Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muille käynyt niin, että seksikumppani on noussut suhteen esteeksi?

Vierailija
09.02.2025 |

Pähkinänkuoressa todeten tilanne on seuraavanlainen. Olen tapaillut erästä miestä noin parisen kuukautta ja olen todella ihastunut, enkä yleisesti ottaen ihastu erityisen helposti. Kipinää on selkeästi ollut myös hänen puoleltaan ja hän on varannut tapaamisiimme aikaa aina kun on voinut, josta olen ollut todella otettu. Nyt kuitenkin kaikki muuttui ja tunnelma kylmeni, kun hän sai tietää minulla olleen vakituinen seksisuhde erään toisen miehen kanssa viimeisen reilun vuoden ajan. Tästä hän ei tunnu pääsevän yli ja pelkäänkin että tämä lupaavasti alkanut juttu tulee lopulta kuihtumaan.

Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia omalta kohdalta ja jos on, niin miten lopulta on käynyt?

Kommentit (245)

Vierailija
181/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikesta ei kannata avautua. Emme ole aviomieheni kanssa kumpikaan hirveästi kehuskelleet aiemmista suhteistamme. Niillä ei ole mitään merkitystä meidän parisuhteessamme.

Vierailija
182/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat hittoakaan tuon miehen mielipiteestä. Jos hän ei hyväksy hurvitteluasi vaan haluaa neitsyen niin etsikööt. Todennäköisemmin löytää jotain muuta mutta oppikoot kantapään kautta jos ei osaa arvostaa tilaisuuksiaan

Ehkä hän nimenomaan arvosti tämän "tilaisuuden". Miehenä ei tulisi mieleenkään naida jonkun muun kanssa samaan aikaan kun kehittelen toisaalla suhdetta. Ei sovi minun käsitykseeni siitä, miten ihmisuuhteet toimivat. Mutta minä olenkin sellainen, joka on aina katkaissut entisen suhteen siististi poikki ennen kuin edes alan katsella ympärilleni, enkä pidä varapuolisoehdokkaita kaiken varalta kuten monet tuntuvat tekevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on täysin valehtelemiseen verrattavissa, jos kertomatta jättämisen tarkoitus on tietoisesti pimittää toiselta sellaista tietoa, joka todennäköisesti vaiku

Verrattavissa, mutta siis ei ole valehtelua, mistä näytämme olevan samaa mieltä.

Kristallipalloa aika moni näyttää edellyttävän keskustelussa. Olisi pitänyt tietää, olisi pitänyt ennakoida... olisi pitänyt nähdä, että joku ihan uusi tyyppi saattaa kehittyä vakavaksi.

Tämä, joka huomautti, että vastaavat dudet eivät kestä sitä, että 2kk aiemminkaan olisi ollut mitään, ovat lähellä totuutta.

En nyt ymmärrä näitä kristallipallo valituksia. Nainen toimi tietyllä tavalla, joka oli ick miehelle, ja tapailu päättyi siihen.

Joskus vaan käy näin, turha tästä on alkaa mitään elämää suurempaa draamaa tekemään. He eivät vaan olleet yhteensopivia, joten loppu hyvin kaikki hyvin.

Vierailija
184/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kysytään: Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia omalta kohdalta ja jos on, niin miten lopulta on käynyt?

eli ohjataan pohtimaan omia kokemuksia ja näkemyksiä. 

Oman arvopohjansa nassuttaminen ei ole _kokemuksien_ jakamista, jota kysyttiin.

Ja jos ei sattuisi olemaan kokemusta, niin sitten avarampi pohdiskelu kuin oman asenteen ja arvon jakaminen saattaisi rikastuttaa keskustelua.

Milläs tavalla sinä olet rikastuttanut keskustelua? Olet vain nillittänyt keskustelusta, jossa on sinun mielestäsi Vääriä Mielipiteitä.

Vierailija
185/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti siirtyisin vastaavassa tilanteessa takavasemmalle. Suhteiden päällekäisyys tympii.

Ei minulla ollut seurustelusuhdetta tähän toiseen mieheen, oli vain seksisuhde.

Ap

Aah, juu. Pelkät seksisuhteet siinä rinnalla onkin Ok. Painota tätä sille miehelle. 

Joo tämä. Eiku. Olen kyllä liian vanha ymmärtämään koko juttua. Jos tää on jokin sukupolvikysymys. Minkä ikäinen olet ap?

Vierailija
186/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti siirtyisin vastaavassa tilanteessa takavasemmalle. Suhteiden päällekäisyys tympii.

Ap

Useimmat eivät halua, että seurustelukumppanilla on seksisuhde jonkun muun kanssa. Jo se, ettet näe miksi tämä oli miehelle ongelma, kertoo siitä, että teillä on erilaiset arvot. 

Jep. Se on todella ällöttävä ajatuskin. 

Vierailija
187/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat hittoakaan tuon miehen mielipiteestä. Jos hän ei hyväksy hurvitteluasi vaan haluaa neitsyen niin etsikööt. Todennäköisemmin löytää jotain muuta mutta oppikoot kantapään kautta jos ei osaa arvostaa tilaisuuksiaan

Ehkä hän nimenomaan arvosti tämän "tilaisuuden". Miehenä ei tulisi mieleenkään naida jonkun muun kanssa samaan aikaan kun kehittelen toisaalla suhdetta. Ei sovi minun käsitykseeni siitä, miten ihmisuuhteet toimivat. Mutta minä olenkin sellainen, joka on aina katkaissut entisen suhteen siististi poikki ennen kuin edes alan katsella ympärilleni, enkä pidä varapuolisoehdokkaita kaiken varalta kuten monet tuntuvat tekevän.

Samoin ajattelen, ja vaatii jonkinlaista psykopatiaa, että voi sivuuttaa tunteet niin seksisuhteessa kuin sitten samalla MUKA rakentaa intiimiä suhdetta toisaalla.

Vierailija
188/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksummat ihmiset eivät edes humalassa retostele aiemmilla suhteillaan. Lapsellista.

Vierailija
189/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin aikoinaan naisen ja tunteemme läheni toisiamme kohtaan. Hyvää seksiä ja paljon. Sitten hän kertoi, että hänellä oli ollut vuoden verran "fuck buddy", jonka kanssa harrasti seksiä ilman tunteita ja sitoutumista. Vedin vaatteet päälle ja jätin hänet. Itki sitten perään ja halusi, että palaisin. Sanoin, että minulle kelpaa vain kunnon nainen ja löin luurin korvaan.

Vierailija
190/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olisin ehtinyt tapailla miestä vaikka pari kuukautta ja ehtinyt ihastuakin jo, ja se mies kertoisi mulle että "olen sitten pannut yhtä toista naista tässä koko meidän tapailumme ajan", niin laittaisin homman poikki sillä sekuntilla.

Kuvottava ajatus. 

Juu, mutta tästähän ei ollut ap:n tapauksessa kyse.

Eikö? Mä käsitin että ap:n tapauksessa oli kyse nimenomaan tästä. 

Ap lopetti seksisuhteen kun alkoi tapailla tätä miestä. Siinä se ero. 

Lopettiko AP seksisuhteen ENNEN kuin aloitti tapailemaan tätä miestä? Vai tapailun aika

Ehkä tuollaiselle miehelle olisi ollut ick mikä tahansa pelkkä seksisuhde menneisyydessä. Ja jos ne taas AP: lle on luonteva ja oma juttu, ei niitä ois pitänyt jättää välistä.

Joskus vaan on niin, ettei arvot ja elämäntavat kohtaa ja silloin se suhde on hyvä päättää. Ei kannata jatkaa suhteessa, jossa omat valinnat ei oo toiselle ok tai vastaavasti toisen valinnat itselle ok.

Vierailija
191/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kyllä ole aivan vastaavia kokemuksia. Kerran kyllä tapailin kahta deittiä jopa samana päivänä, mutta kummankaan kanssa minulla ei siis ollut seksiä.

Olisiko mies vai saanut selville, että kun humalapäissäsi puhuit ohi suusi, että et olekaan niin viisas kuin mitä hän luuli? 

Mies ei ehkä etsinyt seksiseuraa, vaan naista parisuhteeseen, vaimoksi ja lastensa äidiksi? Etsi siis myös hyviä geenejä. 

Vierailija
192/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla seksi kuuluu vain suhteisiin, joissa on tarkoitus tutustua ja sitoutua vakavammassa mielessä, eli en harrasta ns. hupiseksiä. Toivon ja oletan, että myös kumppanilleni seksi merkitsee samaa. 

Vierailija
193/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tuot esiin olevasi vähemmistössä.

Väestöparametreja ei tässä nyt ole ollut, mutta arvaan, että väestökeskittymissä AP:n asiaa ymmärretään paremmin ja kyläyhteisöissä vähemmän.

Myös sanasto tuntuu olevan merkitsevää: seksisuhteen ja parisuhteen ja deittailun jos osaa erottaa, alkaa ymmärtää AP:tä. Mustavalkoinen suhde / ei-suhde on vähän kapea ja ei todellakaan tätä päivää.

Vierailija
194/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä näitä kristallipallo valituksia. Nainen toimi tietyllä tavalla, joka oli ick miehelle, ja tapailu päättyi siihen.

Joskus vaan käy näin, turha tästä on alkaa mitään elämää suurempaa draamaa te

Selibaatti, ymmärrätkö sen? Suhteen rakentamista edeltävää selibaattia edellyttävät voisivat kertoa minkä laajuinen sen kuuluu olla?

Toinen ajallinen aspekti on se, että otetaan nyt tinder-deitti monenko tapaamiskerran jälkeen voi sanoa (jollain varmuudella), että tähän kannattaa panostaa siten, että muu elämä on katkaistava ja kontrolloitava?

Vierailija
195/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ajattelen, ja vaatii jonkinlaista psykopatiaa, että voi sivuuttaa tunteet niin seksisuhteessa kuin sitten samalla MUKA rakentaa intiimiä suhdett

Jaa. Korostuksineen sun mielipiteesi taas edellyttää kaivon pohjalla kasvamista, näin niin kuin minun näkökulmastani.

Vierailija
196/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tuot esiin olevasi vähemmistössä.

Väestöparametreja ei tässä nyt ole ollut, mutta arvaan, että väestökeskittymissä AP:n asiaa ymmärretään paremmin ja kyläyhteisöissä vähemmän.

Myös sanasto tuntuu olevan merkitsevää: seksisuhteen ja parisuhteen ja deittailun jos osaa erottaa, alkaa ymmärtää AP:tä. Mustavalkoinen suhde / ei-suhde on vähän kapea ja ei todellakaan tätä päivää.

Höpsis.Kyllä moni tajuaa eron ja on vain sitä mieltä, että suhde/ ei suhde tapa on se juttu, mitä pitää oikeampana ja parempana.

Vierailija
197/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa ja nainen antaa.

Vierailija
198/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on nimenomaan panosuhteessa.

Vierailija
199/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi dealbreaker, koska en halua kumppania joka voi harrastaa seksiä ilman tunteita.

Silloin ajateltaisiin ihan eri tavalla, ja heti tulee mieleen että tyypin mielestä olisi varmaan ok myös suhteessa pettää. Ja perusteluna se että se on "vain seksiä" ilman tunteita.

Vierailija
200/245 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on nimenomaan panosuhteessa.

Komppaan. Nainen voi myös saada vain jos molemmilla osapuolilla on tunteet mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi