Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on naisporukka, jossa tavataan 1-2 kertaa vuodessa, yksi heistä keksii aina jotain huomautettavaa

Vierailija
15.03.2025 |

minusta. Ihmettelee huvittuneeseen sävyyn, että mitä olet oikein laittanut päällesi jne. Kerran oltiin kylpylässä, ja minulla oli punainen uimapuku, niin hän mietti että yritänkö näyttää joltain Baywatchin näyttelijältä. Toisella kertaa sitten nauratti, kun oli yön yli reissu, ja olin pakannut tavarat lentolaukkuun. Se oli noloa, kun olisi pitänyt olla sellainen weekend bag.

Hän on muuten ihan ok, mutta sivaltaa aina jotain. Olen jo tottunut siihen, niin ole viitsinyt sanoa ainakaan mitään ikävästi, ettei välit mene. Mutta kysymykseni siis, että mitä sinä vastaisit tuollaisiin? Napakasti, mutta niin ettei minua pidettäisi huumorintajuttomana / tylsänä.

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin varmaan korostetun empaattinen kun tällainen kertoisi kipeän asian elämästään. Kai te sellaisistakin puhutte? Useita olen saanut häpeämään omaa aikaisempaa käytöstään tällä tavoin. Kyllä mulkumpikin Tajuaa olleensa idiootti kun ivailun kohde onkin yllättäen häntä kohtaan empaattinen ja ymmärtävä.

Vierailija
102/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano mieluummin suoraan, että no ei tuo nyt ollut kovin kivasti sanottu. Jos haluat siis olla ystäviä. Kaikki eivät tajua loukkaavansa. En ymmärrä, miten voit loukkaantua laukkuasiasta. Meidän porukassa voisi hyvin sanoa, että jaha, rouva on pakannut näköjään koko garderoobin mukaan. Ja kaikki nauraisivat, koska se oli vain vitsi.

Tuossa ei ollut pointtina se, kuinka paljon olin pakannut mukaan (en yhtään enempää kuin muutkaan), vaan se että se pieni lentolaukku on nolo kaikkialla muualla kuin lentokoneessa. Ap

Sitähän on helppo vetää perässä niin ei tarvitse kantaa tavaroita. Eikö ole jokaisen oma asia mitä pakkaa mukaan. Minulle on kommentoitu että onpa kätevä ja pitäisi itsellekin hankkia samanlainen kun olen ottanut lentolaukun mukaan matkalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelu. Siellä täällä on vastaajia, jotka selvästi ovat näiden ilkeilyjen harrastajia. 

Kirjoitustyylistä päätellen liikkeellä on yksi sama ilkeä vastaaja, jolla on mennyt ketjun pointti kokonaan ohi tai sitten osunut aihe liian lähelle ja maanisena tykittää samaa kommenttia uudestaan vähän eri muodossa. Kommenteissa esiin tullut vänkääminen on loistoesimerkki ihmistyypistä, joka kannattaa vaan vähin äänin heivata elämästä jos käy niin ikävästi että tuollainen löytyy omasta lähipiiristä. Tuollaisten kanssa saa muuten veivata loputtomiin eikä ilkeily lopu koskaan, koska vika on aina kohteen yliherkkyydessä tai huumorintajun puutteessa eikä koskaan idiootissa itsessään. Kirjoittajan tunnistaa jo siitä ettei ymmärrä esimerkkejä vaan ottaa kaiken kirjaimellisesti. 

Vierailija
104/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin varmaan korostetun empaattinen kun tällainen kertoisi kipeän asian elämästään. Kai te sellaisistakin puhutte? Useita olen saanut häpeämään omaa aikaisempaa käytöstään tällä tavoin. Kyllä mulkumpikin Tajuaa olleensa idiootti kun ivailun kohde onkin yllättäen häntä kohtaan empaattinen ja ymmärtävä.

Ei muuten toimi. Nuo tyypit ottaa sen kohteelta saadun empatian itsestäänselvyytenä mutta eivät anna samaa takaisin, sehän se mulkun määritelmä juuri on. Näille ei ole samat säännöt kuin muille, eivätkä nimenomaan tajua ymmärtäväisyydestä mitään. 

Vierailija
105/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten toimi. Nuo tyypit ottaa sen kohteelta saadun empatian itsestäänselvyytenä mutta eivät anna samaa takaisin, sehän se mulkun määritelmä juuri on. Näille ei ole samat säännöt kuin muille, eivätkä nimenomaan tajua ymmärtäväisyydestä mitään. 

Kyllä se vaan on mun kohdalla toiminut useinkin. en saanut kuvaa että AP kaveri olisi mitenkään läpeensä paha. Jos olisi niin tuskin häntä otettaisiin enää minnekään mukaan?

Vierailija
106/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaveriporukassa yksi ap:n kaltainen. Siksi me muu porukka vietämme iltoja ja viikonloppuja yhdessä 5-6 kertaa vuodessa, tuo kaveri kutsutaan mukaan vain kerran. Silloin on etukäteen sovittu, että ei puhuta oikeastaan mistään, koska jokainen sanottu lause voidaan kokea loukkauksena.

Ai sulla on punainen uimapuku, ihan kuin siinä tv-sarjassa - selkeä loukkaus, kukaan ei sano noin kaverille eihän? Siksi me olemme aika vaitonaisia kaikesta, korkeintaan puhutaan katujen auraamisesta tai siitä, onko kevät aikaisessa vai myöhässä. Kaikki yksilöihin liittyvä, olipa se sitten ero tai lapsen ensimmäiset sanat, on pahasta, koska tämä yksi loukkaantuu kaikesta. Viimeksi todella siitä, kun joku kertoi lapsensa sanoneen kaksisanaisen lauseen jo ennen 1v ikää ja tämä loukkaantuja suuttui heti, koska nyt hänen lastaa verrattiin tähän toiseen, vaikka

Mutta mieti - kaltaisellani päsmärillä on kaveriporukka, joka hyväksyy minut 5-6 kertaa vuodessa yhteiseen ajanviettoon toisin kuin sillä ikuisella ahdistujalla, joka pääsee mukaan vain kerran!

Jos ihan oikeasti kokee loukkauksena sen, että joku sanoo uimapuvun olevan punainen, niin minusta sietääkin olla yksin ja muiden piikittelyn kohteena. Eihän tuollaisen ihmisen lähellä halua kukaan olla.

Joo, teillä mulkuilla on yleensä tapana klikkiytyä omiksi kuppikunniksenne missä kuvittelette olevanne jotain eliittiä vaikka olette vain säälittäviä kaakattajia.

Vierailija
107/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läpänheittovitsailu aka pilkkaaminen on tietyissä piireissä ainoa osattu huumorin muoto. Tähän vielä jatkuvat kaksimieliset vitsit niin ai että kun onkin kauhean hauskaa.

Vittuiluhuumori on hauskaa silloin kun se on tasapuolista eikä kohdistu vain yhteen henkilöön.

Vierailija
108/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan muu ei koskaan sano mitään tuollaisista huomautuksista, niin joko he haluavat sinusta eroon tai sitten kukaan muu ei kuule sanottavan tavalla, joka loukkaa. Kutsu joskus kaikki muut luoksesi ja selvitä, mistä on kyse.

Voihan olla, että kyseessä on piikittelijää lukuun ottamatta lauma sellaisia vässyköitä kuin ap ja minä, joilla vain sanavalmius ei riitä yllättäen tuleviin piikittelyihin. Jäädään vain haukkomaan ilmaa kuin kala kuivalla maalla ja toivotaan, että tilanne menisi nopeasti ohi. Tai sitten ap tosiaan on siellä hierarkian pohjalla uhrilampaana varmistamassa, että muut saavat olla rauhassa.

Mutta jos edes valmistautuneena takaisin samalla mitalla sanominen ei onnistu, niin sitten minunkin neuvoni on vastata kysymällä piikittelijän motiiveita. Miksi sä noin sanoit? Mitä sä tolla ajat takaa? Eihän tossa ole mitään hauskaa. Jne. Ja ilme sellaiseksi yllättyneeksi, että tosiaan ei ymmärrä mistä on kysymys. Koska eihän nyt kukaan kaveriporukassa tosia halua kiusata ja alistaa!

Mulla ei onneksi itsellä ole tuollaista kaveriporukkaa, mutta tuolla keinoin olen saanut miehen(!) kaveriporukasta kiusaajat jättämään mut rauhaan. Samanlaista menoa olen myös pannut merkille yhden kaverini kaveriporukasta, johon en siis itse kuulu. Yhteistä näille porukoille on, että ainakin ne tiiviimmät suhteet on muodostuneet jo lapsuudessa ja niissä on aivan selvä hierarkia. Vilpittömästi ihmettelen, miten jengi jaksaa tuollaista yläastemenoa vielä nelikymppisinäkin.

Vierailija
109/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tahditontahan tuollainen huomauttelu on. Itse en jaksaisi yrittää kääntää tuota huumorin puolelle vaan tekisin selväksi että tölväisyt loukkaavat minua ja että ne eivät ole ok. Pitäkööt sitten minua huumorintajuttomana, itse pitäisin tuollaista ihmistä tosi tökerökäytöksisenä. 

Vierailija
110/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täytyy myöntää, että moni asia on jälkeenpäin jäänyt vaivaamaan. En esim ymmärrä, että onko se punainen väri uimapuvuissa jotenkin sellainen, että ei saisi käyttää? Katselin eri verkkokauppojen sivuilta tämän kesän uima-asutarjontaa, niin punaista siellä näytti olevan muiden joukossa. Ap

Ei. Punainen on hyvä reipas väri.

Voisi sanoa, että laittaisin mustan, jos menisin uimaan hautajaisiin.

Vierailija
111/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läpänheittovitsailu aka pilkkaaminen on tietyissä piireissä ainoa osattu huumorin muoto. Tähän vielä jatkuvat kaksimieliset vitsit niin ai että kun onkin kauhean hauskaa.

Vittuiluhuumori on hauskaa silloin kun se on tasapuolista eikä kohdistu vain yhteen henkilöön.

Ja silloin kun huumoria keksitään myös itsestä eikä vain muista.

Vierailija
112/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan muu ei koskaan sano mitään tuollaisista huomautuksista, niin joko he haluavat sinusta eroon tai sitten kukaan muu ei kuule sanottavan tavalla, joka loukkaa. Kutsu joskus kaikki muut luoksesi ja selvitä, mistä on kyse.

Voihan olla, että kyseessä on piikittelijää lukuun ottamatta lauma sellaisia vässyköitä kuin ap ja minä, joilla vain sanavalmius ei riitä yllättäen tuleviin piikittelyihin. Jäädään vain haukkomaan ilmaa kuin kala kuivalla maalla ja toivotaan, että tilanne menisi nopeasti ohi. Tai sitten ap tosiaan on siellä hierarkian pohjalla uhrilampaana varmistamassa, että muut saavat olla rauhassa.

Mutta jos edes valmistautuneena takaisin samalla mitalla sanominen ei onnistu, niin sitten minunkin neuvoni on vastata kysymällä piikittelijän motiiveita. Miksi sä noin sanoit? Mitä sä tolla ajat takaa? Eihän tossa ole mitään hauskaa. Jne. Ja ilme sellaiseksi y

Koulussa ollaan helpottuneita, kun se vittuilija vittuilee jokkekulle muulle. Siksi ei puututa.

Vierailija
113/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja silloin kun huumoria keksitään myös itsestä eikä vain muista."

Tämä on se ero! Nuo v*ttuilijat suhtautuvat yleensä itseensä hyvin tarkasti. Heittelevät muille ja muista ties mitä ikäviä ja loukkaavia ""vitsejä"", mutteivat ikinä hyväksyisi itsestään tehtävän pilaa. 

Vierailija
114/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen käsityksen Ap:n avauksesta, että kyse on siitä, miten tämä kaveri/kaverihko ilmaisee asiat. Itse varmaan suhtautuisin niin, että muutaman kerran katsoisin hänen sanomisiaan läpi sormien ja olisin kuin ei mitään, ja sitten alkaisin kevytkettuilla takaisin. Tässä vaiheessa varmastikin myös kysyisin naisporukan muilta jäseniltä, miten he kokevat tämän yhden käytöksen. Jos heille asiassa ei olisi mitään kummallista, alkaisin miettiä, olenko väärässä porukassa. Mutta jos heitäkin tuo käytös olisi alkanut hiertää, varmaan yhdessä lähestyisimme tätä yhtä ja kertoisimme, miten koemme asian. Jatko riippuu sitten täysin tämän yhden suhtautumisesta ja vastauksista.

Vierailija
115/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain sen käsityksen Ap:n avauksesta, että kyse on siitä, miten tämä kaveri/kaverihko ilmaisee asiat. Itse varmaan suhtautuisin niin, että muutaman kerran katsoisin hänen sanomisiaan läpi sormien ja olisin kuin ei mitään, ja sitten alkaisin kevytkettuilla takaisin. Tässä vaiheessa varmastikin myös kysyisin naisporukan muilta jäseniltä, miten he kokevat tämän yhden käytöksen. Jos heille asiassa ei olisi mitään kummallista, alkaisin miettiä, olenko väärässä porukassa - - - - 

No,  useinhan se menee niin, että kun vinoilu ei kohdistu näihin muihin, he eivät koe sitä niin voimakkaasti. Jos kohdistuisi, loukkaantuisivat aivan varmasti myös! 

Vierailija
116/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano mieluummin suoraan, että no ei tuo nyt ollut kovin kivasti sanottu. Jos haluat siis olla ystäviä. Kaikki eivät tajua loukkaavansa. En ymmärrä, miten voit loukkaantua laukkuasiasta. Meidän porukassa voisi hyvin sanoa, että jaha, rouva on pakannut näköjään koko garderoobin mukaan. Ja kaikki nauraisivat, koska se oli vain vitsi.

Tuossa ei ollut pointtina se, kuinka paljon olin pakannut mukaan (en yhtään enempää kuin muutkaan), vaan se että se pieni lentolaukku on nolo kaikkialla muualla kuin lentokoneessa. Ap

Sanoiko hän ihan suiraan, että on NOLO vai tulkitsitko ihan itse näin?

Kukaan nuu ei ole huomannut siis mitään, niin ehkäpä noissa heitoissa ei ole mitään. Poimit pari yksittäistä irrallista virkettä ja takerrutaan niihin. Kai tämä yksi on tapaamisten aikana puhunut paljon muutakin, ihan neutraaleja juttuja tai jopa jotain hyvää tai kivasti sanottuakin?

muidän porukassa tuollainen heitti on ihan vain smal talkia, johon kukaan ei sen kummemmin takerru. Uimapuvun suhteen vastaisin varmaan vain mistä olen sen uuden uimapuvun ostanut 

Vierailija
117/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene 1-2 kertaa vuodessa jätkien kanssa gettogetheriin, niin kukaan ei sano mitään tuollaista paskaa.

Vierailija
118/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen porukka on usein syntynyt jo kouluaikoina ja sen hierarkiat voivat olla vuosikymmeniä vanhoja. Siksi kuppikunnassa taannutaan yläastetasoiseen kanssakäymiseen vielä keski-ikäisenäkin. Itse olin jonkin aikaa eräänlainen ulkojäsen tällaisessa porukassa (vasta aikuisiässä paikkakunnalle muuttaneena), jonka yksi jäsen ei halunnut selvästi minua mukaan ja savusti minut ulos. 

Vierailija
119/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan nuu ei ole huomannut siis mitään, niin ehkäpä noissa heitoissa ei ole mitään. Poimit pari yksittäistä irrallista virkettä ja takerrutaan niihin. Kai tämä yksi on tapaamisten aikana puhunut paljon muutakin, i

Kukaan ei ole huomannut / kukaan ei ole ollut huomaavinaan / kukaan ei halua myöntää mitään. Ryhmädynamiikka on monisäikeinen juttu. On aika naiivia olettaa, että tuollaista nälvimistä, jolle muut ummistavat silmänsä ja korvansa, vaikka huomaavat sen aivan varmasti, voisi olla selvitettävissä. Harvoin on. Ryhmärakenteet sen estävät. Päällepäin näkyy vain osa siitä, mitä ryhmässä tapahtuu ja mikä nokkimisjärjestys on. 

Vierailija
120/201 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä naiset on ainakin tarkkoja siitä onko pukeutuminen juuri oikein eikä melkein. Mikä on sopivaa ja mikä ei ole, Maailmansa romahtaa muuten eikä sitä voi sallia. Vääränlainen uimapuku, vääränlainen laukku. Pitää puolustella valintojaan.  Eiköhän olisi parasta sanoa heipat molemmin puolin.  Tai ruotia jokaisen ulkoasu jo etukäteen mitä saa olla ja mitä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä