Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisen miehen pelaaminen tökkii mua...

Vierailija
20.04.2025 |

Oonko ainut?Jotenkin oon ajatellut ettei enää nelissäkymmenissä jaksaisi kiinnostaa pelaaminen, mutta pettymyksekseni olen saanut huomata olleeni väärässä. Tapailemani mies pelaa mm. Cyberpunkkia, GTA:ta ja kaikenlaisia ihme roolipelejä joissa velhoja ja keijukaisia...jotenkin itselleni tämä on tosi luotansätyötävää.

Kommentit (342)

Vierailija
121/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla on usein niin ehdottomia asenteita miesten harrastuksia kohtaan? Autot, kalastus, kuntoilu, pelaaminen, musiikki tai mikä tahansa niin kaikista naiset valittavat. En muista koskaan kuulleeni miehen valittavan naisen harrastuksista, mutta toisin päin lukuisia kertoja. Mikä ihme niissä hiertää naisia niin paljon?

Nuo muut on ihan ok, enkä ole oikeastaan koskaan kuullut kenenkään naisen oikeasti valittaneen niistä.  

Mutta peliaddiktio kertoo vain miehen köyhästä sielunelämästä.  

Kaikki addiktiot ovat haitallisia. Ei ainoastaan miehen peliaddiktio, mikäli sellainen on diagnosoitu.

Samoin miesviha-addiktio. Se on hyvin haitallista ja invalidisoi ajan myötä.

Kyllähän miehiä saa vihata!!! Ja jos oikein tarkkoja ollaan niin miehiä kuuluu vihata eihän miehiä muuten saa toimimaan naisten ehdoilla naisia varten

Vierailija
122/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse päätin etten uutta naista ota jos ero joskus tulee. Liitto on sinänsä onnellinen mutta jouduin luopumaan jo kauan sitten pelaamisesta, autoharrastuksesta ja kilpaurheilusta kun veivät liikaa aikaa. Nyt lapset on aikuisia ja voi taas harrastaa vähän paremmin, mutta aina on pallo jalassa kun ei voi mennä ja tulla kuten haluaa. 

t. M51

Aika monta harrastusta tuolla sun listalla. Ehkä ei olisi sitten perhettä kannattanut perustaa ollenkaan, jos harrastukset kiinnostaa sitä perhettä enemmän.

Tyypillistä miesten paskaa, että vaimon pitäisi yksin huolehtia se koti ja lapset, kun mies harrastelee tyytyväisenä.

Niin. Harrastukset vaihtuivat naisen toivomiin remontteihin ja projekteihin. Monetkohan kesälomat olen käyttänyt rakentamiseen tai remontteihin? Lähestulkoon kaikki. Reissattu on perheen kanssa enemmän kuin moni koko elinaikanaan. Siivoan, pyykkään ja tiskaan yhtä paljon kuin vaimokin. Lapsista vaimo huolehti enemmän, sen myönnän. Vaimo on tyytyväinen, itse kipuilen. Liekö tasapainoa on olemassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse päätin etten uutta naista ota jos ero joskus tulee. Liitto on sinänsä onnellinen mutta jouduin luopumaan jo kauan sitten pelaamisesta, autoharrastuksesta ja kilpaurheilusta kun veivät liikaa aikaa. Nyt lapset on aikuisia ja voi taas harrastaa vähän paremmin, mutta aina on pallo jalassa kun ei voi mennä ja tulla kuten haluaa. 

t. M51

Mennä ja tulla kuten haluaa? Niin onhan se kumma ettei parisuhteessa oleva voi elää kuin vapaa sinkku, pelkästään itselleen. On se niin väärin että puoliso olettaa/vaati? parisuhteen toisen osapuolen huomioivan myös hänet ja sen parisuhteen suunnitelmissaan. Miesrukka, pallo jalassa ja akkaperkele kiusaa. Naurettava pelle sinä olet etkä mikään mies.

Vierailija
124/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokonaan ulkona pelimaailmasta. Varmaan sentakia ihmettelen, miten nuo pelit ovat valloittaneet koko maailman. Tuntuu, että älykkäimmät ihmiset maailmassa keskittyvät pelien kehittämiseen ja sillä varmaan nettoaa parhaiten. Maailman asioita taas hoitavat dementoituneet vanhukset, joilla narsistisia ym. negatiivisia piirteitä. Onko tuo pelimaailmaan siirtyminen osa virtuaalitodellisuuteen siirtymist? Sinänsä ei ihmeellistä, onhan tämä maailmanmeno mennyt aika hurjaksi.

Vierailija
125/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. M51

Aika monta harrastusta tuolla sun listalla. Ehkä ei olisi sitten perhettä kannattanut perustaa ollenkaan, jos harrastukset kiinnostaa sitä perhettä enemmän.

Tyypillistä miesten paskaa, että vaimon pitäisi yksin huolehtia se koti ja lapset, kun mies harrastelee tyytyväisenä.

Niin. Harrastukset vaihtuivat naisen toivomiin remontteihin ja projekteihin. Monetkohan kesälomat olen käyttänyt rakentamiseen tai remontteihin? Lähestulkoon kaikki. Reissattu on perheen kanssa enemmän kuin moni koko elinaikanaan. Siivoan, pyykkään ja tiskaan yhtä paljon kuin vaimokin. Lapsista vaimo huolehti enemmän, sen myönnän. Vaimo on tyytyväinen, itse kipuilen. Liekö tasapainoa on olemassakaan.

Ihan kauheaa kun oot joutunut osaltasi huolehtimaan omasta jälkikasvustasi ja herttinen, joutunut omaa yhteisetä kotia remppaamaan. Järkyttävää hyväksikäyttöä. Kyllä sulla perheellisenä on nuoruus valunut hukkaan. Nyt perustamaan vertaistukiryhmää ja etsimään terapia-apua. Jaxuhalit.

Vierailija
126/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nauratti kun paikallisella facen roskalavalla joku tarjoaa vähän väliä ps5-konsolia ilmaiseksi. Jono on toki aina pitkä ja yksityisviestejä menee varmaan vielä triplasti enemmän. Ihan varmasti joku, joka on keksinyt näin uhitella pelaavalle perheenjäsenelleen.

Vierailija
127/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. M51

Niin. Harrastukset vaihtuivat naisen toivomiin remontteihin ja projekteihin. Monetkohan kesälomat olen käyttänyt rakentamiseen tai remontteihin? Lähestulkoon kaikki. Reissattu on perheen kanssa enemmän kuin moni koko elinaikanaan. Siivoan, pyykkään ja tiskaan yhtä paljon kuin vaimokin. Lapsista vaimo huolehti enemmän, sen myönnän. Vaimo on tyytyväinen, itse kipuilen. Liekö tasapainoa on olemassakaan.

En usko, että on tasapainoa olemassakaan. Voi toki käydä älytön tuuri, että kaikki kiinnostuksen kohteet ja ajan käytön hallinta menevät 99% yksiin, mutta käytännössä se on mahdotonta. Jotkut ehkä nauttivat kompromissien täyteisestä elämästään ja luopumisesta, ja löytävät jonkinlaisen tasapainon.

Vierailija
128/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin heti alussa akalle että hakkaan joko änäriä tai sinua, valitse itse. Ei ole tarvinnut kuunnella nalkutusta pelaamisesta sen jälkeen. 

Vierailija
129/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. M51

Niin. Harrastukset vaihtuivat naisen toivomiin remontteihin ja projekteihin. Monetkohan kesälomat olen käyttänyt rakentamiseen tai remontteihin? Lähestulkoon kaikki. Reissattu on pe

Jos mies ei ole palkka töissä niin mies on töissä kotona. Ei miehille saa sallia vapaa-aikaa tai omaa aikaa. Mies on olemassa vain ja ainoastaan muiden palvelua varten!!!

Vierailija
130/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla on usein niin ehdottomia asenteita miesten harrastuksia kohtaan? Autot, kalastus, kuntoilu, pelaaminen, musiikki tai mikä tahansa niin kaikista naiset valittavat. En muista koskaan kuulleeni miehen valittavan naisen harrastuksista, mutta toisin päin lukuisia kertoja. Mikä ihme niissä hiertää naisia niin paljon?

Nuo muut on ihan ok, enkä ole oikeastaan koskaan kuullut kenenkään naisen oikeasti valittaneen niistä.  

Miten se peliaddiktio eroaa  noista muista addiktioista muuten kuin että mielenkiinnon kohde on eri?

Mikä tahansa addiktio, jos se menee yli äyräitten, on haitaksi.  Itse pidän pelaamista enemmänkin leikkimisenä, kuin harrastuksena.

Kun pojat oli pieniä 90-2000 -luvun vaihteessa, meilläkin mies innostui pelaamaan niitten kanssa jotain tietokonepelejä.  Mutta kun pojat kasvoi ja niille tuli muitakin innostuksen kohteita, pelaaminen jäi mieheltäkin.  Eikä sekään tosiaan koskaan yksin mitään pelaillut.

Useimmiten harrastuksen tuloksena on jotain järkevää.  Jos harrastaa kuntoilua, niin sehän edistää terveyttä.  Kalastus on hyvä harrastus, koska yleensä siitä kiinnostuneet miehet on luontoihmisiä muutenkin, siinä saa raitista ilmaa ja ilmaista ruokaa, sitä harrastavat miehet osaa yleensä tehdä hyvää ruokaa siitä kalastamastaan saaliista.  Metsästyksen kanssa on periaatteessa sama asia, vaikka itse en oikein siitä eläinten tappamisesta tykkää.  Mutta ymmärrän, että esim. hirvikanta on pidettävä kurissa.  Voi olla, että tulevaisuudessa metsästäjät loppuvat,  tuttu 55-vuotias mies sanoi olevansa metsästysseuransa nuorin.

Autojen rassaajat ne vasta hyödyllisiä onkin.  Minun mieheni on sitä harrastanut kai pienestä asti, ja sana on kyllä kiirinyt.  Yksi ja toinen auton omistava on kovasti mielellään mieheni kanssa hyvää pataa.  Ja auto on kyllä nykyään erittäin monille tärkeä ellei jopa välttämätön kapistus.  

Ja säästää siinä kyllä pitkät pennit, kun osaa itse tehdä kaikkea eikä tarvi käyttää korjaamoilla.  

Mies on kätevä käsistään muutenkin, mikä on pelkästään plussaa, ajattele miten päin tahansa.  

Mitä osaamista ja pätevyyttä edistää nojatuolissa pelikoneensa ääressä päivästä toiseen kykkivä mies?  Mahaansa siinä kasvattavat, usein vielä kaljatölkki käden ulottuvilla.

Vierailija
131/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. M51

Mennä ja tulla kuten haluaa? Niin onhan se kumma ettei parisuhteessa oleva voi elää kuin vapaa sinkku, pelkästään itselleen. On se niin väärin että puoliso olettaa/vaati? parisuhteen toisen osapuolen huomioivan myös hänet ja sen parisuhteen suunnitelmissaan. Miesrukka, pallo jalassa ja akkaperkele kiusaa. Naurettava pelle sinä olet etkä mikään mies.

Jännä kuitenkin että naiselta pitää hyväksyä että se menee ja tulee ja tekee mitä itse haluaa eikä siihen saa puuttua kun muuten se on kontrollointia ja hallintaa

Vierailija
132/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin viimeksi 90 luvulla jotain supermariota. Sitten kasvoin jo aikuiseksi.

En leiki pikkuautoilla enää enkä leiki legoillakaan...

Vierailija
133/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin heti alussa akalle että hakkaan joko änäriä tai sinua, valitse itse. Ei ole tarvinnut kuunnella nalkutusta pelaamisesta sen jälkeen. 

Tuota ei usko kukaan.

Ja mikä sinä muuten olisit mikään ehtojen asettaja teidän suhteelle (jota ei oikeasti ole olemassakaan)?

Mitä ehtoja olettaisit vaimosi esittävän?

Vierailija
134/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelasin viimeksi 90 luvulla jotain supermariota. Sitten kasvoin jo aikuiseksi.

En leiki pikkuautoilla enää enkä leiki legoillakaan...

Itse pelasin c64-pelejä lapsena, myöhemmin paljon pc-pelejä. Ymmärrän täysin, että niiden pariin on helppo uppoutua ja niistä saa erinomaisia kokemuksia, joita muistelee vielä pitkään.

En kuitenkaan enää pelaa, koska minulla on muita harrastuksia, eikä aikani riitä tietokonepelien pelaamiseen. Jos kuitenkin joskus joudun lopettamaan nykyiset harrastukseni, palaan mielelläni taas pelaamaan tietokonepelejä vaikka joka päivä.

Vierailija
135/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttaistahan se on jos nelikymppinen mies pelaa videopelejä. Toiset samanikäiset pelaavat naisten tunteilla ja kolmannet perheen omaisuudella uhkapelejä.

Vierailija
136/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aikuisen naisen pelaaminen ei ärsytä.

Itseäni ärsyttää ihmiset, jotka asettavat raamit sille, mitä ihminen saa minkäkin ikäisenä, kokoisena, näköisenä tehdä. Sitten muka joku viinin lipittäminen ja paskan jauhaminen ystäväporukassa on niin sallittua ja sivistynyttä.

Vierailija
137/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se peliaddiktio eroaa  noista muista addiktioista muuten kuin että mielenkiinnon kohde on eri?

Mikä tahansa addiktio, jos se menee yli äyräitten, on haitaksi.  Itse pidän pelaamista en

Jätäppä ne ukot rauhaan kaljoinen peleineen. Vai onko sinun addiktiosi päästä komentelemaan?

Vierailija
138/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on määritelty, että pelaaminen on vain lapsille sallittua?

Vierailija
139/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään, koska osa peleistä on esim. k-16 tai k-18. Pelit on kaikille.

Vierailija
140/342 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään. Saa aikuiset naisetkin leikkiä nukeilla tai miehet pöristellä pikkuautoilla pihalla.

Kyllä aikuinen mies voi Tuttiakin imeä ei sitä ole missään kielletty.