sen ikäni puolesta pitäisi periaatteessa olla mahdollista, jos ei tuo FSH tosiaan nouse taivaisiin. Mutta katsotaan nyt. Totta kai tässä tilanteessa pitää olla onnellinen, jos onnistuu saamaan edes yhden!
Tsemppiä kaikille hoitoihin ja käykäähän kertomassa miten asiat etenee!
Brooke
Mukavaa viikonalkua ja etenkin hyvä vappua kaikille!
Pistoksia on nyt takana 2 ja helposti on mennyt. Se ei tunnu yhtään miltään ja oikeastaan epäilyttää, että teenkö sen oikein kun ei missään tunnu. No, kyllä se hoitajakin sanoi, että aine ei edes kirvele tms.
Sumutuksetkin puolittui 1+1X2/vrk ja se kyllä helpotti kovasti mun nuhailureaktioita. Mulla on tullut koko ajan tajuton nuha ja vähän aivasteluakin noista sumuista niin nyt helpotti paljon, kun ei mee enää kun yksi kerralla.
Tässä vähän listapäivitystä viikon alkuun:
Nimim: SolinaPolina
Hoito: 1. IVF
Lääkitys: Primolut 25.3 + Puregon + Orgalutran + Pregnyl 25.4.
Punktio+Munissaldo: 27.4.
Siirtopvä+montako: vko 17?
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Eppuliinis
Hoito: ICSI
Lääkitys: Gonal-F 22.4.
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 18?
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Brooke73
Hoito: 1. ICSI, lyhyt kaava
Lääkitys: Synarela + Gonal-F 30.4.
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 19?
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Nallukka76
Hoito: IVF
Lääkitys: Suprecur 19.4.
Punktio+Munissaldo:
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Pikkukakkonen
Lääkitys: Procren depot 3.4. + Menopur 25.4. + Pregnyl
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 19
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Seri
Hoito: IVF, pitkä kaava
Lääkitys: Synarela 12.4.
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 20?
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Wonderoo
Hoito: 1.ICSI, pitkä kaava
Lääkitys: Synarela 12.4. + Gonal-F 28.4. + Pregnyl
Punktio+Munissaldo: 11.5.
Siirtopvä+montako: vko 20
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: giselle-70
Hoito: 1. ICSI
Lääkitys: procren 20.4. + puregon + pregnyl + lugesterol
Punktio+Munissaldo:
Testipäivä:
Tulos:
Ultrassa kävin tänään ja pyllylleen näyttää menevän tämä meidän viimeinen yritys. Ei ollut kuin yhdet pahaset rakkulat molemmissa munasarjoissa ja kohdun limakalvokin jäljessä ja pahasti. Nyt sitten pistelen pari päivää 300 yksikköä ja sitten taas 225 ja perjantaina katsotaan tilanne uudestaan. Ei ollut edes oma ihana lääkäri paikalla, tämänpäiväinen töksäytti heti, että mitenkäs monta lasta sitä meinataan yrittää. Vähän niinku että koska teille riittää. Eipä näitä lapsimääriä tentata tuohon sävyyn niiltäkään, jotka normaalikonsteilla yrittävät. Mulla on nyt muutenkin ottanut tiukille tämä juttu, kumma kyllä, enempi kuin aiemmin, niin sitten vielä kuulee tuollaista. Kyllä tuli niin paha mieli tuosta käynnistä kaikkinensa, ettei ollut itku kaukana. Aivan hirveästi saa stressata, että saa kaikki järjestettyä niin, että pääsee käymään siellä, ja sitten ei mikään menekään nappiin. Munasarjatkin meinas olla niin hukassa, että sai kaivella oikeen kipeästi...
Siirryn nuolemaan haavojani ja nauttimaan olemassaolevista lapsukaisista.
Mukavaa vappua teille kaikille! Toivottavasti teidän masuissanne kasvaa enempi vappupalloja.
Nyt on sitten eka Gonal-F piikki pistetty eilen. Ei se minullakaan tuntunut missään, vaikka annos on iso.
WONDEROO: Synarelasta mullekin tulee vähän nuhaisuutta ja nenän ärsytystä, mutta ei siitäkään muita oireita. Minuakin hieman nyt huolestuttaa, että tehoaako nämä lääkkeet lainkaan, kun ei tunnu missään..? Mutta perjantainahan se selviää, kun menen ultraan. Pitää yrittää vaan olla rauhassa sinne asti.
PIKKUKAKKONEN: Olipas sulla harvinaisen tökerö lääkäri, ikävää tuollainen! Toivotaan että ensi kerralla oma lääkärisi on taas paikalla.
Meillekin on onneksi sattunut omaksi lääkäriksi todella ihana tapaus, rauhallinen ja tosi kokeneen ja pätevän oloinen. Aina lääkärikäynnin jälkeen omakin olo on rauhallinen ja luottavainen. Harmi vaan että olo ei sitten pysy sellaisena kovin kauan, vaan sitä alkaa aina yksinään pähkäillä asioita liikaa kunnes on ihan hermona ja sekaisin.
Toinen ultrakin jo takana ja siinä oli yhteensä 6kpl folleja ja kooltaan 14-18mm ja limakalvo 14mm. Itku taitaa tulla kun viimeksi oli yhteensä 12kpl ja niistäkin vaan 3 hedelmöittyi, että jos vaan samalla tavalla menee niin ei ole perjantaina enää väestöliittoon menemistä..=( Tietty joka hoitokerto on erilainen mutta väkisinkin alkaa vertaileen viime kertaan! Elikkäs huomenna on punktio.. Nyt alkaa vähän jännittään, että mitenkä kaikki sujuu!!
Solinapolina: eikös sulla ollut jo punktio? Miten meni? Ja kuulumiset muuten?
pikkukakkonen: toivotan teille viime hetken spurttia!! =) toivottavasti kaikki menee loppujen lopuksi hyvin!! ilmoittelehan sinäkin sitten kuulumisiasi kun tiedät paremmin.
Kaikille hurjat tsempit näihin tosi koitoksiin ja toivotaan että mahdollisimman moni meistä saa pitää ainakin vähän pidemmän tauon tämän hoidon jälkeen!!! =) Tulen sitten omat kuulumiseni tänne kertomaan kun vaan kykenen!
Tulisin mukaan minäkin tähän pinoon jos vaan mahtuu :)
Meillä ensimmäinen lapsi haaveissa ja 1. IVF pitkällä kaavalla menossa.
Procrenilla jarrut laitettu 9.4.
Puregon aloitettu 25.4. (200IU), eka ultra pistosten jälkeen oli eilen 30.4. Yhteensä 10 follia näkyi, keskikoko n.10mm. Puregon nostettiin 300IU. Perjantaina toinen ultra ja tod.näk. viimeinen Puregon silloin tai lauantaina. Punktiopäivä maanantai 7.5. jos ei nyt ihmeellistä tapahdu muutaman päivän aikana. Progesteroni-kapselit tarkoitus sitten siirron jälkeen ottaa käyttöön.
Olen jo hetken aikaa taustaillut ja lueskellut kuulumisianne, mutta nyt vasta rohkenin itsekin kirjoittaa. Tsemppiä kaikille!
Kiitos Brooke ja Eppuliinis sanoistanne. Alkaa vähän jo lääkärin sanomisten osalta helpottaa. Mutta edelleen mieli on maassa huonojen ultranäkymien vuoksi.
Eppuliinis: Onnea punktioon. Uskotaan, että laatu korvaa määrän, peukkuja! Tulehan sitten kertomaan kuulumiset, kun jaksat!
Katia 79: Tervetuloa joukkoon! Sullahan vaikuttaa tilanne ihan hyvältä. Tsempit vaan matkaan. Meillä onkin hoito mennyt melkein samaa tahtia, minä aloitin jarruttelun viikkoa aiemmin, mutta Menopurin samana päivänä ja ultratkin samoihin aikoihin. Sinä tosin taidat mennä ennemmin punktioon, kun mulla ei nyt meinaa hormonit tehota.
Tulkaahan kaikki kertoilemaan kuulumisia ja tuntemuksia, eikös kaikilla ketjussa ole jo hoidot kovaa kyytiä käynnissä?
Voi ja Solinapolinako oli huomenna kanssa punktioon menossa? Onnea ja suurta saalista toivottelen sinullekin!
Aika on taas vierähtänyt ja täällä ruetaan jo olemaan kondiksessa punktion ja siirron jälkeen! Perjantaina oli punktio ja meni kyllä todella hyvin, ei sattunut yhtään ja saatiin huima määrä munasoluja 41kpl!!!! Sitten iskikin hyperstimulaatio ja lauantaina piti käydä tarkistuksessa varmuuden vuoksi, mutta onneksi asiat olivat suht´hyvin ja pääsin kotiin vaikkakin vuodelepoon!! No, maanantaina olikin sitten taas Taysiin meno siirtoon ja hyvinhän sekin meni. Yksi pikku kaveri siirrettiin ja 17 laitettiin pakkaseen!! Kaikkiaan 28 oli hedelmöittynyt, mutta 18 oli oikein priimaluokkaa!! Tähän asti on mennyt oikein hyvin, toivottavasti jatkokin menisi nyt yhtä hyvin ja tämä pikku kaveri pysyisi nyt sitten matkassa seuraavat 9kk!! Loppuviikon olen vielä sairaslomalla hyperin takia, mutta olo rupeaa jo onneksi paranemaan!!!
Menen taas vähäksi aikaa lepäilemään ja tulen sitten lukemaan teidän muiden kuulumisia!! Tsemppiä kaikille eteenpäin ja punktioihin menijöille oikein paljon Tsemppiä, hyvin se menee!!!
Pikkukakkonen: Todella inhottava lääkäri sinulla! Toivottavasti saat ensi kerralla taas oman lääkärisi. Ei tässä kyllä yhtään kaipaa enää tuollaisia kommentteja, kun muutenkin tilanne näytti huonolta. Toivottavasti tilanne kuitenkin paranisi ja ne munasolut joita saadaan olisivat sitten ensiluokkaisia!
Eppuliinis: Kerrohan punktiokuulumiset, toivottavasti sujui hyvin! Minulla taitaa tuo folliikkeleiden määrä olla ihan samoissa sinun kanssa. Toivottavasti riittävät meillä molemmilla siirtoon asti!
Katia79: Tervetuloa joukkoon!
SolinaPolina: Sinulla olikin loistouutisia, onnittelut! Taitaa olla aika harvinaista saada noin paljon pakkaseen ja priima-luokkaa vielä! Onneksi hyperi ei iskenyt pahemmin ja olet jo toipumassa.
Minulla oli tänään eka ultra. Pistoksia olen ehtinyt laittaa 4 päivää Gonal-F:ää 225. Tulos oli surkeat 2+4 follikkelia, kooltaan 10-12mm + pari pientä jotka saattaa kasvaa tai sitten ei??? Oikealla puolella siis vain 2 ja vasemmalla 4 + pari pientä. Lääkäri sanoi, että ikä huonontaa todennäköisesti tulosta.
Eli aika pettynyt olen tuohon määrään, koska meillä alkiodiagnostiikka vielä verottaa tulosta. Tuntuu kyllä tosi pahalta, jos ei päästä siirtoon. :-( Pakkasukoista ei voi edes haaveilla. Viikkokausien lääkitysrumba menisi ihan hukkaan, jos homma katuu tähän vähäiseen määrään.
Seuraava ultra jo kahden päivän päästä ja ilmeisesti punktio aikaistuu suunnitellusta, kun kasvu on ollut nopeaa vaikkakaan ei runsaslukuista. Toivottavasti punktion aikaistuminen ei sitten sotke tätä hommaa, sitäkin saa vielä jännittää.
Punktio+Munissaldo: 27.4. 41 munasolua, 28 hedelmöittyi, 17 pakkaseen
Siirtopvä+montako: 30.4. 1kpl
Testipäivä:
Tulos:
Punktio+Munissaldo: 2.5.
Siirtopvä+montako: vko 4.5.
Testipäivä:
Tulos:
Punktio+Munissaldo:
Testipäivä:
Tulos:
Punktio+Munissaldo:
Testipäivä:
Tulos:
Punktio+Munissaldo:
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Katia79
Hoito: 1. IVF, pitkä kaava
Lääkitys: procren 9.4. + puregon 25.4.
Punktio+Munissaldo: 7.5.
Testipäivä:
Tulos:
Lääkitys: Synarela 12.4.
Punktio+Munissaldo:
Testipäivä:
Tulos:
Lääkitys: Synarela 12.4. + Gonal-F 28.4. + Pregnyl
Punktio+Munissaldo: 9.5. - 11.5.
Siirtopvä+montako: vko 19/20
Testipäivä:
Tulos:
Punktio+Munissaldo:
Testipäivä:
Tulos:
WAU SOlinapolina, sullahan oli todella upea saalis. Harmi, kun hyperi iski, mutta onneksi olet toipumaan päin. Muistan joskus kuulleeni, että lievä hyperi saattaisi edesauttaa kiinnittymistä. ;) Peukkuja nyt vallan mahdottomasti, jotta sintti tarraa kiinni! Lepäile ja nauti!
Wonderoo: Kiitos kauniista sanoistasi! Sinä taisit joskus muuten kysellä migreenistä, olen unohtanut vastata. Jarru mulla sitä aiheutti, nyt näiden stimuloivien piikkien aikaan ei ole ollut.
Voi, ymmärrän täysin tunteesi. Ei ollenkaan mukava ajatus, että olisi ihan turhaan pumpannut itsensä täyteen hormoneja. Sama peikko se mielessä kummittelee. Toivottavasti nyt teilläkin laatu korvaisi määrän, ja eihän sitä tiedä, vaikka sieltä vielä joitakin follikkeleja ehtisi mukaan. Mulla on muistaakseni aiemmissa hoidoissa käynyt niin, että eka ultran mukaan olisi tulossa alle kymmenen ja sitten seuraavassa onkin muutama vielä kirinyt joukkoon mukaan. Tsemppiä ja koitahan jaksaa odotella vaan päivä kerrallaan, ei näitä asioita helpota yhtään murehtia etukäteen. Paraskin puhuja, kun itse aina menen asioiden edelle... Ehkä toisaalta helpottais kun mietiskelee eri vaihtoehtoja, mutta minä tuppaan olemaan oikeen peruspessimisti eli mietin vain niitä huonoja...
Tsempit kaikille muillekin, meillä alkaa olla niin jännät paikat kaikilla. Huih.
Kiva oli huomata, että tämä meidän pino on vilkastunut. Tervetuloa uudet tänne jakamaan jännittäviä kokemuksia. Jotkut ovatkin jo aika pitkällä. Solinapolinalla upea puntio takana - mahtava saalis ;o).
Monella onkin piikitykset alkaneet, kuten myös minulla. Aloitin Menopur-piikit siis 1.5. Sumuttelut on puolitettu. Synarelasta tuli loppuviikolla aivan mielettömät päänsäryt. Nyt on onneksi helpottanut. Eka ultra on myös takana. Limakalvo oli ohentunut hyvin ja siellä näkyi myös joitain follikkeleiden alkuja. Gyne sanoi, että niitä ei varmaankaan tule mitään suurta määrää, mutta se laatu olisi kuulemma tärkeä. Toivotaan, että tulisi edes muutamia hyviä, että päästäisiin siirtoon saakka. Ens viikolla seuraavassa ultrassa nähdään, miten tämä Menopur on vaikuttanut mun kroppaan. Elellään siis jännittäviä aikoja...
BROOKE; toivotaan nyt kovin, että näillä meidän FSH-arvoilla tämä IVF vielä onnistuisi.
Kovasti onnea meille kaikille, missä vaiheessa kukin sitten lieneekään.
Aurinkoista loppuviikkoa
T. Seri
Kirjoitin tuossa edellä, että Solinapolinalla oli puntio.... Siis PUNKTIO tietenkin... Heh, huomasin kun avasin myös toisen silmän näin aamutuimaan ;o))
t. uninen Seri
Eli punktiossa oltiin eilen, eikä se niin kamalaa ollut mitä muistelin..=) Eihän se niin mukavaakaan ollut ja hiukan sattuikin mutta kaikinpuolin ok! Muniksia tuli yhteensä 10kpl ja 9 niistä käyttökelpoisia. Että SOLINAPOLINA: kyllä niitä voi vielä jälkikäteenkin sinne ilmaantua =) Minäkin luulin että tulee vaan kuusi, mutta olivatkin jostakin ilmaantuneet. Ja sitten tänään soitin väliaikatietoja ja 3kpl oli kunnolla hedelmöittynyt. Tiedä sitten että oliko siellä vähän huonommin hedelmöittyneitä vai olivatko kaikki muut ihan käyttökelvottomia. Miten meillä aina menee näin hilkulle... Nyt sitten jännäillään mitä yön aikana tapahtuu. Klo9 soitan, että onko kaverukset lähteneet toivotulla tavalla jakaantumaan että onko meillä huomenna mitään asiaa väestöliittoon!
Solinapolina: Sullahan oli hieno saalis punktiosta!! =) Ihan kateellinen olen=) Toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä nyt loppuun asti!!
Mutta, huomenna tuleepi lisää tietoa asiasta, että miten meidän on siihen asti käynyt. Eihän se tosin tarvi kuin yhden, mutta tulisipa edes se yksi siirrettäväksi asti... Huomiseen!!
Meillä aikaistuu punktio melkein viikolla! Alun perin sen piti olla 11.5., mutta mun harvalukuiset munikset kasvaa sen verran nopeasti, että sitä pitää aikaistaa. Alkiodiagnostiikan vuoksi taas ainoat mahdolliset punktio päivät ovat maanantai ja perjantai. Eli nyt sitten punktio tehdään jo maanantaina! Muniksia olis ollut kasvamassa vähän lisääkin eli yli sen kuuden, mutta kun joudutaan tekeen punktio jo maanantaina niin saldo on kuulemma maksimissa 5. Keskiviikko olisi ollut munisten kannalta se ideaalisin päivä. :-( Gonalin Piikityspäiviä mulle tulee nyt vain 7 ! + sitten se irrotuspiikki.
Kyllä nyt ottaa päähän, noi 5 ei tuu meillä riittään alkuunkaan. Karsintaa tulee normaalistikin, saati sitten kun tehdään se alkiodiagnostiikka. Eli olen aika varma ettei me päästä siirtoon. Tuntuu tosi turhauttavalta kaikki nämä viikot sumutteluineen ja piikittelyineen, jos ei päästä siirtoon.
Harmittaa.
Eppuliinis: Kiva,että teillä on punktio onnellisesti ohi. Toivottavasti pääsette siirtoon, uskon niin! Käyhän kertomassa tilannetta kun jaksat.
Wonderoo
Tänään (kp 7) oli eka ultra ja löytyi 8 kpl follikkeleita. Eihän se kauhean iso lukema ole, mutta lääkärin mielestä tässä mun tilanteessa oikein hyvä. Oikealla puolella oli 5 kpl rakkuloita ja vasemmalla puolella 3 kpl. Kooltaan olivat nyt 8-13 mm välillä. Ja kyllä mullekin lääkäri sanoi, että jokunen pienempi yksilö voi ehtiä vielä kiriä mukaan. Jatkan nyt Synarelaa ja Gonalia samalla annostuksella viikonlopun yli, ja tiistaina on seuraava ultra. Sitten varmaan pystytään jo määräämään punktiopäivä. Todennäköisesti se on pe 11.5. tai ma 14.5.
SOLINAPOLINAlla olikin ollut ihan hillitön munissaldo, onnittelut!
WONDEROO sinullakin punktio lähestyy, toivotaan että sieltä kuitenkin löytyisi edes se yksi kunnollinen yksilö!
Muillekin terkut ja tsempitykset ja tulkaahan kertoilemaan kuulumisia!
No niin, ultrassa käyty. Folleja näkyi ainakin 11kpl, kooltaan keskimäärin 15mm. Huomenna vielä aamulla Puregonin jämät (200IU) pistetään ja illalla myöhään Pregnyl. Limis oli nyt 14mm.
Eli Progynovaa jatkan vielä...jota en ollut muistanut aiemmin mainita. Ja maanantaina aamupäivällä punktio. Maanantaista lähtien myös Progesteron-puikot(yäk!) kolmesti päivässä. Keskiviikkona sitten olis tarkoitus tehdä siirto. Toivotaan, että saadaan jotain siirrettävääkin.
Tässä pikainen päivitys tilanteeseen!
Meitähän tuntuu olevan tosi monta ihan samoissa vaiheissa menossa! Jännää! Kaikille tsemppiä ja voimia tärkeisiin päiviin!!
Täälläpä on vilkasta - taitaa suurin osa tän pinon kirjoittajista olla aika lailla edellä mua - olin meinaan vasta 0-ultrassa viime maanantaina. Menkat ei vieläkään alkaneet joten pistosten aloittaminen siirtyy ens keskiviikkoon - tarkoittaa sitten sitä että punktio ja alkion siirto siirtyy sitten viikolta 20 viikolle 21. Harmi juttu sinänsä koska mulla olis yks työreissu just tossa viikolla 21 jonne olisin halunnut päästä, mutta ei voi mitään, kyllä tää hoito kuitenkin menee kaiken edelle.
Mullahan oli jarruna procren piikki ja lääkäri kirjoitti nyt varmuuden vuoksi myös synarela reseptin mikäli menee pitkäksi eikä jarrupiikin vaikutus riitä tarpeeksi pitkään.
Tsemppiä kaikille vaan - täällä on monella jo kohta piinispäivät edessä ;). Plussatuulia kaikille !
Olin sitten nimien kanssa säheltänyt oikein railakkaasti tuossa edellisessä viestissäni.. toivottavasti kaikki ymmärsivät tarkoitukseni=)
Juu elikkäs siirto on nyt takana ja VAIN yksi saatiin siirtokelpoiseksi!! Ei paljon jää meille valinnanvaraa ja myöhempään aikaan saalista vaan aloitetaan sitten taas alusta jos tämäkin menee mönkään =( Mutta nyt pitäisi olla ihan hyvä luokkainen/laatuinen kaveri, viimeksi kun taisivat säälistä siirtää kun tiesivät varmasti jo etukäteen, ettei siitä mitään tule!! Mutta nyt tosiaan jännäillään mitä tulevan pitää... Jotenkin kuitenkin on mieli maassa jo valmiiksi!
Ja sitten, perjantain ja lauantain välisenä yönä heräsin kun alavatsa oli niin pirun kipee! En totisesti tiennyt miten olla ja hilkulla oli ettei lähdetty ensiapuun jo silloin yöllä... Burana kuitenkin auttoi sen verran, että kun paikallaan oli niin ei sattunut ja sain yön nukutuksi. Aamulla mentiin sitten ea:n ja siellä makoilin pari tuntia, mutta kun olo oli sen verran parempi, että jo kävelemään pääsin jotenkuten (ja kun ei ne tampiot mitään ymmärtäneet koko lapsettomuushoidoista) niin lähdettiin kotiin. Nyt olen koko viikonlopun maannut kun kävely tuntuu aikas ilkeeltä vaikkakin hieman parempi onkin. Huomenna täytyy soittaa väestöliittoon, että olisiko tarpeellista mennä jonnekin ultrauttaa masu kun ei ole kipu täysin hellittänyt. Mahtoiko olla hyperiä?? Ei multa kyllä punktoitu kuin 10kpl ja yritin kyllä juodakin, mutta silti?? No jospa tämä huomenna saisi jonkinlaisen ratkaisun..
Kaikille hurjasti onnea huomiseen, kun näytti aika paljon olevan huomisen jännittäjiä =)
Laitan vähän päivitystä listaan, kun huomenna on sitten punktio, jos olen vaikka kipeä pari seuraavaa päivää.
Punktio siis jännittelen ja huomenna onkin aikainen ylösnousu heti viiden jälkeen. Eilen pistin Prgnylin illalla ja tuntui että vähän sähläsin sen kanssa. Olin hankalaa, kun oltiin kylässä ja piti salaa käydä vessassa leikkimässä laboranttia... varmaan meni osa hukkaan... annos oli onneksi iso 10000iu. Toivottavasti ei mennyt iahn mönkään.
Onnea kaikille muillekin punktioon menijöille ja muillekin missä vaiheissa sitten olettekin!
Punktio+Munissaldo: 27.4. 41 munasolua, 28 hedelmöittyi, 17 pakkaseen
Siirtopvä+montako: 30.4. 1kpl
Testipäivä:
Tulos:
Punktio+Munissaldo: 2.5. 10 munasolua, 3 hedelmöittyi
Siirtopvä+montako: 4.5. 1 kpl
Testipäivä:
Tulos:
Punktio+Munissaldo:
Testipäivä:
Tulos:
Punktio+Munissaldo:
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Katia79
Hoito: 1. IVF, pitkä kaava
Lääkitys: procren 9.4. + puregon 25.4. + Progynova + Pregnyl 5.5.
Testipäivä:
Tulos:
Lääkitys: Synarela 12.4. + Gonal-F 28.4. + Pregnyl 5.5. +lugesteron
Testipäivä:
Tulos:
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 20
Testipäivä:
Tulos:
Lääkitys: Synarela 12.4. + Menopur 1.5.
Punktio+Munissaldo:
Testipäivä:
Tulos:
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 21
Testipäivä:
Tulos:
Tervehdys taas kaikki,
Päivitystä listaan: lääkkeinä mulla on procren + puregon + pregnyl + lugesterol. Ja tosiaan jarrupiikki laitettiin reilu viikko sitten perjantaina. Eikä mulla kyllä ole tullut mitään oireita - mistäköhän se johtuu, alkaa arveluttaa tehoaako tuo minuun ollenkaan =) ?
No, huomenna se kaiketi sit selviää kun on se eka ultra.
Mutta niistä menkoista kyselisin vielä - tietääkö joku pitääkö siis menkkojen olla alkaneet ennenkuin ruvetaan pistämään puregonia eli että arvioitu punktio/siirto -viikko siirtyy sitämukaa eteenpäin ? Entä kannattaako ekaan ultraan mennä ennen menkkojen alkua ? Mulla kun yleensä on kierto 32 -24 päivää ja huomenna ultrapäivänä on vasta kp 30. Hoitaja sanoi kyllä että tule joka tapauksessa, on menkat alkaneet tai ei. Jos ne nyt eivät ehdi alkamaan ennen ultraa niin joudunko sinne sitten vielä uudestaan ? Kertokaahan tietämättömälle ekakertalaiselle, pliiis ;o) ?