IVF/ICSI viikolla 19 /toukokuussa ???
Täällä ei tällaista pinoa taida löytyä, en ainakaan ole huomannut. Olenkohan vaan liian innokas ja ajoissa, vai eikö meitä ole muita? Ois kiva löytää seuraa edes suurinpiirtein samoille ajoille.
Kommentit (168)
Hei kaikille! Taidanpa minäkin tähän pinoon liittyä, kun aikataulu suurinpiirtein samoissa menee. Eka icsi olisi näillä näkymin joko viikolla 16 tai 17. Pitääkin heti roselta kysästä, onko sinulla pitkä vai lyhyt kaava, kun samoissa mennään? Mulla on pitkä kaava ja sumuttelut aloitin tiistaina. Jännityksellä odotan, milloin hikoilut ym alkaa!
Hoidoissa ollaan yksityisellä, kun julkisen puolen hitauteen kyllästyttiin ja onneksi vaihdettiin vuoden alusta. Meillähän oli eka icsi-yritys tammikuussa, mutta se jouduttiin keskeyttämään mun kohdun limakalvon takia (oli liian paksu siis). Jouduin hysteroskopiaan, jossa kaavittiin pois polyyppeja. Julkisella puolella eivät huomanneet limakalvossa mitään kummallista. No, sellasta sattuu ja nyt pitäisi kaiken olla ok, toivottavasti!
Moi kaikille!
Saatiin tänään tarkempi aikataulu eli sunnuntaina alkaa sumuttelut ja icsi ajoittuu viikolle 17, mennään siis pitkällä kaavalla.
Aiempaan kysymykseen..ollaan yksityisellä ostopalveluna, eli julkiselta siirsivät kun ei resurssit riitä kaikkia siellä hoitamaan.
JA tervetuloa rose-69 ja sasseli. Tänne vain sekaan kirjoittelemaan, mukaan mahtuu!
Teillä joillakinhan on hoidot ihan jo melkein käsillä. Iiks, mä alan kohta jännäillä teidän puolesta =)
Meillä vielä odotellaan useampi viikko. No, ei itse asiassa ole kuin pari viikkoa jarrupiikkiin, joten siitä se sitten hurahtaa. Hyvä, ettei me menty sillä lyhyellä kaavalla, sillä se olis mennyt metsään. Sen aikatalut olis mennyt meillä niin, että tällä viikolla olis pitänyt hyviä soluja yrittää kasvatella, niin ei olis noro-viruksen kynsissä varmaan oikeen mitään tullut. Kova oli tauti, mutta onneksi alkaa olla voitettu.
Hoitopaikoista joku kyseli. Me olemme väestöliitolla. Siellä on käyty kaikki hoidot. Aluksi meidätkin olisi julkiselle huolittu, mutta kun olimme jo lähes seitsemän vuotta yrittäneet esikoisellemme kaveria, niin emme jaksaneet sinne jonottaa ja sen vuoksi päädyimme väestöliittoon. Ja nyt meitä ei enää julkiselle kelpuuteta, koska lapsia on heidän kriteereilleen liikaa. Mutta onneksi kaikki tahot eivät yritä rajoittaa tällaistenkaan perheiden lapsilukua. Tuo kukkaro on seuraava, joka rajoittaa, kun ei taida olla varaa useampaan hoitoon. Eli jos ei nyt onnistu, niin se on sitten siinä.
Mutta mitäpä minä tässä näistä valittelen, varsinkaan näin etukäteen. Ja kun tiedän sen tuskan, mitä useimmat teistä käy läpi, kun ei ole sitä ensimmäistäkään. Taisipa kaikki muut pinoutuneet yrittää esikoistaan, jos en ihan väärin muista. Toivon sydämestäni teille jokaiselle onnistumista.
Huomasin, että samoilla aikatauluilla mennään myös meillä kuin rose-69:llä ja sasselilla. Eli tänään varmistui tarkempi aikataulu ja lauantaina pistän ensimmäisen piikin. Sitten vaan odotellaan viikkoja... Loppuhuipentuma (jos hyvin käy) on viikolla 17. Joka onkin viimeinen viikko, jolloin hoitoja on mahdollista keväällä tehdä. Ollaan julkisella puolella hoidoissa.
Meillä tämä on ensimmäinen hoito ja olen näistä termeistä ihan pihalla. Yritän ottaa oppia :)
Tuisku
kovin on hiljaista..kaikki olette varmaan viikonlopun vietossa? Kiva kun porukka on kasvanut entisestään, sehän tarkoittaa mytös sitä että tilastojen mukaan jollain meistä pitäisi plussata jo tälläkin kierroksella ! ;O)
Täällä alkaa sumut huomenna joten aikainen herätys tiedossa..ja kun kellojakin siirretään tänä yönä niin voi olla hieman tokkurassa aamulla kun kello soi ja vähän aikaa ihmetellä että onko töihin meno vai mikä ohjelmanumero vuorossa :O)
Mukavaa uutta viikkoa kaikille!
Tervetuloa myös Tuiskutiusku, mehän ollaankin tuttuja Ensikoiden pinosta.
Me ollaan hoidossa yksityisellä, ei oikeastaan edes harkittu muita vaihtoehtoja vaikka hinnat tietysti kauhistuttaa. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä palveluun, ja ei ole tarvinnut jonotella.
Kävin perjantaina verikokeessa ja ensi viikolla menen ultraan, silloin selvinnee myös hoidon tarkka aikataulu.
Mukavaa viikkoa ja tsemppiä kaikille hoitoihin!
Samoin täältä tervehdys kaikille! Kuten tuossa edellä kerroin, alkoi sumuttelu eilen. Arvatkaa vaan tuliko nukuttua la-su välisenä yönä kun piti koko ajan tarkistaa kellosta ettei vaan nuku pommiin :O) Olihan se kello tietysti soimassa mutta eihän se toimivuuteen tietenkään voi luottaa 100%:sti :O)) No nyt on toinen sumupäivä menossa ja ei ainakaan vielä tunnu missään miltään ellei nyt lievä nenän kuivuminen ja hetkeä myöhemmin valuminen kuulu näihin tuntoihin. Jännityksellä odotan jos/kun niitä kuuluisia vaihdevuosioireita ilmaantuu..mieskin jo kysäisi varovasti että miltä tuntuu! :O)
Parin viikon kuluttua eka ultra joten eipä tässä kovin ihmeellisiä vielä tapahdu.
Ihan mielenkiinnosta kysyisin että te jotka olette hoidoissa Helsingissä, mitä apteekkia käytätte? Oletteko maksaneet lääkkeistä koko summan ensin ja sitten odotelleet palautusta Kelalta (siis se mikä menee yli sen noin 630¿) vai onko ollut valtakirja jolloin maksatte vaan siihen rajaan asti ja apteekki hakee kaikki sen yli itse Kelalta? Kiinnostaa vaan koska olisi kiva säästää rahat jos mahdollista, ettei tarvitse sitten odotella niitä viikkokaupalla. Käsittääkseni ainakin Elielin apteekki näin suostuu menettelemään.
Mitäs kaikille kuuluu näin alkuviikosta?
Tervetuloa vaan kaikki mukaan minunkin puolestani! On ollut meikäläiselläkin hieman taukoa tästä kirjoittelusta...
Mutta, hoidossa ollaan yksityisellä, saatiin niin huonoa palvelua julkiselta ettei viittitä siellä käydä. Mieluummin maksaa " hieman" enemmän. Tässä nyt odottelen huhtikuun mensuja alkavaksi, tosin ei ne ihan justiinsa tule kun edellisetkin vielä menossa. Mutta hoitojen alkua odotan välillä innolla ja välillä taas kauhulla. Nyt on se vaihe menossa että miettii miten sitä pitää elellä että rahat saa kerättyä kasaan hoitoa varten. Itse toimenpiteet pitäisi osua viikolle 18, jos aikataulu toteutuu niin kuin ajattelin =)
Hyvää viikon alkua kaikille ja jaksamista odotteluihin =)
-eppu
Tähän ketjuun, jos vaan vielä mahtuu. Meillä siis alkamassa kolmas ICSI hoito. Kaksi ensimmäistä aivan täydellisiä miinuksia eli ei ilmeisesti edes kiinnittymisyrityksiä. Syy lapsettomuuteen ensisijaisesti se, että miehellä toimivia siittiöitä ainoastaan pakkasessa. Nekään siellä eivät mitään priimatavaraa. Viimeksi saimme kahdeksan munasolua, joista vain yksi lähti jakautumaan. Tähän asti hoidot olleet pitkällä kaavalla, nyt sitten kokeillaan lyhyttä kaavaa. Minä kävin nyt myös verikokeissa, joista pitäisi sitten näkyä sokerit, hormonit ja kaikki muut jutut eli ovatko kunnossa vai heittelehtiikö.
Soittelin jo aiemmin hoitopaikkaamme ja silloin oli puhe, että punktio jne. olisi viikolla 17 eli huhtikuun kiertoon. Nyt sitten aloin ihmettelemään, kun mitään ei sieltä päin ollut kuulunut ja soittelin sinne. Selvisi, että meille ei jostain syystä oltu varattu hoitoaikaa kun viimeksi soitin ja nyt emme enää mahtuneet huhtikuulle. Nyt punktiot jne. olisi sitten viikolla 21. Hieman harmittaa tuo lisäkuukausi tuossa, mutta ei kai sille mitään voi. Josko oma elimistö olisi sitten paremmin palautunut edellisestä hoidosta ja parempi mahdollisuus tärppiin. Kovasti myös mietityttää, että voiko kierto mennä ihan sekaisin, kun joudun syömään e-pillereitä, jotta saadaan kaikki tapahtumaan oikeina päivinä. En ole itse syönyt pillereitä kuin siis joskus vuonna miekka ja kirves viimeksi...
Mutta hauskaa keväistä odottelua teille kaikille.
Enpä ole hetkeen pyörähtänyt täällä, joten jospa nyt sanoisin sanasen tai toisen minäkin...
Tervetuloa Sähäkkä76 joukkoon tummaan =) Olikohan muitakin uusia ilmottautunut sitten viime käyntini. Kiva saada lisää seuralaisia jakamaan näitä päänupin sisältöjä, murheita ja toivottavasti ilojakin!
Teillähän kävi varsin ikävästi, kun siirtyi hoito kierrolla. Mutta äkkiä se aika tuonnekin hurahtaa - usko pois vaan. Ja ehditte tässä nyt sitten imeä itsenne täyteen aurinkoenergiaa ennen tosi toimia =)
Meidän navassa ei sen kummempia. Odotellaan ajan kulua. Onneksi nuo ihanat kevätpäivät pitää mielen suht virkeänä, ainakin hyvästi yrittää. Ensi tiistaina pitäisi jarrua piikittää. Eilen vasta veinkin reseptit apteekkiin, josta aamulla soittivat ja varmistivat, että tilataanko tosiaan kaikki lääkkeet kerralla, kun summaksi tulee lähes 700 euroa. En tiedä mikä ihme siinä nyt oli, oon ennenkin kaikki ottanut kerralla, eikä siitä oo perään soiteltu. Mutta kyllä tuo taas köyhän kukkaroa kirpaisee niin maan pirkuleesti. Vielä kun pitää reippaasti paljon enempi pulittaa sitten klinikalle. Pistää taas miettimään tätä elämän epäoikeudenmukaisuutta. No, ei auta itku markkinoilla, hyvinhän mulla/meillä loppujen lopuks on asiat... Toivottavasti on tämän hoidon jälkeen vielä paremmin, jottei tartte loppuelämää murehtia (tämä kun todennäköisesti on meidän viimeinen hoito, kun vie meidän viimeiset säästöt ja ikä alkaa olla sitä luokkaa, ettei enää auta säästellä myöhempiä hoitoja varten).
Miten te muut, oletteko yleensä ottaneet kaikki lääkkeet kerralla? Meille kirjoitti edellisten hoitojen mukaan Menopuria 30 ampullia, ja otin tosiaan ne kaikki. Ei kai niitä nyt vähempääkään voi mennä, ainakaan kovin montaa ampullia, kun tämä roppa on kuitenkin jo muutaman vuoden lahonnut tuosta edellisestä hoitokerrasta?!?
Onko muilla tuota Procrenia jarrupiikkinä? Vai oliko täällä yleensäkään muita jarruttelijoita, vai menikö kaikki muut lyhyellä kaavalla? Arvelin vain, kun sen ohje oli sen verran epämääräinen tuon piston osalta, siis pitääkö pistää puoli neulaa nahan alle vai koko neula vai 1/3 vai miten? Oli muuttunut tuo ruisku ihan täysin edellisestä kerrasta.
Joops, nyt hommat kutsuu. Muistakaahan kaikki nautiskella ihanista kevätkeleistä!
Hei kaikki
meillä on alkamassa ensimmäinen ICSI-hoito siten, että punktio on suunniteltu olevaksi vko 19 perjantaina. Olen sikäli vähän erilainen tapaus kuin te muut, että syy hoitoihin on alkiodiagnostiikka eikä lapsettomuus.
Meillä on 5v lapsi, joka sairastaa parantumatonta kuolemaan johtavaa periytyvää sairautta. Kannamme siis mieheni kanssa sairauteen johtavaa geeniä ja riski saada sairas lapsi on 25%. Koska ajatus keskeytyksestä ei tunnu hyvältä, päätimme yrittää päästä kokeilemaan alkiodiagnostiikkaa. Toisen sairaan lapsen synnyttäminen ei ole vaihtoehto meille.
Sairaus on harvinainen ja testi piti rakentaa uusiksi. Sitä on kerran vuosia sitten jollekin perheelle yritetty, mutta tuloksetta. Toivottavasti tämä uusi menetelmä toisi meille terveen lapsen. Mahdollisuudet ovat kyllä pienet, mutta ainakin haluamme yrittää. Pientä lisäjännitystä tuo se, että miehen simppatestin tulokset ei olleet kovin hyvät. Siittiöitä oli kohtalainen määrä, mutta hyvämuotoisia/liikkuvia oli vain muutama prosentti.
Minulla on ikää aika paljon, joten viime kesänä laitoimme asian viimein vireille. Ja nyt sitten eilen saimme kuulla, että todennäköisesti tästä kierrosta lähdemme yrittämään.
Toivottavasti teille sopii osallistumiseni tähän ketjuun? Toivon joka tapauksessa tuloksellista hoitoa teille kaikille!
Wonderoo
Sen verran komennus takaisin, että ilmeisesti hoito tehdäänkin jo vkolla 17,kuten aiemmin olikin suunniteltu.
Eli eilinen puhelu jäi sen verran paljon vaivaamaan, että soitin tänään uudelleen. Puhelimessa oli toinen hoitaja, joka on ollut useimmiten mukana hoidoissamme ja huomattavasti mukavampi. Kerroin eilisestä soitosta ja suunnitelmasta. Lopputuloksena oli, että teemme aikaisemman suunnitelman mukaan hoidot, jos vaan kierto sattuu oikeille päiville. Lähdetään tekemään hoitoa luomu kiertoon. Jos ei onnaa, niin sitten katsotaan eteenpäin seuraavaa hoitoa toukokuulle. Mulle nyt jäi edelleenkin kysymysmerkiksi mitä eilen tapahtui ja miksi tämä yksi hoitaja olisi halunnut venyttää meidän hoitoamme, mutta sama se, pääasia että homma etenee. Ei tuo ole ensimmäinen joka kyseenalaistaa sen onko oikein tehdä meille hoitoja. (mies sairastaa syöpää, ainakin toistaiseksi)
Menenkin nyt sitten tuohon toiseen pinoon ja hyppään sitten taas tähän takaisin, kun aika näyttää miten käy!
HURJASTI VAAN KAIKILLE VAUVALIIMAA JA JARRUSUKKIA!
Seurailen teitä sivusta...
Pikaisesti tulen tänne kirjoittelemaan.. Ja tervetuloa vaan kaikki mukaan!!!
Pikkukakkonen: Ei se ole niin tarkkaa kuinka paljon se neula siellä vatsanahassa on, mieluummin enemmän kuin vähemmän ettei pääse pois luiskahtamaan. =) On kuitenkin sen verran pieniä neuloja ja jos hyvän otteen siitä vatsasta saa ja pistää tarpeeksi vinosta niin ei huolta, kyllä se litku menee ihan oikeaan paikkaan!!
Wonderoolla toivotan paljon onnea tulevaan, toivottavasti tämä teille onnistuu ja voimia tämän vaikean asian kanssa! Rankkoja asioita olette joutunut elämässä kohtaamaan..
Eipä tässä kummempaa kun ei kerran hoidotkaan mihkään vielä edisty, eli odottelua odottelun perään. Nyt justiinsa pitäisi mennä kouluun, on tilastomatikan koe, ja siitä ei tule kyllä yhtikäs mitään kun en tietokoneista mistään mitään tajua. Voi olla että valmistuminenkin siirtyy ihan sen takia.. Jostain syystä tuo ei olisi miellyttävä vaihtoehto!
Mutta kuulemisiin =)
Kylläpäs kaikki on kadonneet jonnekin!? Eikös joillakin ala jo pikku hiljaa tapahtuunkin jotain, piikittelyä ym.? Millä mielellä mennään?
Itse lähinnä nautiskelen vielä hetken ennen kuin piikittelyt alkaa ja yritän olla miettimättä tulevaa. Kyllä ne asiat mielessä liikkuu ihan tarpeeksi sitten kun tosi toimet alkaa...
eppuliinis ja muutkin. Hiljaista täällä tosiaan on, osa siirtynyt tuonne aikaisempaan hoitopinoonkin. Mutta kyllä täälläkin taas varmaan jutut vilkastuu kun alkaa hoitorintamilla tapahtua enempi.
Mun navassa alkaa tänään piikittely. Tai no, yhden piikin tuikkaan, sitten taas odotellaan useampi viikko. Jarrupiikki odottelee tuolla kaapissa, jotenkin en ole saanut vielä aikaiseksi sitä tuikata. Jospa tässä kohta tulis sellainen sopiva hetki.
Palailemisiin.
Aika se kulkee nopeasti ja piikitykset lähestyy!! Aika paljon on ruennut pelottamaan, että miten kykenen itseäni piikittämään!! Mutta kun se hetki koittaa niin kyllä se varmasti sitten on pakko onnistua!?!? Vielä kolme päivää primoja ja sitten tiistaina ultraan!!
Kaikille aurinkoisia kevätpäiviä ja onnen tuulahduksia!
Wonderoolle piti eilen sanomani, jotta tervetuloa sekaan kirjoittamaan. Tänne mahtuu ajatuksia laidasta laitaan, oli tausta millainen hyvänsä. Teillä onkin ollut todella rankkaa, toivottavasti tällä konstin onnistutte tavoitteissanne!
ja hyvää huhtikuuta, ja tervetuloa mukaan kaikki uudet!
Olin tiistaina lääkärissä, ja aikataulu selkiintyi jonkin verran. Mulla muuttui suunnitelmat sen verran että tehdäänkin lyhyellä kaavalla oleva ICSI. Syynä on mun koholla oleva FSH-hormonitaso, jonka takia ei kuulemma pitkää kaavaa uskalleta käyttää. Eli kun seuraavat menkat alkaa (pitäisi tapahtua viikolla 17) niin aloitan sekä sumuttelut (Synarela) että piikittelyt (Gonal-F). Kp 7-9 paikkeilla on eka ultra ja silloin selviää punktion ajankohta.
Eli nyt vain odottelua vielä kolmisen viikkoa.
Minuakin pikkuisen hirvittää se piikittely, mutta eihän siinä muu auta kuin selviytyä siitä!
Kiitokset Pikkukakkoselle ja Eppuliinikselleja muillekin! Mukava seurailla hoitokokemuksia yhdessä.
Me saimme pääsiäisen kynnyksellä hyviä uutisia eli hoidon eteneminen varmistui! Testi on nyt valmis toteutettavaksi.
Sumuttelut alkaa Synarenalla 12.4. ja piikittelyt näillä näkymin 28.4. hui. Vähän jännittää miten elimistö reagoi. Kärsin hormonaalisesta migreenistä ja olisi kiva kuullä muiden kokemuksia miten se käyttäytyy hoitojen aikana. Kauhuskenaarioni on 4 viikkoa migreenin kourissa. :-P
Mukavaa pääsiäistä kaikille!
Tuli tuossa mieleen, että missäpäin käytte hoidoissa ja oletteko julkisella vai yksityisellä? Me ollaan julkisella ja käydään Tampereella TAYS:ssä! Me ollaan oltu tosi tyytyväisiä ja ainakin meidän kohdalla ollaan menty ihan mukavaa vauhtia. Ei olla jouduttu kauheasti odottelemaan aikoja.