Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on naisporukka, jossa tavataan 1-2 kertaa vuodessa, yksi heistä keksii aina jotain huomautettavaa

Vierailija
15.03.2025 |

minusta. Ihmettelee huvittuneeseen sävyyn, että mitä olet oikein laittanut päällesi jne. Kerran oltiin kylpylässä, ja minulla oli punainen uimapuku, niin hän mietti että yritänkö näyttää joltain Baywatchin näyttelijältä. Toisella kertaa sitten nauratti, kun oli yön yli reissu, ja olin pakannut tavarat lentolaukkuun. Se oli noloa, kun olisi pitänyt olla sellainen weekend bag.

Hän on muuten ihan ok, mutta sivaltaa aina jotain. Olen jo tottunut siihen, niin ole viitsinyt sanoa ainakaan mitään ikävästi, ettei välit mene. Mutta kysymykseni siis, että mitä sinä vastaisit tuollaisiin? Napakasti, mutta niin ettei minua pidettäisi huumorintajuttomana / tylsänä.

Kommentit (201)

Vierailija
141/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä voi unohtaa mitä sanoin ensimmäisenä. Esim mulla oli vanhaksi meneviä

pisteitå ja lähdettiin Tallinnaan. Hän unohti pisteet ja alkoi kyseenalaistamaan reissuun lähtöä, paljonko meni rahaa, kaikkea muuta.

On myös tosi rasittavaa, sillä syy lähtöön oli ne pisteet. Samalla ostin kesämenoihin juomaa, äidilleni lääkettä, n 25% halvempaa. 

Mutta jankkaa vain oliko fiksua lähteä.

Oli

Vierailija
142/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän postauksen jälkeen osaan todella arvostaa omia ystäviäni.

Ei tietoakaan mistään toistemme asujen, asusteiden, kropan painoindeksin tai 'selluliittien/raskausarpien' kritisoimisesta, vaan silkkaa sydämellistä tapaamisen iloa. Kehumista, kannustamista.

Autenttista iloa.

Mun on aidosti vaikea uskoa lukemaani; (yli 30 v) naisryhmässä draama siitäkin, että jollain naisella ollut kylpylässä 'vääränkokoinen weekend bag', puidaanko nyt sitä, ja ensi viikolla koko konkkaronkka mököttää..?

Ehkä tämä aloitus oli jälleen tutulla vaavin vakiokaavalla tehty: yhden saman kirjoittajan luoma draama-aihe, perään tukku itsevastauksia (+ VPN peukutusta?).

Tällä tapaa lähes ammattimaisesti tekaistuja/trollattuja otsikoita palstalla riittää. Onhan tämä joillekin koko päivän ainoa ilo; oma viihdemuotonsa.

Bensaa ilon tankissa..

Kun nainen saa hengenravintonsa juoruilun tuottamista matalamman taajuuden frekvensseistä.

Yllättävän moni nainen elää draamassa ja draamasta. He eivät sitä itse tiedosta.

Myös mies.

Valtapeleissä, juoruilussa, nälvimisessä,

kilpailuhengessä

ei kukoista

rakkaus, ystävyys, naapuruus

eikä työilmapiiri.

Enemmän Rakkautta, Siskot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin tuollaiset heitot vain vitsinä. Ne ovat minusta vain mustaa huumoria. Mustaa huumoria,  jota ei kaikille kannata kertoa. Osa kuulijoista ottaa liian tosissan, ja osa ei muuten vain ymmärrä. Kannattaa sanoa suoraan jos mustasta huumorista ei pidä. Kertoja ei välttämättä sitä tiedä. Omassa kaveriporukassa aloituksen kaltaiset vitsit ovat arkipäivää. 

En tunnista aloituksen kokemuksesta mustaa huumoria. Pelkästään tölvijän typeryyden.

Oikea huumori, myöskään musta, ei perustu toisen mollaamiseen.

Vierailija
144/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano mieluummin suoraan, että no ei tuo nyt ollut kovin kivasti sanottu. Jos haluat siis olla ystäviä. Kaikki eivät tajua loukkaavansa. En ymmärrä, miten voit loukkaantua laukkuasiasta. Meidän porukassa voisi hyvin sanoa, että jaha, rouva on pakannut näköjään koko garderoobin mukaan. Ja kaikki nauraisivat, koska se oli vain vitsi.

Tuossa ei ollut pointtina se, kuinka paljon olin pakannut mukaan (en yhtään enempää kuin muutkaan), vaan se että se pieni lentolaukku on nolo kaikkialla muualla kuin lentokoneessa. Ap

Lentolaukku on oikein käytännöllinen, jos tarvii mukaansa muutakin kuin pelkän lompakon.

Vierailija
145/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin tuollaiset heitot vain vitsinä. Ne ovat minusta vain mustaa huumoria. Mustaa huumoria,  jota ei kaikille kannata kertoa. Osa kuulijoista ottaa liian tosissan, ja osa ei muuten vain ymmärrä. Kannattaa sanoa suoraan jos mustasta huumorista ei pidä. Kertoja ei välttämättä sitä tiedä. Omassa kaveriporukassa aloituksen kaltaiset vitsit ovat arkipäivää. 

En tunnista aloituksen kokemuksesta mustaa huumoria. Pelkästään tölvijän typeryyden.

Lisäksi musta huumori vaatii sen, että tunnistaa, kenelle voi minkäkin laista huumoria viljellä. Omaa tyyliä kuuluu soveltaa vastapuolen huumorintajuun sopivaksi. Vain moukka heittää samanlaista läppää kaikille.

Itselläni on esimerkiksi ystäviä, joiden kanssa saatetaan heittää rajuakin vitsiä (huom! molemminsuuntaisesti), ja toisaalta ystäviä, joiden kanssa huumoria ei juurikaan viljellä.

Vierailija
146/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän postauksen jälkeen osaan todella arvostaa omia ystäviäni.

Ei tietoakaan mistään toistemme asujen, asusteiden, kropan painoindeksin tai 'selluliittien/raskausarpien' kritisoimisesta, vaan silkkaa sydämellistä tapaamisen iloa. Kehumista, kannustamista.

Autenttista iloa.

Mun on aidosti vaikea uskoa lukemaani; (yli 30 v) naisryhmässä draama siitäkin, että jollain naisella ollut kylpylässä 'vääränkokoinen weekend bag', puidaanko nyt sitä, ja ensi viikolla koko konkkaronkka mököttää..?

Ehkä tämä aloitus oli jälleen tutulla vaavin vakiokaavalla tehty: yhden saman kirjoittajan luoma draama-aihe, perään tukku itsevastauksia (+ VPN peukutusta?).

Tällä tapaa lähes ammattimaisesti tekaistuja/trollattuja otsikoita palstalla riittää. Onhan tämä joillekin koko päivän ainoa ilo; oma viihdemuotonsa.

Bensaa ilon tankissa..

Kun nainen saa hengenravintonsa juoruilun tuottamista matalamman t

Huh huh. Täällä on tullut vastauksia roppakaupalla (myös itseni kommentti), jossa on kerrottu vastaavista kokemuksista. Minusta tämä on näiden kertomusten osalta arvokas vertaistukiketju. Onnekas on toki se, joka ei tällaista ole kokenut. Itse olen kokenut ja pari ystävääni on kertonut myös vastaavista kokemuksista. Sinulle sanoisin, ettei aina ole oikea paikka tulla hehkuttamaan omaa onneaan ja samalla jopa epäilemään, että jonkun toisen kokema paha ei voi olla totta. 

Vierailija
147/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano mieluummin suoraan, että no ei tuo nyt ollut kovin kivasti sanottu. Jos haluat siis olla ystäviä. Kaikki eivät tajua loukkaavansa. En ymmärrä, miten voit loukkaantua laukkuasiasta. Meidän porukassa voisi hyvin sanoa, että jaha, rouva on pakannut näköjään koko garderoobin mukaan. Ja kaikki nauraisivat, koska se oli vain vitsi.

Miksi tuollaisesta edes sanoa mitään? Miksei jokainen voi tulla sellaisen laukun kanssa kun haluaa. Miksi siitä pitää vitsiä heittää?

Vierailija
148/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee yksi työkaveri mieleen. Koen että hänellä vain on tarve keksiä kaikkeen äkkiä jotakin hauskaa ja nasevaa sanottavaa, ja joskus vitsi menee vikaan ja hän onnistuu vahingossa loukkaamaan. Kai on joskus oppinut kuulumaan joukkoon olemalla se luokan naseva pelle, ja se rooli on sitten edelleen hänelle se turvallisin. 

Vierailija
149/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen havahtunut siihen, että olen juuri tuo rasittava tyyppi kaveriporukassa. En tietenkään huomauttele mistään ulkoisesta asiasta, mutta olen asiasisällöistä usein eri mieltä.

Olen arvoiltani liian erilainen muiden kanssa ja minun on vetäydyttävä porukasta.

Vierailija
150/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sinuun kohdistaa sitä sinun "mustaa" huumoria vai ainoastaan sinä saat kohdistaa sitä muihin?

Vierailija
151/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, mitä on musta huumori?

Vierailija
152/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä oli nainen jolla oli tapana aina jotenkin piikitellä ja piilovttuilla. Arvosteli mm. minun pukeutumistani. Pari vuotta sitten ostin itselleni uudet talvikengät ja naureskeli minulle kun kuuli että olin ostanut ne Tokmannilta. Aina tavatessamme tuli paha mieli hänen sanomisistaan. Enää en ole hänen kanssaan tekemisissä. En halua sellaista ihmistä elämääni, joka aiheuttaa vaan itselle arvotonta oloa ja huonoa fiilistä.

Vierailija
153/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muut porukan naiset on mieltä tuosta?

En usko, että kukaan on huomannut mitään. Ap

Kyllä he huomaavat sen ja tuntevat kyllä tämän ystävänsä ja hänen tyhmät tapansa. Eivät vain halua puuttua asiaan koska sitten pitäisi puhua suoraan ja haastaa tämä ihminen. Pelätään että hän suuttuu, leimaa sanojan huumorintajuttomaksi ja reissukin saa ikävän käänteen. Tuo on vähän sama kuvio kuin alakoulussa aikanaan, kiusaaja on avoimesti ilkeä ja ympärillä on sitten niitä mahdollistajia jotka pelkäävät joutuvansa itse silmätikuksi joten eivät puutu asiaan mitenkään vaikka näkevät että kiusatulla on vaikeaa. 

Sinuna ottaisin riskin seuraavalla reissulla ja sanoisin napakasti mutta asiallisesti tälle tölvijälle takaisin, mistä ikinä hän nyt keksiikään sinua nokkia. Hän tietää kyllä itse mitä tekee, mutta jatkaa koska olet antanut hänen jatkaa. Muita ei varmaan uskalla tölviä samaan tapaan. Itse hermostuisin ainakin, sanoisin että juu, on nyt tällainen laukku mukana, mitäs sitten ? Uimapuvun värillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, ellei hän sitten ole sulle kateellinen kropastasi, tai vaikkapa vain siitä että kehtaat käyttää värikkäitä vaatteita. Kaikki eivät kehtaa itse. 

Tulee mieleen tosiaan että hän on jollakin tasolla joko sinulle kateellinen tai sitten ei erityisemmin pidä sinusta. Olet kuitenkin helppo kohde nyt hänelle. Pidä puoliasi. Jospa ne muutkin havahtuisivat sitten tämän törpön käytökseen ja avaisivat suunsa hekin. 

Vierailija
154/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen tästä yksi työkaveri. Hällä on kurja tapa vähän naureskella toisille, huomauttaa jotakin nolaavaa. Kuitenkin vain siten että saa vielä vedettyä kommentin jotenkin takaisin tai korjattua sen jos toinen saa siitä hepulin. Eli hyvin taitavaa kiusaamista. Toinen keino on kiinnittää huomio äkkiä siihen miten toinen reagoi, sen sijaan että ottaisi vastuun siitä mitä toiselle on sanonut ja tölvinyt. "Kauhee, mitää sä nyt taas siinä huudat, ei  mulle tartte kiljua " vaikka olisi juuri hymynkare naamallaan sanonut jotain vähättelevää toiselle. Viimeksi kun ärähdin sitten hänelle takaisin, hän meni ihan lukkoon ja häipyi paikalta. Tuli sitten syömään silmät punaisina ja oli hyvinkin sävyisä tämän jälkeen pitkän aikaa. 

Ajattelen että hän on oikeasti hieman yksinkertainen, peittelee vain törppöyttään nokkeluudella ja sukkelilla sutkautuksilla. 

Vierailija
155/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap sulla huono itsetunto? Jos oikeasti muistelet ja mietit jälkeenpäin jotain törppöä huomautusta.

Tuolla ei ole mitään tekemistä ap:n itsetunnon kanssa. Vaikka omaat hyvän itsetunnon, ei ole kiva, kun ystävä nälvii.

Minulla oli "ystävä" joka nälvi aina tilaisuuden tullen. Kaikki meillä oli huonoa ja väärää. Monesti mietin jälkeen päin, kun vierailu oli ohi, että miksi en sanonut niin ja näin takaisin, mutta hämmennyin noista nälväisyistä niin, etten ikinä saanut sanakaan suustani. Jossain vaiheessa katkaisin välit tuohon ihmiseen ja vältyin monelta mielenpahoittumiselta. 

Minä luulen, että tuon nälvimisen takana on kateus. Halutaan tietoisesti loukata, koska ollaan kateellisia jostakin tuolle ihmiselle jota nälvitään. 

Joskus se voi olla myös tietynlaista flirttailua ja yritystä ottaa kontaktia toiseen. Kannattaa aina vaan sanoa, että toisen puheet loukkaavat. 

Vierailija
156/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä tosi surullinen olo siitä, millaista väkeä me suomalaiset ollaan kun ei edes omalle ystävän (tai henkilön jota pitää ystävänään) kanssa voi suoraan asioista keskustella.

Ja vastaukseksi tulee jotain passiivis-aggerssiivisia näpäytysvinkkejä🙄

Vieläkö ihmiset tekee tätä? Toivon, et kyse on jostain vanhemmasta väestöstä.

Ei ihme että täällä voidaan niin älyttömän huonosti.

Vierailija
157/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi musta huumori vaatii sen, että tunnistaa, kenelle voi minkäkin laista huumoria viljellä. Omaa tyyliä kuuluu soveltaa vastapuolen huumorintajuun sopivaksi. Vain moukka heittää samanlaista läppää kaikille.

Itselläni on esimerkiksi yst

Niinhän sinä luulet, mun sun kaveris voi olla vaikka ap.

Mitenpä tunnistat jos toinen ei avaa suutaan..?

Mistä me tiedetään miten ap käyttäytyy? Todennäköisesti naureskelee mukana ja sit ihmettelee kun toinen ei lue ajatuksia.

Vierailija
158/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaisesta edes sanoa mitään? Miksei jokainen voi tulla sellaisen laukun kanssa kun haluaa. Miksi siitä pitää vitsiä heittää?

Miksi se loukkaa jos joku ei pahaa tarkoita edes? Kerro mulle sallitut asiat joista saa nykyään enää vitsailla? Ihmiset ottaa ihan kaikesta itseensä.

Vierailija
159/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kyllä tosi surullinen olo siitä, millaista väkeä me suomalaiset ollaan kun ei edes omalle ystävän (tai henkilön jota pitää ystävänään) kanssa voi suoraan asioista keskustella.

Ja vastaukseksi tulee jotain passiivis-aggerssiivisia näpäytysvinkkejä🙄

Vieläkö ihmiset tekee tätä? Toivon, et kyse on jostain vanhemmasta väestöstä.

Ei ihme että täällä voidaan niin älyttömän huonosti.

Ei kiusaajan kanssa keskustelu mitään auta, koska syy on aina sinussa. Parempi sanoa riittävän pahasti takaisin, tai olla kokonaan näkemättä. Ihminen voi kuitenkin aina valita ystävänsä. Pakko ei ole veetuilua kenenkään kuunnella.

Vierailija
160/201 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muut porukan naiset on mieltä tuosta?

En usko, että kukaan on huomannut mitään. Ap

Kyllä he huomaavat sen ja tuntevat kyllä tämän ystävänsä ja hänen tyhmät tapansa. Eivät vain halua puuttua asiaan koska sitten pitäisi puhua suoraan ja haastaa tämä ihminen. Pelätään että hän suuttuu, leimaa sanojan huumorintajuttomaksi ja reissukin saa ikävän käänteen. Tuo on vähän sama kuvio kuin alakoulussa aikanaan, kiusaaja on avoimesti ilkeä ja ympärillä on sitten niitä mahdollistajia jotka pelkäävät joutuvansa itse silmätikuksi joten eivät puutu asiaan mitenkään vaikka näkevät että kiusatulla on vaikeaa. 

Sinuna ottaisin riskin seuraavalla reissulla ja sanoisin napakasti mutta asiallisesti tälle tölvijälle takaisin, mistä ikinä hän nyt keksiikään sinua nokkia. Hän tietää

Tai sitten asia on päinvastoin. Ap on se herkkä mimosa, joka loukkaantuu kaikesta, tulkitsee kaiken itseensä kohdistuvana loukkauksena, pahoittaa jatkuvasti mielensä jostain.

Muut haluais vaan ottaa rennosti ja pitää hauskaa ilman jatkuvaa varpaillaan olemista.

Me emme tiedä tästä asiasta yhtään mitään. Vain yhden näkemyksen  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän