Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomusta äänestävä vastaa kysymyksiinne.

Vierailija
04.03.2007 |

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syyttänyt tai haukkunut pienyrittäjiä ahneiksi.

Mutta sen verran tahdon sanoa, että myös meillä vasemmistolaisilla ei-pienyrittäjillä on omat unettomat yömme. Me vasuriopet mietimme, mitä sille juoppolallin Masa-koululaiselle tapahtuu, kun sillä ei ole oikein eväitä elää eikä kukaan sitä rakasta. Mietimme, miten saada heikot oppimaan, kun tukiopetusta ei ole varaa järkätä ja luokissa on 28 vilkasta lasta. Mietimme, mikseivät Sadun liikemiesvanhemmat saa olla lapsensa kanssa vaan Satu katsoo videoita ja syö sipsejä.

Ja mietimme, mistä saada se seuraava pätkätyö ja kuinka elää kesällä, kun palkkaa ei tule.

Tämä maailma on raaka paikka kaikille paitsi Wahlroosille ja Liliukselle.

Pienyrittäjä ei ole ainoa ahdingossa olija. Jaatte saman ahdingon meidän muiden duunareiden kanssa. Itse ahdinkoanne en kyseenalaista yhtään. Sinä, pienyrittäjä, et ole riistoporvari.

Mutten tajua, miten kukaan sivistynyt ajatteleva moraalinen olento voi olla oikeistolainen.

Vierailija
42/157 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta ja lapsellista on mielestäni vähätellä minua ja työtäni ihmisenä (" rutina ahdingosta" ) ja asettaa minut tässä keskustelussa vastuuseen jostain vuosikymmeniä sitten Kokoomuksen silloisten vaikuttajien tekemistä päätöksistä. Toisaalta jos minä arvostelen vasemmistolaisia esimerkiksi ' loisimisesta' , niin silloin en ajattele köyhiä ja olen kylmä riistäjä (btw, olen itse huomattavasti köyhempi kuin nro 97 esittää olevansa, jos voidaan ajatella omaisuuden olevan suhteessa palkkaan). Pyrin myös siihen, etten nosta esille vasemmistolaisten mokailuja viimeisimpien vuosien ajalta, joihin luultavimmin nro 97 tai sinäkään ette ole olleet osallisia.

Mutta tulen vielä kirjoittamaan tässä jotain ajatuksiani, kunhan ehdin (pitää vielä tehdä hitusen huomiselle valmisteluja, sitten kenties ehdin vielä koneelle). Ja kaikesta voidaan (ja pitääkin) keskustella, kunhan asiat vain riitelevät, eivätkä ihmiset.

Keskustelu menee mielestäni syytellessä hedelmättömäksi, sillä tosiasiassa olisi parasta, jos pohtisimme keinoja siihen, miten nyky-yhteiskunnassa voitaisiin saada asiat paremmalle tolalle. Ja en puhu nyt sen kaltaisista ratkaisuista kuin " Sdp ja kokoomus hallitukseen" , vaan vaikkapa mahdollisista lakialoitteista ja muista konkreettisista esitykstä.

terveisin 130, entinen vihreä, entinen melkein-demari ja nykyinen kokoomuslainen (asiaa tarkemmin tutkittuani ;)

PS: toivotan sinullekin hiukan enemmän kriittisyyttä vasemmistolaisuutta kohtaan. Hanki hiukan lisää sivistystä :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutten tajua, miten kukaan sivistynyt ajatteleva moraalinen olento voi olla oikeistolainen.

Halveksuntaa, syyllistämistä, itsensä toisen yläpuolelle asettamista.

Vierailija
44/157 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se summa tietystikään kaikille ole 20e, riippuu ihan maksamistasi veroista. Veroista 27% menee terveydenhuoltoon, koulutukseen, vanhustenhuoltoon ym. Siitä 27%:ta menee 9% työttömyyden hoitoon.

Eli jos maksat tonnin veroja niin siitä menee sosiaalisysteemien pyörittämiseen 270e ja siitä työttömyyden hoitoon 24,30e, joka siis sisältää kaiken millä pyöritetään työvoimapalveluja eli koulutukset, henkilöstön palkat, tilojen vuokrat ym. Voi olla, että tuosta jää jäljelle tosiaan se 20e vuosi sille työttömälle.

Korjatkaa viisaammat jos en ole ymmärtänyt oikein.

Vierailija
45/157 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla sitä työtä ei sitten ole lainkaan, mutta kunto siinäkin menee.

Vierailija:

Pienyrittäjä ei ole ainoa ahdingossa olija. Jaatte saman ahdingon meidän muiden duunareiden kanssa. Itse ahdinkoanne en kyseenalaista yhtään.

Vierailija
46/157 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

***Mielestäni on matemaattinen tosiasia se semmoinen, että

varallisuus miljardöörien taskuihin kertyy JOSTAKIN. MISTÄ se kasautuu sinne Wahlroosin taskuun? Uutta rahaa ei synny: jos jollekin tulee lisää, joltakin se on pois.

- konkreettisesti, osoita millä tavoin se raha on pois ja keneltä? (" maassamme on työttömiä ja köyhiä" ei ole mielestäni hirvittävän spesifi vastaus) Mr. Wahlroos maksaa veronsa myös, ja maksaa veroja suhteessa enemmän kuin sinä tai minä. Haluaisin ymmärtää, että oletko nähnyt Wahlroosin viemässä tikkaria joltain oppilaaltasi, vai mistä tuo hirvittävä viha? Itse en koe, että hänellä olisi mitään minulle kuuluvaa.

Tasapuolisuus ei mielestäni tarkoita sitä, että köyhistä tehdään keskituloisia ja rikkaista tehdään keskituloisia, vaan sitä, että mm. terveydenhuoltopalvelut ovat käytettävissäsi, olit sitten köyhä tai rikas.

***Olen eri mieltä kanssasi.

- Olen huomannut tämän. Pysyn kuitenkin tiukasti kannassani, eli rikkaiden ei pitäisi suurempien verojen lisäksi maksaa kaikille yhteisesti kuuluvista palveluista enemmän vain siksi, että he ovar rikkaita. Muutoin kai myös rikkaampi kansanosa voi alkaa maksaa ruispalapussistakin sen 10 euroa, ' kun on vara' ?

Pidän miljardöörien syyllistämättä jättämistä kulttuurimme rappeutumisena.

- itse pidän miljardöörien syyllistämistä varsin kyseenalaisena, ja hitusen jopa kateutena. Rahavirtojakin on jonkun pyöriteltävä, ja usein näiden pahojen miljardöörien sijoitukset yrityksiin voivat poikia yritykselle paljon menestystä. Joskus jopa ulkomaillakin.

- tiedätkö, miksikä kutsutaan järjestelmää, jossa kaikki on " yhteistä hyvää" ja valtion omistuksessa? ( *pitkä puhallus* ) Sekö sitten olisi hyvä ja toimiva ratkaisu?

Mikäli joltakin työnantajalta (suuryrityksessä) puuttuu inhimillisyys, ja hän haluaa laittaa esim. tuhat ihmistä kortistoon siksi, että itse saisi lisää rahaa (jota ei todellisuudessa tarvitse), niin millä tavoin näkisit tämän Kokoomuksen tai ylipäänsä oikeistopuolueiden syynä?

*** Kokoomus on kaiken yksityistämisen alku ja juuri.

Kun valtio ei kontrolloi yrityksen ratkaisuja (=Kokoomuksen päämäärä), yritysjohtajat tekevät mitä ikinä tahtovat.

Vasemmistolainen ei tahdo valtion yritysten yksityistämistä: jos niitä ei yksityistetä, näitä joukkoirtisanomisiakaan ei tapahdu, koska yritys ei pyri maksimoimaan tulosta. Valtion yritykselle riittää se, että yritys tuottaa sen, mitä kuluttaa.

Oikeistolainen rahanahneus aiheuttaa joukkoirtisanomiset. M. O. T.

- Niin, syytä ihmeessä nykypäättäjiä ratkaisuista, joita he eivät ole tehneet. Maailma muuttuu, Eskoseni, ja myös puolueiden on muutettava linjauksiaan sen mukana. Uskoisin yrittämisen olevan sinulle sen verran tuttu juttu, että tiedät, että yrityksen ensisijainen tehtävä on tuottaa voittoa (kyllä, se on näin yksinkertaista). Mikäli pyritään vain kattamaan kuluja, niin yritys kaatuu ennen pitkää omaan mahdottomuuteensa, kun tulee yllättäviä menoja tai olisi tarve laajentaa. Painotit itse globaalia ajattelua; entäs kilpailukyky maailmanmarkkinoilla? En usko, että olisi kauhean järkevää eristää Suomi " pärjäämään omillaan" tässä asiassa, eikä se luojalle kiitos ole mahdollistakaan. Ahneus ei muuten ole vain oikeistolaisen pahe, tälläkin hetkellä lukemattomat vasemmistolaiset kärkkyvät lisää ilmaista nannaa itsellensä.

- Vastuista. Uskon ettet kuvittele, että Fortumin kokoisessa laitoksessa toimitusjohtajan tehtävä on levittää persettään tuolilla, mutta varsin yleisesti toimitusjohtajien tehtävänä on vastata operatiivisesta johtamisesta (kuten voinee jo nimestäkin päätellä). Käytännössä vastuu Liliuksen kohdalla keskittynee siis palvelujen tuotannon laadusta huolehtimiseen ja siihen, millä tavoin asiakkaille saadaan tuotettua sovittu palvelu tai tuote. Strategian valinnan merkitystä ei pidä vähätellä, koska tämän tason ratkaisuissa ei ole varaa tehdä hukkainvestointeja. Tämänkö halusit tietää, että tekeekö hän mitään palkkansa eteen? Yksityiskohtaisesemmin en voi asiasta kertoa, sillä en ole mikään Liliuksen hyvä ystävä.

- puhu sinä UMTSista ja samaan hengenvetoon ihannoi sitä valtion omistusta. Tiedätkö, kuinka monta edustajaa valtiolla oli Soneran hallituksessa? Tiedätkö sitä, miten ' aktiivisesti' valtio oli näissä päätöksissä mukana? Entä millä perusteella mielestäsi ylipäänsäkään Suomen hallitus on asiantunteva johtaja esimerkiksi nyt tuon alan yrityksessä (tai minkä tahansa muun spesifin alan yrityksessä, joka mielestäsi valtion tulisi hankkia)? Eikö mielestäsi Suomen hallituksella ollut mitään vastuuta ko. kaupoissa - valtion edun nimissä olisi ehkä ollut syytä seurata Soneran toimintaa hiukan tarkemmin. Ihan vain hieman off topic, mutta pk-yrityksissä vastaava hötelöinti omistajien (käytännössä useimmiten johtajien) taholta aiheuttaa konkurssin, jokos se riittäisi vastuun kantamiseksi?

- Suuryrityksistä on niin kiva puhua, koska rahakkaita on niin helppo inhota. Ainakin jos itse ei ole rahakas..

***Ja eikös se niin ollut, että se sairaanhoitajakin saa sitä tärkeää työkokemusta näillä pätkätöillään?

- Kantani tähän kävi ilmi jo aiemmin. Ja toisaalta näissä asioissa en vaadi keneltäkään muulta mitään, mitä en itse olisi valmis tekemään.

***Ymmärtänet, ettei globalisaation aikana ole mielekästä tuijottaa vain omaan maahamme. Ei ole Suomea ilman muita maita. Ei ole Suomen rikkautta ilman kolmannen maailman köyhiä. Ei ole Suomen saastuttavaa teollisuutta ja elämäntapaa ilman kasvihuoneilmiötä.

- Itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin kasvihuoneilmiö on meille kaikille elintärkeä asia, ilman sitä tällä pallolla ei olisi elämää laisinkaan. Se on se kasvihuoneilmiön voimistuminen ihmisen toiminnan vaikutuksesta kun on se ongelma (" ilmaston lämpeneminen" ).

- Globaalisti ajatellen: " Ei ole vakaata Suomen taloutta ilman kansainvälistä kauppaa" . Kehitysmaihin liittyen olen sitä mieltä, että kehitysavun määrää tulisi reilusti nostaa. Ja samoin Suomella olisi varaa tavoitella kasvihuonekaasupäästöjen suhteen alhaisempiakin lukemia kuin 1990-luvun taso.

***Kokoomuslainen ei hevillä ymmärrä, ettei kaikilla ihmisillä ole samoja mahdollisuuksia ottaa ns. vastuuta omasta elämästään.

- tämän vuoksi yhteiskunta tuottaa erilaisia tukipalveluja ja tukia

***Meidän on sivistysvaltiona autettava heikompaa. Se, jolla on paljon aineellista ja henkistä rikkautta, on moraalisesti velvollinen antamaan veroina rahaa sille, jonka elämänedellytykset eivät ole olleet hienot.

- Kyllä, heikommista tulee pitää huolta. Sen vuoksi maksankin joka kk palkastani veroa ilomielin. Mikäli tarkoitat sitä, että suuryrityksen johtaja on velvollinen ostamaan masentuneelle kotiäidille bemarin, jotta äitsykkä piristyisi, olen eri mieltä.

***Mitä on se kova riskinotto, johon sinä vetoat?

- jos aiot maailman tappiin olla katkera suuryritysten johtajille, etkä suostu kuuntelemaan kun kerron sinulle joka viestissä pk-yrittäjistä ja heidän todellisuudestaan, niin en voi auttaa sinua. Voisimmeko puhua välillä ihan vain ' yrittäjistä' , erittelemättä kokoluokkaa? Tai voisiko pk-yrittäjäkin saada osansa tässä keskustelussa.

Entäs sellainen ajatus, että ns. elämäntapatyötön ei saisikaan niin paljon rahaa kuin työtön, joka on tosissaan etsinyt töitä? Yrittäjyyden suhteen sanoisin, että mikäli vasemmalla halutaan työntekijöille samat edut kuin työnantajille, niin ehdottomasti myös vastuut tulee jakaa yhtä lailla tasan. Eli mikäli halutaan osingolle yrityksen tehdessä voittoa, niin osingolle pääsee kyllä myös yrityksen mennessä konkurssiin.

***Ja edelleen UMTS-oikeistolaiset saisivat olla henkilökohtaisesti vastuussa miljardiveloista.

- " umts-oikeistolaiset" eli ketkä? Nimiä? Tiesitkös, että siellä oli vasureitakin päätöksenteossa, unohdatko tämän tietoisesti?

***Tämä kokoomuslainen vastuunotto rajoittuu hyvin suuresti meihin köyhiin.

- jos saat opettajan palkkaa, etkä ahneuksissasi ole mennyt ostamaan velaksi kartanoa, et ole mielestäni mikään köyhä. Maassamme on paljon, paljon köyhempiä - ja paljon.

***Työtöntä syyllistetään, elämäntapatyötöntä eniten.

- työtöntä ei syyllistetä, jälkimmäistä kyllä. Kenelläkään työkykyisellä ei ole oikeutta jäädä loisimaan ja nauttimaan muiden rahoista.

***Kääntäisittekö katseenne välillä esim. kuntatyönantajaan, joka omalla toiminnallaan miltei yllyttää elämäntapatyöttömyyteen, joka on ainoa looginen vaihtoehto työntekijän jouduttua kusetettavaksi esim. ketjutetuilla määräaikaisuuksilla.

- Pätkätöistäkin olen jo ilmaissut kantani, eli parempaa turvaa työntekijälle tarvitaan (lue aikaisemmista viesteistä). Eli ongelma on tiedossa. Onko kuitenkaan käynyt mielessä vaihtoehto, että joillakin kunnilla on rahat ihan oikeasti loppu, eikä ole muita vaihtoehtoja kuin pätkätyöllistäminen? Sama pätee useisiin yrityksiin.

***Jostakin se elämäntapatyöttömyys kumpuaa ja se on vastaus johonkin.

- Niin, ehtii juoda enemmän kaljaa ja nähdä kavereita, kun ei tarvii käydä töissä. Tiedän tämmöisiäkin tapauksia. Ja juuri näiden elämäntapatyöttömien vuoksi monien ihan aidosti työttömien ihmisten arvostus on kärsinyt. Eli enpä arvosta tuollaisia omasta tahdostaan työttömiä, en juuri laisinkaan.

***Niin, Irja-parka se nimittäin on ylitöissä joka päivä julkisellakin sektorilla. Ja suuryrityksissä. Miksei se Irja olisi joka ilta ylitöissä siellä pienyrityksessäkin. Edes tasa-arvon vuoksi?

- " Meijänpä äiti tekee teijän äitien ruuat" . Tästä lisää myöhemmin, tulee muutenkin pirun pitkä viesti..

***Kun työpaikkoja luodaan, kolmikannassa neuvotellut palkat ja ehdot ovat voimassa. Tätähän kokoomuslainen ei halua. (Paikallinen neuvottelu palkoista ja työehdoista ja muu kokoomuslainen paska.)

- Onko TÄMÄ nyt sitä asiattomuutta? :D Oikeasti, menee jo huvittavan puoleen. Pitäytyisin mielelläni faktoissa, ja ihan vakavissa asioissa.

***Niin. Ahdingostahan me kaikki (minä ja sinä) rutisemme. Kokoomus ei vain ikinä tule vastaamaan ainakaan meidän duunarien rutinaan. Toivottavasti se vastaa teidän pienyrittäjien rutinaan.

- tämä nähdään toivonmukaan seur. hallituksessa. Voitpa yllättyä positiivisesti. Ajankuluksi käypä lukaisemassa sivustoa www. suomentoivo. fi. Sieltä tarinoista löytyy myös ' Olli opettaja' , onko mitään yhtäläisyyksiä omaan elämääsi?

***En pidä tätä keskustelua omien puheenvuorojeni osalta lainkaan asiattomana.

- halveksunta ei mielestäni ole asiallista. Itsekin sorrun moiseen joskus, mutta ei se asiallista siltikään ole.

***Jaa-a. Mistä en ole ottanut selvää?

- Kokoomuksen periaatteista, linjauksista, vaaliohjelman sisällöstä. Näin aluksi. Ja oikeudenmukaisuus ei ole vasemmiston ' oma' periaate. Minulle oikeudenmukaisuus vain tarkoittaa kaikkien tasapuolista kohtelua, varallisuudesta huolimatta.

***Aikomukset ja linjat saa selville puolueohjelmasta, poliitikkojen puheista ja ennen kaikkea teoista.

- Niin minäkin luulin. Epäilen kuitenkin, ettet ole puolueohjelmaamme vilkaissutkaan, puhumattakaan vaaliohjelmasta, jossa sentään konkretisoidaan aikomuksia.

***Keskusteleminen ei koskaan ole turhaa. Paitsi Lasse Mårtensonin mielestä. Hänen mukaansa kaikki paitsi purjehtiminen on turhaa.

- Hyvä Lasse :D

***Kaikilla ei ole samanlaista taustaa. Kaikilla ei ole samanlaisia edellytyksiä ottaa vastuuta itsestään.

- edelleen, heitä varten meillä on tukijärjestelmiä, joita ei kukaan (paitsi kansalaispalkan kannattajat) ole lakkauttamassa. Eli homma on hoidossa.

" Mieti tätä ajatusta kuitenkin vielä, sillä vertaus pätee varsin moneen asiaan:

Käypä joskus pelailemassa rulettia. Laitatko kaikki rahasi yhdelle numerolle, vai kannattaisiko kenties pienemmän riskin nimissä hajauttaa vähän?"

***It depends. Jos olisin yritysjohtaja, voisin riskeerata, koska en pelaisi omilla rahoillani. Mutta jos olisin köyhä duunari, katsoisin tarkkaan, kuinka senttini asettelisin. Duunarillahan ei ole mahdollisuutta häviön jälkeen enää jatkaa. Johtajalla on.

- Olisit mitä todennäköisimmin erittäin huono yritysjohtaja, ja toimesi johtaisivat joukkoirtisanomisiin. Pysyttele opettamisessa, jos vain pidät alastasi :)

terveisin 130

Vierailija
47/157 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

It depends. Jos olisin yritysjohtaja, voisin riskeerata, koska en pelaisi omilla rahoillani. Mutta jos olisin köyhä duunari, katsoisin tarkkaan, kuinka senttini asettelisin. Duunarillahan ei ole mahdollisuutta häviön jälkeen enää jatkaa. Johtajalla on.

- Olisit mitä todennäköisimmin erittäin huono yritysjohtaja, ja toimesi johtaisivat joukkoirtisanomisiin. Pysyttele opettamisessa, jos vain pidät alastasi :)

Vierailija
48/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n Talouselämä -lehdestä voi aivan vapaasti jokainen lukea juuri ne lauseet, jotka tuo Oiva Lohtander pudottelee mainoksessa.

Kokoomuslaiset ajattelevat juuri niin kuin mainoksessa sanotaan:

Työnantajan ei pidä maksaa palkkaa, jos työläinen ei tee työtä (=sairasloma, kesäloma, äitiysloma etc.)

Äitiliini-rakkaat: Kokoomus on työnantajien etuja ajava puolue. Työnantaja EI TAHDO maksaa mistään muusta kuin tehdystä työstä. Oletko valmis olemaan sairas ja lomalla ilman palkkaa. Jos olet, äänestä Kokoomusta.

Lukekaa ystävät rakkaat EK:n julkaisuja. Talouselämä -lehti esittelee kokoomuspolitiikan sellaisena kuin se on.

Vierailija
49/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

EK:n Talouselämä -lehdestä voi aivan vapaasti jokainen lukea juuri ne lauseet, jotka tuo Oiva Lohtander pudottelee mainoksessa.

Kokoomuslaiset ajattelevat juuri niin kuin mainoksessa sanotaan:

Työnantajan ei pidä maksaa palkkaa, jos työläinen ei tee työtä (=sairasloma, kesäloma, äitiysloma etc.)

Äitiliini-rakkaat: Kokoomus on työnantajien etuja ajava puolue. Työnantaja EI TAHDO maksaa mistään muusta kuin tehdystä työstä. Oletko valmis olemaan sairas ja lomalla ilman palkkaa. Jos olet, äänestä Kokoomusta.

Lukekaa ystävät rakkaat EK:n julkaisuja. Talouselämä -lehti esittelee kokoomuspolitiikan sellaisena kuin se on.

Vierailija
50/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän liittyi alansa ammattiliittoon ja heti alkoi postiluukusta tupata Talouselämää ym. julkaisuja, joiden arvomaailmaa mieheni ei voinut jakaa. Luimme lehtiä ja joka kerta tuli kuvotus. Heti, kun joku siirtyy tienaavien joukkoon, luullaan, että henkisestikin siirrytään rahan puolelle. Onneksi ihminen ei ole niin yksinkertainen. Mieheni on punavihreä. Luemme mielummin Vihreää lankaa ja äänestämme vasemmistoa. Meille hyvinvointia on perheen yhteiset kävelyretket ja saastuttamaton julkisilla kulkuneuvoilla matkustelu. Kulutuksen pidämme minimissä. Maksamme kuukausittain täsmäsumman yleishyödylliselle järjestölle.

Vierailija
51/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyisin porvaripuolue, joka kannattaa jatkuvan talouskasvun ja uusliberalismin aatetta. Ei sossut ole mikään Kokoomuksen vastakohta, sossut on erittäin lähellä Kokoomusta ja Keskustaa. Hyvävelipoliitikkoja kaikki demarit, keput ja kokoomuslaiset.

Jokainen aito vasemmistolainen sen sijaan tajuaa SAK:n mainoksen. Se on NIIN totta. Mainos kertoo juuri sen, kuinka maailma nykyisin makaa.

Asiain näin ollessa miksi minun tulisi lukea jonkun demari-hyväveli-Gustafssonin kritiikkiä? Olen demarien puolella yhtä vähän kuin kokoomuksen.

Terkuin, VASURI

Vierailija
52/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMEN TO THAT!

Nimim. " Hyvintienaava punavihreä"

Vierailija
53/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asiain näin ollessa miksi minun tulisi lukea jonkun demari-hyväveli-Gustafssonin kritiikkiä? Olen demarien puolella yhtä vähän kuin kokoomuksen.

Terkuin, VASURI

Vihreiden kannattajalle sanoisin, että kannattaa tutustua Vihreiden toiminnan tuloksiin esim. Helsingin osalta. Mm. lakkautettuja terveysasemia. Kannattaahan mieluummin rakentaa jotain mammuttiasemia, joille on paljon vaikeampaa saada aikaa ja päästä käymään kuin aiemmille lähiterveysasemille. Viiskulma on esim. " todella hyvä" sijainti Skatalta ja Suomenlinnasta käsin...

Vierailija
54/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mulle, yrittäjälle, kukaan maksa palkkaa kun sairastan? Ja kesälomankin kustannan ihan omasta pussistani...

Vierailija
55/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä autuutta tahdot jakaa meille muillekin, vai?

Vierailija
56/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä ja naisena suorastaan hermostuin moisesta kommentista. Itse olen nimenomaan pyrkinyt siihen, että työpaikalla on hyvä ilmapiiri, ja että kannustimena toimii rahan lisäksi myös muut asiat. En koe olevani mikään riistäjä tai Lohtanderin naispuolinen versio, sillä otan itselleni palkkaa vähemmän kuin maksan työntekijöillleni (ja ei, enpä saa optioita enkä muutakaan nannaa, kun näin pikkasesta yrityksestä on kyse ja vasta yrityksen alkutaival menossa). Enkä kertaakaan ole epäröinyt palkata nuorta naista, sillä muistan, mitä se oli silloin, kun itse sain pakit monesta työpaikasta ikäni ja sukupuoleni vuoksi.

Sinähän toki voit ajatella kokoomuslaisista mitä tahansa, mutta usko tai älä, niin emme mekään mikään homogeeninen ryhmä ole. Ja tuo riistäjä-propaganda on hyvin ikävää, ottaen huomioon, että moni teistäkin on tällaisen ' riistäjän' työllistämä. Itse saan toivottavasti palkata tämän vuoden aikana uuden työntekijän (jos hyvin käy), ja ehkä pääsen itsekin ensimmäistä kertaa 4 vuoteen pitämään sitä LOMAA...

Ja Niinistö on muuten oikeassa: pätkätyö on kannattavampaa kuin työttömyys. Ei välttämättä rahallisesti, mutta itse sain aikanaan ensimmäisen kunnollisen työpaikkani sillä tavoin, että tein ensin töitä " tarvittaessa" (muutaman viikon jaksoissa silloin tällöin), ja pikkuhiljaa saatuani jalkaa oven väliin sain vakituisemman paikan. Ja tiedättehän, että Kokoomus on ajanut nimenomaan sitä asiaa, että pätkätöiden loputtua voisi työttömyyskorvausta saada välittömästi, jotta ihmiset uskaltaisivat ottaa vastaan niitä pätkiä (ilman pelkoa nälästä seuraavia työttömyyskorvauksia odotellessa).

PS: Suomessa on laitonta olla maksamatta työnantajalle mm. lomarahoja. Meidän firmassa saa sairastaa useamman päivän ilman, että mulle tarvii lääkärin lappu kourassa tulla lomia pyytämään -näin siksi, että luotan työntekijöihini.

Vierailija
57/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja tätä autuutta tahdot jakaa meille muillekin, vai?

Aika moni ihminen on nykyisin töissä pk-yrityksissä. On vaikeaa nähdä niiden omistajien ja SAK:n kampanjan yrittäjien välillä yhtäläisyyksiä. Sen sijaan halvennetaan heidän panostaan maan ja yksittäisten työntekijöiden hyväksi. t. ei-yrittäjä

Vierailija
58/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan verotuksen paljon alhaisemmaksi kuin se nyt on. Kannatan yksityiskouluja. Vastustan ydinvoimaa ja natoa. Haluan valtion ja kirkon täysin erilleen toisistaan. Haluan, että perheitä tuetaan, jotta perheet pysyisivät kasassa. Kannatan kansalaispalkkaa. Ruotsin kielen erityisaseman haluan pois. Kannatan ajatusta, että ihmisten pitäisi ottaa enemmän vastuuta itsestään, mutta myös sitä, että heikommista pidetään huolta. Julkista terveydenhuoltoa joutaisi leikata reippaasti, monet laukkaa tk:ssa ihan turhaan. Ja lääkekorvaukset sen kuin kasvaa, jossain on jotain pahasti vialla...kannatan luontaishoitoja, lääkebisnesmafia alas.

Asun maalla ja olen yrittäjä.

No niin, kukas löytäis mulle puolueen?

Vierailija
59/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida yhtä aikaa korottaa kaikkia mahdollisia tukia, ja laskea kaikkia mahdollisia veroja. Jos nostat tukia tuolla, niin jostain se on pois täällä. Kyse on priorisoinnista.

Ja ehkäpä nyt olisi aika priorisoida asiat siten, että saisimme ympäristöasiat kuntoon, vanhuksille ja veteraaneille paremmat olot, opiskelijoille leivän päälle muutakin kuin ylähuulta, hoitsuille kovasta työstä parempi palkka ja muutoinkin työtä sitä haluaville.

-kokkari-

Vierailija
60/157 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo terveydenhuollon menojen leikkaus ei kuulu Kokoomuksen tavoitteisiin. Myös ydinvoimaa yleisesti kannatetaan, mutta Nato-kantoja on monia. Kansalaispalkkaa kannattaviakin tiedän muutaman Kokoomuksessa.

Vaikka moni laukkaisi tk:ssa turhaan, se ei ole syy leikata palveluita niitä tarvitsevilta. Päin vastoin, terveydenhuoltoon tulee nyt satsata entistä enemmän, jotta saadaan jonoja purettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi