Mistä hakea kyytiin Tampereen keskustasta?
Teini-ikäinen tyttäreni tulee bussilla Tampereen keskustorille yöllä. Mistä hänet kannattaisi hakea autolla?
En tunne kunnolla Tamperetta, mutta keskustorille ei saa autolla ajaa tietenkään. Missä tuolla on lähin turvallinen kohta, johon voi hetkeksi pysäköidä autonsa kyytiläisen odottelua varten? Kun hankala ihan minuutilleen olla oikeaan aikaan hakemassa.
Olen aiemmin hakenut esim. Bussiaseman takaa, mitta se on aika hämyinen paikka. Rautatieaseman edustalla on ainakin iltaisin illut kauhea ruuhka, kun olen siellä käynyt. Keskustorilta "alaspäin", rannassa on myös joku parkkipaikka, onkohan se kuja sinne turvaton? Vai mikä olisi hyvä paikka?
Vuosia sitten odottelin itse bussia 30 min keskustorilla illalla. Oli kaikenlaista hörhöä siinä ja tosi turvaton olo yksin.
Kommentit (8)
Vanhan kirkon parkkipaikalle niin ei tarvi tyttären kuin kalppia tien yli autoon
Ajs vaikka Frenckelin aukiolle tai sitten siihen melkein apteekin kulmalle tien sivuun. Eli kun ajat Plevnan kohdalta keskustorille päin, niin tien melkein päähän ja jäät tien sivuun sitten. Toinen vaihtoehto on se, että ajat sieltä Laukontorinnsuunnasta niin pitkälle keskustoria kuin pääset ja siitä sitten nopsaan voi kävellä.
Tytär voi jäädä pois aikaisemmin niin ei tarvitse keskustaan asti mennä
Tarkoitil siis juuri tuota vanhan kirkon lähistöllä olevaa, Frenckeli lähempänä Plevnaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan kirkon parkkipaikalle niin ei tarvi tyttären kuin kalppia tien yli autoon
Tätä samaa tulin sanomaan.
Kiitos! Niin siinä on maan päälläkin parkkis! Frenckelin parkkitalossa olen joskus ollut, yleensä ei tule ihan siihen keskustaan tultua autolla, kun hankalaa kulkea ulkopaikkakuntalaiselle kun paljon yksisuuntai tai normiautoilta kiellettyjä teitä ja vielä ratikka.
Noilla asemilla luonnollisesti olen käynyt siksi, kun olen niille vienyt tai hakenut väkeä.
Ko. bussi tulee vain keskutorille, ei siis pysähdy muuten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et taida käydä ihan täysillä??
Tiedätkö sinä vastauksen ap:n kysymykseen jokaisen itsellesi vieraan kaupungin kohdalla?
Hyviä vastauksiahan tähän tuli, kannatti kysyä.
Et taida käydä ihan täysillä??