Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF-hoito menossa ja mieheni itsekäs käytös. Nytkö todellinen luonne paljastui?

Vierailija
05.01.2025 |

Minulla on ollut hankalaa mielialanvaihtelua lääkkeiden vuoksi ja olen muutaman kerran tiuskaissut miehelleni, mutta hän on suuttunut niistä päiviksi, pitänyt mykkäkoulua ja haukkunut mua saaden itkemään. Sen jälkeen käynyt itse rauhallisesti nukkumaan. Meidän sopimus oli, että hän hoitaa piikityksen, koska pelkään neuloja. No eipä hän muista/halua sittenkään, jos on jostain pahoittanut mielensä. Itse joudun törkkimään kädet täristen. Hänen ainoa tehtävä olisi olla mulle kiva hetken aikaa, mutta hoidot eivät ole hänestä mikään erityinen syy kohdella mua hyvin. Nytkö hänen todellinen luonteensa vasta paljastuikin? 

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioissa aina kaksi puolta. 

Mieti myös omaa käytöstäsi, miltähän miehestä tuntuu ajatus, että yritätte lasta, ja sinä tiuskit hänelle pahoittaen mielensä?

Vikaa on yleensä aina molemmissa, mutta omat virheet ovat jotenkin muka vähäpätöisempiä tai ymmärrettävämpiä, kuin sen toisen. Eikö? Näin toimii epätäydellinen, inhimillinen ihmismieli... 

Tsemppiä. Puhukaa, sovussa ja raihallisesti.

Oletko nainen? Ymmärrätkö miltä tuntuu kun mieliala heittää häränpyllyä hormoneiden takia ja omaa ärtymystä tai muita tunteita ei voi hallita? Tällöin miehen tehtävä on olla tukena ja vaikka muistuttaa naista, että minulle ei tarvi puhua noin. Mutta Ap:n mies vetää herneet nenään ja kohtelee huonosti. Lapsellista. 

Kyllä olen nainen. Elämää nähnyt, kanta

Sinun henkilökohtaiset ongelmasi eivät tarkoita, että kaikilla muillakin on samanlaisia.

Ap:n mies kohtelee häntä huonosti hyvin vaikealla hetkellä. Älä peilaa itseäsi hänen tilanteeseensa. 

Ap: kyllä, miehen luonne tuli esiin kun olet haavoittuvimmassa tilanteessa. Ehkä hän on epävarma siitä mitä haluaa ja siksi käyttäytyy noin. Minäkin rohkaisen eroamaan. Lapsia voi saada ensiyrittämällä sitten joskus kun löydät hyvän uuden puolison. Tai voit mennä hoitoihin myöhemmin yksin, jos elämäntilanne on sellainen. Tsemppiä!

Vierailija
82/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt nuo hoidot läpi kahdesti - toisella kertaa tosin luovuttaakseni munasolujani - ja tiedän mitä ne voi aiheuttaa. Sille ei vain voi mitään. Kun hormonit nollataan, se on sama kuin vaihdevuodet rysähtäisivät päälle yhdessä hetkessä täydellä voimalla. 

Mulla onneksi mies ymmärsi puuskiani, kun tiesi mistä ne johtuu. Luulen, että minun oli vaikeampi kestää ja ymmärtää itseäni kuin hänen minua. 

Kaikki miehet eivät varmasti ymmärrä, mutta he ovatkin tolvanoita. 

Tuota perusteluahan voi sitten käyttää kaikki raiskarit ja muutkin väkivalstarikolliset ja jopa varkaat, että ei sille voinut mitään, kun hormonit vain pamahti päälle (meidän kaikkia toimintojan ohajaa hormonit). Jopa lapsen huonosti käyttäytyä opettaja voisi sanoa, että en voinut mitään, hormonit vain paukkasi päälle!

Olisi ehkä viisaampaa opetella säätelemään käytöstään ja kun sarvi kasvaa otsaan, niin lähtee vaikka lenkille ja sanoo toiselle, että puhutaan kun olen tullut takaisin, en kykene nyt puhumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti myös omaa käytöstäsi, miltähän miehestä tuntuu ajatus, että yritätte lasta, ja sinä tiuskit hänelle pahoittaen mielensä?

Vikaa on yleensä aina molemmissa, mutta omat virheet ovat jotenkin muka vähäpätöisempiä tai ymmärrettävämpiä, kuin sen toisen. Eikö? Näin toimii epätäydellinen, inhimillinen ihmismieli... 

Oletko nainen? Ymmärrätkö miltä tuntuu kun mieliala heittää häränpyllyä hormoneiden takia ja omaa ärtymystä tai muita tunteita ei voi hallita? Tällöin miehen tehtävä on olla tukena ja vaikka muistuttaa naista, että minulle ei tarvi puhua noin. Mutta Ap:n mies vetää herneet nenään ja kohtelee huonosti. Lapsellista. 

Oletko mies? Ymmärrätkö, että testosteroni on hormoni joka vaikuttaa miehen käytökseen ihan samalla tavalla kuin naisella hormonit? Ja silti pitäisi jotenkin vaan jaksaa ja ymmärtää ja olla tukena ja palvella, vaikka mieliala heittää häränpyllyä eikä omaa ärtymystä voi mitenkään hallita. Ap tulee palstalle uhriutumaan vaikka voisi ymmärtää miestään. Lapsellista.

Vierailija
84/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuota perusteluahan voi sitten käyttää kaikki raiskarit ja muutkin väkivalstarikolliset ja jopa varkaat, että ei sille voinut mitään, kun hormonit vain pamahti päälle (meidän kaikkia toimintojan ohajaa hormonit)"

Kyllä, puhumattakaan miten miehet juoksevat vieraissa "hormoniensa perässä". Joko hormonit ovat vapaalippu aina tai sitten eivät koskaan. Ei voi olla niin että ne ovat vapaalippu huonoon käytökseen vain joillain ihmisillä mutta ei toisilla.

Juuri eilen oli pitkä keskustelu siitä miten miehen pitäisi vain hillitä seksihalunsa vaikka vuoden vauvan syntymän jälkeen ja kestää seksittömyys. Ja sitä pidettiin itsestäänselvänä naisten taholta että miehen pitää aikuisena ihmisenä tyynesti kestää ja odotella. Ei saa kiukutella tai vaatia vaan olla naista kohtaan ymmärtävä ja tukeva. Ei vaikka miten hormonit sanoisivat muuta.

Vierailija
85/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt nuo hoidot läpi kahdesti - toisella kertaa tosin luovuttaakseni munasolujani - ja tiedän mitä ne voi aiheuttaa. Sille ei vain voi mitään. Kun hormonit nollataan, se on sama kuin vaihdevuodet rysähtäisivät päälle yhdessä hetkessä täydellä voimalla. 

Mulla onneksi mies ymmärsi puuskiani, kun tiesi mistä ne johtuu. Luulen, että minun oli vaikeampi kestää ja ymmärtää itseäni kuin hänen minua. 

Tuota perusteluahan voi sitten käyttää kaikki raiskarit ja muutkin väkivalstarikolliset ja jopa varkaat, että ei sille voinut mitään, kun hormonit vain pamahti päälle (meidän kaikkia toimintojan ohajaa hormonit). Jopa lapsen huonosti käyttäytyä opettaja voisi sanoa, että en voinut mitään, hormonit vain paukkasi päälle!

&

Kyse ei ole siitä, että "hormonit pamahtaa päälle", vaan IVF:ssä ne vedetään käutännössö nollaan. Se ei ole millään tavalla luonnollinen tila, ja se vaikuttaa monilla mielialaan todella vahvasti. Siltikään me naiset emme ala raiskareiksi emmekä varkaiksi sen takia. Mieliala vain vaihtelee ja saattaa tulla kotona pikku raivareita. Se ei ole vaarallista. 

Normaalit miehet kyllä ymmärtävät ja kestävät sen, koska he tietävät mistä se johtuu ja että se menee ohi. 

Sun pitää kasvaa vielä aika lailla. 

Vierailija
86/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota perusteluahan voi sitten käyttää kaikki raiskarit ja muutkin väkivalstarikolliset ja jopa varkaat, että ei sille voinut mitään, kun hormonit vain pamahti päälle (meidän kaikkia toimintojan ohajaa hormonit). Jopa lapsen huonosti käyttäytyä opettaja voisi sanoa, että en voinut mi

Kasvapa itse. Olen saanut hormonihoitoja itse, tiedän miltä se tuntuu. Siti en kohdellut niiden takia miestäni huonosti. Aikuisen ihmisen tulee kyetä hilitsemään käytöstään. tämä koskee niin ap:ta kuin hänen miestään, kun kaikkia muitakin. Toki saa erimielisiä olla ja erimielisyydet puhuttua, mutta lapsellisia tässä tarinassa ovat sekä ap ja ap:n mies, tosin tässä ketjussa tuntuu siltä, että vähemmistö haluaisi myös ap:n ottavan itseään niskasta kiinni ja muistutti, että kaikki syy ei ole miehessä.

Vierailija
87/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota perusteluahan voi sitten käyttää kaikki raiskarit ja muutkin väkivalstarikolliset ja jopa varkaat, että ei sille voinut mitään, kun hormonit vain pamahti päälle (meidän kaikkia toimintojan ohajaa hormonit). Jopa lapsen huonosti käyttäytyä opettaja voisi sanoa, että en voinut mi

Kasvapa itse. Olen saanut hormonihoitoja itse, tiedän miltä se tuntuu. Siti en kohdellut niiden takia miestäni huonosti. Aikuisen ihmisen tulee kyetä hilitsemään käytöstään. tämä koskee niin ap:ta kuin hänen miestään, kun kaikkia muitakin. Toki saa erimielisiä olla ja erimielisyydet puhuttua, mutta lapsellisia tässä tarinassa ovat sekä ap ja ap:n mies, tosin tässä ketjussa tuntuu siltä, että vähemmistö haluaisi myös ap:n ottavan itseään niskasta kiinni ja muistutti, että kaikki syy ei ole miehessä.

Vierailija
88/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt oikein, että nainen on hormoniensa vanki ja viettiensä orja eikä mahda käytökselleen mitään, ja että näin ollen häntä ei voi pitää vastuullisena käytöksestään? Näinkö se on? Lähdetäänkö sitten kaikessa siitä liikkeelle, että nainen on niin parisuhteessa kuin lain edessä syntakeeton? Tai no, lain edessähän näin jo onkin, koska naisille määrätään samoista rikoksista merkittävästi pienemmät tuomiot kuin miehille.

Vierailija
89/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuota perusteluahan voi sitten käyttää kaikki raiskarit ja muutkin väkivalstarikolliset ja jopa varkaat, että ei sille voinut mitään, kun hormonit vain pamahti päälle (meidän kaikkia toimintojan ohajaa hormonit)"

Kyllä, puhumattakaan miten miehet juoksevat vieraissa "hormoniensa perässä". Joko hormonit ovat vapaalippu aina tai sitten eivät koskaan. Ei voi olla niin että ne ovat vapaalippu huonoon käytökseen vain joillain ihmisillä mutta ei toisilla.

Juuri eilen oli pitkä keskustelu siitä miten miehen pitäisi vain hillitä seksihalunsa vaikka vuoden vauvan syntymän jälkeen ja kestää seksittömyys. Ja sitä pidettiin itsestäänselvänä naisten taholta että miehen pitää aikuisena ihmisenä tyynesti kestää ja odotella. Ei saa kiukutella tai vaatia vaan olla naista kohtaan ymmärtävä ja tukeva. Ei vaikka miten hormonit sanoisivat muuta.

Tasa-arvo on yksisuuntainen tie.

Vierailija
90/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, että "hormonit pamahtaa päälle", vaan IVF:ssä ne vedetään käutännössö nollaan. Se ei ole millään tavalla luonnollinen tila, ja se vaikuttaa monilla mielialaan todella vahvasti. Siltikään me naiset emme ala raiskareiksi emmekä varkaiksi sen takia. Mieliala vain vaihtelee ja saattaa tulla kotona pikku raivareita. Se ei ole vaarallista.

On puhdas vale, ettei henkinen väkivalta ja raivarointi olisi vaarallista. Vaihtelevat tunnetilat ovat asia, josta kai hoitoihin meneviä varoitetaan etukäteen. Jos ei siitä huolimatta osaa valmistautua niin, että osaisi käyttäytyä edes etäisesti kunnolla, niin silloin ei ole sisäistänyt ollankaan hommaa. On eri asia sanoa että on ihan kamala olo kuin alkaa raivota.

Normaalit miehet kyllä ymmärtävät ja kestävät sen, koska he tietävät mistä se johtuu ja että se menee ohi. 

Niin. Miehen pitää kestää.

Sun pitää kasvaa vielä aika lailla. 

Aikuisilla on kyky ottaa vastuu tekemisistään, silloinkin kun ei ole kivaa. Kaikkea ei voi ulkoistaa muille sillä ajatuksella, että on syyntakeeton kaikkeen pahaan mitä tekee. Että Mitä jos itse yrittäisi kasvaa aikuiseksi?

Vierailija
91/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, keskeytä hoidot heti. Ei tuosta vauvamaisesti käyttäytyvästä miesoletetusta ole isäksi. Vai haluatko ehdoin tahdoin yksinhuoltajaksi? Se on takuulla edessä, jos jatkat tuota suhdetta. Silkkaa kärsimystä. Pieni vauva on ihana, mutta aikuinen miesvauva ei. Eikä takuulla tule muuttamaan käytöstään ainakaan parempaan suuntaan.

Mutta vauvamaisesti käyttäytyvästä naisoletetusta on mielestäsi äidiksi.

Vierailija
92/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on molemmille hyvin stressaava ja nyt kun käytöksesikin on hormonien takia muuttunut hyökkääväksi, niin miehellä varmaan alkaa nousta pelko persiiseen että ollaanko tässä hankkimassa perheenlisäystä tilanteeseen joka ei tule kestämään. Et ilmeisesti ole aiemmin ollut tuollainen, joten hän on varmaan vähän säikähtänyt että kenen kanssa tässä ollaan perhettä perustamassa, ihan niin kuin sinäkin.

On kyllä tosi lapsellista ruveta pelailemaan pistosten kanssa, vaikka olisi kuinka loukkaantunut, se täytyy sanoa. Ehkä hän alitajuisesti yrittää jo sabotoida koko hommaa, koska on alkanut epäillä teidän kestävyyttä.

Tuo pitää nyt saada puhuttua kunnolla läpi ja niin ettei kummallekaan jää mitään epäselvää. Päätettävä, että nyt ymmärretään toisiamme ja sitoudutaan tähän täysillä, tai sitten perutaan koko homma.

Vierailija
93/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, muutama tiuskaus, jepjepjep.

Eli huudat vähän väliä ilman syytä kun ei maailma pyöri sun navan  ympärillä nyt kun olet ihan oikeissa IVF-hoidoissa.

Vierailija
94/94 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu tää, kun joku nainen kertoo haasteista miehensä kanssa, niin noin 80-90% vastauksista on "jätä se" -vastauksia. Parhaimmillaan noita " lähde vaihihkaa ja estä viestimissä". Eikai aikuinen suhde toimi niin, että lähdetään menemään heti, kun joku ongelma ilmenee. 

Ap:n kirjoittama tilanne kuulostaa ikävältä, mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömältä. Eiköhän tuon keskustelemalla saa ratkaistua. Varmasti on molemmilla valtavat paineet ja stressi tilanteesta. Silloin herkästi keittää yli ja tulee vähän tiuskittua puolin ja toisin. Vähän ymmärrystä vaikeaan tilanteeseen.

Hyvä on myös pohtia, mitä kaikkia vaikuttimia noiden "jäte se" -vastausten takana on. Itsellä ei ole parisuhdetta, niin halutaan, että muillakaan ei ole? Oma suhde rakoilee ja toivotaan samaa tilannetta muillekin?   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme