Pärjääkö elämässä ilman luottokorttia?
Olen yli 30, enkä minulla vielä ole sellaista. En ole tarvinnutkaan, kun en ole viroa ja ruotsia pidemmälle matkannut. Ja muutenkin tehnyt vain pätkätöitä. En ole halunnut ottaa velkaa. Onko jotain tilanteita, missä luottokorttia välttämättä tarvitaan?
Kommentit (298)
Luottokorttia käyttävät vain sellaiset jotka elävät kuukaudesta toiseen yli omien varojensa. Kerran tai pari vuodessa he pitävät kitukuukauden jolloin he maksavat velkaansa kunnolla pois, mutta sen jälkeen tuhlailu jatkuu taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 40+ eikä ole koskaan ollut luottokorttia ja tuskin hankinkaan sellaista. En koe tarvitsevani sitä. En tilaile ulkomaisista nettikaupoista, matkustelen mieluummin kotimaassa, en halua ostaa velaksi. Jos jotain hintavampaa tarvitsen, niin se summa on oltava etukäteen säästössä. Olen ostanut elämässäni käteisellä kaiken. Huonekalut, asoasuntoni, elektroniikan jne.
Etenkin elektroniikka kannattaa ostaa luottokortilla. Reklamaatio luottokorttiyhtiön kautta toimii joka kerta, mutta reklamaatio myyjän kautta toimii vain joskus.
En ole koskaan huomannut tuossa ongelmia.
Luottokortilla matkan maksaessa saa samalla matkavakuutuksen ilman lisäkuluja + pari ilmaista lounge käyntiä lentokentällä.
Luottokortti ei tosiaankaan ole synonoomi velalle.
Sen velan sinne luottokortti puolelle voi heti sillä maksetun maksun jälkeen suorittaa esim pois. Saat tuoteturvan+ muut edut.
Autojen vuokraamisessa, ehkä hotellihuoneiden. Itsellä on, mutta en ole vielä koskaan tarvinnut. Tosin en matkustelekaan
Vierailija kirjoitti:
Matkustamisessa ulkomaille nyt ainakin tarvitaan sekä nettitilauksiin voi olla turvallinen jos tilaa ulkomailta joitakin tuotteita.
Olen käynyt yli 30 maassa ilman luottokorttia. Kumpaankaan noista sitä ei tarvita, mutta luottokortti antaa kyllä lisäturvaa.
Mummillani oli koko ikänsä kuolemaan asti vain debit-kortti, joten kai sitä ihan hyvin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Luottokorttia käyttävät vain sellaiset jotka elävät kuukaudesta toiseen yli omien varojensa. Kerran tai pari vuodessa he pitävät kitukuukauden jolloin he maksavat velkaansa kunnolla pois, mutta sen jälkeen tuhlailu jatkuu taas.
Väärin. En minä ainakaan elä yli varojen vaikka maksan aina matkat ja isommat ostokset luottokortilla . Maksun kuittaan samantein luottokortti velkani käyttötililtäni. Näin olen kuitenkin saanut ostoturvan / ilmaisen matkavakuutuksen jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustamisessa ulkomaille nyt ainakin tarvitaan sekä nettitilauksiin voi olla turvallinen jos tilaa ulkomailta joitakin tuotteita.
Hienosti keksitty tekosyy sille, että voit koko ajan elää yli omien varojesi. Muista, että se kostautuu ennen pitkää.
Miten niin "koko ajan elää yli varojensa"? Minä maksan luottokortilla ihan kaiken ja tämä siksi että näin tienaan 110 € vuodesssa enemmän puhtaana käteen, verrattuna siihen että en käyttäisi luottokorttia. Typerähän olisin jos tuon 110 euroa tuloja jättäisin ottamatta.
Olet siis todella pienituloinen jos kerta 100 euroa VUODESSA on niin iso summa, että sen takia pitää luiottokorttia käyttää. Olet korviasi myöten veloissa. Heh heh!
Olen hyvätuloinen ja varakas. Ehkä juurikin siitä syystä että EN jätä ilmaisia rahavirtoja hyödyntämättä vaan hyvinkin tehokkaasti hyödynnnän ne. Lisäksi ymmärrän korkoa korolle ilmiön toiminnan. Nettovarallisuutta on enemmän kuin 95% suomalaisista enkä ole perinyt mitään omaisuuksia. Koskaan en perintöveroja ole maksanut, vaikka kolmen kuolinpesän osakkaana olen ollut. Eli varallisuuteni on omilla taidoilla hankittu. Ei sitä omaisuutta siten kerrytetä että ylenkatsotaan satasien tulovirtoja.
Luottokortti EI ole yhtä kuin velka. Kunpa luottokorttia omitamattomatkin ymmärtäisivät tämän.
Ei luottokortti tarkoita sitä, että pitäisi ottaa velkaa. Myös luottokortin omistaessa voi elää tulojensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Väitteesi on virheellinen. Esimerkiksi American Express Centurion Card (tunnetaan myös nimellä "Black Card") on vaurauden ja statuksen symboli, jota ei voi edes hakea se myönnetään vain kutsusta. Kutsun saadakseen täytyy käyttää 250 000500 000 dollaria (n. 230 000460 000 euroa) vuodessa muilla American Express -korteilla. Kortin liittymismaksu on noin 10 000 dollaria ja vuosimaksu noin 5 000 dollaria (n. 4 600 euroa).
Kortilla saa pääsyn yli 1 000 lentokenttäloungeen, lentopäivityksiä ja pisteitä luksusmatkoista. Hotelleissa kortinhaltija nauttii elite-tason eduista, kuten huonepäivityksistä ja ilmaisista aamiaisista. Lisäksi 24/7 concierge-palvelu järjestää kaiken yksityislentokoneista VIP-tapahtumiin. Korttiin sisältyy kattava matkavakuutus, ostoturva ja pääsy eksklusiivisiin palveluihin, jotka tekevät elämäntyylistä ylellistä.
Monet normaalituloisetkin luottokortin käyttäjät maksavat laskunsa kokonaisuudessaan joka kuukausi välttäen korot, ja kortin käyttö tuo heille arvokkaita lisäetuja, kuten matkavakuutuksia, ostoturvaa ja palkinto-ohjelmia. Luottokortin käyttäminen ei siis ole merkki taloudellisesta vastuuttomuudesta, vaan usein päinvastoin se on keino optimoida oma talous ja hyödyntää moderneja maksuvälineitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut luottokortti noin kolmekymmentä vuotta. Kertaakaan en ole elänyt yli varojeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitteesi on virheellinen. Esimerkiksi American Express Centurion Card (tunnetaan myös nimellä "Black Card") on vaurauden ja statuksen symboli, jota ei voi edes hakea se myönnetään vain kutsusta. Kutsun saadakseen täytyy käyttää 250 000500 000 dollaria (n. 230 000460 000 euroa) vuodessa muilla American Express -korteilla. Kortin liittymismaksu on noin 10 000 dollaria ja vuosimaksu noin 5 000 dollaria (n. 4 600 euroa).
Kortilla saa pääsyn yli 1 000 lentokenttäloungeen, lentopäivityksiä ja pisteitä luksusmatkoista. Hotelleissa kortinhaltija nauttii elite-tason eduista, kuten huonepäivityksistä ja ilmaisista aamiaisista. Lisäksi 24/
250 000 viiva 500 000 dollaria siis. Palsta jätti pois nuo väliviivat.
50v. olen ja ikinä ei ole ollut luottokorttia, enkä haluakkaan.
Tilaan netistä, matkustelen paljon yms. Ja hyvin olen pärjännyt ilmankin.
Thaimaassa vuokrattiin auto eikä siellä mitään luottokorttia pantiksi vaadittu kuten joku ylempänä kirjoitti.
Käteinen on paras matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Helposti mutta se vaatii taloushallintoa ja itse kuria ettei ostele turhuuksia mihin hyvin moni nainen ei yksikertaisesti kykene kun ei osaa käyttää järkeä kun mennään tunteet edellä tunteiden hallinnassa
Itsekuria
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut luottokortteja joku parikymmentä vuotta, enkä ole kertaakaan hyödyntänyt luottoa vaan käytän noita maksuaikakortteina. Minulla on rahat aina säästössä, mutta hyödynnän luottokorttia sen lisäturvan tai muiden etujen vuoksi.
Nykyisin en edes odota luottokorttilaskua vaan maksan avoimena olevan summan pois sitä mukaa kun kortille syntyy veloituksia. Esimerkiksi tällä viikolla käytin korttia terveyspalveluihin reilun 2000 euron edestä ja maksoin nuo samantien pois samalla tienaten 0,5 % cashbackia. Tililleni jäi edelleen rahaa eikä säästötilivaroihin tarvinnut koskea.
Luottokorttia tarvitaan esimerkiksi hotellissa majoittumisessa vakuudeksi, samoin autovuokraamoissa vakuutena.
Hyvin pärjää ilman mitään pankkikorttia. Kyllä se on raha mikä ratkaisee.
Olet siis todella pienituloinen jos kerta 100 euroa VUODESSA on niin iso summa, että sen takia pitää luiottokorttia käyttää. Olet korviasi myöten veloissa. Heh heh!