Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muille käynyt niin, että seksikumppani on noussut suhteen esteeksi?

Vierailija
09.02.2025 |

Pähkinänkuoressa todeten tilanne on seuraavanlainen. Olen tapaillut erästä miestä noin parisen kuukautta ja olen todella ihastunut, enkä yleisesti ottaen ihastu erityisen helposti. Kipinää on selkeästi ollut myös hänen puoleltaan ja hän on varannut tapaamisiimme aikaa aina kun on voinut, josta olen ollut todella otettu. Nyt kuitenkin kaikki muuttui ja tunnelma kylmeni, kun hän sai tietää minulla olleen vakituinen seksisuhde erään toisen miehen kanssa viimeisen reilun vuoden ajan. Tästä hän ei tunnu pääsevän yli ja pelkäänkin että tämä lupaavasti alkanut juttu tulee lopulta kuihtumaan.

Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia omalta kohdalta ja jos on, niin miten lopulta on käynyt?

Kommentit (245)

Vierailija
141/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakituinen seksikumppani on naiselle huomattavasti turvallisempi vaihtoehto kuin hakea seksiä ja huomiota satunnaisilta kumppaneilta. Seksisuhdetta pitänyt nainen on todennäköisesti seksuaalisesti aktiivinen ja halukas, mikä käsittääkseni on yleensä miehille positiivinen asia. Tämmöisiä asioita kannattaisi miestenkin miettiä ennen kuin tuomitsee. Toki jos kokee että seksi on vain parisuhteeseen niin siihen on täysi oikeus jokaisen pyrkiä, mutta toivottavasti samat säännöt koskee sitten itseäkin.

Jep. Meillä selibaatissa elävillä on sellainen ongelma, ettei parisuhdeseksikään kiinnosta edes vähää alusta, ja sekös miehiä harmittaa. Ei tarvitse mennä edes treffeille kun tietää, ettei homma tule jatkumaan kun pitäisi olla h orona tyydyttämässä miehen siitosfantasioita

En usko että miehiä kauh

Tiedossa on, enkä koe sitä miksikään menetykseksi. Ei miehilläkään ole tarjota minulle mitään minua kiinnostavaa

Vierailija
142/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virhe oli tapahtunut siinä, että ap meni kertomaan asiasta. Tätä varmaan sattuu useinkin, mutta ei ole fiksua kertoa ihan kaikkea

Onko valhe hyvä lähtökohta suhteelle? 

Tuollainen mielensä pahoittaja kyllä loukkaantuu siitäkin, jos panosuhde on päättynyt 2kk ennen tämän tapaamista. Miehet eivät kestä kilpailua ja vertailua, vaan haluavat olla ainokaisia. Itse kyllä puhuvat avoimesti eksistään ja vertailevat naisia äiteihinsä. Kokeilin joskus yhdelle miehelle ihan täysin vastaavaa vertailua mitä hän teki minulle, ja välittömästi hän sanoi ettei niistä saa puhua ja pyysi anteeksi omia vertailujaan :D 

Tässäkin asiassa vallitsee vaan kaksinaismoralismi. Varsinkin miehet ajattelevat, että he kyllä saavat juosta pippelinsä perässä ja kilpailuttaa naisia. Mutta veikkaan että aika monella alkaisi puntti tutista ja saattaisi tulla ihan tantrumkin, jos naiset yhtä avoimesti täräyttelisivät heille panoneuvoja kesken seksin ja manspleinaisivat miten mies voisi käyttäytyä kuten heidän äitinsä, eksänsä ja siskonsa. Kannattaa naiset joskus kokeilla, jos haluatte hupia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virhe oli tapahtunut siinä, että ap meni kertomaan asiasta. Tätä varmaan sattuu useinkin, mutta ei ole fiksua kertoa ihan kaikkea

On vähän kuuma peruna keskustella aikasempien kumppanien  määrästä ym asioista. Jos haluaa tietää, mitää kestää vastaukset

Vierailija
144/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähän kuuma peruna keskustella aikasempien kumppanien  määrästä ym asioista. Jos haluaa tietää, mitää kestää vastaukset

Kestää millä tavalla? Väkisin jatkaa seurustelua? Kyllä mä aina kysyin ja jos ilmeni jtn minkä perusteella ei sovittais yhteen, toivotin hyvät jatkot. 

Vierailija
145/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole samanlaisia kuin ap eli aloita tapailusuhdetta seksisuhteen rinnalla, mikäli odotukset tapailusta liittyvät parisuhteen muodostumiseen. Kahdessa kuukaudessa ei vielä muodostu kovin syvää yhteyttä, joten luulen, että minultakin hiipuisi mielenkiinto, jos tuommoinen osuisi kohdalleni. Sen verran erilaisia oltaisiin. Pettynyt kyllä olisin ja miettisin varmaan, miten tuollaisen asian saisi jo aikaisemmin tietää tulevaisuudessa.

Vierailija
146/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika veteen piirretty viiva, että missä kohtaa nyt tarkalleen pitää ymmärtää lopettaa vanhat seksi- tai muut tapailusuhteet, kun tutustuu uuteen, kiinnostavaan ihmiseen. Ei ole yhtä oikeaa vastausta. Jos sinun uusi miestuttavasti kokee vastenmielisyyttä tämän edessä, voit todeta että teillä on erilaiset arvot. Eipä sellaisen päälle kovin hyvää suhdetta varmaan voi rakentaa, yhtenäiset arvot kun on niitä kaiken tärkeimpiä peruspilareita potentiaalisessa suhteessa.

Voin kertoa missä kohtaa itselläni menisi raja, mutta sekin on vain oma mielipiteeni, joka ei ole yhtään sen oikeampi kuin kenenkään muunkaan. Minulle olisi väliä sillä miten oma tapailu lähtee rullaamaan. Jos se on hitaammin lämpenevää sorttia, olisi vaikea suhtautua hyvin siihen että tapailukumppanilla on ollut siinä alussa aktiivinen, toinen suhde päällä. Tulisi olo että ei tässä taida olla nyt sellaista keskinäistä vetoa joka antaisi aihetta muuttaa tapailua yhtään syvällisemmäksi ainakaan, että pidetään se jatkossakin korkeintaan kevyenä näkemisenä kun aikaa on. Jos sen sijaan tapailu olisi lähtenyt vauhdikkaammin ja enemmän ns sängyn kautta ja yhteinen kemia olisi nopeasti löytynyt, en näe että tuollainen aiempi seksisuhde nyt venettä kaataisi.

Vierailija
147/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuolle miehelle olisi ollut yhtään sen parempi asia, että edellinen seksikerta vakipanon kanssa päivää ennen tai viikkoa ennen ekoja treffejä. Pelkästään sellaisen olemassaolo on hänelle turn off

Vierailija
148/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti siirtyisin vastaavassa tilanteessa takavasemmalle. Suhteiden päällekäisyys tympii.

Ei minulla ollut seurustelusuhdetta tähän toiseen mieheen, oli vain seksisuhde.

Ap

Aah, juu. Pelkät seksisuhteet siinä rinnalla onkin Ok. Painota tätä sille miehelle. 

Monelle jo pelkästään se, että nainen (tai mies) harrastaa tuollaisia seksisuhteita, voi olla todella paha turn off. Monet mieltävät seksin intiimiksi asiaksi, joka kuuluu vain vakavaan parisuhteeseen.

Juuri tämä. Itse olen nainen, ja mulle nimenomaan tuollaisen seksisuhteen tai esim. Yhden yön juttujen harrastaminen oli niin iso turnoff, että saman tien loppui kiinnostus potentiaaliseen treffikumppaniin silloin kun etsin miestä. Kertoo niin täysin erilaisesta arvomaailmasta ja suhtautumisesta seksiin, että ei oltaisi yhtään samalla aaltopituudella.

Mulle seksi ja seksuaalisuus on suhteessa todella tärkeää, mutta se on nimenomaan sitä intiimiä parisuhteen ydintä, jonka haluan kuuluvan vain romanttiseen vakavaan suhteeseen.

Onneksi sellaisen helmen löysinkin, joka ajatteli samalla tavalla eikä ollut mitään seksisuhteita tai irtoseksiä harrastanut. Miehissäkin on surullisen paljon noita sängystä toiseen hyppijöitä.

Vierailija
149/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, miksi ap:n seksisuhde oli turn off miehelle. 

Joillekin miehille tuollainen tilanne on turn off, toisille ei. Kyse on vain henkilökohtaisista preferensseistä.

Mielestäni tässä ei ole kukaan tehnyt varsinaisesti mitään väärää, eikä kukaan ole uhri. Ihmisillä on erilaisia preferenssejä, ja se on ihan ok. 

Vierailija
150/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuolle miehelle olisi ollut yhtään sen parempi asia, että edellinen seksikerta vakipanon kanssa päivää ennen tai viikkoa ennen ekoja treffejä. Pelkästään sellaisen olemassaolo on hänelle turn off

Mulle seksisuhde jossain kaukaa menneisyydessä olis ihan ok koska ymmärrän että arvot voi muuttua ja halusi kokeilla. Mutta jos seksisuhteet ovat edelleen omien arvojen mukaisia ja tärkeä osa sitä seksihistoriaa, niin onhan se ihan eri asia. 

Vierailija
151/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti siirtyisin vastaavassa tilanteessa takavasemmalle. Suhteiden päällekäisyys tympii.

Ei minulla ollut seurustelusuhdetta tähän toiseen mieheen, oli vain seksisuhde.

Ap

Useimmat eivät halua, että seurustelukumppanilla on seksisuhde jonkun muun kanssa. Jo se, ettet näe miksi tämä oli miehelle ongelma, kertoo siitä, että teillä on erilaiset arvot. 

No mutta eihän nyt ollutkaan kyseessä seurustelukumppani tai parisuhde, vaan pelkkä tapailukumppani.

Jep, henkilö johon ap omien sanojensa mukaan on "todella ihastunut". Vaikea kuvitella mitä ihastuminen tarkoittaa ap:lle, kun pystyy samalla panemaan toisen kanssa. Itse en pystyisi ihastuneena edes ajattelemaan muita siinä mielessä. En ihmettele, jos tapailumies viileni, itsellä olisi kuollut tunteet täysin, koska tuntuisi etten voi luottaa tuollaiseen robottiin. 

Vierailija
152/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhteessa olisi "sitä jotain", tuollaisesta päästäisiin kyllä yli. Kun ei kuitenkaan ole yhtä aikaa suhteita pidetty. Ap ja tää mies ei nyt vaan olleet riittävän sopivat toisilleen. 

Näin se on. 

Vierailija
153/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaanhan se oli vähän jännittävääkin. Tiedoston että mimmillä oli jänniä seksiharrastuksia ja Jännä kumppani ja luulin tulleeni tuon kumppanin tilalle mutta tulinkin hänen lisäkseen. Tavallaan sekään ei tökkinyt mutta suhde kariutui muista syistä ja tämä sitten rikkana rekassa. Olisi ollut kiva pystyä tarjoamaan tytölle tarpeeksi seksiä mutta ei sitten riittänyt.

Vierailija
154/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat hittoakaan tuon miehen mielipiteestä. Jos hän ei hyväksy hurvitteluasi vaan haluaa neitsyen niin etsikööt. Todennäköisemmin löytää jotain muuta mutta oppikoot kantapään kautta jos ei osaa arvostaa tilaisuuksiaan

Ei ole kyse minkään löytämisestä vaan toisen kunnioittamisesta.Miehellä on oikeus päättää mitä tekee. Eli hyväksyykö h u o r a a misen vai ei. Kerran tehnyt tekee sen yleensä uudelleen. 

Itse rakastuin kovasti naiseen ja monen pettymyksen kautta olin pakoitettu lopettamaan suhteen. Kostoksi esti lapsen näkemisen vuosikymmeneksi. Neuvoni on että älkää eläkö suhteessa joka on epävarma, koska myöhemmin esim:yhteinen lapsi kärsii asiasta syyttä. 

Vierailija
155/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujuttu ap:lle. Lumihiutalemies vain luiskaan ja uusi inceli kehiin, kenen kanssa on kiva jörniä ilman tunnekuohuja. 

Vierailija
156/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkujuttu ap:lle. Lumihiutalemies vain luiskaan ja uusi inceli kehiin, kenen kanssa on kiva jörniä ilman tunnekuohuja. 

Tämä. Eiköhän AP ole jo passissa satamassa, odottamassa iltalomille lähteviä merimiehiä. 

Vierailija
157/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menneistä kokemuksista viisastuneena tämä keskustelu käydään jatkossa heti ensimmäisten tapaamisten jälkeen. Monet miehet käyttää tuota porsaanreikänä, että ei ole sovittu ettei tapailla muita. Toki se kertoo miehestä jo riittävästi, että tapailua ei kannata siinä vaiheessa jatkaa, mutta jos tuon keskustelun käy mahdollisimman alkuvaiheessa, niin eipähän mene omaa aikaa sitten hukkaan vääränlaisiin miekkosiin."

Kun katsoo laveaa suhdetyyppi karttaa, sieltä löytyy alue "don't ask, don't tell". Se on ihan toimiva malli eikä sen kestoa ole sen kummemmin määritelty. Vakavampaa suhdetta rakentava murtaa tuon kysymällä... jotain, ja toivottavasti rakentavasti.

LISÄKSI haluan tähän 17 vastausta, jossa korostetaan, että "minä en voisi elää tuolla tavalla". Niin et. Mitä sitten?

Vierailija
158/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan rehellisyyttä. Tapailin menneisyydessä miestä, johon olin tutustunut työn merkeissä. Satuttiin usein samaan kuppilaan. Näin kului joitain kuukausia ja minä olin jo aivan ihastunut häneen. Hän sitten kysyi minulta, että haittaako minua, jos hän tapailee vielä muitakin, ja vastasin, että haittaa, koska olen jo selvillä omista tunteistani. Läksimme sitten erilleen ja olin pettynyt ja harmitti todella. Noin kolmen viikon päästä tämä mies otti minuun yhteyttä ja kertoi, että hänkin nyt selvillä omista tunteistaan ja haluaa seurustella kanssani. Mitään ei kyselty ja kaikki meni hyvin. 

Vierailija
159/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhteessa olisi "sitä jotain", tuollaisesta päästäisiin kyllä yli. Kun ei kuitenkaan ole yhtä aikaa suhteita pidetty. Ap ja tää mies ei nyt vaan olleet riittävän sopivat toisilleen. 

Tää on aika hyvä, tällä tapaa.

Harmistushan arvaan pohjaa myös paljon siihen, että seuraavan riittävän sopivan löytyminen on saamarin hankalaa. Esim: Nnykypäivän tinderöinti on selkeästi urpompaa kuin viisi vuotta sitten, heikot ovat ihmisten tavat ja herkkyydet äärimmäisen suuret.

Vierailija
160/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vähän kuin käytetty polkupyörä. Kyllä siinä naama valahtaa totisemmaksi, jos uutta on menossa katsomaan.

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi