Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä

Vierailija
27.03.2025 |

Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.

Kommentit (473)

Vierailija
281/473 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne lihakset voineet kasvaakin, sillä ei se lihaskasvu välttämättä heti päälle päin näy ainakaan meillä naisilla. Kannattaa käydä nyt kehon koostumusmittauksessa ja katsoa tuloksesta mikä lihasten tilanne on nyt ja sitten käyt uudestaan vaikka 3 kuukauden tai puolen vuoden kuluttua jolloin näet onko kehitystä tapahtunut. Jos viskeraalirasvaa ei ole vyötäröllä jo sekin on hyvä tilanne. Itse olen koittanut vähitellen nostaa kuntosalilla painojen määrää siten, että kolmannesta toistosta osan pyrin tekemään isommilla painoilla ja kyllä se papu on ajan kanssa sieltä alkanut kasvaa käsivarsiin. Kannattaa varmistaa, että saat ruuasta riuttävästi proteiinia, netissä on arviolaskureita, joilla voi itse arvioida oman proteiinin saantiasi. 

näytellä sitten niitä mittaustuloksia uimarannalla :D

Vierailija
282/473 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama ongelma. Kävin salilla ja urheilin muuten, söin monipuolisesti ja en saanut lisättyä toistomääriä enkä painojakaan. Lopulta tilanne meni siihen, ettei treenin jälkeen lihaksetkaan kipeytyneet eli ihan sama miten kuntoilin siellä salilla äärirajoilla ja tein eri liikkeitä, lihakset oli seuraavana päivänä kuin mitään liikuntaa en olisi tehnytkään.

Virallista syytä ei löytynyt, mutta yksi saattoi olla raudanpuute. Muista syistä päädyin verikokeisiin ja sitä kautta havaittiin, että ferritiini on hyvin alhainen. Lihaksethan vaatii rautaa kasvaakseen ja toisaalta ne myös kuluttaa rautaa juurikin siinä kasvussa. Kun sain rauta-arvot paranemaan, alkoi taas kuntoilu sujua. Salilla en ole käynyt nyt hetkeen, mutta muuten juoksulenkillä jaksan taas juosta paljon paremmin. Toinen syy huonoon treenijaksamiseen voi olla stressi. Ihmisen aivot ei erittele, onko keho fyysisessä rasituksessa (kuntoilu) vai henkisessä rasituksessa (stressi). Kehon toiminnassa molemmat rasitustilat näkyy samalla tavalla. Tulosta ei synny salilla, vaikka kuinka yrittää ja henkisessä kuormitustilanteessa fyysinen rasitus pahentaa koko kehon kuormitustilannetta entisestään. En ollut työuupunut tai mitenkään diagnosoitu edes uupuneeksi, mutta kun vähän himmasin tahtia elämän eri osa-alueilla ja huolehdin lepäämisestä, helpotti se kuntoilukin taas. Vaikka on tottunut treenaamaan paljon, voi olla kultaakin kalliimpaa tehdä mielummin lyhyt taikka kevyt treeni, koska sekin oikein tehtynä vahvistaa lihaksia verrattuna, että suunpielet irvessä nostetaan painoja ja tuskaillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/473 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20145856

Moni treenaa salilla vanhentuneella tiedoilla jota täälläkin jaellaan. 

Vierailija
284/473 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy ite kuntosalilla juurikaan. Se ei kannata. Siin mennöö vaan rahaa ja aikaa hukkaan ! Siin ei oo mittöön järkee rääkätä itseään turhaan. Ite kävelen, uin yms, kun pitää kuntoilua. Lautailen pikku skootterilani NS töihin tai kävelen sinne ja takas talvisin. Siin tulloo muutama km/suunta mentyä. 

Vierailija
285/473 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roheiinia ja anabolisia hereoita.

Vierailija
286/473 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro.

Vierailija
287/473 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20145856

Moni treenaa salilla vanhentuneella tiedoilla jota täälläkin jaellaan. 

Ja toisaalta samalla treenillä voi saada hyvin erilaisia tuloksia. Geenit ovat isossa roolissa.

https://yle.fi/a/74-20156616

Vierailija
288/473 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Vierailija
289/473 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen enempää asiasta tietämättä, oma havaintoni on, että useimmat salilla treenaavat päästävät itsensä aivan liian helpolla. Teetkö sarjat niin loppuun asti kuin vain jaksat, vai lopetatko kun alkaa tuntua raskaalta ja polttelee?

Itse teen jokaisen sarjan loppuun asti, pyrin siihen että seuraava toisto ei enää onnistuisi. 

Kerro ihmeessä lisää.

Vierailija
290/473 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaahtokarkki=100% sokeria

Vierailija
291/473 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää ajaa. En ymmärrä ollenkaan

Vierailija
292/473 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tässä siis nyt on ideana?

Vierailija
293/473 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Anu saukko paikalla?

Vierailija
294/473 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keski-ikäinen nainen? Olen itse ja kärsin samasta ongelmasta.

Kreatiini auttaa vähän.

Vierailija
295/473 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää, eikö?

Vierailija
296/473 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muita aiheita?