IVF/ICSI viikolla 19 /toukokuussa ???
Täällä ei tällaista pinoa taida löytyä, en ainakaan ole huomannut. Olenkohan vaan liian innokas ja ajoissa, vai eikö meitä ole muita? Ois kiva löytää seuraa edes suurinpiirtein samoille ajoille.
Kommentit (168)
Tulin kurkkaamaan tänne yömyöhään kuulumisia. Mietiskelin tuossa juuri, että kyllä tämä aika on oikeastaan mennyt yllättävän äkkiä (ainakin vielä). Silloin kuukausi sitten, kun ei oikein tiennyt vielä mistään mitään, niin nyt jo piikittelen täysillä ja punktio pitäis olla sitten jo viikon (reilun) päästä.
Miten muuten, onko yleistä, että siirto tehdään kahden päivän päästä, kun olen täältä ymmärtänyt, että toisilla siirto tehdään kolmen päivän jälkeen? No, siihenkin on varmaan omat syynsä kumpana tehdään...
EPPULIINIS: Älä sure, eihän siihen vauvan alkuun tarvita kuin se yksi ainoa hedelmöittynyt munasolu ;o). Eli silläkin voit onneksi onnistua hyvinkin. Ymmärrän toki hyvin, että harmittaa, kun näitten hormonihöyryjen jälkeen ei jääkään yhtään pakkaseen :o(
WONDEROO: Sulla on jännät ajat käsillä. Ei muutakuin oikein paljon onnea punktioon.
BROOKE: Mua ihan jännittää sun punktio ja muu edistyminen, kun meillä molemmilla toi fsh-vika.
Mulla piikkejä nyt mennyt kuusi päivää. Tiistaina on ultra ja seuraava sitten perjantaina. Silloin selviää punktiopäivä, eikös vaan??? Onko muuten teillä muilla tullut noista pistoksista maha araksi? Mulla on pikkasen ollut sellanen kummallisen arka. Aamuisin on sitten parempi. No, kaiketi kuuluu tähän hommaan tämäkin :o)
Jäädään jännityksellä odottelemaan punktiokuulumisia...
Mukavaa alkavaa viikkoa teille kanssasisaret
Kuulumisiin
Seri
Tänään onkin sitten peukuteltava koko päivä oikein urakalla kun niin monella on jännät paikat! Toivotaan kaikille onnistunutta punktiota ja hyvää munissaldoa!
SERI minuakin jännittää hurjasti meidän molempien puolesta. Tosin olen nyt vähän rauhoittunut tuon FSH-tilanteeni suhteen, kun lääkäri on kovatsi rauhoitellut että hän on nähnyt aikaisemmin useampia vastaavia tapauksia joilla on kuitenkin hoidot sujuneet ihan hyvin. Hieman se lääkäri on ollut ihmeissään, kun kuulemma mun munasarjat ei näytä ultrassa ollenkaan siltä että se FSH olisi koholla, vaan näyttävät kaikin puolin ihan normaaleilta. Kai mä sitten vaan jotenkin olen niin omituinen..?
Mulla siis on huomenna ultra ja punktio sitten joko pe tai ma. Mulla ei ole tietoa, tehdäänkö siirto meidän klinikalla 2 vai 3 päivän päästä, en ole älynnyt sitä edes kysyä. Ehkä se käytäntö tosiaan vähän vaihtelee.
Nyt on rynnättävä hammaslääkäriin ja sitten töihin, mukavaa uutta viikkoa ja paljon tsemppiä kaikille!
Brooke
No niin, punktio ohi. Saaliina 10 munasolua. Huomenna sitten soitellaan iltapäivällä moniko on hedelmöittynyt ja ke tarkoitus mennä siirtoon.
Ei voi kyllä sanoa, että toimenpide olisi ollut kivuton... :(
Mutta oikein tyytyväinen " saaliiseen" . Tänään sitten aloitettu myös Progesteron-puikot ja Progynova jatkuu 8mg/vrk.
Huomenna siis lisää informaatiota. Kyllä jännittää kuinka käy...
Kertoilkaahan kuulumisianne!
..ne menkat vihdoin on alkaneet - alkoivat tossa jo viikonloppuna. Tänään sitten soittelin klinikalle ja keskiviikkona alkaa pistokset, hui kun pelottaa. Pitää varmaan katsoa se ' opetusvideo' vielä moneen kertaan ennen keskiviikkoa =).
Ensi viikon tiistaina ja perjantaina sitten ultrat ja punktio/siirto sitten viikolla 21 niinkuin arvelinkin.
Oletteko muut huomanneet jotain oireita siitä jarrupiikistä ? Mulla ei muuta, mutta nyt viimeaikoina on väsyttänyt kovin, ei oikein jaksaisi touhuta - löhöäisi sohvalla vaan mieluummin. En sitten tiedä johtuuko hormoneista vai onko vaan yleistä laiskuutta ;o).
Kiitos kaikille jotka tsemppasivat punktioon! Nyt se on sitten ohi ja ihan ok meni. Kyllä se aikas kipeää teki ja täytyy sanoa, että en kyllä mennyt yhtään pökkiin lääkkeistä! Ei kyllä tuntunut missään, vaikka olis saanut vähän vaikuttaa. Onneksi ei kestänyt ronkkiminen kuin ehkä 10 minuuttia ja sitten pääsi lepäileen. Kovin oli alussa vatsa kipeä, mutta antoivat hyvin kipulääkettä, paratabsia. Sitten olo kohentuikin nopeasti ja kun sai vielä syötävää niin avot. Kotimatka junalla sujui myös yllättävän hyvin ja olo nyt nyt aika väsy ja mitään äkkinäisiä liikkeitä ei pysty tekeen. Juoda olen yrittänyt kovasti, mutta varmaan pitäisi vielä enemmän, vaikka tuskin mulla on hyperin riskiä.
Saldo oli 8 munasolua eli paremmin kuin mitä ultrat antoivat ymmärtää! Niissä näkyi vain 5-6 + muutama pieni, joiden ei pitänyt ehtiä. Folliikkeleita punktioitiin kyllä yllättävänkin paljon eli 16, mutta tosiaan 8 oli sitten munasoluja. Täytyy olla tuohon ihan tyytyväinen. Pelkään kyllä edelleen, että pitkä viljely + alkiodiagnostiikka karsivat saalista. Olisi kyllä niin kamalaa, jos ei päästä siirtoon! Mitään väliaikatietoja eivät kuulemma ilmoittele, vaan torstaina iltapäivällä ilmoitetaan onko perjantaina asiaa siirtoon. Toki, jos torstaille ei ole alkioita testattavaksi, niin sitten soittavat aiemmin, että homma loppuu siihen. Nyt vain täytyy toivoa, että ennen torstaita ei soittoa kuuluisi!
Jaa niin ja hieno yllätys oli se, että miehen sperma olikin ihan normaalia siittiöiden määrän ja liikkuvuuden suhteen! Tammikuussa, kun tehtiin tutkimus, niin määrä oli kohtalainen ja normaalimuotoisia ja liikkuvia oli vain 4 %. Eli ainakin sitten oli hyviä siittiöitä hedelmöitykseen. nyt on sitten homma enempi kiinni mun muniksista¿
Pikkukakkonen: hienoa, että sinullakin on lisää kasvamassa munarakkuloita. Ja vielä ehtii lisää tulemaan! Ihmeesti niitä minullakin sitten tuli hiukan lisää vielä punktiossa.
Seri: Tänään punktiossa ainakin kolmelle muulle määrättiin siirtopäivä 2. päivänä ja yhdelle ilmeisesti 3. päivänä. Meille se tehdään (jos tehdään) 4. päivänä alkiodiagnostiikan vuoksi.
Katia79: Kiva, että sullakin on punktio onnellisesti ohi. Eipä tuo tosiaan kivutonta ollut minustakaan¿ saitte ihan mukavan saaliin.
Nimim: SolinaPolina
Hoito: 1. IVF
Lääkitys: Primolut 25.3 + Puregon + Orgalutran + Pregnyl 25.4.
Punktio+Munissaldo: 27.4. 41 munasolua, 28 hedelmöittyi, 17 pakkaseen
Siirtopvä+montako: 30.4. 1kpl
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Eppuliinis
Hoito: ICSI
Lääkitys: Gonal-F 22.4.
Punktio+Munissaldo: 2.5. 10 munasolua, 3 hedelmöittyi
Siirtopvä+montako: 4.5. 1 kpl
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Nallukka76
Hoito: IVF
Lääkitys: Suprecur 19.4.
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 19?
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Katia79
Hoito: 1. IVF, pitkä kaava
Lääkitys: procren 9.4. + puregon 25.4. + Pregnyl 5.5. + Progesteron + Progynova
Punktio+Munissaldo: 7.5. 10 munasolua
Siirtopvä+montako: vko 19
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Wonderoo
Hoito: 1.ICSI, pitkä kaava
Lääkitys: Synarela 12.4. + Gonal-F 28.4. + Pregnyl 5.5. +lugesteron 10.5.
Punktio+Munissaldo: 7.5. 8 munasolua
Siirtopvä+montako: 11.5. (?)
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Pikkukakkonen
Lääkitys: Procren depot 3.4. + Menopur 25.4. + Pregnyl
Punktio+Munissaldo: 9.5.
Siirtopvä+montako: vko 19
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Brooke73
Hoito: 1. ICSI, lyhyt kaava
Lääkitys: Synarela + Gonal-F 30.4.
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 20
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Seri
Hoito: IVF, pitkä kaava
Lääkitys: Synarela 12.4. + Menopur 1.5.
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 20?
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: giselle-70
Hoito: 1. ICSI
Lääkitys: procren 20.4. + puregon + pregnyl + lugesterol
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 21
Testipäivä:
Tulos:
ja nyt varmistui että punktio on perjantaina eli 11.5. Follikkeleita löytyi edelleen 8 kpl, mutta 5 vain on sen kokoisia että ehtivät varmasti mukaan, kolmen pienimmän kohtalo on vielä epävarma. Siirto on sitten maanantaina, jos siirettävää on.
Ensiksikin [b]Wonderoo[/b], hienoa, että saldo oli parempi kuin mitä odotitte! Meillä oli oikeastaan sama tilanne kun 10-11 follista oli ollut puhetta ja sitten 10 sieltä saatiin. Jännitystä siis vielä torstaihin asti(ko se oli?) Siirto teillä siis pe. Kiva uutinen tuo, että sperma olikin odotettua parempaa!!!
[b]Pikkukakkoselle[/b] hurjasti tsemppiä huomiseen punktioon! Toivotaan oikein hyvää " munissaalista" bd
Piinistelyyn voimia [b]SolinaPolinalle[/b] ja [b]eppuliinikselle[/b]!! Toivottavasti pääsen huomenna hyppäämään myöskin piinistelijöiden joukkoon...
[b]Brooke73[/b], [b]Seri[/b] ja [b]giselle-70[/b], teille tsemppiä vielä munisten kasvatteluun!!
Missäs [b]Nallukka76[/b]? Vai olenko missannut jotakin...?
ON: Tänään sitten saatiin kuulla, että 10 munasolusta 5 oli hedelmöittynyt normaalisti. Siihen täytynee olla tyytyväinen. Kyllä olenkin. Pelkäsin ihan älyttömästi, että tulos olisi 0.
Nyt sitten jännitetään huomiseen asti miten lähtevät jakautumaan. Kunpa vaan mahdollisimman moni jatkaisi eloaan... Huomiselle onkin varattu jo siirtoaika aamuksi, joten siellä sitten selviää mikä tilanne on ja onko siirrettävää. Jaiks!
Huomenna siis palailen kertomaan mahdollisia siirtokuulumisia.
No niin, olin sitten ultrassa aamulla ja..... Saldona.... vaivainen YKSI ainoa follikkeli vasemmalla puolella ja oikealla ei mitään. Ei siis yhtään mitään!!! Kyllä vedettiin matto jalkojen alta ja oikein kunnolla. Tuomio oli, ettei IVF:ää tehdä. Yhden takia ei kuulemma kannata jatkaa. HUOHH..... Ei tullut siellä itkua - kotona kylläkin. Olen todella pettynyt ja surullinen..... Olin niin tyhmän luottavainen, että jospa tämä hoito toisi meille viimeinkin sen kaivatun plussan. Mutta EI!!! Kaikki hiton piikitykset ja sumuttelut oli turhaa, rahasta puhumattakaan. Tämä oli siis elämäni ensimmäinen IVF-yritys ja myös viimeinen. Se, mitä nyt vielä tehdään, niin on huomenna tehtävä inseminaatio. Pregnylin pistin tänään ultran jälkeen. En kylläkään usko enää ihmeisiin, eli tuon inssin tekeminen on niin ja näin, mutta tehdään sekin nyt viimeisenä yrityksenä :o(. Mutta ELÄMÄ ON!!!
Sniiiifff.... Kiitos teille kaikki ihanat " kasvottomat" nettipiinasiskot, että olen saanut olla teidän kanssanne jakamassa kuulumisia tämän lyhyen hetken ja kiitos tuestanne ja tsempityksistänne. Toivon teille kaikille oikein onnekasta IVF-hoitoa ja mahdollisimman monelle se oma rakas nyytti viimein kotiin. Tulen kurkkimaan joskus teidän edistymisiänne. Olen varmasti hengessä mukana. Kaikkea hyvää ja ihanaa kesän odotusta ja niitä positiivisia plussatuulia teille kaikille :o) . Kiitos vielä!
T. surullinen Seri *poistuu siipi maassa takavasemmalle*
Jotensakin kai jännittää huominen punktio, kun täällä pitää vielä palstailla tähän aikaan... Kiitos vaan peukuista Katia - ja onnea sinulle matkaan huomiseen siirtoon! Toivottavasti siellä on edelleen viisi hienoa yksilöä mammaa odottamassa ;)
Seri: En olisi ehkä tullut " ääneen" turisemaan, jollen olisi sattunut näkemään sinun viestiäsi. Olen tosi pahoillani, jos nyt näin meni mönkään! Iso rutistus ja halaus. En tiedä pitäiskö tällaista edes kysyä, mutta oliko tuo ultran tulos nyt ihan varma, eikö olis voinut odottaa vielä toiseen ultraan? Mullakin oli eka ultrassa vain yhdet molemmilla puolilla, mutta sitten toisessa näkyikin toisella puolella neljä lisää. Mulla kyllä on munasarjat aina ultratessa vähän hukassa, eli se ehkä hankaloittaa näkemistä. Eli jos sulla on heti näkynyt hyvin, niin elä nyt tän mun viestin takia ainakaan mitenkään panikoi - ethän!!
Nyt vaan häntä pystyyn; uskotaan ja toivotaan, että näin on tarkoitettu sen vuoksi, että säästyt " liialta vaivalta" koska se inssi tuo sen plussan!!!
Piinistelypinnaa piinailijoille ja tsemppiä kaikille vaiheisiinne, tulkaahan kertomaan tuntemuksia ja kuulumisia!
Ensiksikin: [b]Serille[/b] pahoitteluni IVF:n epäonnistumisesta. Mutta paljon tsemppiä ja onnistumista inssiin!!
Tänään oli sitten varattu aamuksi se siirtoaika. Saatiin kuulla, että eilisestä 5 hedelmöittyneestä 1 ei ollut lähtenyt jakautumaan normaalisti. 4 muuta sitten onneksemme olivat. Niistä 3 oli 4-soluisia, 1.lk, 1 oli 5-soluinen, 2.lk. Kaksi 4-soluista kyytiläistä siirrettiin ja 1 tai 2 jäävät odottamaan pakkaseen.
Nyt sitten pääsin minäkin piinailemaan seuraavat 2 vkoa. Testipäivä on 23.5.
BROOKE73: Mullekin sanottiin toisessa eli viimeisessä ultrassa, että maksimi 5 munasolua saadaan riittävän kypsiksi, mutta 8 silti löytyi! Eli saattaapi sullakin silti ottaa ne pienemmät vielä loppukirin!
KATIA79: Oi miten hyviä kuulumisia! Hyvin sitten teillä meni ja nyt vaan paljon onnea piinistelyyn! :-) Jännä muuten, että sulla on testipäivä vasta 23.5. Mulle sanottiin punktiossa, että jos siirtoon asti päästään, niin testipäivä on 21.5.! Eli siis vain 10 päivää siirrosta. Punktiohan meillä oli kuitenkin samana päivänä.
PIKKUKAKKONEN: Miten meni punktio? Toivottavasti hyvin ja saldo olisi vielä vähän kasvanut. Minullakin niitä sitten ihmeesti tuli vähän lisää. Kerrohan kuulumisia, kun jaksat.
SERI: Voi kurjuuden kurjuus. :-( Olen tosi pahoillani puolestanne. Toivotaan, että inssi toisi tuloksen. Voimia sinulle joka tapauksessa ja kaikkea hyvää.
OMA napa: Pelkään täällä puhelinsoittoa Husista¿ eli ennen huomista ei saisi soittoa tulla! Jos tulee, tarkoittaa se sitä, että kaikki munikset on menetetty. Torstaina iltapäivästä sitten tulee soitto joka tapauksessa alkiodiagnostiikan tuloksista ja mahdollisesta siirrosta, jos diagnostiikkaan ja edelleen siirtoon asti päästään. Joka kerta, kun puhelin soi, katson paniikissa numeroa! Huh. Tähän mennessä sitä ei ole tullut, joten voidaan olettaa, että ainakin osa muniksista hedelmöittyi. Tänään jos ei tule soittoa, niin ovat sitten lähteneet jakautumaan.
Mutta kello on vasta vähän, joten *puhelinta tuijottaen*
Wonderoo
Täällä töissä on niin kiirusta ettei ehdi kirjoitteleen. Teidän kuulumisia oli kiva lukea!!!!!!!!
Minulla täällä piikit on käynnissä. Ultrassa kävin eilen, ja siellä 6/12 munarakkula näkyi. Ne olivat n. 10-12 mm luokkaa, eli aikataulussa ollaan. näillä näkymin sit maanantaina mennään punktioon.
Minullahan aiemmin ollut tulossa suurin piirtein samat määrät, mutta loppujen lopuksi ne punktioon mennessä johonkin häviää????
Lääkärit epäilleet, että oma hormoni toiminta pääsee jarruista huolimatta väliin, tai sit on ollut vääränlainen lääke käytös. Nyt uutta lääkettä ekaa kertaa kokeillaan. Aiemmin oon käyttänyt Menogonia ja menopuria ja nyt sit.... apua nimi ei tule mieleen. ei kuitenkiaan Gonal F vaan olikohan Puregon????
Viimeksi saatiin 3 munasolua, joista 1 hedelmöittyi. toivon niin kovasti että jotain saataisiin pakkaseenkin, niin ei aina tarvitsisi aloittaa koko projektia alusta.... Toivon tietty hurjasti, että saataisiin onnistumisiakin näin 3 vuoden jlk.....
Perjantaina sit taas ultraan, jossa päätetään punktion ajankohta.
Voimia ja jaksamista ystävät ja tsemppiä meille kaikille.
Kirjoittelemisiin!
Seri ja Pikkukakkonen: Kiitokset tsemppauksista =) kyllä se tästä pikku hiljaa... Ja Seri, vielä ei saa lannistua vaikka uskon, että nyt masentaa ja kunnolla!! Mutta mahdollisuuksia kuitenkin vielä on!!!! Onnen halauksia=)
Katia79, sullahan oli hienot saaliit, oikein huippuyksilöitä=) Kiinnittymisonnea sinullekin!
Wonderoollakin on ainakin vielä hyviä uutisia ja niitähän toivotaan loppuun asti. Ja onnittelut hyvästä spermasta ;)
Itse olen vähän tämän hoidon unohtanut (tosin taisin samaa kirjotella viime hoidossa vielä tähän samaan aikaan ja mitä todennäköisemmin tämä vaihe on ohimenevää ja huomenna ehkä jo täysin innoissani..)! En yhtään osaa ajatella että tällä kertaa onnistaisi... mietin vaan seuraavaa hoitokertaa! Hiukan kuin olisin jo tuntevinani pahoinvointia, samanlaista oli viimeksi. Ilmeisesti luget aiheuttanee tämän.. Mutta tosiaan täällä ei mitään erityisiä uutisia vielä ole kun on taas sellainen hetki ettei tapahdu mitään, eli odottelua vaan...
-eppu pp5-
Voi että täällä on monella ihan hirmuisen jännät paikat! Minunkin puolestani isot peukutukset kaikille!!
SERIlle suuret pahoittelut, todella ikävää tuollainen. Saitko mitään selitystä, miksi rakkuloita ei kasvanut enempää? Toivotaan kuitenkin, että inssi toisi sen plussan! Mulle tuli myös mieleen että olisiko follikkeleita voinut sittenkin olla enemmän. Mulla ainakin on toisessa munasarjassa ne follikkelit niin lähekkäin ja limittäin toistensa takia että ensi katsomalla näkyy vain 1 ja toiset löytyvät vasta " kaivelemalla" .
Itse pistin juuri äsken Pregnylin. Huomenna onkin sitten minulla lääkevapaa päivä ja mies saa pikaisen 1 päivän antibioottikuurin jonka on tarkoitus tappaa siittiöissä mahdollisesti olevat bakteerit. Ensimmäisessä simppanäytteessä nimittäin oli bakteereja, toisessa ei enää lääkekuurin jälkeen ollut. Mutta silti varmuuden vuoksi näin.
Minuakin jännittää edelleen kamalasti, että niissä mun follikkeleissa ei sitten kuitenkaan ole mitään sisällä. Olisi niin ihanaa, jos jotain saataisiin pakkaseenkin, mutta ei kai siitä hirveästi toivoa ole. Tosin tämä lyhyen kaavan hoito meni niin nopeasti, että ei tunnu kamalalta ajatukselta että tämä täytyisi tehdä alusta uudestaan. Hintahan siinä se kaikkein kamalin asia on, kun yksityisellä ollaan hoidossa.
Tsemppiä kaikille ++++++++!!
Brooke
Pitkää pinnaa kaikille piinailijoille, teitä onkin jo tosi kiva joukko. Hienoa, että Katiakin pääsit siihen porukkaan liittymään;)
Wonderoo, voi kun teillä on jännät ajat. Mä olisin varmaan ihan hermoraunio aina puhelimen pirahtaessa. Hirmusti tsemppiä nyt matkaan ja peukutuksia, että siellä olisi loistoyksilö teitä odotelemassa!
Nallukka, toivottavasti nyt ei teille tuota ihmeellistä katoa käy! Jospa se tosiaan ois ollut lääkkeistä johtuvaa. Peukut!
Meillä siis tänään punktio oli ja meni ja menikin ihan mukavati. 11 munasolua onnistuivat jostain ihmeestä kaivamaan, en sitten tiedä olivatko kaikki kelpoja. Mutta tosiaan jostain niitä ilmaantui lisää, onneksi.
Kiveskudoksen sulatus ei onnistunut ihan yhtä hyvällä tuloksella, jotain häikkää muodoissa tai jossain oli tullut pakastuksessa. Eli ne oli hylkytavaraa (tai hätävaratavaraa). Saatiin sitten jännätä vielä, että löytyykö kivesbiopsiassa enää mitään, mutta onneksi uudella näytteellä saatiin hyvät saaliit. Homma siirtyi sitten labran setän käsiin ja sitten luontoäiti hoitelee loput. Huomenna kuullaan kuinka. Eli hedelmöittymisestä saadaan soitella huomenissa ja ylihuomenna sitten siirto, jos niin hyvin käy.
Puheltiin siinä miehen toimenpiteen aikana, miten olis kiva, jos näistä pakastus- ja sulatushommista ja mikroinjektioista ym ois joku pieni videopätkä eli että sais tarkkailla tuota labran hommaa. No, me oltiin iltapäivän viimeiset asiakkaat paikalla, kun kesti tuo sulatushommeli niin kauan, niin pääsimme sitten labraan kurkistamaan, miten biologi poimi miehen näytteestä yhden siittiön ja siirsi sen toiselle maljalle odottelemaan, nappasi vielä hännän veks. Olipa aika hassun näköistä. Ties vaikka meidän " siirin alku" siinä uiskenteli =)
Näin positiivisin miettein siis tällä erää, toivottavasti hyvä tuuri ja mieli jatkuu.
Nyt on pakko painua lepäämään, sen vuoksi näin lähes omanapaisena ja viestiä kopioiden...
taidan täällä nyt harrastaa...
Labrasoitto on nyt tehty ja samalla lailla näyttää menevän kuin kaikki 3 aiempaa icsiä... Eli kato on taas käynyt, yhdestätoista 6 oli hedelmöittynyt. Saas nähdä, miten huomenna käy. Aiemmin on siirtopäivänä ollut kaksi pakastukseen kelpaamatonta, jotka sitten on siirretty. Jos nytkin menee niin, niin siinäpä mietittävää, että kumman alkion heittää roskiin, kahta kun ei nyt haluta missään tapauksessa siirtää. Kai.
Mä kun niin toivoin, että ois saatu pakkaseen alkioita, niin ois varaa ehkä yrittää vielä, jos tämä menee mönkään. Noh, toivottavasti nyt päästään edes siirtoon. Huoh.
Olen talven ja kevään aikana lueskellut vertaistarinoita ja kiitos niistä! Ne ovat antaneet uskoa ja toivoa. Nyt halusin tulla kertomaan mukavia uutisia. Olkoon tämä kannustuksena matkan varrella pettyneillekin.
Tosin vasta siirrosta tulen, mutta sekin on jo ilmoituksen arvoinen asia! :))
Takana on kaksi IVF-yritystä, joista ei päästy edes siirtoon asti. Mitään kummempia vikoja miehestä ja minusta ei ole löytynyt, paitsi että olen jo 39 ja ekaa vauvelia tekemässä. Keskussairaala heitti meidät ulos, kun ei saatu riittävää vastetta Puregonilla, ei lyhyellä eikä pitkällä kaavalla. Tuloksena oli 2 ja 1 kypsää munasolua, jotka eivät kuitenkaan IVF:llä hedelmöittyneet.
Siirryimme yksityiselle ja vaihdettiin Menopur lyhyelle kaavalle. Follikkeleita tuli heti tuplasti enemmän kuin ennen (=siis jopa 4 yhteen munasarjaan............), saaliiksi riemulliset kolme kypsää munasolua, joista kaksi hedelmöittyi ICSI_llä. Eilen siirtoon selvisi yksi hieno yksilö, jota telkkarista yhdessä ihailtiin.
Testipäivä on vasta pe 26.5., mutta tähän vaiheeseen kun on päästy, niin voi jo liputtaa. JEEE! Siis tämä on meille sittenkin mahdollista! Tosin tuntuu, etten uskalla mennä vessaan ilman että pinnistelen alavatsalla kohtua kasaan......... ;) Polvet menee jo toista kertaa toistensa ympäri! En uskalla imuroida, tehdä puutarhahommia, en nostaa mitään suurempaa, ettei vaan.......
Toivon sitkeyttä ja rohkeutta jatkamiseen niille, kenen tie on meinannut nousta pystyyn. Jatkamme uskomista omaan tavoitteeseen ja mieheni kannustaa aina tähtäämään seuraavaan kertaan. No, toivottavasti ei enää tarvitsisi vähään aikaan.
Hienoa on ollut myös seurata, kuinka teillä menee projektit eteenpäin. Tiedän pettymyksen tunteet enkä voinut kuvitellakaan, miten hienolta tuntuu päästä edes tähän vaiheeseen. Pidetään peukkuja kovasti, että meillä menee hienosti!
Ja nyt se, mitä en uskonut kirjoittavani:
Maiti + Nökkönen pp 1
[b]Wonderoo[/b] jokos olette saaneet odotetun puhelinsoiton?? Hui, jännittää...
[b]pikkukakkoselle[/b] oikein kovasti toivotaan, että tulisi enemmän kuin kaksi siirtokelpoista, että saisitte tällä kertaa pakkaseenkin jotakin!! bdbdbdbd
Tervetuloa [b]Maiti[/b]!! Mennään sun kanssa ihan samoissa... Mulla kans eilen siirto. Mä kans pelkään kuitenkin jotenkin, että saatan tehdä jotakin mikä saa alkiot tulemaan ulos... Ymmärrän kyllä oikein hyvin, etten voi itse oikein mitään tehdä. Mutta niin se vaan oma mieli tekee kaikennäköistä... Varsinkin kun eilen sattui hetken aikaa oikein kovasti alavatsaan hieman menkkakivun tapaista....mietin jo että nytkö ne tuli ulos :( ja tänään aamulla meinasi alkaa nippailut, mutta ei sitten onneksi yltyneetkään.
Näin pikainen visiitti vaan.... Kaikille hirmuisesti ((voimahaleja)) vaiheisiin!!
Katia pp1
Tervetuloa piinailemaan MAITI!
NALLUKKA76: Kiva kuulla, että sinulla etenee hoito mukavasti.
BROOKE73: Sinulla onkin sitten vuorossa punktio perjantaina, toivottavasti menee hyvin ja saatte kivan määrän muniksia.
PIKKUKAKKONEN: Sulla kävi sitten yhtä kova kato muniksissa kuin mullakin. onneksi lähtötilanne oli kuitenkin melko hyvä. Teillä on kyllä vielä hyvät mahkut saada jotain pakkaseenkin. Toivotaan niin!
Omaa napaa: Soitto siten tuli tänään, kuten pitikin, jos diagnostiikkaan asti päästään. uutiset ei kyllä hirveän hyviä ollut, mutta toiveita on vielä siirtoonkin päästä. Muniksia saatiin siis punktiossa 8, niistä vain 4 oli hedelmöittynyt. Jakautumaan lähti 3 ja niistä tehtiin tänään iltapäivästä alkiodiagnostiikka.
Huomenna menen joka tapauksessa husiin klo 16:30. Tulokset pitäisi tulla neljältä ja siirto tehdään sitten kun saavun, jos siis testit onnistuu ja löytyy terveitä alkioita. Niin ja että mahdollinen terve alkio jatkaa jakautumista testin jälkeen. On myös mahdollista, että osasta ei diagnoosia edes saada ja niitä alkioita emme voi sitten käyttää.
Piina siis jatkuu huomiseen iltapäivään asti. Hyvää tässä nyt kuitenkin oli se, että päästiin edes testaukseen asti ja päästään todella kokeilemaan testiä käytännössä. Tämä testi on ensimäistä kertaa käytössä ja se on pystytetty kevään aikana meitä varten. Eli ainakin tässä on saatu edes kokemuksia niin hoidon tehoamisesta kuin testin toimivuudesta.
Nyt vain toivon, että meille annettaisiin vielä toinen ja tarvittaessa kolmaskin mahdollisuus yrittää¿ eli aika negatiiviset on odotukset huomisen reissun suhteen. Voi tulla kurja junamatka kotiin.
OIREISTA KYSYMYS: Mistähän voi johtua, kun tämän illan on ollut menkkakipumaista särkyä vatsassa ja selässä? Luget aloitin aamulla, voiko ne aiheuttaa tällaista? Vai voiko tämä olla jotain punktion jälkeistä juttua? Toivon kyllä hyvin, mutta en ole enää eilen ja tänään juonut paljonkaan. Onkohan se ollut virhe?
Nimim: SolinaPolina
Hoito: 1. IVF
Lääkitys: Primolut 25.3 + Puregon + Orgalutran + Pregnyl 25.4.
Punktio+Munissaldo: 27.4. 41 munasolua, 28 hedelmöittyi, 17 pakkaseen
Siirtopvä+montako: 30.4. 1 kpl
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Eppuliinis
Lääkitys: Gonal-F 22.4.
Punktio+Munissaldo: 2.5. 10 munasolua, 3 hedelmöittyi
Siirtopvä+montako: 4.5. 1 kpl
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Katia79
Hoito: 1. IVF, pitkä kaava
Lääkitys: procren 9.4. + puregon 25.4. + Pregnyl 5.5. + Progesteron + Progynova
Punktio+Munissaldo: 7.5. 10 munasolua, 5 hedelmöittyi, 2 pakkaseen
Siirtopvä+montako: 9.5. 2 kpl
Testipäivä: 23.5.
Tulos:
Nimim: Maiti
Hoito: ICSI, lyhyt kaava
Lääkitys: Menopur
Punktio+Munissaldo: 3 hedelmöittyi
Siirtopvä+montako: 9.5. 1 kpl
Testipäivä: 26.5.
Tulos:
Nimim: Wonderoo
Hoito: 1.ICSI, pitkä kaava
Lääkitys: Synarela 12.4. + Gonal-F 28.4. + Pregnyl 5.5. +lugesteron 10.5.
Punktio+Munissaldo: 7.5. 8 munasolua, 4 hedelmöittyi, 3 diagnosoitiin
Siirtopvä+montako: 11.5. (?)
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Pikkukakkonen
Lääkitys: Procren depot 3.4. + Menopur 25.4. + Pregnyl
Punktio+Munissaldo: 9.5. 11 munasolua, 6 hedelmöittyi
Siirtopvä+montako: 11.5.
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Brooke73
Hoito: 1. ICSI, lyhyt kaava
Lääkitys: Synarela + Gonal-F 30.4. + Pregnyl 9.5.
Punktio+Munissaldo: 11.5.
Siirtopvä+montako: 14.5.
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Nallukka76
Hoito: IVF
Lääkitys: Suprecur 19.4.
Punktio+Munissaldo: 14.5.
Siirtopvä+montako: vko 20
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: giselle-70
Hoito: 1. ICSI
Lääkitys: procren 20.4. + puregon + pregnyl + lugesterol
Punktio+Munissaldo:
Siirtopvä+montako: vko 21
Testipäivä:
Tulos:
Nimim: Seri
Hoito: IVF, pitkä kaava
Lääkitys: Synarela 12.4. + Menopur 1.5.
---> inseminaatio
Eppuliinis: Voi himpura, tiedän ton tunteen, kun meillä on aina käynyt noin, ettei ole mitään pakkaseen saatu. Mutta onneksi oli kuitenkin siirretävää. Uskotaan ja toivotaan nyt ihan täysillä, että kyydissä on sitkeä sissi, joka pitää kiinni äidistään tämän loppuvuoden! Peukuttelen tosissaan! Tsemppiä nyt kovasti ja häntä pystyyn!!!
Toivottavasti tuo kipuilu on jo ohi. Varmasti säikäytti. Jos vielä jatkuu, niin soita ihmeessä huomenna klinikallesi. Ehkäpä se tosiaan silti on hyperiä. Ja mä muistelen joskus kuulleeni, että lievä hyperi edesauttaisi kiinnittymistä, joten toivotaan niin =)
Koitahan nyt levätä ja juoda paljon.
Wonderoolle tsempit huomiseen punktioon. Et taida kyllä enää täällä lueskella, kun noin aikainen ylösnousukin on.
Meidän navassakin on tapahtunut. Perjantaina kävin pelonsekaisin tuntein kakkos-ultrassa (kun siellä ekassa oli vain ne yhdet follikkelit molemmin puolin) ja ilokseni sieltä löytyikin tutkailun jälkeen jostain piilosta toiselta puolelta neljä lisää ja toiselta ehkä yksi. Eli näyttäisi nyt sitten tulevan sentään 5-6 munista, jos ne pienemmät nyt ehtii mukaan. Punktio on keskiviikkona ja toivottavasti sitten siirto perjantaina. Jännättävää tosin riittää, kun miehen pakastekiveskudos ei välttämättä enää ole kelpoa tavaraa, ja sitten jännätään löytyykö kiveksistä enää eloa... Mutta askel kerrallaan ja pää pitää koittaa pitää kylmänä. Siinäpä onkin urakkaa kerrakseen =)
Jeps, öitä vain!