Miten ihmiset kehtaa pyytää niin korkeita hintoja Torissa? Olen itse myymässä
Erästä tavaraa ja tein taustatutkimusta hinnoittelua varten eilen. Olin ajatellut pyytää siitä noin 50€, koska siinä on pari klommoa, tosin ei näkyvillä pakoilla ja haitat ovat vain kosmeettisia. Uutena hinta on noin 400€. Katselin eilen Tori ilmoituksia ja siis jengillä on tätä myynnissä paljon suurempien, syvempien ja näkyvämpien klommojen ja käytönjälkien kera hintapyyntönä 200-300€! Häh?
Kommentit (9)
Varmaan siksi, että siitä voi hyvinkin saada 200 e ja jos se on myynnissä 50 e hintaan, niin ostajat olettavat, että se on susihuono.
Pyytää voi ihan mitä vaan, se on eri asia maksaako joku
Ei se oo tyhmä, joka pyytää. Mut jos kaupaks haluaa saada, ni se on sit ihan toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo tyhmä, joka pyytää. Mut jos kaupaks haluaa saada, ni se on sit ihan toinen juttu.
Minusta käytetystä voi pyytää n 50% uuden hinnasta ja jos siinä on jotain vikoja tai virheitä niin vielä vähemmän. Haluan myydä tämän nopeasti pois, niin siksi ajattelin tätä hintaa. Minusta ei myöskään ole reilua pyytää tavarasta, jossa on jokin virhe, josta ei edes mainintaa ilmoituksessa noin kovaa hintaa. Ap
No voisikohan olla vaikka siksi, ettei siinä häviä yhtään mitään. Elämä ja arki jatkuu entisenään ja tavara joko menee tai ei mene.
Vierailija kirjoitti:
No voisikohan olla vaikka siksi, ettei siinä häviä yhtään mitään. Elämä ja arki jatkuu entisenään ja tavara joko menee tai ei mene.
Entisellään siis.
Varaudu siihen, että laitat tavaralle minkä hinnan tahansa niin aina joku tarjoaa siitä paljon vähemmän. Vaikka pyyntihinta olisi kuinka halpa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen, että laitat tavaralle minkä hinnan tahansa niin aina joku tarjoaa siitä paljon vähemmän. Vaikka pyyntihinta olisi kuinka halpa tahansa.
Joo, tiedän! Torissa on kaikenlaisia nurisijoita ja pätijöitä. Olen vuosien varrella myynyt siellä paljon ja yleensä kaikki mennyt hyvin nopeasti kaupaksi, koska hinnoittelen oikein ja reilusti. En koskaan roikottaisi siellä ilmoitusta viikko ja kuukausikaupalla, koska siitä vasta syntyykin vaikutelma, että tavarassa on jotain vialla!
Silti itsekin olen saanut kaikenlaisia pelleilytarjouksia. En myy näille ihmisille yhtään mitään. Ap
Siis paikoilla.