Onko muille käynyt niin, että seksikumppani on noussut suhteen esteeksi?
Pähkinänkuoressa todeten tilanne on seuraavanlainen. Olen tapaillut erästä miestä noin parisen kuukautta ja olen todella ihastunut, enkä yleisesti ottaen ihastu erityisen helposti. Kipinää on selkeästi ollut myös hänen puoleltaan ja hän on varannut tapaamisiimme aikaa aina kun on voinut, josta olen ollut todella otettu. Nyt kuitenkin kaikki muuttui ja tunnelma kylmeni, kun hän sai tietää minulla olleen vakituinen seksisuhde erään toisen miehen kanssa viimeisen reilun vuoden ajan. Tästä hän ei tunnu pääsevän yli ja pelkäänkin että tämä lupaavasti alkanut juttu tulee lopulta kuihtumaan.
Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia omalta kohdalta ja jos on, niin miten lopulta on käynyt?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suhteessa olisi "sitä jotain", tuollaisesta päästäisiin kyllä yli. Kun ei kuitenkaan ole yhtä aikaa suhteita pidetty. Ap ja tää mies ei nyt vaan olleet riittävän sopivat toisilleen.
Tää on aika hyvä, tällä tapaa.
Harmistushan arvaan pohjaa myös paljon siihen, että seuraavan riittävän sopivan löytyminen on saamarin hankalaa. Esim: Nnykypäivän tinderöinti on selkeästi urpompaa kuin viisi vuotta sitten, heikot ovat ihmisten tavat ja herkkyydet äärimmäisen suuret.
"seuraavan riittävän sopivan löytyminen on saamarin hankalaa"
Uskaltaisin väittää, että tämä kyseinen mies ei edes ollut riittävän sopiva AP:lle. Heillä oli ilmiselvästi aivan erilaiset arvot, eivätkä tämän takia olleet yhteensopivia.
Vierailija kirjoitti:
Onko valhe hyvä lähtökohta suhteelle?
Valikoiva kertomatta jättäminen ei ole valehtelemista.
Jos vastaa suoraan kysymykseen vastoin parempaa tietoaan, silloin valehtelee kyllä. Valheen valkoisuutta voi kukin miettiä keskenään, mutta itse en haluaisi joutua tähänkään tilanteesen.
Suhteen rakenteluvaiheessa joko toisesta aistii, että voi mennä aika suorasti asioihin käsiksi, tai että todennäköisemmin ei voi mennä, mutta kysymykset esitetään sen verran pehmeästi ja pyöreästi, että pystyy antamaan totuutta vastaavan kuvan ja silti jättää kertomatta jotain, joka usealle todennäköisesti arka paikka.
Tuossa tilanteessa arvostaisin rehellisyyttä, mutta seurustelu päättyisi liian erilaisiin arvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa arvostaisin rehellisyyttä, mutta seurustelu päättyisi liian erilaisiin arvoihin.
Sama täällä. Menisi maku koko hommasta, enkä haluaisi jatkaa.
Lisää näitä:
Itse en...
Itse en...
Itse en...
Itse en...
Itse en...
Itse en...
KIINNOSTAVAA !!! Kertokaa omista henkilökohtaisista arvoistanne! Älkää nousko ensimmäisen ajatuksenne yläpuolelle!
Vierailija kirjoitti:
Lisää näitä:
Itse en...
Itse en...
Itse en...
Itse en...
Itse en...
Itse en...
KIINNOSTAVAA !!! Kertokaa omista henkilökohtaisista arvoistanne! Älkää nousko ensimmäisen ajatuksenne yläpuolelle!
Aloituksessa kysytään: Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia omalta kohdalta ja jos on, niin miten lopulta on käynyt?
eli ohjataan pohtimaan omia kokemuksia ja näkemyksiä.
No en kyllä itsekään naisena jatkaisi suhdetta ihmiseen joka on tuollaista tehnyt, arvokysymyksiä nämä vain ovat ei sen kummempaa, kumpikaan ei ole väärässä, olette vain toisillenne sopimattomia.
Ei se järvi soutamalla kulu, kirkkovene kylläkin.
Olet antanut selkeästi ilmi, ettet ollut toisen kanssa tosissasi, kun samaan aikaan dippailit dikkiä torttuusi.
Pitkä ketju aiheesta, miten mammoilla menee tunteisiin, jos mies haluaa lopettaa tapailun.
Pari faktaa.
Tapailun saa lopettaa, jos ei kiinnosta. Ihan vaikka vain jos toisen sukat on väärän väriset.
Toiseksi. Parisuhde ei ole ihmisoikeus. Koettakaa sisäistää tämä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ketju aiheesta, miten mammoilla menee tunteisiin, jos mies haluaa lopettaa tapailun.
Pari faktaa.
Tapailun saa lopettaa, jos ei kiinnosta. Ihan vaikka vain jos toisen sukat on väärän väriset.
Toiseksi. Parisuhde ei ole ihmisoikeus. Koettakaa sisäistää tämä.
Ei tässä kyllä mitään yksimielisyyttä ole mammojen keskuudessa. Mun mielestä on ihan ok lopettaa ja itsekin lopettaisin jos mies tekisi noin.
Ei ole kovin vaikuttavaa että panet jonkun random sällin kanssa ja treffaat jotain uutta. Vähän jotain rajaa. Juu mä lopettaisin tuossa tilanteessa jos oisin se mies
Vierailija kirjoitti:
Lisää näitä:
Itse en...
Itse en...
Itse en...
Itse en...
Itse en...
Itse en...
Tehdäänkö sitten niin, että sinä kerrot mitä mieltä ihmisten pitää olla tästä asiasta? Eli jatkossa tähän ketjuun saa kirjoittaa vain sellaisia mielipiteitä, jotka sinä olet ensin hyväksynyt.
Itsekin lopettaisin, jos paljastuisi vasta myöhemmin. Jos olisit aidosti ajatellut sen olevan ok, olisit voinut olla rehellinen jo alussa. Nyt olet jättänyt kertomatta koska halusit huijata. Jos rehellisyys ja avoimuus ei ole sinulle tärkeitä arvoja suhteessa, niin oltaisiin väärät kumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko valhe hyvä lähtökohta suhteelle?
Valikoiva kertomatta jättäminen ei ole valehtelemista.
Jos vastaa suoraan kysymykseen vastoin parempaa tietoaan, silloin valehtelee kyllä. Valheen valkoisuutta voi kukin miettiä keskenään, mutta itse en haluaisi joutua tähänkään tilanteesen.
Suhteen rakenteluvaiheessa joko toisesta aistii, että voi mennä aika suorasti asioihin käsiksi, tai että todennäköisemmin ei voi mennä, mutta kysymykset esitetään sen verran pehmeästi ja pyöreästi, että pystyy antamaan totuutta vastaavan kuvan ja silti jättää kertomatta jotain, joka usealle todennäköisesti arka paikka.
Kyllä on täysin valehtelemiseen verrattavissa, jos kertomatta jättämisen tarkoitus on tietoisesti pimittää toiselta sellaista tietoa, joka todennäköisesti vaikuttaisi hänen päätökseensä jatkaa suhdetta. Silloin tarkoitus on huijata toinen suhteeseen spekseillä joilla hän ei suhteeseen halua ryhtyä.
-eri
Lakelmoivaa on, joten mua ei semmoinen ihminen miellytä. Jos lähtee parisuhde odotuksella tapailemaan, niin silloin ei mun mielestä enää seksisuhdetta pidetä yllä. Minulle heräisi vastenmielisyys sellaista kohtaan.
Tunteiden erottaminen seksistä nyt vaan on tyhmää. Nuoret vielä kokeilevat, mutta aikuisten tulisi jo ymmärtää se puoli ihmissuhteista.
Eli vaikutat tyhmältä hänen silmissään.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa kysytään: Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia omalta kohdalta ja jos on, niin miten lopulta on käynyt?
eli ohjataan pohtimaan omia kokemuksia ja näkemyksiä.
Oman arvopohjansa nassuttaminen ei ole _kokemuksien_ jakamista, jota kysyttiin.
Ja jos ei sattuisi olemaan kokemusta, niin sitten avarampi pohdiskelu kuin oman asenteen ja arvon jakaminen saattaisi rikastuttaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin lopettaisin, jos paljastuisi vasta myöhemmin. Jos olisit aidosti ajatellut sen olevan ok, olisit voinut olla rehellinen jo alussa. Nyt olet jättänyt kertomatta koska halusit huijata. Jos rehellisyys ja avoimuus ei ole sinulle tärkeitä arvoja suhteessa, niin oltaisiin väärät kumppanit.
Epärehellisyys tapahtui missä kohden?
Tahdoit ehkä puhua "avoimuudesta". Jos meen totaalivieraan kanssa deiteille, siinä menee kaksi tai kolme kertaa, ennen kuin olen valmis jakamaan intiimielämäni yksityiskohtia.
ENM- ja muut polyypit sitten saattavat /ja kannattaa) toimia toisin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on täysin valehtelemiseen verrattavissa, jos kertomatta jättämisen tarkoitus on tietoisesti pimittää toiselta sellaista tietoa, joka todennäköisesti vaiku
Verrattavissa, mutta siis ei ole valehtelua, mistä näytämme olevan samaa mieltä.
Kristallipalloa aika moni näyttää edellyttävän keskustelussa. Olisi pitänyt tietää, olisi pitänyt ennakoida... olisi pitänyt nähdä, että joku ihan uusi tyyppi saattaa kehittyä vakavaksi.
Tämä, joka huomautti, että vastaavat dudet eivät kestä sitä, että 2kk aiemminkaan olisi ollut mitään, ovat lähellä totuutta.
Av mammojen erikoisominaisuus on tietää kaiki miehestä, johon joku on vain avauksessa viitannut. Lopultahan me emme edes aidosti tiennyt, miksi mies kylmeni. Tai siis minä en tiedä, mutta av mammoille tämä nyt on luonnollisesti itsestään selvää.