Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten urheilullinen nainen voi olla ylipainoinen?

Vierailija
01.03.2025 |

Olen tätä asiaa miettinyt kun deittisovelluksia olen selannut. Siellä on hyvin usein ylipainoisella naisella "olen urheilullinen" tai "olen liikunnallinen". Jos liikkuu eli urheilee niin silloin laihtuu joten miksi nämä naiset on silti ylipainoisia vaikka ne liikkuu? Itse jotenkin ajattelen niin että naiset huijaa olevansa urheilullisia jotta ne lihaksikkaat alhaisen rasvaprosentin omaavat komistukset kiinnostuisi heistä.

Kommentit (308)

Vierailija
1/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olisko että ne myös syö? En tiedä, vaikee dilemma kyllä. 

Vierailija
2/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka ei urheile mutta syö ei ole lihava? Miten tämä on mahdollista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Myös lihakset painavat

Vierailija
4/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siinä treenissä joku pielessä jos ei laihdu. Vähintään ruokavalio tai joku sairaus. Tai sitten vastaan on tullut näitä liian lihaksikkaita miesnaisia tai jotain kuulantyöntäjiä.

Vierailija
5/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin moni ammattiurheilijakin on painoindeksillä mitattuna ylipainoinen. Ei se lihasmassa painotonta ole. Koskee myös miehiä. 

Vierailija
6/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen pystyy helposti syömään hirveän paljon enemmän kuin liikunnalla kuluttaa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
7/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka ei urheile mutta syö ei ole lihava? Miten tämä on mahdollista? 

Hmm. Ehkä se syö vähemmän? En tiedä, tääkin on tosi vaikee kysymys. 

Vierailija
8/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan siinä treenissä joku pielessä jos ei laihdu. Vähintään ruokavalio tai joku sairaus. Tai sitten vastaan on tullut näitä liian lihaksikkaita miesnaisia tai jotain kuulantyöntäjiä.

En mä ainakaan treenaa laihtuakseni, vaan pitääkseni itseni kunnossa ja saadakseni lihasmassaa. Siinä puuhassa paino nousee, mutta olotila on huomattavasti parempi kuin kiloissa katsottuna hoikempana. 

Vierailija
9/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta nämä naiset ei ole millään tapaa lihaksikkaita vaan ne näyttävät lihavilta ja niillä on RASVAA. 

ap

Vierailija
10/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Mua luullaan usein urheilulliseks, vaikka sitä en ole. En siis urheile juuri koskaan. Mun ruumiinrakenne on leveähkö, isot hartiat ja lanteet, mutta kapee vyötärö ja muutenkin suht hoikka. 

Toiset urheilee, mutta myös syö hyvin. Hiilarit etenkin kasvattaa kokoa ja turvottaa.

Vierailija
11/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painavatko ne niin, että näyttää selvästi ylipainoiselle? Yleensä se on niin, että lihaksikkaasta ei uskoisi, että painaa niin paljon.

Vierailija
12/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä "liikunnallisuus" tarkoittaa sitä, että käy kävelemässä 2-3 km lenkkejä.

Vierailija
13/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nämä naiset ei ole millään tapaa lihaksikkaita vaan ne näyttävät lihavilta ja niillä on RASVAA. 

ap

Kaikilla ihmisillä on kehossaan RASVAA. Myös sinulla. Sori siitä, pikkuinen. 

Vierailija
14/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet päivittäin kuntosalilla kävijät, tykkäävät myös herkutella. Tästä johtuu usein liika rasvakudos lihasten päällä. 

Vierailija
15/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 53v ja lievästi ylipainoinen, mutta penkkaan 45kg ja jaksan juosta 10km, kyykkään 60kg sarjaa. Olen mielestäni urheilullinen, kun vertaan itseäni useaan  ikätovereihini, jotka hyvä jos jaksavat kävellä tuon 10km tai nostaa penkistä juuri tankoa enempää. Mutta en mainostaisi itseäni hoikaksi tai ottaisi tinderiin kuvaa, jossa kiloni eivät näy.

Vierailija
16/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni ammattiurheilijakin on painoindeksillä mitattuna ylipainoinen. Ei se lihasmassa painotonta ole. Koskee myös miehiä. 

Ja ylipainolla ei tarkoiteta käytännössä koskaan henkilön absoluuttista painoa, vaan väärää lihas-/rasvakudoksen suhdetta. Ylipainoisen synonyymi on lihava, niin se avannee asiaa myös sinulle. Harva pitää ammattiurheilijaa ylipainoisena, ellei mennä lajeihin, kuten sumopaini, kuulantyöntö tai moukari. Yksikään ammattiurheilija tuskin menee lääkärille hakemaan Ozempic -kuuria siksi, että pitää itseään nyt ylipainoisena.

Vierailija
17/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painavatko ne niin, että näyttää selvästi ylipainoiselle? Yleensä se on niin, että lihaksikkaasta ei uskoisi, että painaa niin paljon.

Kyllä, jos katsoja on pikkupoika, joka kuvittelee, että kaikki yli alipainon rajan ovat ylipainoisia. Olen huomannut, että nykyisillä pojilla ei ole mitään käsitystä siitä, miltä normaalipainoinen nainen näyttää. Prno ja some ovat luoneet illuusion siitä, että nainen voi olla normaalipainoinen vain jos muistuttaa 90-luvun heroin chick malleja. 

Vierailija
18/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi läheinen on tuollainen. Urheilee joka päivä, lihaksia on selkeästi ja kova kunto. Jaksaa vaikka minkälaisia suorituksia. Syö kuitenkin myös jatkuvasti herkkuja, protskun lisäksi. Eli on myös selkeää läskiä urheilusta huolimatta. Painoindeksi on jotain 30. Tuskin on ainoa kaltaisensa.

Vierailija
19/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä myös paljon (mukamas) urheilullisia miehiä joilla on kauhea maha, väittävät olevansa ns bulkilla tai käyttävät klassista tekosyytä et "se on vaan lihasta" vaikka eivät kykene penkkaamaan edes omaa painoansa..

Vierailija
20/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ylipainolla ei tarkoiteta käytännössä koskaan henkilön absoluuttista painoa, vaan väärää lihas-/rasvakudoksen suhdetta. Ylipainoisen synonyymi on lihava, niin se avannee asiaa myös sinulle. Harva pitää ammattiurheilijaa ylipainoisena, ellei mennä lajeihin, kuten sumopaini, kuulantyöntö tai moukari. Yksikään ammattiurheilija tuskin menee lääkärille hakemaan Ozempic -kuuria siksi, että pitää itseään nyt ylipainoisena.

Painoideksi=pituuden ja painon suhde. Siinä ei huomoida, mistä se paino koostuu. Jos osaisit lukea, olisit huomannut, että puhuin PAINOINDEKSILLÄ mitattuna ylipainoisuudesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän