Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai enää ole puolisoja, jotka eivät osallistu tasa-arvoisesti perhearkeen?

Vierailija
08.12.2023 |

Ei kai?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa edelleen olla vähemmistössä ne, joissa molemmat osapuolet osallistuisivat tasapuolisesti, ihan kaikissa yhteiskuntaluokissa. Jos nyt siis Suomen kohdalla voi yhteiskuntaluokista puhua. Ainakin tuttavapiirissäni erot vielä korostuneet lapsien saamisen jälkeen (ja moni päätynyt eroonkin lopulta tämän vuoksi). 

Vierailija
2/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meillä. Mies on jopa 4 lapsen kanssa ollut enemmän yhteensä  kotona kuin minä. Kotityöt puoliksi. N31M32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan meillä. Mies on jopa 4 lapsen kanssa ollut enemmän yhteensä  kotona kuin minä. Kotityöt puoliksi. N31M32

Kunnon 50/50 kuraa. Parisuhde ei tule ikinä kestämään tuota.

Vierailija
4/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa ja minä olen kotiäiti.

Vierailija
5/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon 50/50 kuraa. Parisuhde ei tule ikinä kestämään tuota.

Ja sillä se kestää että toinen tekee enemmän?

Vierailija
6/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy. Mies tekee ehkä 5% kotitöistä. Selitys on että hän tekee niin paljon kaikkea muuta perheemme eteen. Vielä on täysi mysteeri, mitä se muu on. En vaan enää JAKSA riidellä kotitöistä. 

Vierailija
7/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole Suomessa tullut ainuttakaan aidosti tasa-arvoista perhettä vastaan. Asun itse Norjassa, ja Suomen-reissuilla tuntuu aina siltä, että siirtyisi aikakoneella 20 vuotta ajassa taaksepäin mitä tasa-arvoon tulee.

Vierailija
8/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen mitä näkökulmaa tasa arvosta tarkoitat?

Aito tasa-arvo, feministinen tasa-arvo sekä äitien ja yleisesti naisten kokemus ja ajatus tasa-arvosta. Nämä nyt tuli äkkiä sukupuolten tasa-arvo näkemyksistä mieleen

Ja lopun viimein ei kauheasti ole naisia jotka haluaa aidon 50/50 suhteen

Vierailija
9/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole Suomessa tullut ainuttakaan aidosti tasa-arvoista perhettä vastaan. Asun itse Norjassa, ja Suomen-reissuilla tuntuu aina siltä, että siirtyisi aikakoneella 20 vuotta ajassa taaksepäin mitä tasa-arvoon tulee.

Millaista se norjalainen koti-elämä on?

Vierailija
10/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli. Heitin meneen, kun lapset oli hoitanut tarpeeksi vanhoiksi. 

Nykyinen kumppani on tasa-arvoinen. Samoin on ollut ihana huomata töissä, miten paljon enemmän sellaiset 30-40v miehet osallistuu lastensa arkeen. Mulla ei sitä luksusta ollut. 

Totuus on se, että isä-lapsisuhde jää todella kolkoksi ilman tasa-arvoa. Ei siinä auta, että isä vie kerran kuukaudessa lapset laskettelemaan tai uimahalliin, mutta muuten loistaa poissaolollaan ja osallistumisen puutteella. Vaikka miten olen yrittänyt lapsiani kannustaa, niin eivät halua olla enää missään tekemisissä isänsä kanssa. Kun taas noilla mun työpaikan miehillä on "isin tyttöjä" ja poissaoloja sairasta lasta hoitaen.

Vierailija
11/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on väkeä joiden mielestä on ok ettei mies ole lastensa kanssa kotona.

🤮

Vierailija
12/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoituu tiimityöllä hyvin hommat. Kaikki tehdään yhdessä lastenhoidosta kokkaamiseen ja siivoamiseen. Mies on amerikkalainen.

Vierailija
13/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä löytyy. Mies tekee ehkä 5% kotitöistä. Selitys on että hän tekee niin paljon kaikkea muuta perheemme eteen. Vielä on täysi mysteeri, mitä se muu on. En vaan enää JAKSA riidellä kotitöistä. 

Lopun alkua.

Vierailija
14/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
15/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan. Mies on matkatöissä ja poissa yli 200 päivää vuodessa. Se kyllä maksaa kaiken ja mahdollistaa sen, että voin tehdä itse töissä vähän lyhyempää päivää ja on vara palkata siivoja. 

Vierailija
16/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen kumppani on tasa-arvoinen. Samoin on ollut ihana huomata töissä, miten paljon enemmän sellaiset 30-40v miehet osallistuu lastensa arkeen. Mulla ei sitä luksusta ollut. 

Totuus on se, että isä-lapsisuhde jää todella kolkoksi ilman tasa-arvoa. Ei siinä auta, että isä vie kerran kuukaudessa lapset laskettelemaan tai uimahalliin, mutta muuten loistaa poissaolollaan ja osallistumisen puutteella. Vaikka miten olen yrittänyt lapsiani kannustaa, niin eivät halua olla enää missään tekemisissä isänsä kanssa. Kun taas noilla mun työpaikan miehillä on "isin tyttöjä" ja poissaoloja sairasta lasta hoitaen.

Eipä sekään kauheasti kannusta perheen perustamiseen kun aika hyvällä todennäköisyydellä jossain vaiheessa joka tapauksessa nainen lähtee lapsien kanssa jolloin jää korkeintaan viikonloppu isäksi jos ei pahimmassa tapauksessa vieroteta lapsista kokonaan muuten kuin elareiden osalta.

Vierailija
17/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan. Mies on matkatöissä ja poissa yli 200 päivää vuodessa. Se kyllä maksaa kaiken ja mahdollistaa sen, että voin tehdä itse töissä vähän lyhyempää päivää ja on vara palkata siivoja. 

Jonain päivänä sun mitta tulee täyteen. Been there.

Vierailija
18/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sekään kauheasti kannusta perheen perustamiseen kun aika hyvällä todennäköisyydellä jossain vaiheessa joka tapauksessa nainen lähtee lapsien kanssa jolloin jää korkeinta

Jos ei ne omat lapset ja perhearki kiinnosta muuta kuin sen tekovaiheen ja parin kalastusreissun ja laskettelun verran, niin ei ehkä kannata niitä lapsia sitten tehdäkään. Plus lasten koti on vanhempien parisuhde. Jos ex olisi ollut puoletkaan siitä mitä nykyinen, niin eipä olisi ongelmaa ollut. Toksisuus kun ei kauheasti kiinnosta.

Vierailija
19/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuen mitä näkökulmaa tasa arvosta tarkoitat?

Aito tasa-arvo, feministinen tasa-arvo sekä äitien ja yleisesti naisten kokemus ja ajatus tasa-arvosta. Nämä nyt tuli äkkiä sukupuolten tasa-arvo näkemyksistä mieleen

Ja lopun viimein ei kauheasti ole naisia jotka haluaa aidon 50/50 suhteen

Itselleni ei ole 50/50 läheskään niin tärkeää kuin se, että toinen näkee ja arvostaa sen mitä toinen tekee eikä tyyliin ala jeesustelemaan täynnä olevasta roskapussista, kun toinen on jo hoitanut lapset, pyykit, tiskit ja ruuan pöytään. Itsestäänselvyys luulisi olevan myös se, että kun toinen on kykenemätön jostain syystä, toinen hoitaa hommat, mutta ei valitettavasti ole.

Lapsuudessani kuuntelin monet kerrat isäni raivoamista kotiäitini tekemättä jättämisistä, jotka olivat juurikin tasoa viemätön roskis ja ruoka 5 minuuttia myöhässä kaiken muun sinä päivänä tehdyn jälkeen. Itse ei kyennyt äitini sairaalassa ollessa edes sisarukseni vaippaa vaihtamaan saati ruokkimaan meitä vaan kärräsi meidät äidilleen ja silloin kun se ei onnistunut, jätti vain kylmästi hoitamatta, jolloin minä sitten hoidin parhaani mukaan ensimmäisiä kertoja jo alle 10-vuotiaana. 

Vierailija
20/28 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ex rva pääministerimme on oiva edi erkki siitä, että kaikki muu paitsi koti ja kodin työt kiinnostavat. Bibbalot, mekot, meikit, some, festarit, fitness ja ns ,, kaverit,, siinä koko hänen elämänsä kiinnekohdat. Pintaliitoa, mutta yleensä kun noissa kuvioissa vain pörrää, niin oikea elämä jää näkemättä ja kokematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi