Onko muille käynyt niin, että seksikumppani on noussut suhteen esteeksi?
Pähkinänkuoressa todeten tilanne on seuraavanlainen. Olen tapaillut erästä miestä noin parisen kuukautta ja olen todella ihastunut, enkä yleisesti ottaen ihastu erityisen helposti. Kipinää on selkeästi ollut myös hänen puoleltaan ja hän on varannut tapaamisiimme aikaa aina kun on voinut, josta olen ollut todella otettu. Nyt kuitenkin kaikki muuttui ja tunnelma kylmeni, kun hän sai tietää minulla olleen vakituinen seksisuhde erään toisen miehen kanssa viimeisen reilun vuoden ajan. Tästä hän ei tunnu pääsevän yli ja pelkäänkin että tämä lupaavasti alkanut juttu tulee lopulta kuihtumaan.
Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia omalta kohdalta ja jos on, niin miten lopulta on käynyt?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät seurustele näiden pitäaikaisten panokumppaneiden kanssa? Mikä heissä on vikana? Jos on kelavannut pitäaikaisesti seksiin, niin millä todennäköisyydellä se uusi tuttavuus tuo jotain parempaa?
Usein nämä miehet eivät halua seurustelusuhdetta, vaan lukuisia seksisuhteita samanaikaisesti. Nainen voi jäädä tällaiseen, jos haluaa uskoa sen johtavan vähitellen seurustelusuhteeseen.
En minä ainakaan kuvittele mitään tulevaisuuksia kummankaan panosuhteeni kanssa. He eivät edes ole sellaista ainesta, jonka kanssa haluaisin arkeni jakaa. Hauskoja miehiä, hyvää seksiä, se riittää nyt. En halua seurustella enkä sitoutua mihinkään vakavaan nyt, kun olen päässyt eroon pitkästä huonosta parisuhteestani. Seksistä en halua luopua ja tämä on oiva ratkaisu siihen.
Olen nainen. Jos mies, jota tapailisin, kertoisi tuollaista, niin en jatkaisi juttua. Olisimme liian erilaiset. Oksettaisi tuollainen käytös. Saisi etsiä kaltaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti siirtyisin vastaavassa tilanteessa takavasemmalle. Suhteiden päällekäisyys tympii.
Ei minulla ollut seurustelusuhdetta tähän toiseen mieheen, oli vain seksisuhde.
Ap
Vain seksisuhde ! ? Haloo ! Kahden kanssa ei samaan aikaan mitään suhteita 🙄
Vakituinen seksikumppani on naiselle huomattavasti turvallisempi vaihtoehto kuin hakea seksiä ja huomiota satunnaisilta kumppaneilta. Seksisuhdetta pitänyt nainen on todennäköisesti seksuaalisesti aktiivinen ja halukas, mikä käsittääkseni on yleensä miehille positiivinen asia. Tämmöisiä asioita kannattaisi miestenkin miettiä ennen kuin tuomitsee. Toki jos kokee että seksi on vain parisuhteeseen niin siihen on täysi oikeus jokaisen pyrkiä, mutta toivottavasti samat säännöt koskee sitten itseäkin.
Tuossa tulee miesten kaksinaismoralismi hienosti esiin. Itse ovat sitä mieltä, että saavat paneskella ympäriinsä, jos suhde ei ole vielä vakiintunut tai ei ole heti sovittu, että ei tapailla muita. Mutta jos nainen tekeekin noin, niin härreguud mikä volina.
Ei siinä, olemme toki yksilöitä. En minäkään tykkäisi tuosta ja suhteen alku todennäköisesti kuihtuisi. Pitäisin meitä ihmisinä kovin erilaisina, jos toisen mielestä on ok pitää useaa juttua samaan aikaan. Ei sovi mun ajatus- tai arvomaailmaan, enkä halu sellaista kumppaniakaan.
Menneistä kokemuksista viisastuneena tämä keskustelu käydään jatkossa heti ensimmäisten tapaamisten jälkeen. Monet miehet käyttää tuota porsaanreikänä, että ei ole sovittu ettei tapailla muita. Toki se kertoo miehestä jo riittävästi, että tapailua ei kannata siinä vaiheessa jatkaa, mutta jos tuon keskustelun käy mahdollisimman alkuvaiheessa, niin eipähän mene omaa aikaa sitten hukkaan vääränlaisiin miekkosiin.
Eihän tuosta mitään tule. Ei moraalilla varustettu ihminen halua moraalitonta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tapailumies paljastaisi että hänellä on ollut vuoden ajan seksisuhde niin lopettaisin tapailut siihen. Toteaisin että mies ei ole tehnyt väärin mutta meillä on niin erilaiset arvot että parempi kun lopetetaan. Itselläni ei ole koskaan ollut yhden illan suhteita tai seksisuhteita. Olen aina etsinyt pitkää pysyvää suhdetta tosi tarkoituksella.
Ja kun löytäisit tuon unelmiesi siveyden purjosipulin, joka saisi sydämesi ym. sykkimään, niin hän sanoisi, että teillä on eri arvot ja on parempi lopettaa suhde alkuunsa. Sillä purjon omatunto ei sallisi seksiä ilman vähintäänkin kihloihin menoa. Sinä kevytkenkäisenä sopisit paremmin yhdistelemään piuhoja jonkun sitoutumattoman ehdokkaan kanssa.
Jos mä olisin ehtinyt tapailla miestä vaikka pari kuukautta ja ehtinyt ihastuakin jo, ja se mies kertoisi mulle että "olen sitten pannut yhtä toista naista tässä koko meidän tapailumme ajan", niin laittaisin homman poikki sillä sekuntilla.
Kuvottava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä olisin ehtinyt tapailla miestä vaikka pari kuukautta ja ehtinyt ihastuakin jo, ja se mies kertoisi mulle että "olen sitten pannut yhtä toista naista tässä koko meidän tapailumme ajan", niin laittaisin homman poikki sillä sekuntilla.
Kuvottava ajatus.
Juu, mutta tästähän ei ollut ap:n tapauksessa kyse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät seurustele näiden pitäaikaisten panokumppaneiden kanssa? Mikä heissä on vikana? Jos on kelavannut pitäaikaisesti seksiin, niin millä todennäköisyydellä se uusi tuttavuus tuo jotain parempaa?
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Mä harrastan seksiä vain sellaisen miehen kanssa, josta pidän sekä ulkonäön että persoonan tasolla. Enkä ikinä voisi kuvitella suostuvani pelkkään panosuhteeseen tuollaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottava ajatus.
Eikö? Mä käsitin että ap:n tapauksessa oli kyse nimenomaan tästä.
Todella moni ei halua, että sillä jota tapailee, on seksisuhde samaan aikaan. Ei sen pitäisi sinulle mikään uusi tieto olla. Jos haluat rajoittaa seurustelukumppaniesi määrää tällä tavalla, se on toki sinun asiasi.
En mä haluaisi miestä jonka edellisestä suhteesta, olkoonkin vain seksisuhde, on niin vähän aikaa. Muutenkin se tahrisi muiston siitä tapailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Mä harrastan seksiä vain sellaisen miehen kanssa, josta pidän sekä ulkonäön että persoonan tasolla. Enkä ikinä voisi kuvitella suostuvani pelkkään panosuhteeseen tuollaisen miehen kanssa.
Millaiset ihmiset näitä asioita ihmettelee? Ihmiset ovat erilaisia myös sen suhteen miten suhtautuvat seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset ihmiset näitä asioita ihmettelee? Ihmiset ovat erilaisia myös sen suhteen miten suhtautuvat seksiin.
Se on totta. Siksi pakko ihmetellä, miten tämä ketju voi mennä joillain niin pahasti tunteisiin. Miten ei voi ymmärtää, että tuo AP:n seksisuhde oli "ick" miehelle?
Jos suhteessa olisi "sitä jotain", tuollaisesta päästäisiin kyllä yli. Kun ei kuitenkaan ole yhtä aikaa suhteita pidetty. Ap ja tää mies ei nyt vaan olleet riittävän sopivat toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näköjään ihmiset ihmettelee kun huomaavat etteivät kaikki ole samanlaisia kuin itse on. Siihenhän tämä aloituskin pohjautuu
Vierailija kirjoitti:
Vakituinen seksikumppani on naiselle huomattavasti turvallisempi vaihtoehto kuin hakea seksiä ja huomiota satunnaisilta kumppaneilta. Seksisuhdetta pitänyt nainen on todennäköisesti seksuaalisesti aktiivinen ja halukas, mikä käsittääkseni on yleensä miehille positiivinen asia. Tämmöisiä asioita kannattaisi miestenkin miettiä ennen kuin tuomitsee. Toki jos kokee että seksi on vain parisuhteeseen niin siihen on täysi oikeus jokaisen pyrkiä, mutta toivottavasti samat säännöt koskee sitten itseäkin.
Jep. Meillä selibaatissa elävillä on sellainen ongelma, ettei parisuhdeseksikään kiinnosta edes vähää alusta, ja sekös miehiä harmittaa. Ei tarvitse mennä edes treffeille kun tietää, ettei homma tule jatkumaan kun pitäisi olla h orona tyydyttämässä miehen siitosfantasioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottava ajatus.
Eikö? Mä käsitin että ap:n tapauksessa oli kyse nimenomaan tästä.
Ap lopetti seksisuhteen kun alkoi tapailla tätä miestä. Siinä se ero.
Vierailija kirjoitti:
Jos suhteessa olisi "sitä jotain", tuollaisesta päästäisiin kyllä yli. Kun ei kuitenkaan ole yhtä aikaa suhteita pidetty. Ap ja tää mies ei nyt vaan olleet riittävän sopivat toisilleen.
En mä parissa kuukaudessa kiintyisi ihmiseen niin paljon että olisin valmis sitoutumaan vaikkei arvot kohtaa
No se, ettei sulata naisystävän (entistä) seksisuhdetta ei toki kerro vielä mitään siitä, millaista käytöstä pitää itselleen hyväksyttävänä. Voi kertoa korkeasta moraalista tai sitten korkeasta kaksinaismoralismista, sitä ei tarina kerro.