Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten urheilullinen nainen voi olla ylipainoinen?

Vierailija
01.03.2025 |

Olen tätä asiaa miettinyt kun deittisovelluksia olen selannut. Siellä on hyvin usein ylipainoisella naisella "olen urheilullinen" tai "olen liikunnallinen". Jos liikkuu eli urheilee niin silloin laihtuu joten miksi nämä naiset on silti ylipainoisia vaikka ne liikkuu? Itse jotenkin ajattelen niin että naiset huijaa olevansa urheilullisia jotta ne lihaksikkaat alhaisen rasvaprosentin omaavat komistukset kiinnostuisi heistä.

Kommentit (308)

Vierailija
221/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule ikinä tottumaan ylipainoisiin "normaalipainoisina". En, vaikka kuinka jankkaisitte. Ylipaino on ylipainoa. Ja se näkyy, vaikka muuta kuvittelisitte.

No sepä ei ole kenenkään muun kuin sinun ongelmasi. Ei meitä ylipainoisia haittaa millään tasolla, jos et totu siihen, että mekin voimme olla liikunnallisia. Kukaanhan ei kuvittele, että sana liikunnallinen poistaa läskit jotenkin mystisesti. Paitsi ehkä sinä, joka et osaa erottaa sanojen hoikka ja liikunnalinen merkitystä toisistaan. 

Ei ole ongelma. Jatkan hoikkana olemista ja nautin edelleen läskien haukkumisesta.

Vierailija
222/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule ikinä tottumaan ylipainoisiin "normaalipainoisina". En, vaikka kuinka jankkaisitte. Ylipaino on ylipainoa. Ja se näkyy, vaikka muuta kuvittelisitte.

No sepä ei ole kenenkään muun kuin sinun ongelmasi. Ei meitä ylipainoisia haittaa millään tasolla, jos et totu siihen, että mekin voimme olla liikunnallisia. Kukaanhan ei kuvittele, että sana liikunnallinen poistaa läskit jotenkin mystisesti. Paitsi ehkä sinä, joka et osaa erottaa sanojen hoikka ja liikunnalinen merkitystä toisistaan. 

Olen miljoona kertaa mielummin hoikka ja "epäurheilullinen" kuin tanakka ja "urheilullinen". Onneksi tähän voi itse vaikuttaa.

Ole ihan rauhassa. Mutta turhaan sinä muille kiukuttelet siitä, ettet ymmärrä sanan liikunnallinen merkiystä. Se ei vieläkään liity painoindeksiin, vaikka sinua miten harmittaisi, että kaikki eivät ole sellaisia kuin sinä haluat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miljoona kertaa mielummin hoikka ja "epäurheilullinen" kuin tanakka ja "urheilullinen". Onneksi tähän voi itse vaikuttaa.

Hmm jaa no sinulle varmasti löytyy kaltaistasi pinnallista seuraa, jolle terveys ja liikunnanilo on toissijaista. 😊

Vierailija
224/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelma. Jatkan hoikkana olemista ja nautin edelleen läskien haukkumisesta.

Onhan se ongelma, kun kiukuttelet kuin 3-vuotias. Nauttiminen on itsepetostasi. 

Vierailija
225/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset huijaa aina. Se nyt on selvä asia. Laihduttavat mutta kuitenkin syövät salaa makkaraa vessassa niin että ähinä vain kuuluu.

Vierailija
226/308 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysäisin tekoälyltä voiko ylipainoinen nainen olla ylipainoinen, se vastasi näin:

Kyllä, ehdottomasti! Urheilullisuus ei ole pelkästään kiinni painoindeksistä tai kehon koostumuksesta, vaan siitä, miten keho toimii ja kuinka hyvin se pystyy suoriutumaan fyysisistä haasteista. Ylipainoinen nainen voi olla erittäin urheilullinen, jos hänellä on hyvä kestävyyskunto, voimaa, liikkuvuutta ja koordinaatiota.

Tekoälykin on jo aivopesty :DDDDDDD

Olet kyllä ääliö. Ylipainoinen voi olla urheilullinen. Normaalipainoinen voi olla urheilullinen. Alipainoinen voi olla urheilullinen.

Urheilullisuus ei siis suoraan korreloi BMI:n kanssa.

Ehkä ei teoriassa, mutta kyllä urheilullisuus kummasti vain mielessä muodostaa näkymän tietynlaisesta vartalotyypistä ja siinä vartalossa ei ole löllöä rasvaa eikä ylimääräisiä makkaroita.

Vierailija
227/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastaa e-urheilua.

Vierailija
228/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain omasta puolestani. Olen ylipainoinen vaikka syön ravintoterapeutinkin mielestä mallikelpoisesti. Paljon kasviksia, ei lainkaan punaista lihaa jne. Sokeria kohtuudella. Liikun koiran kanssa vähintään tunnin päivässä. Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa. 

En silti laihdu koska minulla on hormonaalinen sairaus. 

Vierailija
229/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni ammattiurheilijakin on painoindeksillä mitattuna ylipainoinen. Ei se lihasmassa painotonta ole. Koskee myös miehiä. 

Tämä tuntuu olevan teille naisille suosikkiselitys. vrt. isot luut ja säästöliekki.

Sellaiset ammattiurheilijat joiden ylipaino selittyy lihaksilla, myös näyttävät lihaksikkailta.

https://www.instagram.com/julia_vins/

Esimerkkinä Julia Vins, 165cm/65kg = BMI 23,9

Vierailija
230/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Olisko että ne myös syö? En tiedä, vaikee dilemma kyllä. 

Ihminen joka ei urheile mutta syö ei ole lihava? Miten tämä on mahdollista? 

Syö kituliaasti. Esim. Vain pienen osan ravintola-annoksesta.

Vierailija
231/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielii tuokin jonkin asteisesta ongelmasta millaisia sinun nautinnon aiheesi ovat.

Vierailija
232/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Myös lihakset painavat

Tämä voi järkyttää sinua, mutta yritäppä ajatella.

Mahtaa olla suuret poskilihakset ihon alla...............

Vierailija
233/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnallinen ihminen on ihminen, joka liikkuu paljon tai on taitava liikkuja.

Urheilullinen ihminen on ihminen, joka urheilee paljon tai on taitava urheilussa.

Ihan hyvin  voi ylipainoinen ihminen olla liikunnallinen tai urheilullinen. Ei se kerro ulkonäöstä.

Vierailija
234/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katso sumopainijoita ja kuulantyöntäjiä. Voimaharjoitteleva voi ihan hyvin olla todella raskas myös omalta kooltaan. Jos sitä siis pitää urheiluna

Kehonpaino muodostuu ongelmaksi lajeissa, missä kehonpainoa on tarkoitus siirtää paikasta a paikkaan b, eikä vaan tuottaa maksimaalisesti voimaa. Mitä pidempi matka, sitä matalampi on yleensä urheilijan kehonpaino. Mitä lyhyempi matka, sitä enemmän lihaksia, mutta rasvaa ei voi olla silloinkaan jos haluaa pärjätä edes kohtuullisesti

Omasta mielestäni salilla käynti ei ole "liikuntaa" vaan painavien asioiden nostelua. Liikuntaa on kävely, juoksu, hiihto, kiipeily, suunnistus, polkujuoksu, ym. Golf ym. lajit myös vähän siinä ja siinä

Itsellä takana urheilutaustaa ja olen edelleen hoikka, vaikka en aktiivisesti liikukaan. En jaksa urheilumiehiä enkä näitä "liikunnallisia naisia". Jos ei aio lähteä elämään omavaraiselämää metsään, nykypäivänä lihasten kasvattaminen tai urheilu on suhteellisen turhaa. Ylläpitoliikunta on tärkeää, mutta siihen riittää postimerkin kokoinen joogamatto kotinurkassa

Vierailija
235/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei puikkomuna, olen kuulantyöntäjä. Moukarinheittäjä. Työnnän kuulan sun varjoisaan paikkaan. Hyvää päivää 🙏🏻

Vierailija
236/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnallinen ihminen on ihminen, joka liikkuu paljon tai on taitava liikkuja.

Urheilullinen ihminen on ihminen, joka urheilee paljon tai on taitava urheilussa.

Ihan hyvin  voi ylipainoinen ihminen olla liikunnallinen tai urheilullinen. Ei se kerro ulkonäöstä.

No millähän nimellä sitä pitäisi sitten alkaa kutsumaan, jos kerran terveen kehonkoostumuksen omaamista ei voi enää tituleerata liikunnallisuudeksikaan, vaan ylensyövät omivat kaikki termit ihan omien mielihalujensa mukaisesti, niinkuin ilmeisesti syövätkin kaiken minkä käsiinsä saavat. Taitaa olla parempi olla vaan hiljaa ja antaa kuvien puhua puolestaan.

Vierailija
237/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni ammattiurheilijakin on painoindeksillä mitattuna ylipainoinen. Ei se lihasmassa painotonta ole. Koskee myös miehiä. 

Tämä tuntuu olevan teille naisille suosikkiselitys. vrt. isot luut ja säästöliekki.

Sellaiset ammattiurheilijat joiden ylipaino selittyy lihaksilla, myös näyttävät lihaksikkailta.

https://www.instagram.com/julia_vins/

Esimerkkinä Julia Vins, 165cm/65kg = BMI 23,9

Minä olen ollut samoissa mitoissa huomattavasti hoikemman ja lihaksettomamman näköinen. Ei todellakaan ole ollut tuollaisia pallolihaksia, ei sinne päinkään. Mutta oma urheilutausta onkin oikeaa liikuntaa lapsesta asti, eikä pallolihasten kasvattelua salilla. 

Pitkäaikaisesti liikkumalla ja urheilemalla eivät kasva vain lihakset, vaan myös esim. jänteet vahvistuvat. Kaipa painoon voi vaikuttaa myös se, mistä se lihas koostuu ja kuinka laadukasta se on, ihan niinkuin soijaa ja antibiootteja syövän lehmän ja luomu-ruoholehmänkin liha on erilaista.

Vierailija
238/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joku lyhyt pulkannaru mies. Meille pitkille ja isoille miehille naisen koolla ei ole niin väliä, sillä nainen on jokatapauksessa pienempi. Urheilullinen nainen voi olla ylipainoinen.

Vierailija
239/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, mitä ap ei tässä ymmärrä. Liikunta polttaa kokonaiskuvassa kaloreita itse asiassa melko vaatimattoman määrän. Ruokavalio on ensisijainen painoon vaikuttava tekijä. Minä, läski, liikun joka päivä 1,5 h, koska pidän siitä ja se pitää minut järjissäni. En muutu laihaksi, koska syön kulutukseeni nähden liikaa.

Vierailija
240/308 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liikunnallinen" tai "urheilullinen" ei muuten ole vartalotyyppi, vaan kuvaa sitä, mitä henkilö tekee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan