En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä
Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.
Kommentit (473)
Minulla oli sama ongelma. Kävin salilla ja urheilin muuten, söin monipuolisesti ja en saanut lisättyä toistomääriä enkä painojakaan. Lopulta tilanne meni siihen, ettei treenin jälkeen lihaksetkaan kipeytyneet eli ihan sama miten kuntoilin siellä salilla äärirajoilla ja tein eri liikkeitä, lihakset oli seuraavana päivänä kuin mitään liikuntaa en olisi tehnytkään.
Virallista syytä ei löytynyt, mutta yksi saattoi olla raudanpuute. Muista syistä päädyin verikokeisiin ja sitä kautta havaittiin, että ferritiini on hyvin alhainen. Lihaksethan vaatii rautaa kasvaakseen ja toisaalta ne myös kuluttaa rautaa juurikin siinä kasvussa. Kun sain rauta-arvot paranemaan, alkoi taas kuntoilu sujua. Salilla en ole käynyt nyt hetkeen, mutta muuten juoksulenkillä jaksan taas juosta paljon paremmin. Toinen syy huonoon treenijaksamiseen voi olla stressi. Ihmisen aivot ei erittele, onko keho fyysisessä rasituksessa (kuntoilu) vai henkisessä rasituksessa (stressi). Kehon toiminnassa molemmat rasitustilat näkyy samalla tavalla. Tulosta ei synny salilla, vaikka kuinka yrittää ja henkisessä kuormitustilanteessa fyysinen rasitus pahentaa koko kehon kuormitustilannetta entisestään. En ollut työuupunut tai mitenkään diagnosoitu edes uupuneeksi, mutta kun vähän himmasin tahtia elämän eri osa-alueilla ja huolehdin lepäämisestä, helpotti se kuntoilukin taas. Vaikka on tottunut treenaamaan paljon, voi olla kultaakin kalliimpaa tehdä mielummin lyhyt taikka kevyt treeni, koska sekin oikein tehtynä vahvistaa lihaksia verrattuna, että suunpielet irvessä nostetaan painoja ja tuskaillaan.
En käy ite kuntosalilla juurikaan. Se ei kannata. Siin mennöö vaan rahaa ja aikaa hukkaan ! Siin ei oo mittöön järkee rääkätä itseään turhaan. Ite kävelen, uin yms, kun pitää kuntoilua. Lautailen pikku skootterilani NS töihin tai kävelen sinne ja takas talvisin. Siin tulloo muutama km/suunta mentyä.
Roheiinia ja anabolisia hereoita.
Vierailija kirjoitti:
Moni treenaa salilla vanhentuneella tiedoilla jota täälläkin jaellaan.
Ja toisaalta samalla treenillä voi saada hyvin erilaisia tuloksia. Geenit ovat isossa roolissa.
Sen enempää asiasta tietämättä, oma havaintoni on, että useimmat salilla treenaavat päästävät itsensä aivan liian helpolla. Teetkö sarjat niin loppuun asti kuin vain jaksat, vai lopetatko kun alkaa tuntua raskaalta ja polttelee?
Itse teen jokaisen sarjan loppuun asti, pyrin siihen että seuraava toisto ei enää onnistuisi.
Kerro ihmeessä lisää.
Mies tykkää ajaa. En ymmärrä ollenkaan
Oletko keski-ikäinen nainen? Olen itse ja kärsin samasta ongelmasta.
Kreatiini auttaa vähän.
Mene sinne salillesi ulisemaan pelle.
näytellä sitten niitä mittaustuloksia uimarannalla :D