Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten urheilullinen nainen voi olla ylipainoinen?

Vierailija
01.03.2025 |

Olen tätä asiaa miettinyt kun deittisovelluksia olen selannut. Siellä on hyvin usein ylipainoisella naisella "olen urheilullinen" tai "olen liikunnallinen". Jos liikkuu eli urheilee niin silloin laihtuu joten miksi nämä naiset on silti ylipainoisia vaikka ne liikkuu? Itse jotenkin ajattelen niin että naiset huijaa olevansa urheilullisia jotta ne lihaksikkaat alhaisen rasvaprosentin omaavat komistukset kiinnostuisi heistä.

Kommentit (308)

Vierailija
181/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt on kenellekin urheilullinen. Minä liikun 3-4 kertaa viikossa ja jaksan kyllä retkeillä metsässä päivän, mutta onhan niitä kovempiakin liikkujia. 

Työ on tietokonetyötä, niin hyvin helppo lihoa. 

Vierailija
182/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailun määrä on yli 90 prosenttia laihtumisesta ja lihomisesta. Liikunnalla pelkästään ei juuri laihdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liiku laihtuakseni, vaan pysyäkseni hyvässä kunnossa. Siksi, ap. 

t. ylipainoinen liikunnalinen nainen

Vierailija
184/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tekosyynä oli isot luut, mutta sitten tuli yleiseen tietouteen luiden painon eroavan saman pituisten, ikäisten ja sukupuolta olevien välillä puoli kiloa. Nyt on isot lihakset, jotka ovat kasvaneet kymmeniä kiloja ilman vastaavaa voiman kasvua. Nykyään alkaa tämäkin väistymään, koska tutkitusta suurimmalla osalla ihmisillä todella vähän lihasta, joten tilalle tulee turvotukseen ja nesteeseen vetoaminen. Sekään ei ole tullut jäädäkseen, koska jos olisi pari kymmentä kiloa nestettä kehossa liikaa niin kannattaa mennä lääkäriin selvittämään onko munuaisissa vikaa vai missä.

Vierailija
185/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaanko tinderissä siis, että jos käytät adjektiivia urheilullinen,  olet kilpaurheilija? 

Mulla on BMI:n mukaan viisari aavistuksen ylipainon puolella, mutta käyn paljon salilla niin osa on lihasta.

Sen lisäksi rakastan maantiepyöräilyä, vedän kesäisin useampana päivänä viikossa 30-100km lenkkejä. Keskinopeus ollut luokkaa 30km/h, että ihan hyvän tahdin olen saanut pidettyä ja hikikin virtaa! Ei ole jenkkikset tai selluliitit haitanneet, kun viiletän tien reunaa. 😍

Vierailija
186/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liikun tosi paljon, mutta tavoitteena ei ole ikinä ollut olla laiha. Paino on aikuisiällä ollut normaalipainon puolivälin ja ylärajan välillä 

Vartalossa on varmasti jonkin verran rasvaa, mutta myös lihasta. Kaikki rasva ja lihas on reisissä ja takapuolessa. Reilu vuosi sitten oli ajanjakso, jolloin istuin puoli vuotta äitini sairaalavuoteen reunalla. Söin tavallisesti, mutta en päässyt liikkumaan. Tämän seuraksena paino putosi ja lihas hävisi ja "laihduin*. Oli vaan ei ollut yhtään hyvä, kun kunto putosi enkä jaksanut mitään. 

Olen aina ollut hyväkuntoinen, mutta en mitenkään laiha 

Vierailija
187/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on pinnallinen maailmankuva osalla somesukupolvesta. Ei ihme, että pitää roikkua jossain Tinderissä. Vähän realismia kehiin, lapset. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin muutama liikakilo. Eikä ihmisen paino kovinkaan usein pysy samana koko elämän aikaa. 

Vierailija
188/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suuri osa samalla salilla käyvistä naisista on ylipainoisia. Liikunta, kun ei laihduta. On hyvinkin mahdollista, että paljon liikkuva on ylipainoinen, jos nyt ei puhuta ammattiurheilijoista.

Vierailija
189/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tässä puhuttiin nuoremmista, mutta itse keski-ikäisenä tunnen monta keski-ikäistä miestä, jotka kuvaavat olevansa liikunnallisia, siis säännöllisesti harrastavat liikkumista, oli se sitten kävely, juoksu tai muuta liikuntaa. Oikeasti liikkuvat, mutta se ei heillä ulkonäössä kyllä näy, keskivatsa on iso. Tunnen myös muutaman samanikäisen naisen, jotka harrastavat paljon liikuntaa ja salia, mutta kunnon lihaksistaan huolimatta ovat myös löysiä ja isoja, hormonitoimintako syynä?

Eli varmaan tässäkin asiassa on näkemyseroja paljon ainakin omassa ikäluokassani keski-iässä. Itse olen hoikka ja kiinteä, aina luullaan minun harrastavan paljon liikuntaa ja syövän terveellisesti. Ei ole niin, en juurikaan liiku ja syön miltei aina vain lihaa ja rasvaa (vilja-allergia plus moni kasvis ei sovi, sokeri kyllä käy), mutta sairaana olen saanut paljon anteeksi painoni kanssa, jotenkin ihmisiä edelleen arvotetaan sen mukaan, miltä näyttää, eli sen mukaan mitä muka jaksaa tehdä kehonsa puolesta, vaikkei oikeasti tee yhtään mitään hyvien geeniensä tai jopa sairauden hoikkana pitämänä (jos tätä voi hyvänä asiana pitää, muttei ole onneksi ainakaan syöpä vielä kyseessä),. Ne kiinteyttäjä-laihduttaja-yrittäjät molemmissa sukupuolissa, mutta etenkin naisissa keski-iässä, taas joutuvat geeniensä vuoksi yrittämään mahdollisesti vielä enemmän. 

Vierailija
190/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse antaisin kuvien puhua puolestaan. Musta on paljon kuvia mun harrastusten parissa. Käyttäisin niitä ja jättäisin sen sitten vastapuolen arvioitavaksi että olenko riittävän liikunnallinen. 

Vierailija
191/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärränkö oikein, että en saa etsiä itselleni liikunnallista machia kertomalla olevani liikunnallinen, jos mulla on vähän ylipainoa?

Että vaikka kaipaisin puolisolta seuraa juoksulenkeille, porrastreeneihin, salille ja pyöräilemään, niin en saa sanoa olevani liikunnallinen, koska BMI on 26?

Vierailija
192/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tässä puhuttiin nuoremmista, mutta itse keski-ikäisenä tunnen monta keski-ikäistä miestä, jotka kuvaavat olevansa liikunnallisia, siis säännöllisesti harrastavat liikkumista, oli se sitten kävely, juoksu tai muuta liikuntaa. Oikeasti liikkuvat, mutta se ei heillä ulkonäössä kyllä näy, keskivatsa on iso. Tunnen myös muutaman samanikäisen naisen, jotka harrastavat paljon liikuntaa ja salia, mutta kunnon lihaksistaan huolimatta ovat myös löysiä ja isoja, hormonitoimintako syynä?

Eli varmaan tässäkin asiassa on näkemyseroja paljon ainakin omassa ikäluokassani keski-iässä. Itse olen hoikka ja kiinteä, aina luullaan minun harrastavan paljon liikuntaa ja syövän terveellisesti. Ei ole niin, en juurikaan liiku ja syön miltei aina vain lihaa ja rasvaa (vilja-allergia plus moni kasvis ei sovi, sokeri kyllä käy), mutta sairaana olen saanut paljon anteeksi painoni kanssa, jotenkin ihmisiä edelleen arvotetaan sen mukaan, miltä näyttää, eli se

Lihaksen kasvattaminen on hidasta ja raskasta, joten salilla käyminen ei tarkoita, että ihmisellä olisi paljon lihasta. Muutama kilo lihasta voi tulla kevyellä treenillä vuosien varrella, mutta ei kymmeniä kiloja. 

Vierailija
193/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liikunnallinen, en kai urheilullinen. Olen 160cm/60kg, käyn salilla, patikoin, juoksen. Ei kiinnosta alhaisen rasvaprosentin ukot ja deittisovelluksessa on aikanaan ollut täysin rehelliset kuvat. Tunnen metsästyksen ja patikoinnin kautta montakin ylipainoista naista ja miestä joilla kunto kestää, lihasta ja hyvä asenne. Ja tiedän monta laihaläskiä joilla ei edes kävelykunto kestä ilman reppua lähteä millekään notskitreffeille. 

Miehen kannattaa olla rehellinen itselleen jos haluaa nimenomaan laihan tai hoikan naisen. Ei liikuntaharrastus ole yhtä kuin laihuudenihannoijamiesten miellytys. Itse voisin mielelläni olla tästä läskimpi ja olen ollutkin, juoksuharrastusta se vain haittaa. 

Vierailija
194/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärränkö oikein, että en saa etsiä itselleni liikunnallista machia kertomalla olevani liikunnallinen, jos mulla on vähän ylipainoa?

Että vaikka kaipaisin puolisolta seuraa juoksulenkeille, porrastreeneihin, salille ja pyöräilemään, niin en saa sanoa olevani liikunnallinen, koska BMI on 26?

Vain, jos haluat toimia aivottoman ylistrollin tahdon mukaisesti etkä käyttää omia aivojasi ja elää omaa elämääsi tasan niin kuin itse haluat. 

Vierailija
195/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies sanoo etsivänsä liikunnallista naista, jos ainut mikä merkitsee on naisen BMI? Miksi ei voi suoraan sanoa "etsin naista, jonka painoindeksi on alle 20"?

Vierailija
196/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies sanoo etsivänsä liikunnallista naista, jos ainut mikä merkitsee on naisen BMI? Miksi ei voi suoraan sanoa "etsin naista, jonka painoindeksi on alle 20"?

Samaa mieltä kanssasi, mutta ihka oikea syy tähän on, että mies on se joka lähestyy naista ja on häneltä typerää laittaa tuollainen teksti vaikka se olisi hänen tavoitteensa. Se kun karsii ison osan niistä hoikista naisistakin. Esim. minut. 

Liikunnallinen on siis kiertoilmaus laihalle ja nätille, ja voin kertoa että iso osa näistä miehistä ei itse liiku ollenkaan. :D olin aluksi aika hämmentynyt deittiskenessä kun itse liikun paljon, ennen kuin sitten tajusin että aa, niin, tällä ei ollutkaan tekoa lenkkikaverin etsinnän kanssa ja vastassa on huonoryhtinen massumies

Vierailija
197/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ylipainoinen mutta liikunnallinen, kerro asia eri tavalla profiilissasi, jos mainostat olevasi urheilullinen tai liikunnallinen. Eli  jätä mieluummin nuo kaksi adjektiivia pois ja kerro, miten liikut ja miten paljon. Sanoista tulee tiettyjä assosiaatioita mieleen kaikille meille, eli kerro asian koko totuus verbein tai koko lausein, ei vain noilla parilla kuvia vastaan taistelevilla perusadjektiiveilla.

Vierailija
198/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ylipainoinen mutta liikunnallinen, kerro asia eri tavalla profiilissasi, jos mainostat olevasi urheilullinen tai liikunnallinen. Eli  jätä mieluummin nuo kaksi adjektiivia pois ja kerro, miten liikut ja miten paljon. Sanoista tulee tiettyjä assosiaatioita mieleen kaikille meille, eli kerro asian koko totuus verbein tai koko lausein, ei vain noilla parilla kuvia vastaan taistelevilla perusadjektiiveilla.

Entäs jos ei ole paskanvertaa kiinnostunut BMI:stään ja painostaan, vaan terveellisistä elämäntavoista ja peilikuvasta? 

Vierailija
199/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Kai sä nyt kuvista osaat katsoa olenko hoikka supermalli vai hieman pullukka keski-ikäinen täti-ihminen? Sehän ei ole minun ongelmani, jos  et osaa erottaa sanoja liikunnallinen ja hoikka toisistaan. Ne eivät ole missään todellisuudessa synonyymejä. 

Vierailija
200/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se liikunta on uusi harrastus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi