Miten urheilullinen nainen voi olla ylipainoinen?
Olen tätä asiaa miettinyt kun deittisovelluksia olen selannut. Siellä on hyvin usein ylipainoisella naisella "olen urheilullinen" tai "olen liikunnallinen". Jos liikkuu eli urheilee niin silloin laihtuu joten miksi nämä naiset on silti ylipainoisia vaikka ne liikkuu? Itse jotenkin ajattelen niin että naiset huijaa olevansa urheilullisia jotta ne lihaksikkaat alhaisen rasvaprosentin omaavat komistukset kiinnostuisi heistä.
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ylipainoinen mutta liikunnallinen, kerro asia eri tavalla profiilissasi, jos mainostat olevasi urheilullinen tai liikunnallinen. Eli jätä mieluummin nuo kaksi adjektiivia pois ja kerro, miten liikut ja miten paljon. Sanoista tulee tiettyjä assosiaatioita mieleen kaikille meille, eli kerro asian koko totuus verbein tai koko lausein, ei vain noilla parilla kuvia vastaan taistelevilla perusadjektiiveilla.
Entäs jos ei ole paskanvertaa kiinnostunut BMI:stään ja painostaan, vaan terveellisistä elämäntavoista ja peilikuvasta?
Sanon tämän siksi, että olen entinen syömishäiriönen ja olen aikanaan ollut myös siten alipainoinen. Oli pakkomielle pysyä 55kg painossa. Parantuakseni syömishäiriöstä lakkasin kyttäämästä vaakaa ja BMI:tä. En siis tosiaan tiedä, mitä painan! Mutta olen onnellisempi ja elän terveellisemmin, kuin koskaan ennen. Liikun enemmän, syön enemmän (edelleen terveellisesti) ja osaan joskus nautiskellakin. Näen peilistä ja omasta olosta millon liikunnan ja ravinnon suhde on ollut sopiva.
Vanhaan vaa'ankyttäyselämään en halua enää palata, se oli painajaista.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ylipainoinen mutta liikunnallinen, kerro asia eri tavalla profiilissasi, jos mainostat olevasi urheilullinen tai liikunnallinen. Eli jätä mieluummin nuo kaksi adjektiivia pois ja kerro, miten liikut ja miten paljon. Sanoista tulee tiettyjä assosiaatioita mieleen kaikille meille, eli kerro asian koko totuus verbein tai koko lausein, ei vain noilla parilla kuvia vastaan taistelevilla perusadjektiiveilla.
Jos olet sokea, suosittelen muuta väylää kuin Tinderiä parin etsinnässä. Kyllähän sä kuvista näet, onko ihminen hoikka vai ei. Ei sitä tarvitse rautalangasta vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Myös lihakset painavat
Painavatko ne niin, että näyttää selvästi ylipainoiselle? Yleensä se on niin, että lihaksikkaasta ei uskoisi, että painaa niin paljon.
Kyllä, jos katsoja on pikkupoika, joka kuvittelee, että kaikki yli alipainon rajan ovat ylipainoisia. Olen huomannut, että nykyisillä pojilla ei ole mitään käsitystä siitä, miltä normaalipainoinen nainen näyttää. Prno ja some ovat luoneet illuusion siitä, että nainen voi olla normaalipainoinen vain jos muistuttaa 90-luvun heroin chick malleja.
90-luku loppui 25 vuotta sitten, joten ysärillä naisia katselleet ovat nykyään jo miehiä eikä poikia. 60% suomalaisista aikuisista on ylipainoisia, joten eiköhän kaikkie
En tule ikinä tottumaan ylipainoisiin "normaalipainoisina". En, vaikka kuinka jankkaisitte. Ylipaino on ylipainoa. Ja se näkyy, vaikka muuta kuvittelisitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painavatko ne niin, että näyttää selvästi ylipainoiselle? Yleensä se on niin, että lihaksikkaasta ei uskoisi, että painaa niin paljon.
Kyllä, jos katsoja on pikkupoika, joka kuvittelee, että kaikki yli alipainon rajan ovat ylipainoisia. Olen huomannut, että nykyisillä pojilla ei ole mitään käsitystä siitä, miltä normaalipainoinen nainen näyttää. Prno ja some ovat luoneet illuusion siitä, että nainen voi olla normaalipainoinen vain jos muistuttaa 90-luvun heroin chick malleja.
90-luku loppui 25 vuotta sitten, joten ysärillä naisia katselleet ovat nykyään jo miehiä eikä poikia. 60% suomalaisista
No sitten sinun pitää vain kestää se, että heroin chick muoti oli ja meni jo ja liikunnallisuus on eri asia kuin hoikkuus. Sellaista on elämä.
"En tule ikinä tottumaan ylipainoisiin "normaalipainoisina". En, vaikka kuinka jankkaisitte. Ylipaino on ylipainoa. Ja se näkyy, vaikka muuta kuvittelisitte."
Entäs hoikkiin ylipainoisiin?
T. Kehonrakentaja
En tule ikinä tottumaan ylipainoisiin "normaalipainoisina". En, vaikka kuinka jankkaisitte. Ylipaino on ylipainoa. Ja se näkyy, vaikka muuta kuvittelisitte.
No sepä ei ole kenenkään muun kuin sinun ongelmasi. Ei meitä ylipainoisia haittaa millään tasolla, jos et totu siihen, että mekin voimme olla liikunnallisia. Kukaanhan ei kuvittele, että sana liikunnallinen poistaa läskit jotenkin mystisesti. Paitsi ehkä sinä, joka et osaa erottaa sanojen hoikka ja liikunnalinen merkitystä toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysäisin tekoälyltä voiko ylipainoinen nainen olla ylipainoinen, se vastasi näin:
Kyllä, ehdottomasti! Urheilullisuus ei ole pelkästään kiinni painoindeksistä tai kehon koostumuksesta, vaan siitä, miten keho toimii ja kuinka hyvin se pystyy suoriutumaan fyysisistä haasteista. Ylipainoinen nainen voi olla erittäin urheilullinen, jos hänellä on hyvä kestävyyskunto, voimaa, liikkuvuutta ja koordinaatiota.
Tekoälykin on jo aivopesty :DDDDDDD
Rankka elämä, kun liikunnallinen nainen ei muutukaan sohvaperunaksi vain siksi, että pikku-ap ulisee vauvapalstalla omia fantaioitaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nämä naiset ei ole millään tapaa lihaksikkaita vaan ne näyttävät lihavilta ja niillä on RASVAA.
ap
Läskejä sitten ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kun nykyiset "normaalipainoiset" on aika valaita.
Oon kyllä samaa mieltä et nykyään normaalipainon määritelmä on hyvin erikoinen, esim. mua kutsutaan pääsääntöisesti "hoikaksi" vaikka oon 170 cm ja 69 kg, ja masukaan ei ole ihan litteä. Kun taas joskus ennen vanhaan olisin varmaan ollut monen mielestä "pulleahko" tai jotain vastaavaa.
Samat mitat. Vaatteet kyllä hämää, sellainen pehmeä kroppa kuitenkin on mutta lihasta rasvan alla. Kyllähän se eriltä näyttää, jos on vain pelkkää rasvaa ja täten ryhditön ulkomuoto. Ja tietty vaikuttaa mihin rasva pakkautuu. Itsellä perseeseen ja reisiin.
Vierailija kirjoitti:
Aika suuri osa samalla salilla käyvistä naisista on ylipainoisia. Liikunta, kun ei laihduta. On hyvinkin mahdollista, että paljon liikkuva on ylipainoinen, jos nyt ei puhuta ammattiurheilijoista.
Jokohan se jättiperseen kyykkäämistrendi on hiipumassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysäisin tekoälyltä voiko ylipainoinen nainen olla ylipainoinen, se vastasi näin:
Kyllä, ehdottomasti! Urheilullisuus ei ole pelkästään kiinni painoindeksistä tai kehon koostumuksesta, vaan siitä, miten keho toimii ja kuinka hyvin se pystyy suoriutumaan fyysisistä haasteista. Ylipainoinen nainen voi olla erittäin urheilullinen, jos hänellä on hyvä kestävyyskunto, voimaa, liikkuvuutta ja koordinaatiota.
Tekoälykin on jo aivopesty :DDDDDDD
Olet kyllä ääliö. Ylipainoinen voi olla urheilullinen. Normaalipainoinen voi olla urheilullinen. Alipainoinen voi olla urheilullinen.
Urheilullisuus ei siis suoraan korreloi BMI:n kanssa.
Kiitos, ap. Löysin taas yhden hyvän syyn olla laihduttamatta. Eipähän ainakaan pääsy sinun kanssasi treffeille, kun pitää liikakilot itsellään. Ja se jos mikä on joka kilon arvoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nämä naiset ei ole millään tapaa lihaksikkaita vaan ne näyttävät lihavilta ja niillä on RASVAA.
ap
Läskejä sitten ovat
Niin? Urheilullisia "läskejä"!
Vierailija kirjoitti:
No sepä ei ole kenenkään muun kuin sinun ongelmasi. Ei meitä ylipainoisia haittaa millään tasolla, jos et totu siihen, että mekin voimme olla liikunnallisia. Kukaanhan ei kuvittele, että sana liikunnallinen poistaa läskit jotenkin mystisesti. Paitsi ehkä sinä, joka et osaa erottaa sanojen hoikka ja liikunnalinen merkitystä toisistaan.
Olen miljoona kertaa mielummin hoikka ja "epäurheilullinen" kuin tanakka ja "urheilullinen". Onneksi tähän voi itse vaikuttaa.
Voi olla lihaksia, mutta on myös rasvaa siinä päällä
Hän on painonnostaja? Oman painon nimittäin.
Mitä höpiset? Jos olen ylipainoinen, mutta liikunnallinen, olen ylipainoinen, mutta liikunnallinen, vaikka muotoilisin asian japanilaiseksi haikurunoksi. Sinun kannattaa ihan vain opetella suomen kieltä niin ei tule mitään kummallisia ja päin persettä olevia ajatuksia sanasta liikunnallinen. Se kun ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että ihminen tykkää harrastaa liikuntaa ja tekee sitä säännöllisesti.