Miten urheilullinen nainen voi olla ylipainoinen?
Olen tätä asiaa miettinyt kun deittisovelluksia olen selannut. Siellä on hyvin usein ylipainoisella naisella "olen urheilullinen" tai "olen liikunnallinen". Jos liikkuu eli urheilee niin silloin laihtuu joten miksi nämä naiset on silti ylipainoisia vaikka ne liikkuu? Itse jotenkin ajattelen niin että naiset huijaa olevansa urheilullisia jotta ne lihaksikkaat alhaisen rasvaprosentin omaavat komistukset kiinnostuisi heistä.
Kommentit (308)
Aloittajalle tuntuu olevan vaikea käsittää, että nainen ei ajattele itseään seksiobjektina vaan ihan tavallisena ja oikeana ihmisenä. Jos kysytään liikunnallista, se siis tarkoittaa semmoista ihmistä, joka liikkuu paljon. Ei siinä ruveta miettimään, näyttääkö bikinifitness-voittajalta, vaan tykkääkö vaikka hiihtää ja lasketella ja kuluuko viikossa paljon aikaa liikunnan parissa.
Nykyään monille on ylipäätään vaikea käsittää, että tukevan näköinen nainen voi olla vahva. Ehkä asia on helpompi hahmottaa, jos ajattelee mielessään perinteistä riuskaa maatalon emäntää siirtelemässä vaikka rehusäkkejä. Siinä tavoittaa ehkä sen, että vanttera habitus voi pitää sisällään paljonkin voimaa ja kestävyyttä eli siis lihaksia, vaikkei tyyppi näytä ollenkaan kike elomaalta parhaina urheiluaikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeesti kadehdin niitä naisia jotka onnistuvat hankkimaan itselleen ylipainon lihaksilla. Muhun itseeni kun ei lihas tartu millään :/ Oon treenannut aktiivisesti salilla (teen kyllä paljon muutakin mutta kai tuon salin pitäisi olla tehokkain lihaksen kasvattamiseen?) jo reilusti yli 10 vuotta ja yhä edelleen mä painan alle 60 kiloa (oon 170 pitkä).
Kade. Haluaisin olla urheilullisemman näköinen.
Syötkö tarpeeksi? Pitää olla jotain, millä ylikorjata vauriot, joita lihaksille salilla aiheutat. Toinen avansana onkin sitten riittävän raskas treeni. Ja sitten vielä palautuminen. Tämä pyhä kolminaisuus miekessä kehitystä kyllä tulee. Toki geneettiset tekijät vaikuttaa siihen, miten helposti, mutta kuitenkin.
Niin ehkä mä en sitten syö tarpeeksi. Treeni on kyllä nousujohteista ja kyl
Toisekseen, ei voi olla samaanaikaan mahdollisimman hyvä kehonrakentaja ja mahdollisimman hyvä maratonari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olisko että ne myös syö? En tiedä, vaikee dilemma kyllä.
Ihminen joka ei urheile mutta syö ei ole lihava? Miten tämä on mahdollista?
= Läpipasko. Ihan yhtä vaarallista terveydelle kuin liikkumattomuus. Mikään ei imeydy suolistossa. Kuolema kolkuttaa ovella.
^ Joo, olisko joku kultainen keskitie? Mä pelaan mailapelejä ja haluan säilyttää nopeuden ja ketteryyden, mutta haluaisin silti olla vähän urheilullisemman näköinen (joo, varmaan ihan vaan siksi kun se miellyttäisi enemmän omaa silmää).
Kyllä lasken olevani liikunnallinen sillä teen rankkaa sali- tai HIIT-treeniä 3-4 kertaa viikossa, lisäksi joogaan, juoksen ja tanssin. Hikiliikuntaa tulee viikossa sellaiset 10 tuntia ja lisäksi vielä työmatkapyöräily ym kevyempi arkiliikunta.
Ylipainoinen olen, koska en laihduta. Syön suht terveellisesti mutta tosi paljon enkä välttele juustoa, kermaa, pähkinöitä, avokadoa, majoneesia ym laisinkaan.
Ylipainoa ei ole niin paljoa että se mua häiritsisi tai vaikeuttaisi elämää. Olen ihan superterve ja tosi hyvässä kunnossa. Siksi en näe mitään syytä laihduttaa, vaikka se varmasti olisi suht helppoa, kun pikkaisen pienentäisin annoskokoja. Ei vaan ole mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Joo siis monet miehet ei oikeasti tunnu ymmärtävän sitä kuinka vähän nainen oikeasti voi syödä jos haluaa että painoa ei ala kertyä liikaa.
Kokeilkaa itse. Syökää 1500-1600 kcal päivässä. Montako päivää jaksatte? Se on TODELLA vähän ruokaa, mutta se on suurin piirtein sellaisen 60-kiloisen naisen päiväkulutus. Liikunnalla on todella vaikea kuluttaa niin paljon että kauheasti vois tuosta enempää syödä - varsinkaan mitä enemmän alkaa olla ikää.
Jos ei aivan nälkää halua nähdä, kyllä niitä kiloja vaan herkästi kertyy myös liikunnalliselle naiselle.
Syö kuitu-ja proteiinirikasta ruokaa, joka ei ole liian kaloritiheää niin tuo on ihan hyvä määrä ruokaa, vaikka olen 187 cm mies. Tällaisella hyvällä ruualla lihaksen kasvattaminen taas aiheuttaa pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Myös lihakset painavat
Tää tekosyy naurattaa aina yhtä paljon 😄 Oikeesti naisena saa salilla todella treenata oikealla tavalla ja oikeita asioita ja noudattaa mielellään tarkkaa ruokavaliotakin, jos meinaa saada lihasten kasvusta aiheutunutta painon nousua aikaiseksi.
Sit nämä ylipainoiset sunnuntaiköpöttelijät heiluttaa 3kg puntteja ryhmäliikunnassa 2 kertaa viikossa ja kehuu miten heillä lihakset painaa ja siksi vaakalukema vaan nousee.
Erityisen huvittavaa on se, että kun joku on palstalla sanonut miesten ylipainon olevan joskus osittain lihaksista johtuvaa, niin palstanaiset ovat sankoin joukoin nauraneet ja väittäneet sitä tekosyyksi, mutta nyt nuo samat naiset ihan vakavissaan väittävät, että naisten ylipainon syy on liian isot lihakset. 🤣
Mistä tiedät että kyseessä ovat juuri samat naiset?!
Ei voi yhtäaikaa yrittää laihduttaa ja saavuttaa maksimaalista lihaskasvua. Kun lakkasi pelkäämästä kiloja, alkoi lihasta tulla kohisten. Aineenvaihduntaan saa myös tällä tavoin vauhtia. Sitten kun joskus haluaa kiinteytyä, niin ei tarvitse alkaa kitudieetille kiinteytyäkseen. Pieni kalorien pudotus riittää ja hiljaa hyvä tulee. Ei ajeta kehoa säästöliekille.