Kokoomusta äänestävä vastaa kysymyksiinne.
Kommentit (157)
Tiedättekö, mitä eroa on pk-yrittäjällä ja suuryrityksen johtajalla? Tuntuu, että teillä ei ole pienintäkään hajua tästä erosta.. Pienyrittäjä työllistää kenties vain itsensä, ja mitään optioita ei tosiaan ole tiedossa. Suuryritykset ovat AIVAN eri asia.
Ettei nyt vasemmalla olisi mennyt puurot ja vellit sekaisin? Aletaan jo pk-yrittäjiäkin nokkimaan.
Vierailija:
PS: Suomessa on laitonta olla maksamatta työnantajalle mm. lomarahoja. Meidän firmassa saa sairastaa useamman päivän ilman, että mulle tarvii lääkärin lappu kourassa tulla lomia pyytämään -näin siksi, että luotan työntekijöihini.
että minun kuuluisi jakaa yritykseni voittoja työntekijöilleni. Siis minä maksan heille palkkaa, ja tosiaan myös mm. kesälomalta. Kun työntekijä on vaikka sairaana pari päivää, se olen minä joka teen hänen työnsä. Omieni lisäksi.
Minähän idean tähän yritykseen olen keksinyt, ottanut lainaa perustaakseni tämän ja kannan kaiken riskin. Jos rahaa ei joskus tule tarpeeksi, minun palkkapussini se on joka ensiksi kevenee. Samoin pitenee ensimmäisenä oma työpäiväni, jos työtunteja pitää lisätä jollekin.
Arvostan hyviä työntekijöitä ja mieluusti maksan heille sovitun palkan ja vieläpä tarjoan heille pikkujoulut ja annan joululahjat jne. Mutta sitä en ymmärrä, että työntekijöille kuuluisu osa yritykseni voitosta...varsinkin kun kyseessä on varsin pieni yritys.
yrittäminen tehty suomessa lähes mahdottomaksi. Myös yrittäjien sosiaaliturva on suorastaan laittoman surkea eikä sille ole mitään perusteita miksi näin on.
Vierailija:
Tiedättekö, mitä eroa on pk-yrittäjällä ja suuryrityksen johtajalla? Tuntuu, että teillä ei ole pienintäkään hajua tästä erosta.. Pienyrittäjä työllistää kenties vain itsensä, ja mitään optioita ei tosiaan ole tiedossa. Suuryritykset ovat AIVAN eri asia.Ettei nyt vasemmalla olisi mennyt puurot ja vellit sekaisin? Aletaan jo pk-yrittäjiäkin nokkimaan.
Voi kyllä! Esim. kolesterolilääkkeet on täyttä huuhaata, unilääkkeitä syödään ihan turhaan, suurin osa antibioottikuureista on turhia. Suuri osa leikkauksista turhia ja monet suorastaan haitallisia. Luontaishoidoilla säästettäisiin aivan järkyttävät summat rahaa, mutta sitähän ei tavalliset aivopestyt idiootit ymmärrä.
Kai tiedätte, että lääkkeiden sivuvaikutuksiin kuolee joka vuosi Suomessa 4000 ihmistä? Ja päivystävän lääkärin virhearviointeihin 400 ihmistä? Entä leikkauksiin ja niistä aiheutuviin haittoihin?
Ensinnäkin SAK:n mainos ei TIETENKÄÄN kerro pienyrittäjästä vaan suurpääomaomistajista ja muista ökyrikkaista.
Toiseksi kerron nyt, miten rahaa saadaan valtion kassaan.
1. Vasurina ajattelen, että verotusta EI pidä keventää. Päin vastoin, keskirikkaiden ja rikkaiden verotusta pitää tuntuvasti kiristää. Verotuloina saadaan rahaa valtion kassaan.
2. Rahaa valtionkassaan saadaan samalla konstilla kuin ennen uusliberaalin markkinatalouden maihinnousua: suuret yritykset toimivat Suomessa ja työllistävät suomalaisia, jotka taasen maksavat veroja.
Nythän vapaan markkinatalouden aikana yritykset eivät pysy Suomessa, kuten me tiedämme.
3. Pienyritykset eivät ole mikään ratkaisu tähän ahdinkoon, jonka vapaa markkinatalous Kiina-ilmiöineen, veronkevennyspaineineen ja optiomiljonääreineen on luonut. Me tarvitsisimme Suomeen keskisuuria ja suuria yrityksiä, jos tahtoisimme työtä ja verotuloja.
4. Vastuullista markkinataloutta uusliberaalissa maailmassa ei ole sen enempää kuin ympyränmuotoista neliötäkään. Markkinatalous ei toimi, jos sitä kontrolloidaan. Jos haluamme pysyä vapaan markkinatalouden ja jatkuvan talouskasvin wunderlandissa, meidän on maksettava siitä kova hinta: työttömyyttä, köyhyyyttä ja Kiina-ilmiötä.
5. Sen jälkeen, kun markkinat vapautettiin, tuloerot ovat kasvaneet ja ne tulevat kasvamaan maailmanloppuun saakka. Hyvä uutinen on se, että maailmanloppu tullee sangen pian. Jatkuvan talouskasvun hinta on ekokatastrofi ja maapallon tuhoutuminen.
Se joka ottaa riskit ja kantaa vastuun, saa myös voiton. Tai näin sen pitäisi olla, mutta monet yrittäjät pystyvät nippanappa maksamaan itselleen palkkaa sen verran, että tulevat toimeen. Usein yrityksen perustamisen jälkeen on tilanne se, ettei oikein voi palkkaakaan itselleen nostaa, vaan pitää elää lainarahalla. Ja pääomastakaan ei voi itselleen ottaa rahaa elämiseen, sillä pääoman pienentyessä yritys käy pankin silmissä epäluotettavammaksi.
Ja jos saa tarpeeksi voittoa, niin voi olla varaa laajentaa, ja palkata lisää työvoimaa. Tämähän se olisi se ideaalisin tilanne, että tällä tavoin saataisiin lisää työtä ja sille tekijöitä. Ikävää on se, että suuryrityksistä uutisointi ja joukkoirtisanomiset saattavat myös monet pk-yrittäjät huonoon valoon.
Luontaislääkintä on siitä kehno vaihtoehto, että niiden tehoja ei ole monellakaan sektorilla todistettu. Vai mitenkäs hoitaisit sydänpotilaan rytmihäiriöitä luontaislääketieteen keinoin?
Vierailija:
Kai tiedätte, että lääkkeiden sivuvaikutuksiin kuolee joka vuosi Suomessa 4000 ihmistä? Ja päivystävän lääkärin virhearviointeihin 400 ihmistä? Entä leikkauksiin ja niistä aiheutuviin haittoihin?
Vierailija:
1. Vasurina ajattelen, että verotusta EI pidä keventää. Päin vastoin, keskirikkaiden ja rikkaiden verotusta pitää tuntuvasti kiristää. Verotuloina saadaan rahaa valtion kassaan.
Minulla on duunarivanhemmat, mutta minä olen opiskellut ja hankkinut itselleni kaksi korkeakoulututkintoa. Olen naimisissa ja asun rivitalo-osakkeessa, josta puolet on pankin ja puolet omaa. Käytän julkisia kulkuvälineitä kuten bussia työmatkoihini. Lapseni ovat kunnallisessa päiväkodissa. Vuosituloni ovat noin 36.000 euroa, vaikka olen työpaikassani johtavassa asemassa. Käyn yksityislääkärillä, koska työnantajani maksaa sen (=työterveyshuolto). Kannatan yrittäjyyttä ja näen punaista sosiaalielättien kohdalla.
Olen varmaan aika tavallinen kokoomuksen kannattaja. En näe vasemmistolaisten ajatuksissa mitään sellaista, mitä voisin kannattaa. Kommunismi ei ollut mielestäni hyvä aate, tai ei ainakaan toimiva.
Ikävää jos joku vihaa köyhiä. Hengen köyhyyskin on köyhyttä. Aika ruma on epäempaattisen ihmisen maailma.
Ja Niinistö on muuten oikeassa: pätkätyö on kannattavampaa kuin työttömyys. Ei välttämättä rahallisesti, mutta itse sain aikanaan ensimmäisen kunnollisen työpaikkani sillä tavoin, että tein ensin töitä " tarvittaessa" (muutaman viikon jaksoissa silloin tällöin), ja pikkuhiljaa saatuani jalkaa oven väliin sain vakituisemman paikan.
***Juuri näin. Tämä argumentti jyrää kokoomusmaailmassa. Ja siksipä juuri esim. omalla alallani (opetus) teetetään pätkätöinä hommaa, joka ei laisinkaan ole projektiluontoista. Pätkätöitä teettävät eniten kunnat ja valtio. Syy ei ole siinä, että kuntien tai valtion hommat olisivat muuttuneet sellaisiksi, että niitä on mielekkäintä hoitaa pätkätöinä. EI! Nyt pätkätyöt ovat todistetusti (mm. Niinistö todistaa) ihan hyvä vaihtoehto ja väylä vakitöihin, pätkätöitä teetetään surutta joka puolella SÄÄSTÖJEN NIMISSÄ.
Pätkätyöt ovat perusteltuja hyvin harvoin. Pätkätöistä hyötyy VAIN JA AINOASTAAN työnantaja. Pätkätyöt ovat nimenomaan oikeisto-sossu-politiikan hedelmä. Nythän mm. Niinistö pyrkii kääntämään kaikkien katseet siihen pahaan loiseläjään, joka ei tahdo tehdä (pätkä)TYÖTÄ. Oikeasti katseet tulisi kääntää työnantajiin, jotka hyväksikäyttävät työntekijöitä pitämällä näitä pätkätöiden löysässä hirressä täältä ikuisuuteen.
JA VIELÄ: SAK:N MAINOS EI KERRO PIENYRITTÄJISTÄ! Sitä ei ole kukaan vasuri väittänyt.
VASURI
Jos minua tarkoitat, niin minä en vihaa köyhiä. Mitä vihaamista heissä on? Sen sijaan vihaan työtä vieroksuvia ja toisten rahoilla tarkoituksella eläviä pummeja, joita valitettavasti maastamme löytyy.
-102-
Varmaan luin sen jostain sanomalehdestä tai teksti-tv:stä, koska niin vähän katson telkkua. Ihan faktaa se kyllä on. Varmaan se tieto jostain löytyy netistäkin.
Niin ja luontaislääketiedehän on hirveän laaja, ei pelkkiä yrttitippoja. Oma äitini kärsi vakavista rytmihäiriöistä ja söi siihen lääkkeitä, joista taas oli sivuvaikutuksena ahdistusta ja unettomuutta, sekä vatsavaivoja, näihin taas olisi määrätty omat lääkkeensä. No, äiti alkoi käydä vyöhyketerapiassa ja syödä magnesiumia. Parissa kuukaudessa hän pääsi eroon lääkkeistä, ja samalla tietysti sivuvaikutuksistakin. Nyt hän on jo 74-vuotias, eikä hänellä ole mitään lääkkeitä eikä sairauksia. Hän on siis nyt käynyt vyöhyketerapiassa 16 v.
No, anoppini lähti kulkemaan lääketieteen tietä samojen vaivojen kanssa. Hänellä on nyt sydämentahdistin ja pitkä rivi lääkepurkkeja kaapissaan. Ja mikä ikävintä; hän on varsin huonossa kunnossa, vaikka on äitiäni nuorempi.
Ja tämä on noin yksi tapaus sadoista, jotka minä tiedän.
on olla sivussa yhteiskunnasta?
Vierailija:
Jos minua tarkoitat, niin minä en vihaa köyhiä. Mitä vihaamista heissä on? Sen sijaan vihaan työtä vieroksuvia ja toisten rahoilla tarkoituksella eläviä pummeja, joita valitettavasti maastamme löytyy.-102-
Sinä maksat vuosittain veroja 20 euroa sosiaalipummien elättämiseen (HOLVAS&VÄHÄMÄKI).
Jos tahdot, ilmoita minulle tilinumerosi, jotta voin antaa sinulle tuon 20 euroa/vuosi.
Mieti, kuinka paljon maksat veroja harmaan talouden vuoksi. Mm. Ranskassa kunniallisten kansalaisten tekemät veropetokset (pimeän työn teettäminen jne.) tuovat valtiolle 50 kertaa enemmän tappiota kuin ns. sosiaalipummit (Pursiainen).
Sinä elät harhassa: Suomi ei kaadu sosiaalipummien rötöksiin vaan johonkin aivan muuhun.
Mutta summa summarum: Annan sinulle oitis sen 20 euroa, jonka poloinen pieni joudut veroina maksamaan sosiaalipummien elättämiseen.
Vierailija:
Ja tämä on noin yksi tapaus sadoista, jotka minä tiedän.
Esim verotus alhaisemmaksi- tuetaan perheitä
verotus alhaisemmaksi- kansalaispalkka
verotus alhaisemmaksi- heikommista pidetään huolta
Niin ja kamomilla ei paranna syöpää, tiedoksi.
Vierailija: