Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton deittimiestä kohtaan?

Vierailija
07.02.2025 |

Olen ihan loppu deittailuun. Tulin siihen tulokseen että en halua tuhlata enää yhtään sekuntia kaikenlaiseen säätämiseen tai tunnetyön tekemiseen puolituntemattomille.

Nykyinen tilanne: lokakuun lopulla tutustuin kivaan mieheen ja luulin että meillä meni kivasti. Kävimme myös joululomalla yhdessä, ja vikana päivänä mainitsin että mies on ainoa jota deittailen, ja olisi kiva keskittyä vain meihin koska muutenkin on kivaa yhdessä. Pari viikkoa tuosta, mies alkoi vähentää viestien lukemista, lähettelyä, ja lopulta ignoorasi minut viikoksi. Puhuimme tuon sitten auki, kun sanoin selvästi että kerran viikossa -hyvänpäivänviestittely ei ole etsimäni suhdemuoto. Pari viikkoa ihan ok kontaktia.

Nyt kuukausi tuosta mies on taas vajonnut radiohiljaisuuteen. Vaikka olin aluksi innoissani miehestä, niin suoraan sanottuna tällainen ignooraminen on tappanut mielenkiintoni miestä kohtaan. Miehellä on kiireinen työjakso, mutta kyllä nyt helvetissä edes yhden rupisen viestin (á 10 sekuntia) saa viikon aikana lähetettyä jos on omaa kiinnostusta. 

Onko ihan kohtuutonta heittää romukoppaan lupaava tapailu tällaisen takia? En halua suhdetta jossa tunnen itseni yksinäisemmäksi kuin oikeasti yksin ja sinkkuna. Ja jos näin on jo tapailuvaiheessa niin mitä tästä nyt tulee. Tekisi mieli vetää kalenteri täyteen treffejä muiden kanssa. Ärsyttää kun itse vielä toin esille ettei tapailtaisi muita. Tällä hetkellä kun minun mielestäni emme tällä tavalla tapaile edes toisiamme.

Mietteitä?

Kommentit (317)

Vierailija
61/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kannattaisi? Juurihan myönsit, että naiset pitävät enemmän aloitteellisista miehistä.

Siksi miesten kannattaa vain pelata ne soidinmenot läpi. Samoin miehen kannattaa olla sopivan epärehellinen muutamassa muussakin asiassa.

62/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, toistan, että tuo kuullostaa aivan siltä, miten (vakavasti) välttelevän kiintymyssuhdemallin omaava henkilö toimii; katoaa heti sen jälkeen, kun on ollut erityisen kivaa ja läheistä. Instassa on paljon materiaalia tästä, kannataa etsiä esim. avoidant -hakusanalla. Olen itsekin törmännyt pari kertaa tuollaiseen deittaillessani, ja opin kiertämään kaukaa ensimmäisestä merkistä.

Eikö nämä välttelevän kiintymyssuhdetyylin omaavat henkilöt sitten kykene parisuhteeseen ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En halua suhdetta jossa tunnen itseni yksinäisemmäksi kuin oikeasti yksin ja sinkkuna. Ja jos näin on jo tapailuvaiheessa niin mitä tästä nyt tulee. "

Nuorempana yritin olla maailman ymmärtäväisin ja samalla maailman paras tyttöystävä-kandidaatti. 

Nykyään totean, että jos jo tapailuvaiheessa/seurustelun alussa toisen käytös aiheuttaa pahaa mieltä, niin NEXT! 

Ero on siinä, että nuorena sinua kiinnosti vain erittäin komeat ja itsevarmat miehet. Näille miehille et kelpaisi nytkään, ellet olisi maailman ymmärtäväisin ja paras tyttöystävä-kandidaatti, joka hyväksyy miehen ehdoilla menemisen.

Ei, kaikki me emme ole niitä missi-kauniita, vaikket tavallisen näköisiä huomioisikaan.

Tuossahan se pointti onkin. Ette ole missi-kauniita, mutta virittelemällä ulkonäköä ja miellyttämällä poikaystävää pääsette sen komistuksen seuralaiseksi muutamaksi viikoksi/kuukaudeksi.

Sitten kun on aika perustaa perhe, onkin katseltava omantasoisia. Ja näiltä miehiltä ei suvaita vastaavaa käytöstä kuin komistuksilta.

Vierailija
64/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden tapailun jälkeen sanoit, että mies on ainut jota deittailet ja olisi kiva keskittyä vain meihin?

Minulle tuo olisi viesti, että siihen saakka ei ole ollut noin tai ainakin olisit ollut valmis katselemaan muitakin. Mielenkiintoni olisi lopahtanut välittömästi tai ainakin luottamukseni olisi romuttunut. On täysin itsestään selvää, että tutustutaan vain yhteen kerrallaan ja oletan näin olevan automaattisesti myös tapailemani naisen osalta.

m45

Sama ajatus. Aika hölmöä odottaa enää tässä vaiheessa, että mies enää panostaa täysillä. N30

Jotenkin tuntuu että tässä ei ole voittajia. Oletusarvona että kaikki deittailee monia ristiin rastiin, ja ollaan eksklusiivisia vasta kun siitä on puhuttu. Ja sitten kun kumppanille kertoo että hei, en deittaile muita, niin loukkaannut

Itse asiassa ihan viimeaikaistenkin tutkimusten ja kyselyiden mukaan pohjoismaisissa deittailukulttuureissa yhä paheksutaan useamman ihmisen deittailua samaan aikaan. Näkyy kaikissa ikäluokissa. Kannattaa miettiä kenestä ottaa mallia. Jos seuraa ikisinkkuja joilla tuntuu aina käyvän samalla tavalla kuin sinulle nyt, se saattaa olla merkki jostain. 

Vierailija
65/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En halua suhdetta jossa tunnen itseni yksinäisemmäksi kuin oikeasti yksin ja sinkkuna. Ja jos näin on jo tapailuvaiheessa niin mitä tästä nyt tulee. "

Nuorempana yritin olla maailman ymmärtäväisin ja samalla maailman paras tyttöystävä-kandidaatti. 

Nykyään totean, että jos jo tapailuvaiheessa/seurustelun alussa toisen käytös aiheuttaa pahaa mieltä, niin NEXT! 

Ero on siinä, että nuorena sinua kiinnosti vain erittäin komeat ja itsevarmat miehet. Näille miehille et kelpaisi nytkään, ellet olisi maailman ymmärtäväisin ja paras tyttöystävä-kandidaatti, joka hyväksyy miehen ehdoilla menemisen.

Ei, kaikki me emme ole niitä missi-kauniita, vaikket tavallisen näköisiä huomioisikaan.

Tuossahan se pointti onkin. Ette ole missi-kauniita, mutta virittelemällä ulkonäköä ja miellyttämällä poikaystävää pääsette sen komistuksen seuralaiseksi muutamaksi viikoksi/kuukaudeksi.

Sitten kun on aika perustaa perhe, onkin katseltava omantasoisia. Ja näiltä miehiltä ei suvaita vastaavaa käytöstä kuin komistuksilta.

:DD

Meinaat nyt ihan tosissaan, että ne "erittäin komeat ja itsevarmat"  olisivat niiden tosi kauniiden sijaan pyytäneet minua treffeille? :DD

Vierailija
66/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapa vaan näkemään muita, mitä tollaselle olet velkaa ja pelaa vaan aikaa. Tietty voi olla joitain syitä, mutta ehdottomasti jotain kuuluis laittaa. Voit tietysti kysyä, jos ei itse ota esille (tätäkään miehet ei ikinä itse osaa tehdä nykyään), että mitäs nyt ollaan tai jatketaanko näkemistä? Olen nähnyt miehiltä vaikka kuinka törkyisiä temppuja, eli elä elämääsi ja ajattele itseäsi..jos se laittaa jotain, vastaa viiveellä ja ole salaperäinen, siitä saa jantteri tuta omaa käytöstään.

Vierailija
67/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapa vaan näkemään muita, mitä tollaselle olet velkaa ja pelaa vaan aikaa. Tietty voi olla joitain syitä, mutta ehdottomasti jotain kuuluis laittaa. Voit tietysti kysyä, jos ei itse ota esille (tätäkään miehet ei ikinä itse osaa tehdä nykyään), että mitäs nyt ollaan tai jatketaanko näkemistä? Olen nähnyt miehiltä vaikka kuinka törkyisiä temppuja, eli elä elämääsi ja ajattele itseäsi..jos se laittaa jotain, vastaa viiveellä ja ole salaperäinen, siitä saa jantteri tuta omaa käytöstään.

Miksi lähteä pelaamaan mitään tuollaista ja pitkittämään sitä mielipahaa, kun voisi vaan unohtaa koko tyypin ja siirtyä eteenpäin?

Vierailija
68/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi roikkua väkisin suhteessa, josta saa vain pahan mielen eikä edes omat tarpeet täyty? 

Vierailija
69/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, toistan, että tuo kuullostaa aivan siltä, miten (vakavasti) välttelevän kiintymyssuhdemallin omaava henkilö toimii; katoaa heti sen jälkeen, kun on ollut erityisen kivaa ja läheistä. Instassa on paljon materiaalia tästä, kannataa etsiä esim. avoidant -hakusanalla. Olen itsekin törmännyt pari kertaa tuollaiseen deittaillessani, ja opin kiertämään kaukaa ensimmäisestä merkistä.

Eikö nämä välttelevän kiintymyssuhdetyylin omaavat henkilöt sitten kykene parisuhteeseen ?

Mitä vahvemmin välttelevä, sitä heikommin kykenee. Suhde voi olla on-off, tai ainakin he vuoroin vetäytyvät ja sitten taas tulevat lähemmäksi.

Vierailija
70/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähteä pelaamaan mitään tuollaista ja pitkittämään sitä mielipahaa, kun voisi vaan unohtaa koko tyypin ja siirtyä eteenpäin?

Tämäkin on vaihtoehto!

Vierailija
71/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta käsittääkseni he kyllä kykenevät, mutta vain, jos siinä on heille sopiva dynamiikka - se taas tarkoittaa sellaista suhdetta, joka ei toimi niille ihmisille, joilla on turvallinen kiintymyssuhdemalli.

Vierailija
72/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden tapailun jälkeen sanoit, että mies on ainut jota deittailet ja olisi kiva keskittyä vain meihin?

Minulle tuo olisi viesti, että siihen saakka ei ole ollut noin tai ainakin olisit ollut valmis katselemaan muitakin. Mielenkiintoni olisi lopahtanut välittömästi tai ainakin luottamukseni olisi romuttunut. On täysin itsestään selvää, että tutustutaan vain yhteen kerrallaan ja oletan näin olevan automaattisesti myös tapailemani naisen osalta.

m45

Sama ajatus. Aika hölmöä odottaa enää tässä vaiheessa, että mies enää panostaa täysillä. N30

Jotenkin tuntuu että tässä ei ole voittajia. Oletusarvona että kaikki deittailee monia ristiin rastiin, ja ollaan eksklusiivisia vasta kun siitä on puhuttu. Ja sitten kun kumppanille kertoo että hei, en deittaile muita, niin loukkaannut

Ei oletusarvona ole se, että kaikki deittailevat ristiin rastiin. Sinkkuna ihmisillä on täysi työ löytää yksi kumppani, joten miten heille nyt yhtäkkiä löytyisi niin paljon kumppaneita, että voi deittailla oikein ristiin rastiin? Mieti nyt. Ja millä ajalla aikuinen, työssäkäyvä ja mahdollisesti harrastava ja kavereitakin tapaava ihminen ehtisi deittailla usempaa?

Vierailija
73/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta käsittääkseni he kyllä kykenevät, mutta vain, jos siinä on heille sopiva dynamiikka - se taas tarkoittaa sellaista suhdetta, joka ei toimi niille ihmisille, joilla on turvallinen kiintymyssuhdemalli.

Ei kun vätteleville ei sovi turvallinen. Ei niille sovi oikein mikään, koska tosiaan nimensä mukaisesti välttelevät kiintymistä. Toisen välttelevän kanssa toiminee parhaiten, mutta jää pinnalliseksi.

Vierailija
74/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse aktiivisesti yhteydessä tuohon mieheen vai odotatko vaan että hän on se joka laittaa viestiä? Ehkä se mies ajattelee samalla tavalla että eipä ole neidistä mitään kuulunut.

Pidän aktiivisesti yhteyttä, kysyn tapaamisia, ehdotan tekemistä, lähetän viestejä, mutta en siis pommita. Jos jättää viestini/kysymyksen vastaamatta, niin en todellakaan pommita. Tämä on jo toinen tapailu peräjälkeen jossa kävi näin. Tekee mieli muuttaa erakoksi vuorille ja luovuttaa ihmisten kanssa.

-ap

Tasoero.

Sinä tavoittelet miehiä jotka ovat sinusta kiinnostavia, mutta joiden silmissä sinä et ole riittävän kiinnostava.

Yksikään nainen maan päällä ei tule koskaan hyväksymään tätä yksinkertaista tosiasiaa, mutta näin se on.

Tiedän tämän itse. Minä olen treffaillut naisi

Lienee itsestään selvää, että jos toista osapuolta ei kiinnosta (tarpeeksi), on juttu hänelle korkeintaan "ihan kivaa", kädenlämpöistä, mutta ei mikään Vau!!-juttu. Mutta eipä tuo tasoero mikään tyhjentävä selitys ole. Vai ajatteletko sinä, että kaksi ihmistä on samaa tasoa, he aina rakastuvat toisiinsa, kokevat tuon Vau!!-tunteen ja haluavat toisiaan seksuaalisesti? Jos näin olisi, täällä ei olisi yhtä ainoaa sinkkua.

Yksinkertaisesti aina ei vaan kaikki jutut toimi eikä kolahda itselle. Siihen vaikuttaa todella moni asia omassa ja toisen persoonassa, tunne-elämässä, opituissa suhdemalleissa, seksuaalisuudessa, jne. Silloin kun toinen ei 100%:sti sytytä, niin silloin ei sytytä. Mutta turha siihen on tasoista selitystä hakea - tai mitä se selitys auttaa? Kai se on ap:n tai kenen tahansa kannalta melko samantekevää, kokeeko toinen osapuoli, ettei kiinnostu tasoeron takia, vai kokeeko hän että ei kiinnostu muuten vaan? Lopputulos on kuitenkin sama. Eikä se samantasoisen kanssa deittailu sitä tarkoita, että silloinkaan juttu toimii yhtään sen todennäköisemmin.

Ja kuka nuo tasot edes määrittelee? Otetaanko tasoihin huomioon pelkkä ulkonäkö vai kenties kaikki ne lukuisat muut asiat, jotka ihmisille ovat tärkeitä - ja jos huomioidaan nämäkin, niin kenen mukaan tasot numeroidaan?

Vierailija
75/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun vätteleville ei sovi turvallinen. Ei niil

No sitä tarkoitinkin just. Välttelevälle ei sovi turvallisen kiintymyssuhdemallin mukainen suhde, vaan tarvitsevat epäterveen dynamiikan. Taisin ilmaista itseäni huonosti.

Vierailija
76/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m45

Tuo mies halusi deittailla muitakin ja todennäköisesti näin teki/tekeekin.

Vierailija
77/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan se poi

Mistä sen tietää, kuka mies on omantasoinen? Esim. nyt kun itse olen deittisovelluksessa, niin mistä tiedän, onko oikealle swaippaamani mies samaa vai eri tasoa kanssani? 

(Tosin perheen perustamista ei tarvitse miettiä, koska lapset on itselläni tehty jo.)

t. Eri

Vierailija
78/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat kohtuudella? Jos tää on sulle deal breaker, se on. Eihän se mitään hyödytä, jos jokus muu täällä sanoo ettei häntä haittaisi, jos sua haittaa. Mitä hyötyä olisi jatkaa, jos viestintätottumukset ovat liian erilaiset? Ja kommunikaatiohan on iso osa suhdetta. 

Mulle tuo ei riittäisi. Eikä ole koskaan tarvinnut miehelle sanoa, hän on aina ollut samoilla linjoilla sen kanssa että parisuhde tulee prioriteettilistan kärkisijoilla, verrattuna esim.  työhön, jota hänkin tekee siis paljon. Jotkut ajattelevat toisin, ja se on ok. Olisi tietenkin toivottavaa että nämä ihmiset sitten pariutuisivat keskenään. 

En ole eri mieltä kanssasi, mutta kiinnostaa tuo, että miten suhteen käytännössä voi asettaa työn edelle - eikö työajat suurimmalla osalla kuitenkin ole ne, mitkä on, eikä töistä voi jäädä pois vain sen takia, että kumppani haluaisi nähdä? Aika harva peruspalkansaaja kuitenkaan pitää omaa työtään lähisuhteita tärkeämpänä, vaikka joutuukin työn asettamien aikataulujen mukaan elämään. Tällaista aikuisten elämää vaan useimmiten on, ei se ole oma valinta. Harvalla on niin vapaa työ, että sen voi tehdä siinä sivussa omien tärkeämpien juttujen jälkeen.

Vierailija
79/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt jos miehellä on oikeasti työkiireitä? Minulla on mies jolla on 1 viikko kuukaudesta niin paljon työssä kiirettä ettei varmasti ehtisi/jaksaisi montaa kertaa soitetta eikä viestitellä. Tutustumisvaiheessa joskus mietin asiaa, mutta minua se ei haitannut. Tykkään olla omissa oloissani myös, aika paljonkin.

Nyt vuosien jälkeen yhdessä asuessa tiedän ettei sille viikolle voi suunnitella hänen kanssaan yhtään mitään vaan hänellä menee silloin aivan kaikki paukut työhön.

Jos on niin paljon työkiireitä, pitäisi niistä kertoa kumppanille eikä vain kadota. Ja lyhyen viestin ehtii laittaa, vaikka olisi kiireitäkin - ehkei ihan milloin vaan, mutta jossain vaiheessa päivällä. 

Vierailija
80/317 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tietää jo ensimmäisistä treffeistä, että tästä tulee enemmän. Ihan turha roikkua ihmisessä, josta näkee, ettei kiinnosta.