Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö elämässä ilman luottokorttia?

Vierailija
18.01.2025 |

Olen yli 30, enkä minulla vielä ole sellaista. En ole tarvinnutkaan, kun en ole viroa ja ruotsia pidemmälle matkannut. Ja muutenkin tehnyt vain pätkätöitä. En ole halunnut ottaa velkaa. Onko jotain tilanteita, missä luottokorttia välttämättä tarvitaan?

Kommentit (305)

Vierailija
301/305 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa luottokortit obat ehdottomasti paras ja luotettavin maksuväline, ja niistä on hyötyä monella tavalla, ja tärkein niistä credit score. Debitkortin voi jättää kotiin, luottokortilla pärjää joka paikassa. 

...ovat...

toistaiseksi ollaan Suomessa, ja debid- kortti  riittää.

Vierailija
302/305 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti jo, ei ole ikinä ollut, eikä taida tullakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/305 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole eikä ole koskaan ollutkaan minullakaan mitään muuta kuin debit/pankkikortti. Hyvin olen pärjännyt.

Samajuttu ei ole käytetty debittiäkään kuin tankatessa.Koska pitää puolustaa käteistä,kun ilman sitä tulee työttömyttä ja muita huijauksia ,jotka kokoaja lisääntyy.

Vierailija
304/305 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on debit kortissa 500€ raja turvallisuussyistä eli jos vaikka kortti katoaa tai varastetaan. Käytän luottokorttia nettikaupoissa ellei ole mahdollista maksaa esim Klarnalla. Myös isommissa ostoissa kuten viimeksi puhelimen, parketin ja television ostossa käytän luottokorttia. Maksan luoton heti eräpäivänä pois jotta ei synny lisäkuluja. Luottokortti on hyvä olla ja itse sitten päättää miten sitä käyttää.

Mitä köyhä nariset oo hiljoo!

Vierailija
305/305 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjää varmasti ihan hyvin, mutta mä kyllä teen nettiostokset mieluummin luottokortilla, se on turvallisempaa. Luottokortin kanssa velan ottaminen ei ole mitenkään pakollista. Sen luottokortilla olevan summan voi maksaa pois vaikka heti.

Tai tekee nettiostokset debit-kortilla, niin ei tule velkaa ollenkaan, kun summa veloitetaan samantien pankkitililtä.

Mistä tuollainen räikeän väärä käsitys että luottokortille tulee väkisin velkaa? Ei tule kun maksaa laskun eräpäivään mennessä. Melkein samanlainen usko kuin 7vuotiaan lapseni usko että "näytä niille vaan että sinulla  on Visa-kortti, ei maksa mitään."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi